The 14th Black Crusade - PÄIVITETTY 31.3.

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Guest

Re: The 14th Black Crusade

Post by Guest » Fri Feb 15, 2008 1:29 pm

reino wrote:
Guest wrote:Vaikuttaa käyvältä peliltä, vaikka maveja, kuten jo sanottiin tulee kyllä harmillisesti. Olisiko sellaisessa ideaa, että laittaisit jokaiselle eri äijälle (tarkoitan noita, joilla voi itse pelata) jonkin ns. erikoisuuden? Esim. tuon Imperial Guardin jetti kestäisi pisimpään, koska on vähiten painoa kannettavana? Tai vaikka tuo Plague Marinella olisi hyvä kestävyys, mutta nopeus hidas? Muille keksitty on toki, mutta en jaksa niitä kaikkia tähän tunkea, jos se vaikka olisikin turhaa.

(Ei niin) Off-Topic:

Mikä on lempibottinne/pelaajanne (tarkoitan noita pelattavia edelleen,sori jos selitän oudosti) ja miksi?
Siis sekä lempibotti että hahmo?
Juuri näin.

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: The 14th Black Crusade

Post by regalis » Fri Feb 15, 2008 5:03 pm

Ihan hyvä idea tuo ominaisuus-homma... Sitten kun saan bugit korjattua ja muutenkin peliä vähän parempaan kuntoon niin varmaankin lisään sen.
Hahmojen erikoisominaisuudet voisivat olla vaikka jotain tähän tyyliin:
- Imperial Guardeille se pidempi Jump Packin kesto
- Chaos Marineiden energiat palautuvat hitaasti (?)
- Blood Angeleille pitäisi varmaan jotenkin saada Black Rage, mutta kuinka se sitten ilmenisi pelissä?
- Necronelta pois se käden heilahtaminen osumia saadessa (necronithan ei osumista välitä, jos ne ei osu mihinkään toiminnallisesti tärkeään paikkaan!)
- Plague marineista kestävämpiä mutta hitaampia
- Örkeille pienempi vaikutus rekyylistä? Eli örkkien ase ei lähtisi niin voimakkaasti nousemaan ylöspäin ampuessa
- Space Marineille...?

Ehdotuksia.

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: The 14th Black Crusade

Post by -Z- » Fri Feb 15, 2008 5:27 pm

regalis wrote: - Space Marineille...?
Enemmän elämää?
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

User avatar
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: The 14th Black Crusade

Post by tuhoojabotti » Fri Feb 15, 2008 7:32 pm

ainiin yks must on elkku palkki kun tuntuu ettei ne koskaan kuole ennen kuin ne sitten kuolee :D
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”

Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: The 14th Black Crusade

Post by Pabnih » Fri Feb 15, 2008 7:36 pm

regalis wrote: ...- Blood Angeleille pitäisi varmaan jotenkin saada Black Rage, mutta kuinka se sitten ilmenisi pelissä?...
Tietyn tappomäärän jälkeen / tarpeeksi tappoja pienen ajan sisällä (esim 3 tappoa 10 sekunnissa tai jotain :D ), jonka jälkeen hahmo nopeutuisi + ampuisi nopeampaa ja elämä olisi korkea? (: Ja vielä vaikka joku pikku efekti - esim. ruutu tai ruudun reunat olisivat punaisia tjs. Ja jotta tämä ei tekisi Blood Angeleista avain ylivoimaisia, voisi rage kestää vain vähän aikaa?

Paroni Samedi

Re: The 14th Black Crusade

Post by Paroni Samedi » Fri Feb 15, 2008 8:12 pm

regalis wrote:Ihan hyvä idea tuo ominaisuus-homma... Sitten kun saan bugit korjattua ja muutenkin peliä vähän parempaan kuntoon niin varmaankin lisään sen.
Hahmojen erikoisominaisuudet voisivat olla vaikka jotain tähän tyyliin:
- Imperial Guardeille se pidempi Jump Packin kesto
- Chaos Marineiden energiat palautuvat hitaasti (?)
- Blood Angeleille pitäisi varmaan jotenkin saada Black Rage, mutta kuinka se sitten ilmenisi pelissä?
- Necronelta pois se käden heilahtaminen osumia saadessa (necronithan ei osumista välitä, jos ne ei osu mihinkään toiminnallisesti tärkeään paikkaan!)
- Plague marineista kestävämpiä mutta hitaampia
- Örkeille pienempi vaikutus rekyylistä? Eli örkkien ase ei lähtisi niin voimakkaasti nousemaan ylöspäin ampuessa
- Space Marineille...?

