Olen jo varmaan puoli vuotta sitten tehnyt tasohyppelyn nimeltä FallDown. Nyt tein sille jatkoa: FallDown 2! Lataa tästä!
ReadMe.txt tiedosto kannattaa lukea, koska siellä esitetään muutama koodi peliin. Ei kaikkia !
Huono juttu on se, että hahmo on CoolBasicin oma. Jos joku tietää peliin sopivan hahmon (animoidun!), niin kertokoon. En haluaisi pitää tuossa sitä "vakiohahmoa"!
Risuja ja Ruusuja?
EDIT:
Screenshotit:
falldown2screen.JPG (12.62 KiB) Viewed 7125 times
falldown2screen2.JPG (10.35 KiB) Viewed 7125 times
[/edit]
Last edited by Gamehouse on Sun Apr 13, 2008 5:54 pm, edited 1 time in total.
400*300 oli aika huono resoluutio, koska nyt peliä ei voi pelata kaikki. Toisesta syystä se oli huono, koska se venyttää grafiikoita rumasti. Mutta toki se loi osaltaan eräänlaista tunnelmaa. Kun mentiin valikkoon, oli hieno nähdä, että latauksen aikana ei ollut pelkkää mustaa. Valikkoon olisit voinut kuitenkin panostaa enemmän, koska hiirellä toimiva valikko on toki käyttäjäystävällisempi nykypäivänä, kun hiireen ollaan totuttu. Itse pelissä lainagrafiikat olivat ärsyttävät, koska ne on nähnyt ainakin sata kertaa erillaisissa esimerkeissä. On hyvä, että vaihdat ne. Kenttien suunnittelu oli melko omaperäinen. Olisit voinut käyttää enemmän aika niiden tekoon, koska ainakin minusta ylhäällä leijuvat/roikkuvat tasot näyttävät oudoilta. Myös siinä suhteessa kenttiin olisi voinut panostaa, että eri kentät eivät toistaisi itseään niin paljon. Ja kaikkein oudointa oli se kun seinien läpi pääsi menemään. Kentissä voisi olla esimerkiksi vihollisia ja bonuksia, koska nykyisellään peli on aika puuduttava, eikä sitä tee mieli pelata lisää / uudestaan. Huijauskoodit taas olivat aika turhia. Tylsää kirjoittaa jokin tekstin pätkä, että hahmo tekee jonkun liikkeen. Ehdottaisin, että valikosta voisi kirjoittaa haluamansa koodit ja pelissä käyttää niitä hyväkseen vaikka spacesta, josta avautuisi valikko saatavilla olevista erikoistempuista. Toinen vaihtoehto olisi kehitellä pikanäppäimet, jotka olisivat äskeistäkin nopeampia. Huijauskoodit ovat muutenkin hieman hyödyttömiä, koska pelissä ei ole esim. vihollisia joihin sellaisia voisi käyttää. Sitten tilejä voisi käyttää hieman monipuolisemmin, koska nyt peli näyttää melko yksitoikkoiselta. Ja se vielä vähän ärsytti, kun kuolemasta hypättiin suoraan valikkoon, eikä voinut suoraan aloittaa tasoa alusta. Siinä joitain parannusehdotuksia.
Ei missään nimessä! Nyt tulee mukava tunnelma siitä kuin mentäisiin jossain pimeässä luolastossa. Toki tuo näyttää hieman yksinkertaiselta, mutta se sopii noiden kenttien malliin.
Ei missään nimessä! Nyt tulee mukava tunnelma siitä kuin mentäisiin jossain pimeässä luolastossa. Toki tuo näyttää hieman yksinkertaiselta, mutta se sopii noiden kenttien malliin.
voisihan sinne sopia jotain tummaa luolan seinää tuomaan tilan tuntua...
— dev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
Grandi wrote:Huijauskoodit taas olivat aika turhia. Tylsää kirjoittaa jokin tekstin pätkä, että hahmo tekee jonkun liikkeen. Ehdottaisin, että valikosta voisi kirjoittaa haluamansa koodit ja pelissä käyttää niitä hyväkseen vaikka spacesta, josta avautuisi valikko saatavilla olevista erikoistempuista. Toinen vaihtoehto olisi kehitellä pikanäppäimet, jotka olisivat äskeistäkin nopeampia. Huijauskoodit ovat muutenkin hieman hyödyttömiä, koska pelissä ei ole esim. vihollisia joihin sellaisia voisi käyttää. Sitten tilejä voisi käyttää hieman monipuolisemmin, koska nyt peli näyttää melko yksitoikkoiselta. Ja se vielä vähän ärsytti, kun kuolemasta hypättiin suoraan valikkoon, eikä voinut suoraan aloittaa tasoa alusta.
Juu, kiitos ideoista. Aion laittaa nuo seuraavaan versioon.