Page 1 of 2

Zombie Square

Posted: Fri Aug 31, 2007 12:23 pm
by reBorn
Zombie Square on varsin perinteinen zombien lahtaamista sisältävä pikkupeli. Aseistuksena on tietenkin zombien kauhu eli haulikko, runsaasti verta ja ruumiinkappaleita sekä zombien ärjymisestä täyttyvä äänimaailma. Tapahtumapaikkana toimii kosteahko kaupunki jossain päin maailman kolkkaa.

Image

Täysin uutta tässä pelissä on tapa, jolla kaupunki rakennetaan. Tekniikkaa on nähty muualla maailmassa ennenkin, muttei CB-peleissä miesmuistiin. Ja tämänkin tapauksen takana on foorumeilla vaikuttava Marcoder, joka jälleen vie CoolBasicin tehot äärirajoille ja yli, varsin sulavalla lopputoksella. Tämä peli onkin pilottiversio eli demo tuolle tekniikalle.

Samaan sarjaan nitoutuu myös mukava sade-efekti, joka on nähtävä itse liikkeessä.
Mutta turha pidätellä enempää, latauslinkki löytyy seuraavasta:

Zombie Square (3,2 Mt) Päivitetty 16.9 klo 2:54

Käytetyn tekniikan esimerkit koodeineen ynnä selontekoineen löytyvät täältä.

Re: Zombie Square

Posted: Fri Aug 31, 2007 12:43 pm
by TheFish
Graafisesti hieno ja toimiva peli, mutta omasta mielestäni siitä puuttui tunnelma. Sitä ei oikein jaksa pelata pitkään, kun ei ole musiikkia taustalla ja vain yksi ase.

Re: Zombie Square

Posted: Fri Aug 31, 2007 2:58 pm
by temu92
Siisti toi 3D-talosydeemi ja muutenkin. Taas laatua KTE:ltä niinku aina tosin, talosydeemihän oli marcoderin tekemä :D

Re: Zombie Square

Posted: Fri Aug 31, 2007 3:59 pm
by reBorn
TheFish wrote:Sitä ei oikein jaksa pelata pitkään, kun ei ole musiikkia taustalla ja vain yksi ase.
Kyllähän menevä musiikki taustalle olisi poikaa. Löytyneekö foorumilta ketään musikaalista korvaa omaavaa biisintekijää?
Myös pari lisäasetta voisi järjestyä, jos se herättää yhtään kiinnostusta... :roll:

Re: Zombie Square

Posted: Fri Aug 31, 2007 4:31 pm
by regalis
Graafisesti ehkä yksi parhaimpia CB-pelejä, muuten tässä ei kyllä ole oikein mitään erikoista. Perus zombilahtausta.

Re: Zombie Square

Posted: Fri Aug 31, 2007 4:47 pm
by saska
KTE wrote:Myös pari lisäasetta voisi järjestyä, jos se herättää yhtään kiinnostusta... :roll:
Tee ihmeessä. Itsi pidin pelistä sen verran, että suosittelisin jatkokehitystä.

Re: Zombie Square

Posted: Fri Aug 31, 2007 5:28 pm
by Guest
Kyllähän se oli ihan ok pelailtavaa, ei sinne ehkä tarvita musiikkia, kun "sateen" ropina luo synkän tunnelman. Enemmän aseita yms. pieniä tavaroita näin pieni peli kaipaa ehdottomasti.

Re: Zombie Square

Posted: Fri Aug 31, 2007 5:41 pm
by reBorn
Jep, pari lisäasetta ja poimittavaa/käytettävää kamaa, joka muokkaa pelaajan ominaisuuksia. Zombeja voisi myös potkia poispäin, jos sattuu vaikka kriittisellä hetkellä lataamaan asetta :twisted:

Re: Zombie Square

Posted: Fri Aug 31, 2007 8:07 pm
by 1337
Kaikin puolin hieno peli.
3D-mäisen vaikutelman antava kerrostaloefekti on nannaa ja ja muutenkin grafiikka oli hienoa, sade-efekti mukaan lukien. Mielestäni grafiikassa olisi kuitenkin hieman parantamista ja esimerkiksi katuna toimiva tekstuuri saisi olla yksityiskohtaisempi. Gui on hieman liian yksinkertainen, vaikka se noinkin ajaa asiansa. Äänimaailmaan oli panostettu, mutta se oli äänenlaadultaan hieman kolkko; kaikki äänet kuulostavat (asetta lukuunottamatta) siltä, kuin ne olisi äänitty halvalla mikrofonilla. Sateen äänikin oli oikeastaan vain kohinaa. Musiikiksi sopisi joku raskas metalli, muttei kuitenkaan mitään tilutusta. Aseita ja power-uppeja mukaan, muuten vähän tylsähkö. Vaikka kritiikkiä(kin) tuli, niin en tarkoita, että peli olisi huono, mutta ilmoitin tässä puutteita, jotta pelistä saisi kehitettyä paremman. Vaikka peli onkin tarkoitettu (ilmeisesti) vain demoamaan Marcoderin taloefektiä, niin jos tällä hetkellä tarkemmin ajattelee ja poistaa sade- ja kerrostaloefektit, niin oikeastaan pelistä ei jää käteen mitään erikoista.

offtopic:
KTE, teit minulle joskus parisen vuotta sitten grafiikka räiskintäpeliini. Taitoni eivät kuitenkaan olleet läheskään sopivat siihen, että pyytäisin joltakulta grafiikka peliin, joka ei ehkä valmistuisi. Joka tapauksessa, nyt tässä taitojen kehittyessä aloittanut pelin teon uudestaan ja tällä kertaa siitä tulee reilusti laajempi. Peli on pikkuhiljaa kasvanut...
Tämän ilmoitin siksi, että tekemäsi grafiikat eivät kuitenkaan menneet hukkaan.