Ehdotuksia.
Jokaisella hahmolla toki oltava heikkous eh?

IG OK, mutta siitä voi tehdä heikon.
Chaos...hmm...ei niille palii mitää keksi, ne on mitä on. Sovitaan tuo sun idea toistaseks(se tulee muuttumaan, jos et itse päätä :ugeek: ). Heikkous voisi olla vaikka, että raskaks taakka kantaa jetpackille?
Blood Angel
Pabnih wrote:
regalis wrote: ...- Blood Angeleille pitäisi varmaan jotenkin saada Black Rage, mutta kuinka se sitten ilmenisi pelissä?...
Tietyn tappomäärän jälkeen / tarpeeksi tappoja pienen ajan sisällä (esim 3 tappoa 10 sekunnissa tai jotain :D ), jonka jälkeen hahmo nopeutuisi + ampuisi nopeampaa ja elämä olisi korkea? (: Ja vielä vaikka joku pikku efekti - esim. ruutu tai ruudun reunat olisivat punaisia tjs. Ja jotta tämä ei tekisi Blood Angeleista avain ylivoimaisia, voisi rage kestää vain vähän aikaa?
No ei todellakaan huono idea. Itse asiassa tuollainen, jos toteutetaan. Heikkous: tarpeeksi lähellä vihua se hyökkää ragen aikana sitä kohti suoraan? (Khornemaista, ja ehkä vaikeaa toteuttaa, en tiiä)

Necron No se "regenerointi" olisi kivaa :), mutta päätit ite. Tuo tough-ominaisuus sopisi mieluummin kaaokselle. Sopisiko weaknessiksi jetin hitaus tai jotenkin liittyvyys phase outtiin, en tiedä miten mutta jotenkin.

Plague Marine Kestävyyttä tietenkin. Toki hitaus myös.

Örkki Mitä perkeleen rekyylinpoistoa!? Kyllä örkeistä kaikki nyt on lukeneet, ja on lähistelijöitä. Eli anna niille paras iskuvoima lähiksessä tai muuta sen suuntasta. Ampuu huonosti.

Space Ei mitään heikkouksia, mutta ei über-hemmokaan missään. Tavallinen, sellainen kuin space nytkin on.

Siinä ehdotuksia, odotan ideointia/kommentteja.

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: The 14th Black Crusade

Post by regalis » Fri Feb 15, 2008 9:16 pm

Pöh. Ei tuosta nettipelistä taida mitään tulla. Lagaa niin pirusti jo yhdellä pelaajalla, ja suunnilleen minuutin välein tulee jotain random erroreita. Ja jostain syystä ampuminenkin alkoi MAVittaa sattunaisesti, kun lisäsin nettipelin. Olen nyt viimeiset neljä tuntia yrittänyt selvittää mistä virheilmoitukset johtuvat, enkä ole onnistunut siinä. Eli taidan haudata sen nettipeli-mahdollisuuden.

Mutta sama se, pitää sitten panostaa mahdollisimman hyvään yksinpeliin! :)
Paroni Samedi wrote:...
IMO on realistisempaa ja fluffillisesti perustellumpaa laittaa Necroneille "osumista välittämättömyys"; eihän niillä mitään kipuaistia ole, joten ei osumiinkaan tarvitse reagoida mitenkään. Tosin sain jo paremman idean Necronien erikoiskyvyksi, lukekaa eteenpäin... ;)
Ajattelin örkeille rekyylin heikennystä siksi, että silloin örkit olisivat oikeastaan ainoa rotu, joka pystyy käyttämään Big Shootaa kunnolla. :D Nyt sillä ei osu oikein mihinkään rekyylin takia. Mutta tuo lähitaistelu on oikeastaan parempi idea, taidankin laittaa sen.
Tuo lähellä olevien vihollisten kimppuun hyökkääminen Blood Angeleilla olisi ihan hyvä idea, mutta taitaa olla hankala saada toimimaan. Pitäisi tehdä jonkunlainen tekoäly, jonka avulla hahmo osaisi mennä vihollisen luokse ja kiertää esteet. Tai sitten vaan yksinkertaisesti niin, että hahmo alkaa liikkua vihollista kohti, vaikka edessä olisikin joku este.

