Operation Duel

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Operation Duel

Post by Substance »

Tämä on ensimmäinen valmis pelini.
Tämä on ensimmäinen pelini täällä.
Tämä on ensimmäinen pelini josta tulee windowsin virheilmoitus muutaman peräkkäisen pelikerran jälkeen.
Tämä ei ole ensimmäinen pelini minkä tekemisessä Mickey on auttanut minua.
:mrgreen:

Pelissä on siis tarkoitus tappaa toinen pelaaja aseistuksellaan (konari).
Kenttiä on 20, pelissä ilmestyy ammo, health ja ajanhidastus paketteja.
LueMinut tiedostossa on kentänteko ohjeetkin.
Attachments
Operation Duel.zip
(1.21 MiB) Downloaded 378 times
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Operation Duel

Post by MAVmaggot »

Hieno kipiniäefekti, hyvä musiikki, kiitettävästi karttoja, ei bugeja; mielestäni tosi hyvä ensimmäiseksi peliksi :)
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: Operation Duel

Post by Substance »

Ei siis ensimmäinen peli jota alan tekemään, vaan ensimmäinen valmis ;)
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Operation Duel

Post by Koodiapina »

Teh risut ja ruusut

+ Valikossa oli tunnelmaa
+ En havainnut bugeja
+ Peli ei ollut koko näytössä
- Ei bottia
- Lainagrafiikat
- En osannut vaihtaa kenttää
- Ainakin alkukenttä saisi olla suurempi

Ehdotuksia

- No se botti ja miksi ei useampikin
- Lisää aseita ja tehosteita
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Operation Duel

Post by iTKEVAnAKKI »

Tosi hyvä "ekaks" peliks! Valikko ja musiikki oli mahtavat, mutta itse peli hieman tylsä. Lisää aseita ja jotain "PowerUp":ja.
Kaiken kaikkiaan 6/10, mutta ekaks peliks 8/10.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: Operation Duel

Post by Substance »

Optionsista vaihdetaan kenttää vaihtamalla kentän numero (1-20) kohtaan map ja kaikki kentät ovat samankokoisia koska niiden
on tarkoitus mahtua ikkunaan.
Optionsista voi vaihtaa myös molempien enkkoja.
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
M.R
Active Member
Posts: 102
Joined: Sat Dec 22, 2007 3:05 pm

Re: Operation Duel

Post by M.R »

Kyllä tällä pelillä saa kaverin kanssa ajan kulumaan mutta muuten ei ole oikein mitään iloa.Botteja sais panna ja jos vain intoa riittää niin voi tehdä kaksin pelin netin välityksellä.
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: Operation Duel

Post by Substance »

Versio 1.1 luvassa :)

Siinä on sitten botteja (eli yksinpelii) ja enemmän kenttiä ja entisiäkin on paranneltu
Mickey tekee peliin tekoälyä boteille ja tarttis esimerkin miten (esim. curveanglella) sais botin kääntymään sulavasti ukkoa kohti
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Operation Duel

Post by regalis »

Code: Select all

RotateObject botti, CurveAngle(GetAngle2(botti, pelaaja), ObjectAngle(botti), 20)
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: Operation Duel

Post by Substance »

Kiitos :)
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
User avatar
elmo123
Active Member
Posts: 153
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:19 pm

Re: Operation Duel

Post by elmo123 »

Kenttien ei tarvitse olla samankokoisia, koska on koodattu SplitScreen funkkari, ja CB:ssä on valmiiksi CloneCameraPosition. Käytä tekoälyyn apuna ObjectVisionia ja Marcoderin ZombieAIta, niin hyvä tulee. Vielä kun pistät niin, että kun botti näkee pelaajan, pelaajasta jää waypointteja, joita botti seuraa, kun pelaaja katoaa näköpiiristä. Eli botti näkee minne pujahdit. Sitten kun luoti osuu bottiin, botti kääntyy katsomaan luodin osumapaikan suuntaan. Tähtäyksessä kun käytät vielä aavesoturin ennakkoa ottavan ampujan esimerkkiä, tuloksena voi syntyä tekoälyltään erittäin kehittynyt botti. :D
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.

Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: Operation Duel

Post by Substance »

Jos pistän peliin kerralla enemmän kuin kaksi pelaajaa niin saatan tehdä isompia kenttiä ja käyttää ruudun jakamista,
mutta muuten pidättäydyn tässä kenttäkoossa ja ton tyyppinen waypointtijuttu sille botille on jo tehty: botti ampuu sua jos näkee(ObjectSight)
kun meet piiloon se lähtee seuraamaan sua.
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
Post Reply