Zombie Square

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
reBorn
Newcomer
Posts: 36
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:51 pm

Zombie Square

Post by reBorn » Fri Aug 31, 2007 12:23 pm

Zombie Square on varsin perinteinen zombien lahtaamista sisältävä pikkupeli. Aseistuksena on tietenkin zombien kauhu eli haulikko, runsaasti verta ja ruumiinkappaleita sekä zombien ärjymisestä täyttyvä äänimaailma. Tapahtumapaikkana toimii kosteahko kaupunki jossain päin maailman kolkkaa.

Image

Täysin uutta tässä pelissä on tapa, jolla kaupunki rakennetaan. Tekniikkaa on nähty muualla maailmassa ennenkin, muttei CB-peleissä miesmuistiin. Ja tämänkin tapauksen takana on foorumeilla vaikuttava Marcoder, joka jälleen vie CoolBasicin tehot äärirajoille ja yli, varsin sulavalla lopputoksella. Tämä peli onkin pilottiversio eli demo tuolle tekniikalle.

Samaan sarjaan nitoutuu myös mukava sade-efekti, joka on nähtävä itse liikkeessä.
Mutta turha pidätellä enempää, latauslinkki löytyy seuraavasta:

Zombie Square (3,2 Mt) Päivitetty 16.9 klo 2:54

Käytetyn tekniikan esimerkit koodeineen ynnä selontekoineen löytyvät täältä.
Last edited by reBorn on Sun Sep 16, 2007 2:53 am, edited 4 times in total.

TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Zombie Square

Post by TheFish » Fri Aug 31, 2007 12:43 pm

Graafisesti hieno ja toimiva peli, mutta omasta mielestäni siitä puuttui tunnelma. Sitä ei oikein jaksa pelata pitkään, kun ei ole musiikkia taustalla ja vain yksi ase.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

User avatar
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Zombie Square

Post by temu92 » Fri Aug 31, 2007 2:58 pm

Siisti toi 3D-talosydeemi ja muutenkin. Taas laatua KTE:ltä niinku aina tosin, talosydeemihän oli marcoderin tekemä :D

User avatar
reBorn
Newcomer
Posts: 36
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:51 pm

Re: Zombie Square

Post by reBorn » Fri Aug 31, 2007 3:59 pm

TheFish wrote:Sitä ei oikein jaksa pelata pitkään, kun ei ole musiikkia taustalla ja vain yksi ase.
Kyllähän menevä musiikki taustalle olisi poikaa. Löytyneekö foorumilta ketään musikaalista korvaa omaavaa biisintekijää?
Myös pari lisäasetta voisi järjestyä, jos se herättää yhtään kiinnostusta... :roll:

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Zombie Square

Post by regalis » Fri Aug 31, 2007 4:31 pm

Graafisesti ehkä yksi parhaimpia CB-pelejä, muuten tässä ei kyllä ole oikein mitään erikoista. Perus zombilahtausta.

User avatar
saska
Newcomer
Posts: 39
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:40 pm

Re: Zombie Square

Post by saska » Fri Aug 31, 2007 4:47 pm

KTE wrote:Myös pari lisäasetta voisi järjestyä, jos se herättää yhtään kiinnostusta... :roll:
Tee ihmeessä. Itsi pidin pelistä sen verran, että suosittelisin jatkokehitystä.

Guest

Re: Zombie Square

Post by Guest » Fri Aug 31, 2007 5:28 pm

Kyllähän se oli ihan ok pelailtavaa, ei sinne ehkä tarvita musiikkia, kun "sateen" ropina luo synkän tunnelman. Enemmän aseita yms. pieniä tavaroita näin pieni peli kaipaa ehdottomasti.

