ASCII star wars Xtreme - uusi versio

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
Murskaaja
Member
Posts: 92
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:19 pm
Contact:

ASCII star wars Xtreme - uusi versio

Post by Murskaaja » Fri Mar 21, 2008 9:16 pm

Sain eilen jonkinmoisen inspiraation ja päätin pääsiäisloman kunniaksi tehdä avaruusräiskintä pelin. Idea lähti sitten käyntiin ja nyt päivää myöhemmin peli alkaa olla julkaistavassa kunnossa.

Itse pelistä. ASCII star wars Xtreme on nopeatempoinen moninpelattaa avaruusräiskintä peli, jossa taistellaan avaruuden herruudesta. Aluksina toimivat ascii-merkit. Pelaajia voi olla maksimissaan 4. Pelaajien tavoitteena on tuhota vastustajien alukset, mutta usemman pelaajan pelissä myös taktikointi on mahdollista ja jopa kannattavaa. Taisteluiden aikana aluksiin on mahdollista kerätä päivityksiä, joita tällä hetkellä ovat suojat ja lisätykki. Hurjia efektejäkin pelistä löytyy ;D

Peli paketin pitäisi olla täysin toimivassa kunnossa, mutta ilmoitelkaa toki jos lataaminen ei jostain syystä onnistu tai peli herjaa jostakin, niin laitetaan asiat kuntoon. Myös risut ja ruusut otetaan vastaan ;)


EDIT:

Uusi versio valmiina. Pientä listaa uusista ominaisuuksista:
- uusia aseita ja päivityksiä: fastfire, suojat läpäisevä ohjus, luodit kimmoittava suoja, emp, health bonus. Lisäksi pari ylläriä ;)
- arcade pelimuoto + pistelista
- tekoäly
- pari pientä päivitystä/korjausta


Lataa peli:
Attachments
ASCII star wars Xtreme.rar
(734.4 KiB) Downloaded 647 times
Last edited by Murskaaja on Tue Apr 01, 2008 11:02 pm, edited 2 times in total.
ASCII star wars Xtreme | Cool Bombers | Combat (kehitteillä)

RedShadow productions

User avatar
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: ASCII star wars Xtreme

Post by Harakka » Fri Mar 21, 2008 9:24 pm

Vau, tyylikkäät erikoisefektit! Peli tuntui toimivan sulavasti enkä bugejakaan löytänyt. Testasin vain yksin, joten pelin hauskuutta/koukuttavuutta en pysty arvostelemaan.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: ASCII star wars Xtreme

Post by koodaaja » Fri Mar 21, 2008 9:26 pm

Woah, tästähän tulee mieleen ajat, kun tein SBMAC:ia ;D Paitsi että efektit ovat komimmat. Etenkin vastustajan tuhoutuessa tuleva räjähdys on varsin hieno. Alukset tottelivat IMHO hiukka tahmeasti, mutta muuten ei pelattavuudessakaan ole valitettavaa.

Pelaajat ovat tosin oletuksena hieman ylikestäviä (tämä korjautuu toki säätämällä hiparit viiden tienoolle) ja jo DOS-ajoista lähtien jatkuneena perinteenä tämäntapaisissa peleissä on yleensä pystynyt kulkemaan reunojen yli. Jos et jälkimmäiselle mitään tahdo tehdä, niin eipä siinä mitään, mutta tee sitten joku kimpoamis- tai vastaava systeemi jotta seiniin törmääminen tuntuisi törmäämiseltä.

User avatar
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: ASCII star wars Xtreme

Post by Mysterius Coder » Fri Mar 21, 2008 9:44 pm

Hei hyvin tehty tosiian. Efektit olivat kaunista katseltavaa ^^ Enpä minäkään yksin kokeiltuani voi pehemmin arvostella. Jonkunlainen AI vastustaja olisi mukava.
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.

