Grid Space - rajua räimettä

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Grid Space - rajua räimettä

Post by Aavesoturi »

Grid Space

Tuli tossa himo tehdä jonkunlainen avaruusalusräiske, jossa pisteiden myötä kertyisi ase-upgradeja ja lopulta sain inspiraation tehdä hieman Geometry Warsin kaltaisen paukuttelun.

Ideana on hiirellä ohjata avaruusalusta ja ampua loputtomasti päälle hyökyviä vihuja. Mitään hi-scoreja kummempaa tavoitetta pelissä ei ole, mutta pisteet tuovat parempia pyssyjä ja uusia ötöjä kentälle. Ja jos vaikeusaste ei miellytä tai vihollisia on liian vähän tai vaikka haluaa vaan testata minkälainen olisi 20 piippunen joka suuntaan ampuva pyssy, niin lähes kaikki on modattavissa yksinkertaisia tekstitiedostoja editoimalla (mukana ohjeet). Lähdekoodinkin laitan jossain vaiheessa jakoon, jos vaikka joku sillä jotain tekis. :)

Kommentteja otetaan vastaan, kuin myös parannusehdotuksia ja muita ideoita. Jos joku haluaa parannella grafiikoita tai tehdä uusia vihollisia, niin otapa yhteyttä, niin pääsevät sangen helposti mukaan jakelu pakettiinkin.

Kotisivu & lisätietoja & kuvia & lähdekoodi
Kuva
Lataa v 1.01
Last edited by Aavesoturi on Tue Apr 15, 2008 9:20 pm, edited 4 times in total.
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Grid Space - rajua räimettä

Post by otto90x »

Hmmh. peli oli aika vaikea, varmaankin johtuen pelaajan puutteista, mutta jäipä tuokin häiritsemään ettei voi liikkua eri suuntaan kuin ampuu. Tietenkin tuollainen ohjaus olisi huomattavasti helpompaa toteuttaa padilla kuin hiirellä ja näppiksellä. Mutta muuten ihan hieno peli. Pisteet jäivät taitojen puutteesta johtuen aina tuohon 4000 pisteen pintaan.

EDIT: Näköjään ohjelma kaatuu aina kolmen pelikerran jälkeen, mutta ei sentään ihan milloin vaan.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: Grid Space - rajua räimettä

Post by Substance »

Sopiva vaikeustaso ja hyvät grafiikat!
Itse viihdyin :)
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
User avatar
elmo123
Active Member
Posts: 153
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:19 pm

Re: Grid Space - rajua räimettä

Post by elmo123 »

Peli tosiaankin lopettaa 3.-4. pelikerran jälkeen, kun yrittää uutta peliä. Kun jää koukkuun, on todella ärsyttävää käynnistää peli uudestaan ja odottaa että se lataa. Latauspalkki olisi hyvä lisä, mutta jos et jaksa koodata sellaista, laita nyt edes SetFont LoadFont("Westminster", 20), koska olen lopen kyllästynyt tuohon Courier Newiin.

Mainio peli, efektit olivat hienoja, grafiikat hyviä, erityisesti se wormhole ansaitsee erityismaininnan. :D
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.

Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Grid Space - rajua räimettä

Post by Olwi »

Olisin.ladannut.mutta.kaikista.noista.linkeistä.tulee:
"Internet.Explorer.ei.voi.näyttää.sivua"


P.S.
Speissi.rikki
Huuda mun ip:tä!
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Grid Space - rajua räimettä

Post by Aavesoturi »

Olw1 wrote:Olisin.ladannut.mutta.kaikista.noista.linkeistä.tulee:
"Internet.Explorer.ei.voi.näyttää.sivua"
Hmm, näyttäisi että jouluserver on alhaalla :(
Laitoin toisen lataus mirrorin: mbnet