User avatar
reBorn
Newcomer
Posts: 36
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:51 pm

Re: Zombie Square

Post by reBorn » Fri Aug 31, 2007 5:41 pm

Jep, pari lisäasetta ja poimittavaa/käytettävää kamaa, joka muokkaa pelaajan ominaisuuksia. Zombeja voisi myös potkia poispäin, jos sattuu vaikka kriittisellä hetkellä lataamaan asetta :twisted:

1337
Newcomer
Posts: 13
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:59 am
Contact:

Re: Zombie Square

Post by 1337 » Fri Aug 31, 2007 8:07 pm

Kaikin puolin hieno peli.
3D-mäisen vaikutelman antava kerrostaloefekti on nannaa ja ja muutenkin grafiikka oli hienoa, sade-efekti mukaan lukien. Mielestäni grafiikassa olisi kuitenkin hieman parantamista ja esimerkiksi katuna toimiva tekstuuri saisi olla yksityiskohtaisempi. Gui on hieman liian yksinkertainen, vaikka se noinkin ajaa asiansa. Äänimaailmaan oli panostettu, mutta se oli äänenlaadultaan hieman kolkko; kaikki äänet kuulostavat (asetta lukuunottamatta) siltä, kuin ne olisi äänitty halvalla mikrofonilla. Sateen äänikin oli oikeastaan vain kohinaa. Musiikiksi sopisi joku raskas metalli, muttei kuitenkaan mitään tilutusta. Aseita ja power-uppeja mukaan, muuten vähän tylsähkö. Vaikka kritiikkiä(kin) tuli, niin en tarkoita, että peli olisi huono, mutta ilmoitin tässä puutteita, jotta pelistä saisi kehitettyä paremman. Vaikka peli onkin tarkoitettu (ilmeisesti) vain demoamaan Marcoderin taloefektiä, niin jos tällä hetkellä tarkemmin ajattelee ja poistaa sade- ja kerrostaloefektit, niin oikeastaan pelistä ei jää käteen mitään erikoista.

offtopic:
KTE, teit minulle joskus parisen vuotta sitten grafiikka räiskintäpeliini. Taitoni eivät kuitenkaan olleet läheskään sopivat siihen, että pyytäisin joltakulta grafiikka peliin, joka ei ehkä valmistuisi. Joka tapauksessa, nyt tässä taitojen kehittyessä aloittanut pelin teon uudestaan ja tällä kertaa siitä tulee reilusti laajempi. Peli on pikkuhiljaa kasvanut...
Tämän ilmoitin siksi, että tekemäsi grafiikat eivät kuitenkaan menneet hukkaan.
Internet is serious fucking business

User avatar
reBorn
Newcomer
Posts: 36
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:51 pm

Re: Zombie Square

Post by reBorn » Fri Aug 31, 2007 8:45 pm

Minipäivitys: zombeja voi *puskea* space-näppäimestä.
Last edited by reBorn on Sun Sep 16, 2007 2:57 am, edited 1 time in total.

TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Zombie Square

Post by TheFish » Fri Aug 31, 2007 9:21 pm

Potku yltää vähän turhan pitkälle. Nyt pystyi vain menemään kentän nurkkaan ja ampumaan zombit jotka tulevat, ja jos on lataus kesken niin voi potkia zonbeja pois. Tosin jos tulee paljon zombeja niin ne saattaa osua pari kertaa. Sai siinä kuitenkin yli sata zombia maahan.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

User avatar
jannepelaa
Active Member
Posts: 101
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:27 pm

Re: Zombie Square

Post by jannepelaa » Sat Sep 01, 2007 2:14 pm

Miten 3d-efekti on toteutettu? Ovatko ne kuvia, jotka ladataan ja lasketaan mikä kuva näkyy? Vai onko se "venytetty" kuva?
EDIT: Löysin jo vastauksen