User avatar
Murskaaja
Member
Posts: 92
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:19 pm
Contact:

Re: ASCII star wars Xtreme

Post by Murskaaja » Fri Mar 21, 2008 11:29 pm

koodaaja wrote:Pelaajat ovat tosin oletuksena hieman ylikestäviä (tämä korjautuu toki säätämällä hiparit viiden tienoolle) ja jo DOS-ajoista lähtien jatkuneena perinteenä tämäntapaisissa peleissä on yleensä pystynyt kulkemaan reunojen yli. Jos et jälkimmäiselle mitään tahdo tehdä, niin eipä siinä mitään, mutta tee sitten joku kimpoamis- tai vastaava systeemi jotta seiniin törmääminen tuntuisi törmäämiseltä.
Reunojen yli en halunnut päästää aluksia menemään, mutta täytyy myöntää että tuossa on vielä hiottavaa. Sen verta kovalla vauhdilla on tätä tullut tehtyä, että esim. noita reunatilanteita ei ole ihan loppuun asti mietitty. Katsotaan, josko sen aluksen saisi kimpoamaan törmäyksestä jotenkin järkevästi. Itse tosin pidän siitä niinkuin se on nyt :)

Mysterius Coder wrote:Hei hyvin tehty tosiian. Efektit olivat kaunista katseltavaa ^^ Enpä minäkään yksin kokeiltuani voi pehemmin arvostella. Jonkunlainen AI vastustaja olisi mukava.
Jos löydän aikaa ja ja hiukan lisää motivaatiota, voi sinne se AI vastustajakin ilmestyä :) Aika paljon riippuu tuosta, että miten paljon sitä aikaa löytyy, sillä mitään huonoa/puolivillaista tekoälyä en edes halua lähteä tekemään. Sitä ei joko ole tai se on kovempaakin kovempi tappokone ;)

Voi tosin myös olla, että tekoälyn sijaan yritän tehdä peliin nettipelin ihan harjoitusmielessä. Pelimoottori on sen verran yksinkertainen, että pitäisi olla jopa ihan mahdollista.
ASCII star wars Xtreme | Cool Bombers | Combat (kehitteillä)

RedShadow productions

User avatar
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: ASCII star wars Xtreme

Post by MAVmaggot » Sun Mar 23, 2008 12:15 am

wau, hienoa jälkeä. :) Efektit oli tosi hienot :D ohjattavuuskin oli kiitettävää;D Reunoista vähän matkaa sisäänpäin, voisi olla jonkinlainen voima kenttä joka singauttaa takaisin, mutta joustaa tietysti hieman, mutta päästä läpi :D

User avatar
KuroNeko
Newcomer
Posts: 49
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:29 pm

Re: ASCII star wars Xtreme

Post by KuroNeko » Sun Mar 23, 2008 1:36 am

Aika hauska peli, kaverin kanssa testattiin juuri. Tuli muistoja mieleen dos ajoilta :P

Erittäin hyvä pelinalku, tästä on hyvä jatkaa. Tee seuraavaksi vaikka joku hieno ascii-planeetta tuohon keskelle, mikä vetää aluksia puoleensa, jos tulee lähelle. Tee myös silleen, että jos menee reunoilta ulos, niin tulee ulos vastakkaisesta reunasta.

Edit: Niin ja jonkunlainen tekoälykin olisi mukava.
Last edited by KuroNeko on Sun Mar 23, 2008 1:07 pm, edited 1 time in total.

User avatar
elmo123
Active Member
Posts: 153
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:19 pm

Re: ASCII star wars Xtreme

Post by elmo123 » Sun Mar 23, 2008 12:58 pm

Hehei, tästä kyllä irtoaa iloa pitkäksi aikaa :D Jos haluatte yksinpeliä, pistäkää pelaaja yhden kontrollit pelaaja kahden kontrolleihin ja räiskikää miten lystäätte! :D Efektit oli tosi hienot, joskin ne efektikirjaimet sais pyöriä satunnaisella nopeudella ja suunnalla. Lisäksi pelaajilla voisi olla jokin toimintonappi, esim. ''räjäytä pommit'' tai "käytä näkymättömyyttä". Siitä W:stä voisi tulla satunnainen asebonus, esim. konekivääri (josta tulee nopeana sarjana panoksia), ionitykki (josta näyttö tärähtää kunnolla ja tappaa heti toisen pelaajan, mutta voi ampua vain kerran, ja se lataa kauan) ja pommit (tiputtelee ampumalla, räjäyttää kaikki toimintonäppäimestä).
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.

Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!