Re: Zombie Square

Posted: Fri Aug 31, 2007 8:45 pm
by reBorn
Minipäivitys: zombeja voi *puskea* space-näppäimestä.

Re: Zombie Square

Posted: Fri Aug 31, 2007 9:21 pm
by TheFish
Potku yltää vähän turhan pitkälle. Nyt pystyi vain menemään kentän nurkkaan ja ampumaan zombit jotka tulevat, ja jos on lataus kesken niin voi potkia zonbeja pois. Tosin jos tulee paljon zombeja niin ne saattaa osua pari kertaa. Sai siinä kuitenkin yli sata zombia maahan.

Re: Zombie Square

Posted: Sat Sep 01, 2007 2:14 pm
by jannepelaa
Miten 3d-efekti on toteutettu? Ovatko ne kuvia, jotka ladataan ja lasketaan mikä kuva näkyy? Vai onko se "venytetty" kuva?
EDIT: Löysin jo vastauksen

Re: Zombie Square

Posted: Sat Sep 01, 2007 7:53 pm
by Koodiapina
Aivan mahtava peli! 3D efekti oli uskomattoman aito (Mainitsin sen, vaikka olikin Marcoderin käsialaa)! Tämä kuuluu ehdottomasti Coolbasicin pelien eliittiin. Pelistä puuttui kuitenkin pieniä yksityiskohtia, kuten uusia aseita jne. jonka takia peliä ei jaksa tahkota kovinkaan kauaa.

Re: Zombie Square

Posted: Sat Sep 01, 2007 11:04 pm
by Pie2
Todella mukava pikkupeli. Aseiden puute ja pelin yksitoikkoisuus on harmittavaa, mutta engine-demona tämä on jees.
Olin joskus ajatellut tehdä pelin samalla efektillä. Saa nähdä.

Re: Zombie Square

Posted: Sun Sep 02, 2007 12:55 am
by Vouldenhaul
Aluksi jotkut eikoisuudet, kuten toi talo juttu kerää huomiota. Grafiikka oli ihan ok, mutta suoraan sanoen liian harmaata ja ikävystyttävää. Kun alkuhuuma lähtee huomaa pelaavansa ihan tavallista perus CB mättöä. Lisää aseita, erilaisia vihuja ja vaikka jotain tehtäviä, niin hommaan vois tulla lisää potkua. Potkust puheen ollen ottakaa se potkiminen vaikka kokonaan pelistä pois... se näytti vähän liian vammaiselta... ;)

Re: Zombie Square

Posted: Sun Sep 02, 2007 9:07 am
by leonarven
Jej! Hieno kokonaisuus. Talone '3D in 2D' on upea ja tottakai sade :D
Kokonaisarvosanaksi 8½ sillä zombien räiskimiseen kyllästyi melko nopeasti yhdellä aseella. Enemmän aseita!

Re: Zombie Square

Posted: Sun Sep 16, 2007 2:56 am
by reBorn
Minipäivitys²: Musiikkia!

Re: Zombie Square

Posted: Sun Sep 16, 2007 2:48 pm
by Mysterius Coder
Vau, siis vau. Graafisesti ja tunnelmallisesti peli on CB tekeleiden kärkipäässä. Mutta se on silti tylsää perus zombin lahtaamista. Tässä olisi loistava pohja upealla pelille. Sissän vaan uusia aseita, kenties hahmon kehitystä ja tehtäviä. (Juoni?) Toivottavasti kehittelet tätä vielä.
+Grafiikka
+Tunnelma
-Hukkuu massaan
Kouluarvosana 8-
Toivon todella että kuulemme tästä vielä. :mrgreen:

Re: Zombie Square

Posted: Sun Oct 28, 2007 12:58 am
by MAVmaggot
TO-DEL-LA HY-VÄ PE-LI. jäin kyllä heti koukkuun. sain tulokseks 36 mut kaveri sai 74 :lol: Pelistä: 3d talot oli hienoja ja säde efekti siisti. tunnelma oli hyvä, siitä lisää plussaa. musiikki myös tosi hyvää :D myöskään vähän väliä tulevista perkeleen pitkistä lataus ajoista ei tarvinnut kärsiä ;) mitään negatiivista en löytänyt :D

Re: Zombie Square

Posted: Sun Oct 28, 2007 3:30 pm
by ihannyyppä
Tiedän että on aika turha kommentti mutta nyt oli pakko zombi-elokuvien ystävänä
sanoa että:


AIVAN MAHTAVA!!! TARKOITAN SITÄ TODELLA, ONNEKSI OLKOON!!! :D