Grid Space - rajua räimettä
-
- Active Member
- Posts: 163
- Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
- Location: Helsinki
- Contact:
Grid Space - rajua räimettä
Grid Space
Tuli tossa himo tehdä jonkunlainen avaruusalusräiske, jossa pisteiden myötä kertyisi ase-upgradeja ja lopulta sain inspiraation tehdä hieman Geometry Warsin kaltaisen paukuttelun.
Ideana on hiirellä ohjata avaruusalusta ja ampua loputtomasti päälle hyökyviä vihuja. Mitään hi-scoreja kummempaa tavoitetta pelissä ei ole, mutta pisteet tuovat parempia pyssyjä ja uusia ötöjä kentälle. Ja jos vaikeusaste ei miellytä tai vihollisia on liian vähän tai vaikka haluaa vaan testata minkälainen olisi 20 piippunen joka suuntaan ampuva pyssy, niin lähes kaikki on modattavissa yksinkertaisia tekstitiedostoja editoimalla (mukana ohjeet). Lähdekoodinkin laitan jossain vaiheessa jakoon, jos vaikka joku sillä jotain tekis.
Kommentteja otetaan vastaan, kuin myös parannusehdotuksia ja muita ideoita. Jos joku haluaa parannella grafiikoita tai tehdä uusia vihollisia, niin otapa yhteyttä, niin pääsevät sangen helposti mukaan jakelu pakettiinkin.
Kotisivu & lisätietoja & kuvia & lähdekoodi
Kuva
Lataa v 1.01
Tuli tossa himo tehdä jonkunlainen avaruusalusräiske, jossa pisteiden myötä kertyisi ase-upgradeja ja lopulta sain inspiraation tehdä hieman Geometry Warsin kaltaisen paukuttelun.
Ideana on hiirellä ohjata avaruusalusta ja ampua loputtomasti päälle hyökyviä vihuja. Mitään hi-scoreja kummempaa tavoitetta pelissä ei ole, mutta pisteet tuovat parempia pyssyjä ja uusia ötöjä kentälle. Ja jos vaikeusaste ei miellytä tai vihollisia on liian vähän tai vaikka haluaa vaan testata minkälainen olisi 20 piippunen joka suuntaan ampuva pyssy, niin lähes kaikki on modattavissa yksinkertaisia tekstitiedostoja editoimalla (mukana ohjeet). Lähdekoodinkin laitan jossain vaiheessa jakoon, jos vaikka joku sillä jotain tekis.
Kommentteja otetaan vastaan, kuin myös parannusehdotuksia ja muita ideoita. Jos joku haluaa parannella grafiikoita tai tehdä uusia vihollisia, niin otapa yhteyttä, niin pääsevät sangen helposti mukaan jakelu pakettiinkin.
Kotisivu & lisätietoja & kuvia & lähdekoodi
Kuva
Lataa v 1.01
Last edited by Aavesoturi on Tue Apr 15, 2008 9:20 pm, edited 4 times in total.
-
- Advanced Member
- Posts: 349
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
- Location: Lapinjärvi, Finland
- Contact:
Re: Grid Space - rajua räimettä
Hmmh. peli oli aika vaikea, varmaankin johtuen pelaajan puutteista, mutta jäipä tuokin häiritsemään ettei voi liikkua eri suuntaan kuin ampuu. Tietenkin tuollainen ohjaus olisi huomattavasti helpompaa toteuttaa padilla kuin hiirellä ja näppiksellä. Mutta muuten ihan hieno peli. Pisteet jäivät taitojen puutteesta johtuen aina tuohon 4000 pisteen pintaan.
EDIT: Näköjään ohjelma kaatuu aina kolmen pelikerran jälkeen, mutta ei sentään ihan milloin vaan.
EDIT: Näköjään ohjelma kaatuu aina kolmen pelikerran jälkeen, mutta ei sentään ihan milloin vaan.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Re: Grid Space - rajua räimettä
Sopiva vaikeustaso ja hyvät grafiikat!
Itse viihdyin
Itse viihdyin
Re: Grid Space - rajua räimettä
Peli tosiaankin lopettaa 3.-4. pelikerran jälkeen, kun yrittää uutta peliä. Kun jää koukkuun, on todella ärsyttävää käynnistää peli uudestaan ja odottaa että se lataa. Latauspalkki olisi hyvä lisä, mutta jos et jaksa koodata sellaista, laita nyt edes SetFont LoadFont("Westminster", 20), koska olen lopen kyllästynyt tuohon Courier Newiin.
Mainio peli, efektit olivat hienoja, grafiikat hyviä, erityisesti se wormhole ansaitsee erityismaininnan.
Mainio peli, efektit olivat hienoja, grafiikat hyviä, erityisesti se wormhole ansaitsee erityismaininnan.
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.
Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.
Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
Re: Grid Space - rajua räimettä
Olisin.ladannut.mutta.kaikista.noista.linkeistä.tulee:
"Internet.Explorer.ei.voi.näyttää.sivua"
P.S.
Speissi.rikki
"Internet.Explorer.ei.voi.näyttää.sivua"
P.S.