User avatar
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 5:15 pm
Location: Muhos

Re: ASCII star wars Xtreme

Post by Olwi » Mon Mar 24, 2008 8:11 pm

Lataan,kommentit tulee perässä sitten.


Edit:
Noniin.
Pistän yksinkertaisesti plussina ja miinuksina:
+Pelattavuus oli ihan kiva
+Nelinpelinä hauska,mutta ei meinannu sormet näppäimille mahtua:D


+/- Äänet,en päässyt testaamaan,kaiuttimet hajalla

- Alukset lensivät ehkä hieman liikaakin sivuttain,oli vaikea osua bonuksiin
- Alukset niin pieniä että osuminen aika pitkälti tuurista kiinni
- Taustaan jotain vaihtelua kun saisi
- Alareunan törmäys ei minulla toiminut,muut reunat kyllä
- Kun ladattiin,ei alusta voinut ohjata. Tarkoituksella?


Ehdotan peliin:
Botteja
Joukkuetaistelut
Jotai planeettoja,asteroideja tms. kentälle.
Kentät Kops-/Wings-tyyliin,eli ei tyhjä näyttö,vaan iso pelialue,ja jaetut näytöt
Aseita lisää,mieluiten mahd. erilaisia



-Olwi
Huuda mun ip:tä!

User avatar
Murskaaja
Member
Posts: 92
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:19 pm
Contact:

Re: ASCII star wars Xtreme

Post by Murskaaja » Thu Mar 27, 2008 3:17 pm

Erittäin suuret kiitokset kaikille palautteesta. Täytyy sanoa, että yllättävän positiivista se on ollut, mutta se on myös sisältänyt paljon odottamiani ehdotuksia :) Nyt pari kertaa palautteet läpi luettuani ainakin seuraavaa on luvassa (osa on jo valmiina):
- tietokonevastustaja
- lisää aseita, suojia, yms kerättäviä "päivityksiä"
- arcade pelimoodi (voin luvata, että haastetta löytyy sitä kaipaaville) + ennätyslista
- hieman säädetyt fysiikat aluksille (lähinnä vain pakin voimaa lisätty)
- jotain vaihtelua taustaan (vielä en tiedä mitä, todnäk. jokinlainen ascii planeetta tjs hitaasti liikkumaan kaukana horisontissa)
- myös pari (ilmeisesti) ei-huomattua bugia ja lapsusta jo korjattu ja paria muuta asiaa selkeytetty ;) (Näitä ei siis vielä ole jakeluversiossa)

Reunojen kanssa on vielä hieman epävarmaa miten tulen menettelemään. Palautteesta päätellen jotain on selvästi tehtävä, mutta tähän asti kokeilemani ratkaisut eivät ole tuntuneet ollenkaan hyviltä. Eiköhän se tosin ajan kanssa ratkea.

Jos teillä on hyviä ideoita, niitä otetaan (kritiikin ohella) vielä vastaan :) Lähinnä kaipaisin ehdotuksia asearsenaaliin, sillä oman luovuuteni taso on melko lähellä nollaa ;) Ottaisin pelin taustaa varten myös mielelläni ascii-grafiikkaa vastaan jos joku on sellaista hyvä tekemään.

Olw1 wrote:+Nelinpelinä hauska,mutta ei meinannu sormet näppäimille mahtua:D
Joops, tuo on kyllä valitettavaa, mutta sehän vain lisää tunnelmaa ;D Jos pelaat paljon vastaavanlaisia pelejä porukassa kannattaa harkita kahta näppistä. Itselläni on sekä PS/2 että usb näppäimistöt kiinni koneessa. Varsin kätevä yhdistelmä kun usean pitäisi mahtua pelaamaan samaan aikaan :)

Olw1 wrote:- Alareunan törmäys ei minulla toiminut,muut reunat kyllä
- Kun ladattiin,ei alusta voinut ohjata. Tarkoituksella?
- Voitko kertoa tarkemmin miten alareunan törmäys ei toiminut (muilla ollut samanlaisia ongelmia?). Koodissa kaikkien reunojen törmäykset tarkistetaan täysin samalla kaavalla. Vikaa en havainnut ja itselläni toimii niin kuin pitääkin.
- Aluksen ohjauksen menettäminen on täysin tarkoituksellista. Se on turvamekanismi, joka estää aluksen ohjauspiirejä vioittumasta aseiden ylikuumentuessa 8-)