Ominaisuudet voisivat olla vaikka näin:

Space Marine
+ ei heikkouksia
- ei vahvuuksia

Blood Angel
+ Tietty määrä tappoja tietyssä ajassa, ja hahmo "saa" Black Ragen, joka antaa hahmolle nuo Pabnihin luettelemat "voimat"
- Black Rage kestää vain hetken, ja sen jälkeen hahmo hidastuu vähäksi aikaa (?)

Chaos Marine
+ Rekyyli ei vaikuta ampumiseen
- Hitaasti toimiva Jump Pack

Imperial Guard
+ Tehokas Jump Pack
- Vähän energiaa

Necron
+ Ei kuole heti energian mennessä nollaan, vaan jää makaamaan maahan ja nousee hetken päästä ylös, jos sitä ei ammuta ennen. Tästä voisi tulla mielenkiintoisia tilanteita, kun tuhotuksi luultu Necron yhtäkkiä nouseekin ylös ja alkaa tulittaa.
- Hidas Jump Pack (?)

Plague Marine
+ Kestävä
- Hidas

Örkki
+ Hyvä lähitaistelussa (Tätä ei tainnut tietää vielä muut kuin minä ja Paroni, mutta hiiren oikeasta näppäimestä pystyy lyömään. :) Sitä ei kuitenkaan ole vielä netissä olevassa versiossa)
- Heikko tarkkuus

Kahdeksas rotu... Ehkä Eldar tai Tau?
+ ?
- ?
EDIT:

Myst!c wrote:..
Joo, pitää varmaankin keksiä joku eri heikkous jommalle kummalle. Olisiko kenelläkään mitään ehdotuksia?
Ja tuosta Black Ragesta, energian kuluminen on ihan hyvä ajatus. Se voisi toimia vaikka niin, että Black Rage "tilassa" ollaan esimerkiksi 5-10 sekuntia joka tapon jälkeen, ja sen aikana enrgia kuluu hitaasti.[/edit]
Last edited by regalis on Fri Feb 15, 2008 10:00 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 12:49 pm
Location: Kemi

Re: The 14th Black Crusade

Post by Myst!c » Fri Feb 15, 2008 9:50 pm

En viitsinyt lainata viestiäsi mutta Blood Angeleiden black rage voisi kuluttaa energiaa hitaasti niinkuin mmorpgien jne. voimanlisäykset hitaasti kuluttavat energiaa. =)

Necronin tai Chaosmarinen - ominaisuuden voisi vaihtaa että tulisi enemmän jännitystä. :)
Ettei kummallakin ole sama.
Every Legend Has A Start!

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: The 14th Black Crusade

Post by Vouldenhaul » Fri Feb 15, 2008 10:06 pm

Lupaavalta projektilta vaikuttaa... Odottelen, että tulis jonkinmoinen suurempi päivitys, vähän noita hahmojen ominaisuuksia silmällä pitäen. ;)
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

Paroni Samedi

Re: The 14th Black Crusade

Post by Paroni Samedi » Sat Feb 16, 2008 12:12 am

regalis wrote:"
- Black Rage kestää vain hetken, ja sen jälkeen hahmo hidastuu vähäksi aikaa (?)
Tai mahdollisesti hahmo on haavoittuvaisempi vähän aikaa, sillä Rage vei kaikki voimat?

Eldar:

+Tosi nopea ukko juoksemaan
-Kestävyys on huono

Ei niinkuin IG, koska Igllä on hyvä jetpack, tällä juoksunopeus.

Tau:

+Tarkka ampumaan,itse asiassa tälle voisi laittaa sen non-rekyylioption ja Kaaokselle vain pienen rekyylin, jotta tätäkin käytettäisiin.
-Lähis surkeaa

IMOja anyone?