Speissi.rikki
Huuda mun ip:tä!
-
- Active Member
- Posts: 163
- Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: Grid Space - rajua räimettä
Hmm, näyttäisi että jouluserver on alhaallaOlw1 wrote:Olisin.ladannut.mutta.kaikista.noista.linkeistä.tulee:
"Internet.Explorer.ei.voi.näyttää.sivua"
Laitoin toisen lataus mirrorin: mbnet
Ja tuosta kaatumisesta; minäkin olen huomannut sen - on vaan kummallista kun se tuntuu tulevan sangen sattumanvaraisesti ja virheilmoituskaan ei ole cb:n oma, ei edes perus mav vaan joku Visual Studio debugger homma (vaikuttaa geneeriseltä kaatumisilmoitukselta, tulee muidenkin ohjelmien yhteydessä). Täytyy yrittää vielä tutkia asiaa, onhan tuo meinaan ärsyttävää.
Yllättävää sinänsä että tuli noinkin hieno, kun ottaa huomioon että madonreiän pohjana on muutama sisäkkäinen monikulmio (cbsdk:n polygon funkkarilla piirretty) Sen kun syöttää noin neljän sopivan filtterin läpi niin ollaan aika kaukana alkuperäisestä Grafiikkaa tehdessä törmäsin vaan sellaiseen ikävyyteen, että noille ei voinut laittaa käytännössä yhtään glow:ta, koska cb:n nopeus ei riitä osittaisen läpinäkyvyyden tekemiseen ja vihuille olisi silloin tullut tavallaan paksut mustat reunat, jotka näyttävät huonoilta; tätä on aavistus nähtävissä myös madonreiän reunoilla, mutta siinä se ei juurikaan häiritse.Mainio peli, efektit olivat hienoja, grafiikat hyviä, erityisesti se wormhole ansaitsee erityismaininnan.
(EDIT: PS: ei kai nyt oikeasti kukaan IE:tä käytä...)
Re: Grid Space - rajua räimettä
Itselläni tuo tulee varsin säännöllisesti kolmatta peliä aloittaessa ja ihan MAVin muodossaAavesoturi wrote:Ja tuosta kaatumisesta; minäkin olen huomannut sen - on vaan kummallista kun se tuntuu tulevan sangen sattumanvaraisesti ja virheilmoituskaan ei ole cb:n oma, ei edes perus mav vaan joku Visual Studio debugger homma (vaikuttaa geneeriseltä kaatumisilmoitukselta, tulee muidenkin ohjelmien yhteydessä). Täytyy yrittää vielä tutkia asiaa, onhan tuo meinaan ärsyttävää.
Re: Grid Space - rajua räimettä
Nyt.sain.ladattua.Ihan.mukava.peli.mutta.se.otti.päähän.että.joka.kolmannella.kerralla.joutu.käynnistää.pelin.uudestaa.
Alus.liikku.vähän.liian.nopeaa,ja.se.lähti.minulla.ainakin.vähän.mihin.sattuu.kun.painoin.kaasua:D
Hienot.efektit.
Ennätykseksi.sain.5924.
Alus.liikku.vähän.liian.nopeaa,ja.se.lähti.minulla.ainakin.vähän.mihin.sattuu.kun.painoin.kaasua:D
Hienot.efektit.
Ennätykseksi.sain.5924.
Huuda mun ip:tä!
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Re: Grid Space - rajua räimettä
Välilyöntikin on keksitty!Olw1 wrote:Nyt.sain.ladattua.Ihan.mukava.peli.mutta.se.otti.päähän.että.joka.kolmannella.kerralla.joutu.käynnistää.pelin.uudestaa.
Alus.liikku.vähän.liian.nopeaa,ja.se.lähti.minulla.ainakin.vähän.mihin.sattuu.kun.painoin.kaasua:D
Hienot.efektit.
Ennätykseksi.sain.5924.
Itse pelistä: peli oli ihan kiva mutta itelleni liian nopee temponen eikä pelaamisesta meinannu tulla mitä. Ja ohjaus oli jotenkin vaikea.
+Efektit
+jotkut grafiikat
-liian vaikea ja nopea
-jotkut grafiikat
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
-
- Active Member
- Posts: 163
- Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: Grid Space - rajua räimettä
Liian helpot pelit on tylsiä Minusta vaikeusaste on aika pitkälti kohdallaan ja pääsen aika helposti yli 10000 pisteen, mutta toisaalta olenki pelannut tuota kohtuu paljon tasapainoa hioessa. Mielestäni myös kohtuu nopea tempo kuuluu genren peleihin - jos tehtävän on ampua kaikkea mikä liikkuu ei hidastelu oikein istu peliin
Tuota kaatumista pitää kyllä tutkia, jos kerta jollakin se jopa ilmenee mavin muodossakin. Kummallista että se tulee säännöllisesti kolmannella kerralla. Itse tossa testailin, niin en havainnut sitä jos escillä lopetti pelin ja alotti uuden, mutta sitten jos pääsi hi-scoreen niin heti seuraavalla kerralla kaatu - tosin ei sittenkään aina. Mystistä.