Kops/Wings tyylisiä kenttiä ei ole tulossa sillä se muuttaisi pelin sellaiseksi mitä en alunperinkään halunnut lähteä tekemään.
Last edited by Murskaaja on Thu Mar 27, 2008 3:23 pm, edited 1 time in total.
ASCII star wars Xtreme | Cool Bombers | Combat (kehitteillä)

RedShadow productions

User avatar
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 5:15 pm
Location: Muhos

Re: ASCII star wars Xtreme

Post by Olwi » Thu Mar 27, 2008 6:36 pm

Murskaaja wrote: - Voitko kertoa tarkemmin miten alareunan törmäys ei toiminut (muilla ollut samanlaisia ongelmia?). Koodissa kaikkien reunojen törmäykset tarkistetaan täysin samalla kaavalla. Vikaa en havainnut ja itselläni toimii niin kuin pitääkin.
Ei mitään hajua,se vain paineli suoraan alareunasta läpi.
Muut reunat toimivat täydellisesti,tai ainakin melkein.
Pitääpä testata jos kokeilisin nyt uudestaan,jos se nyt toimis niin kuin pitää.

Edit
Nyt toimi??
Joku ihme bugi.

Ase-ehdotuksia:
-Wings-pelin Windstrike,eli puhaltaa vastustajaa kauemmas
-Joku ihan älyttömän iso tykki,joka lataa kumminkin hitaasti(eipä ollut kovin nerokas idea :| )
-Joku ase,jolla voit vaikuttaa vastustajan aluksen ohjattavuuteen,nopeuteen,fysiikoihin ym.
Tulee lisää kunhan keksin.
Huuda mun ip:tä!

User avatar
Murskaaja
Member
Posts: 92
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:19 pm
Contact:

Re: ASCII star wars Xtreme - uusi versio

Post by Murskaaja » Tue Apr 01, 2008 11:01 pm

Noniin. Vihdoin sain taas aikaiseksi jotain ja päätinpä laittaa nyt uutta versiota tulemaan. Hirveästi en jaksanut alkaa hiomaan joten kaikkea lupaamaani ei uudesta versiosta löydy. Toivon kuitenkin, että lopputulos miellyttää ainakin suurinta osaa pelaajista. Ainakin niille jotka jäivät sitä tekoälyä kaipaamaan tämän version luulisi tarjoavan pelattavaa :) Uudistuksia en ala tähän listaamaan vaan ne löytyvät ensimmäisestä viestistä. Todennäköisesti en enää paljoa tule tätä projua eteenpäin kehittämään, mutta pieniä korjauksia/tunauksia tulee varmasti vielä tehtyä. Pistäkäähän lataukseen ja kommenttia tulemaan. Erityisesti minua kiinnostaa miten pahasti saatte tekoälyäni ryöpytettyä. 8-)
ASCII star wars Xtreme | Cool Bombers | Combat (kehitteillä)

RedShadow productions

User avatar
mokkeri
Member
Posts: 84
Joined: Sat Apr 05, 2008 9:22 pm

Re: ASCII star wars Xtreme - uusi versio

Post by mokkeri » Sat Apr 05, 2008 9:33 pm

Upea!

Tosin melko vaikea, mutta..
asd

Jopelius
Newcomer
Posts: 3
Joined: Wed Jun 11, 2008 2:49 pm

Re: ASCII star wars Xtreme - uusi versio

Post by Jopelius » Thu Jun 12, 2008 1:30 pm

jeeh! Star Wars :) Hävisin kyl heti tos pelis mut ei se haittaa.

EDIT: mul on yks romurallipeli, mut en vaan osaa laittaa autoille "HP:tä"

User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 6:48 pm

Re: ASCII star wars Xtreme - uusi versio

Post by Substance » Sat Jun 14, 2008 12:23 pm

Minunhan se pitäisi Star Wars:ista hihkua ;)
Onkohan muutes ensimmöinen edes vähän Star Wars aiheinen peli täällä?