Paroni Samedi

Re: The 14th Black Crusade

Post by Paroni Samedi » Sat Feb 16, 2008 12:15 am

Myst!c wrote:En viitsinyt lainata viestiäsi mutta Blood Angeleiden black rage voisi kuluttaa energiaa hitaasti niinkuin mmorpgien jne. voimanlisäykset hitaasti kuluttavat energiaa. =)

Necronin tai Chaosmarinen - ominaisuuden voisi vaihtaa että tulisi enemmän jännitystä. :)
Ettei kummallakin ole sama.
No...miten olisi, että Kaamoksen jetissä on pitkä latausaika, ja Necrujen jetti lentää vain lyhyen aikaa.(En nyt tarkoita sanoilla pitkä ja lyhyt mitään viittä minuttia ja kolmea sekuntia, vaan sellaista, kuin...armolliseksi (lol :D ) nähdään.)

User avatar
Valtzu
Active Member
Posts: 115
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:40 pm
Location: Sauvo
Contact:

Re: The 14th Black Crusade

Post by Valtzu » Sat Feb 16, 2008 12:00 pm

regalis wrote:Pöh. Ei tuosta nettipelistä taida mitään tulla. Lagaa niin pirusti jo yhdellä pelaajalla, ja suunnilleen minuutin välein tulee jotain random erroreita. Ja jostain syystä ampuminenkin alkoi MAVittaa sattunaisesti, kun lisäsin nettipelin. Olen nyt viimeiset neljä tuntia yrittänyt selvittää mistä virheilmoitukset johtuvat, enkä ole onnistunut siinä. Eli taidan haudata sen nettipeli-mahdollisuuden.
Ymmärrän toki, jos koet nettipelin tekemisen ylitsepääsemättömäksi esteeksi, mutta itseäni ainakin kiinnostaisi tietää tarkemmin, että miten yritit toteuttaa systeemiä. Ei sen normaalisti pitäis yhdellä clientillä lagia, ainakaan jos siis molemmat on samalla koneella, tai pelataan sisäverkossa. Ota yhteyttä vaikka YV:llä, jos et vielä ehtinyt poistaa kaikkea nettijuttuja.. ;)

User avatar
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: The 14th Black Crusade

Post by tuhoojabotti » Sat Feb 16, 2008 8:30 pm

nuo ukothan vähän tärisee osuessaan maahan...

koodasin tässä oman törmäys systeemin neljällä kuvalla koska en saanut yhdellä torso palalla toimimaan :D mutta siinä ukko ei tärise ainoastaa törmäys pala tärisee mutta koska se ei näy niin kaikki on hyvin mietin vain miksiköhän sinun versiossa ukot tärisee...
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: The 14th Black Crusade

Post by regalis » Sat Feb 16, 2008 9:16 pm

tuhoojabotti wrote:nuo ukothan vähän tärisee osuessaan maahan...
Juu, johtui siitä, että lattiaan osuessa ukkoa liikutetaan niin kauan ylöspäin, ettei se enää koske siihen. Tästä seuraa se, että ukko pudotetaan seuraavassa framessa yhden pikselin verran, ja seuraavassa taas nostetaan ylös jne... Bugi korjattu. :)

Lähden huomenna lomille, enkä käy lukemassa foorumeita kuin korkeintaan kerran tai pari. Mutta peli etenee varmaankin viikon aikana ihan hyvin, kattellaan sitten hiihtoloman jälkeen jos laittaisin päivityksen, jossa hahmoilla on ne omat erikoisominaisuudet. ;)
Suunnittelimme myös tekevämme peliin moodin, jossa vedellään vaikkapa kymmentä vihollista yksin turpiin esim. dreadnoughtilla, sentinelillä tai destroyerillä (= helkutin isoja sotakoneita joilla on järkyttävä tulivoima ja kestävyys).