Ja tuosta kaatumisesta; minäkin olen huomannut sen - on vaan kummallista kun se tuntuu tulevan sangen sattumanvaraisesti ja virheilmoituskaan ei ole cb:n oma, ei edes perus mav vaan joku Visual Studio debugger homma (vaikuttaa geneeriseltä kaatumisilmoitukselta, tulee muidenkin ohjelmien yhteydessä). Täytyy yrittää vielä tutkia asiaa, onhan tuo meinaan ärsyttävää.
Mainio peli, efektit olivat hienoja, grafiikat hyviä, erityisesti se wormhole ansaitsee erityismaininnan. :D
Yllättävää sinänsä että tuli noinkin hieno, kun ottaa huomioon että madonreiän pohjana on muutama sisäkkäinen monikulmio (cbsdk:n polygon funkkarilla piirretty) :) Sen kun syöttää noin neljän sopivan filtterin läpi niin ollaan aika kaukana alkuperäisestä ;) Grafiikkaa tehdessä törmäsin vaan sellaiseen ikävyyteen, että noille ei voinut laittaa käytännössä yhtään glow:ta, koska cb:n nopeus ei riitä osittaisen läpinäkyvyyden tekemiseen ja vihuille olisi silloin tullut tavallaan paksut mustat reunat, jotka näyttävät huonoilta; tätä on aavistus nähtävissä myös madonreiän reunoilla, mutta siinä se ei juurikaan häiritse.

(EDIT: PS: ei kai nyt oikeasti kukaan IE:tä käytä...)
Dande
Active Member
Posts: 193
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:30 pm

Re: Grid Space - rajua räimettä

Post by Dande »

Aavesoturi wrote:Ja tuosta kaatumisesta; minäkin olen huomannut sen - on vaan kummallista kun se tuntuu tulevan sangen sattumanvaraisesti ja virheilmoituskaan ei ole cb:n oma, ei edes perus mav vaan joku Visual Studio debugger homma (vaikuttaa geneeriseltä kaatumisilmoitukselta, tulee muidenkin ohjelmien yhteydessä). Täytyy yrittää vielä tutkia asiaa, onhan tuo meinaan ärsyttävää.
Itselläni tuo tulee varsin säännöllisesti kolmatta peliä aloittaessa ja ihan MAVin muodossa
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Grid Space - rajua räimettä

Post by Olwi »

Nyt.sain.ladattua.Ihan.mukava.peli.mutta.se.otti.päähän.että.joka.kolmannella.kerralla.joutu.käynnistää.pelin.uudestaa.
Alus.liikku.vähän.liian.nopeaa,ja.se.lähti.minulla.ainakin.vähän.mihin.sattuu.kun.painoin.kaasua:D
Hienot.efektit.

Ennätykseksi.sain.5924.
Huuda mun ip:tä!
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Grid Space - rajua räimettä

Post by iTKEVAnAKKI »

Olw1 wrote:Nyt.sain.ladattua.Ihan.mukava.peli.mutta.se.otti.päähän.että.joka.kolmannella.kerralla.joutu.käynnistää.pelin.uudestaa.
Alus.liikku.vähän.liian.nopeaa,ja.se.lähti.minulla.ainakin.vähän.mihin.sattuu.kun.painoin.kaasua:D
Hienot.efektit.

Ennätykseksi.sain.5924.
Välilyöntikin on keksitty!

Itse pelistä: peli oli ihan kiva mutta itelleni liian nopee temponen eikä pelaamisesta meinannu tulla mitä. Ja ohjaus oli jotenkin vaikea.

+Efektit
+jotkut grafiikat

-liian vaikea ja nopea
-jotkut grafiikat
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Grid Space - rajua räimettä

Post by Aavesoturi »

Liian helpot pelit on tylsiä ;) Minusta vaikeusaste on aika pitkälti kohdallaan ja pääsen aika helposti yli 10000 pisteen, mutta toisaalta olenki pelannut tuota kohtuu paljon tasapainoa hioessa. Mielestäni myös kohtuu nopea tempo kuuluu genren peleihin - jos tehtävän on ampua kaikkea mikä liikkuu ei hidastelu oikein istu peliin :)
Alus.liikku.vähän.liian.nopeaa,ja.se.lähti.minulla.ainakin.vähän.mihin.sattuu.kun.painoin.kaasua:D
Hmm, voisiko olla madonreikien painovoimakenttien takia? Minulla kyllä liikkuu ihan odotettuun suuntaan. Aluksen kiihtyvyys on kyllä aika suuri ja vaatii herkkää kättä, myönnän. En itse asiassa juurikaan edes testannut muunlaisia arvoja, se vaan jäi... Ainakin pääsee nopeasti vihuja karkuun ;)