Ai niin!
Hyvät grafiikat+hyvät fysiikat+ hyvä tekoäly =hyvä peli





Sori, oli vaan pakko pistää.
Attachments
General Grievous cool.PNG
Sori, oli vaan pakko pistää.
General Grievous cool.PNG (270.9 KiB) Viewed 5512 times
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus

User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: ASCII star wars Xtreme - uusi versio

Post by axu » Sun Jul 27, 2008 4:26 pm

minä epäilen että lähdekoodia et varmaan julkase, mutta kysyn että miten ihmeessä sait noi räjähdykset noin nopeiksi(aavistus on kyllä)
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image

User avatar
Murskaaja
Member
Posts: 92
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:19 pm
Contact:

Re: ASCII star wars Xtreme - uusi versio

Post by Murskaaja » Mon Jul 28, 2008 2:41 am

axu wrote:minä epäilen että lähdekoodia et varmaan julkase, mutta kysyn että miten ihmeessä sait noi räjähdykset noin nopeiksi(aavistus on kyllä)
En tiedä onko tuo nyt mitenkään erityisen nopea, mutta ei siinä muistaakseni mitään ihmeellisiä kikkoja ole käytetty. Räjähdyksen etenemistä hallitaan curvevaluella ja partikkelien piirto tapahtuu yksinkertaisesti text-komennolla.

Lähdekoodia tuskin ikinä julkaisen. Varsinkin päävalikon osalta se on sellaista purkkaa, etten yksinkertaisesti kehtaisi :D
ASCII star wars Xtreme | Cool Bombers | Combat (kehitteillä)

RedShadow productions

User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Re: ASCII star wars Xtreme - uusi versio

Post by Ilmuri » Mon Jul 28, 2008 6:02 am

Vielä nopeampaa olisi ollut piirtää text-komennolla räjähdyspartikkelit valmiiksi kuviin ja käyttää niitä.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic

User avatar
Murskaaja
Member
Posts: 92
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:19 pm
Contact:

Re: ASCII star wars Xtreme - uusi versio

Post by Murskaaja » Mon Jul 28, 2008 11:42 am

Ilmuri wrote:Vielä nopeampaa olisi ollut piirtää text-komennolla räjähdyspartikkelit valmiiksi kuviin ja käyttää niitä.
Sen minkä tuosta olisi hyötynyt piirtonopeudessa, olisi menettänyt moninkertaisesti jo pelin käynnistysvaiheessa noita kuvia luodessa. Räjähdyksien partikkelit luodaan muistaakseni noin 40 erilaisesta merkistä, joiden väri muuttuu jatkuvasti niiden etäisyyden mukaan räjähdyspisteestä. Eri värisävyjä räjähdyksessä lienee 50-100. On huomattavasti käyttäjäystävällisempää käyttää text-komentoa, joka ei näkyvästi vaikuta nopeuteen millään tavalla, kuin odotuttaa pelaajaa jo heti pelin käynnistysvaiheessa. Myös itselle tämä oli paljon miellyttävämpi vaihtoehto, sillä efektin suunnittelu ja toteutus kesti noin 15 minuuttia (josta 5 minuuttia tuhraantui sitä kuuluisaa copy-paste virhettä etsiessä ;D). Odotin tuntien taistoa värien säätämisen parissa, mutta se onnistuikin jo heti ensimmäisellä yrityksellä :)

Mutta ei tuo kuvatekniikkaa siis huono ole. Vaikka se ei ollutkaan (omasta mielestä) paras toteutustapa räjähdysefektiä varten, käytin sitä esimerkiksi alusten luonnissa.
ASCII star wars Xtreme | Cool Bombers | Combat (kehitteillä)

RedShadow productions

User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: ASCII star wars Xtreme - uusi versio

Post by axu » Mon Jul 28, 2008 5:23 pm

Minulla oli juuri mielessä tuo kuva tekniikka, siinä olisi voinut myös käyttää kirjaimien pyöritystä ;)
Sekä tietenkin massiivisemmin kirjaimia, vaikka tuossa pelissä kyllä on juuri se oikea määrä.

Pitääpä tästä vääntäytyä tekemään Ascii platformeria, jonka innoituksen sain tästä pelistä :D ...
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image

Post Reply