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Zombie Square

Post by Koodiapina » Sat Sep 01, 2007 7:53 pm

Aivan mahtava peli! 3D efekti oli uskomattoman aito (Mainitsin sen, vaikka olikin Marcoderin käsialaa)! Tämä kuuluu ehdottomasti Coolbasicin pelien eliittiin. Pelistä puuttui kuitenkin pieniä yksityiskohtia, kuten uusia aseita jne. jonka takia peliä ei jaksa tahkota kovinkaan kauaa.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
Pie2
Member
Posts: 55
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:14 pm
Location: Porvoo

Re: Zombie Square

Post by Pie2 » Sat Sep 01, 2007 11:04 pm

Todella mukava pikkupeli. Aseiden puute ja pelin yksitoikkoisuus on harmittavaa, mutta engine-demona tämä on jees.
Olin joskus ajatellut tehdä pelin samalla efektillä. Saa nähdä.
Since 24-March 05

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Zombie Square

Post by Vouldenhaul » Sun Sep 02, 2007 12:55 am

Aluksi jotkut eikoisuudet, kuten toi talo juttu kerää huomiota. Grafiikka oli ihan ok, mutta suoraan sanoen liian harmaata ja ikävystyttävää. Kun alkuhuuma lähtee huomaa pelaavansa ihan tavallista perus CB mättöä. Lisää aseita, erilaisia vihuja ja vaikka jotain tehtäviä, niin hommaan vois tulla lisää potkua. Potkust puheen ollen ottakaa se potkiminen vaikka kokonaan pelistä pois... se näytti vähän liian vammaiselta... ;)
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

User avatar
leonarven
Newcomer
Posts: 30
Joined: Sun Aug 26, 2007 4:02 pm
Location: Somewhere in Newada

Re: Zombie Square

Post by leonarven » Sun Sep 02, 2007 9:07 am

Jej! Hieno kokonaisuus. Talone '3D in 2D' on upea ja tottakai sade :D
Kokonaisarvosanaksi 8½ sillä zombien räiskimiseen kyllästyi melko nopeasti yhdellä aseella. Enemmän aseita!

User avatar
reBorn
Newcomer
Posts: 36
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:51 pm

Re: Zombie Square

Post by reBorn » Sun Sep 16, 2007 2:56 am

Minipäivitys²: Musiikkia!

User avatar
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: Zombie Square

Post by Mysterius Coder » Sun Sep 16, 2007 2:48 pm

Vau, siis vau. Graafisesti ja tunnelmallisesti peli on CB tekeleiden kärkipäässä. Mutta se on silti tylsää perus zombin lahtaamista. Tässä olisi loistava pohja upealla pelille. Sissän vaan uusia aseita, kenties hahmon kehitystä ja tehtäviä. (Juoni?) Toivottavasti kehittelet tätä vielä.
+Grafiikka
+Tunnelma
-Hukkuu massaan
Kouluarvosana 8-
Toivon todella että kuulemme tästä vielä. :mrgreen:
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.

User avatar
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Zombie Square

Post by MAVmaggot » Sun Oct 28, 2007 12:58 am

TO-DEL-LA HY-VÄ PE-LI. jäin kyllä heti koukkuun. sain tulokseks 36 mut kaveri sai 74 :lol: Pelistä: 3d talot oli hienoja ja säde efekti siisti. tunnelma oli hyvä, siitä lisää plussaa. musiikki myös tosi hyvää :D myöskään vähän väliä tulevista perkeleen pitkistä lataus ajoista ei tarvinnut kärsiä ;) mitään negatiivista en löytänyt :D

ihannyyppä
Newcomer
Posts: 47
Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
Location: Varkaus
Contact:

Re: Zombie Square

Post by ihannyyppä » Sun Oct 28, 2007 4:30 pm

Tiedän että on aika turha kommentti mutta nyt oli pakko zombi-elokuvien ystävänä
sanoa että:


AIVAN MAHTAVA!!! TARKOITAN SITÄ TODELLA, ONNEKSI OLKOON!!! :D
Valmiit pelit: 0 muahaha
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)

Post Reply