Tuota kaatumista pitää kyllä tutkia, jos kerta jollakin se jopa ilmenee mavin muodossakin. Kummallista että se tulee säännöllisesti kolmannella kerralla. Itse tossa testailin, niin en havainnut sitä jos escillä lopetti pelin ja alotti uuden, mutta sitten jos pääsi hi-scoreen niin heti seuraavalla kerralla kaatu - tosin ei sittenkään aina. Mystistä.

PS. kotisivut näyttäis taas toimivan
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Grid Space - rajua räimettä

Post by CCE »

Todella viihdyttävää, vaikka olenkin tälläisiä pelejä jonkinverran pelannut, en päässyt juuri yli 7000 pisteen :/
Kunnon palaaminen toimii hyvin juuri tälläisissä peleissä, tosin se voisi tulla hieman nopeammin silloin kun pelaaja herkeää ampumasta, tulisi uusia taktisia ulottuvuuksia.

Ja tuon kaatuilun uskoisin johtuvan CoolBasicin ja Fmodin välisestä ongelmasta moduulitoistossa, ongelmia ilmenee etenkin kappaletta vaihtaessa.
Kokeileppa kääntää musiikit .ogg muotoon, ja katsoa vähentyykö kaatuilu.

Edit: Ja pelaaja voisi kimmota osuessaan seinään.
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Grid Space - rajua räimettä

Post by KillBurn »

Helppo ja tylsä peli kerran jaksoin koittaa sain 297997 pistettä, sen jälkeen hävitin itseni kun kyllästyin niin pahasti.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Grid Space - rajua räimettä

Post by koodaaja »

Kerrohan, millaisella strategialla sait moiset pisteet. Itse koin liikkumisen ja ampumisen hiirellä kovinkin vaikeaksi, jos yrittää vihuihin tähdätä niin lentää luonnollisesti suoraan päin. Paras kikka jonka keksin oli ottaa vauhtia yhteen suuntaan, ampua toiseen ja toistaa. Reilut 3000 pistettä sain.
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Grid Space - rajua räimettä

Post by KillBurn »

Nyt kun koitin uudelleen niin sain vain yli 10000 pistettä.olikohan tuossa joku bugi?.paras taktiikka on olla kulmissa ja mennä karkuun.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Grid Space - rajua räimettä

Post by Aavesoturi »

Kokeilin vaihtaa musiikit oggeiksi ja tuntui auttavan - ei ainakaan minulla kaatunut useammankin testin jälkeen, kiitos CCE! Päivitetyn paketin voipi ladata ekasta viestistä. (miinuksena zipin koko kasvoi rajusti, mutta eipä tuo laajakasitan aikana juuri haittaa :) ) Lisäsin myös hienomman lataustekstin ja jopa palkin ;)

Noita pisteitähän saa aika helposti jos sattuu esim. sohasemaan a,s ja d näppäimiä yhtäaikaa (tulee paljon energiaa).
EDIT: KillBurn: Ei se ole bugi, se on feature (huijauskoodi) :D
Last edited by Aavesoturi on Sun Apr 13, 2008 11:28 pm, edited 1 time in total.
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Grid Space - rajua räimettä

Post by KillBurn »

tuo se bugi on,energia ei loppunut.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Grid Space - rajua räimettä

Post by Aavesoturi »

Laitoin nyt koodinkin jakoon, jos siitä jollekin olisi jotain hyötyä (tai saa selvää). Sen saa täältä.
Paketissa oleva toinen sorsa on käytännössä vaan sdk:n erikoistehoste include, josta on poistettu sellaisia funktioita mitä ei tarvi, pitäisi toimia myös perus-sdk versiollakin.
Post Reply