PS. kotisivut näyttäis taas toimivan
Hmm, voisiko olla madonreikien painovoimakenttien takia? Minulla kyllä liikkuu ihan odotettuun suuntaan. Aluksen kiihtyvyys on kyllä aika suuri ja vaatii herkkää kättä, myönnän. En itse asiassa juurikaan edes testannut muunlaisia arvoja, se vaan jäi... Ainakin pääsee nopeasti vihuja karkuunAlus.liikku.vähän.liian.nopeaa,ja.se.lähti.minulla.ainakin.vähän.mihin.sattuu.kun.painoin.kaasua:D
Tuota kaatumista pitää kyllä tutkia, jos kerta jollakin se jopa ilmenee mavin muodossakin. Kummallista että se tulee säännöllisesti kolmannella kerralla. Itse tossa testailin, niin en havainnut sitä jos escillä lopetti pelin ja alotti uuden, mutta sitten jos pääsi hi-scoreen niin heti seuraavalla kerralla kaatu - tosin ei sittenkään aina. Mystistä.
PS. kotisivut näyttäis taas toimivan
Re: Grid Space - rajua räimettä
Todella viihdyttävää, vaikka olenkin tälläisiä pelejä jonkinverran pelannut, en päässyt juuri yli 7000 pisteen :/
Kunnon palaaminen toimii hyvin juuri tälläisissä peleissä, tosin se voisi tulla hieman nopeammin silloin kun pelaaja herkeää ampumasta, tulisi uusia taktisia ulottuvuuksia.
Ja tuon kaatuilun uskoisin johtuvan CoolBasicin ja Fmodin välisestä ongelmasta moduulitoistossa, ongelmia ilmenee etenkin kappaletta vaihtaessa.
Kokeileppa kääntää musiikit .ogg muotoon, ja katsoa vähentyykö kaatuilu.
Edit: Ja pelaaja voisi kimmota osuessaan seinään.
Kunnon palaaminen toimii hyvin juuri tälläisissä peleissä, tosin se voisi tulla hieman nopeammin silloin kun pelaaja herkeää ampumasta, tulisi uusia taktisia ulottuvuuksia.
Ja tuon kaatuilun uskoisin johtuvan CoolBasicin ja Fmodin välisestä ongelmasta moduulitoistossa, ongelmia ilmenee etenkin kappaletta vaihtaessa.
Kokeileppa kääntää musiikit .ogg muotoon, ja katsoa vähentyykö kaatuilu.
Edit: Ja pelaaja voisi kimmota osuessaan seinään.
Re: Grid Space - rajua räimettä
Helppo ja tylsä peli kerran jaksoin koittaa sain 297997 pistettä, sen jälkeen hävitin itseni kun kyllästyin niin pahasti.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Grid Space - rajua räimettä
Kerrohan, millaisella strategialla sait moiset pisteet. Itse koin liikkumisen ja ampumisen hiirellä kovinkin vaikeaksi, jos yrittää vihuihin tähdätä niin lentää luonnollisesti suoraan päin. Paras kikka jonka keksin oli ottaa vauhtia yhteen suuntaan, ampua toiseen ja toistaa. Reilut 3000 pistettä sain.
Re: Grid Space - rajua räimettä
Nyt kun koitin uudelleen niin sain vain yli 10000 pistettä.olikohan tuossa joku bugi?.paras taktiikka on olla kulmissa ja mennä karkuun.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
-
- Active Member
- Posts: 163
- Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: Grid Space - rajua räimettä
Kokeilin vaihtaa musiikit oggeiksi ja tuntui auttavan - ei ainakaan minulla kaatunut useammankin testin jälkeen, kiitos CCE! Päivitetyn paketin voipi ladata ekasta viestistä. (miinuksena zipin koko kasvoi rajusti, mutta eipä tuo laajakasitan aikana juuri haittaa ) Lisäsin myös hienomman lataustekstin ja jopa palkin
Noita pisteitähän saa aika helposti jos sattuu esim. sohasemaan a,s ja d näppäimiä yhtäaikaa (tulee paljon energiaa).
EDIT: KillBurn: Ei se ole bugi, se on feature (huijauskoodi)
Noita pisteitähän saa aika helposti jos sattuu esim. sohasemaan a,s ja d näppäimiä yhtäaikaa (tulee paljon energiaa).
EDIT: KillBurn: Ei se ole bugi, se on feature (huijauskoodi)
Last edited by Aavesoturi on Sun Apr 13, 2008 11:28 pm, edited 1 time in total.
-
- Active Member
- Posts: 163
- Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: Grid Space - rajua räimettä
Laitoin nyt koodinkin jakoon, jos siitä jollekin olisi jotain hyötyä (tai saa selvää). Sen saa täältä.
Paketissa oleva toinen sorsa on käytännössä vaan sdk:n erikoistehoste include, josta on poistettu sellaisia funktioita mitä ei tarvi, pitäisi toimia myös perus-sdk versiollakin.
Paketissa oleva toinen sorsa on käytännössä vaan sdk:n erikoistehoste include, josta on poistettu sellaisia funktioita mitä ei tarvi, pitäisi toimia myös perus-sdk versiollakin.