User avatar
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 12:49 pm
Location: Kemi

Re: The 14th Black Crusade

Post by Myst!c » Sat Feb 16, 2008 9:43 pm

regalis wrote:
tuhoojabotti wrote:nuo ukothan vähän tärisee osuessaan maahan...
Juu, johtui siitä, että lattiaan osuessa ukkoa liikutetaan niin kauan ylöspäin, ettei se enää koske siihen. Tästä seuraa se, että ukko pudotetaan seuraavassa framessa yhden pikselin verran, ja seuraavassa taas nostetaan ylös jne... Bugi korjattu. :)

Lähden huomenna lomille, enkä käy lukemassa foorumeita kuin korkeintaan kerran tai pari. Mutta peli etenee varmaankin viikon aikana ihan hyvin, kattellaan sitten hiihtoloman jälkeen jos laittaisin päivityksen, jossa hahmoilla on ne omat erikoisominaisuudet. ;)
Suunnittelimme myös tekevämme peliin moodin, jossa vedellään vaikkapa kymmentä vihollista yksin turpiin esim. dreadnoughtilla, sentinelillä tai destroyerillä (= helkutin isoja sotakoneita joilla on järkyttävä tulivoima ja kestävyys).
Noista koneista että miten ne mahtuvat niihin onkaloihin? :) Jos maista tulee isoja aukioita niin siinä menee soldat elementti. xD Mutta nythän puhuitkin modeista. :)
Every Legend Has A Start!

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: The 14th Black Crusade

Post by regalis » Sat Feb 16, 2008 10:24 pm

Sitä mietimme itsekin... Joko sotakoneille omat avoimet kenttänsä tai sitten ne pystyvät murskaamaan seiniä (siis vaikkapa power fistillä tai ohjuksilla "hienovaraisesti" suurentamaan käytäviä).
Tästä tulisi siis uusi moodi (= mode), eikä modi (=mod, modification). Eli siis samaan tapaan kuin nuo Deathmatch, Mark of Chaos ja muut tällä hetkellä. Eikä tästä mitään suoraa Soldat-kopiota olla tekemässäkään, hyvä vaan jos saadaan jotain uuttakin keksittyä.

User avatar
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 12:49 pm
Location: Kemi

Re: The 14th Black Crusade

Post by Myst!c » Sat Feb 16, 2008 10:26 pm

regalis wrote:Sitä mietimme itsekin... Joko sotakoneille omat avoimet kenttänsä tai sitten ne pystyvät murskaamaan seiniä (siis vaikkapa power fistillä tai ohjuksilla "hienovaraisesti" suurentamaan käytäviä).
Tästä tulisi siis uusi moodi (= mode), eikä modi (=mod, modification). Eli siis samaan tapaan kuin nuo Deathmatch, Mark of Chaos ja muut tällä hetkellä. Eikä tästä mitään suoraa Soldat-kopiota olla tekemässäkään, hyvä vaan jos saadaan jotain uuttakin keksittyä.
Niin. :) Yleensähän se idea lähtee jostain pelistä kun on sitä jyystänyt vähän aikaa. xD
Enpä tiennyt/ajatellut moodilla ja modilla olevan eroa. :P Pitää muistaa ettei lisää
liikaa juttuja ettei mee pilalle, jos keksit jotenkin hienosti ne lisätä peliin niin hyvä. :)
Every Legend Has A Start!

User avatar
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: The 14th Black Crusade

Post by Mysterius Coder » Sun Feb 17, 2008 1:55 pm

Jonkinlainen "Siege" pelimuoto. Tässä moodissa rynnivät enimmäkseen sotakoneet aiheuttaen valtavaa tuhoa. :D FPS laskee heikoilla koneilla samantien 15 kun valtavat koneistot jyrisevät efektien saattelemana ruudulla. :ugeek:
EDIT: eikö olisi muuten kiva tehdä hiukan enemmän warhammeristakin eroavampi. esim. omakeksimiä rotuja, aseita paikkoja... Tuleeko muuten minkäänlaista kampanjaa?
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.

regalis.

Re: The 14th Black Crusade

Post by regalis. » Mon Feb 18, 2008 5:49 pm

Mysterius Coder wrote:EDIT: eikö olisi muuten kiva tehdä hiukan enemmän warhammeristakin eroavampi. esim. omakeksimiä rotuja, aseita paikkoja... Tuleeko muuten minkäänlaista kampanjaa?
Ei olisi. :D Tämä on kuitenkin selkeästi Warhammer-peli, joten ihan turha yrittää tehdä siitä mitään muuta.
Vastaus jäkimmäiseen kysymykseen olisi löytynyt tästä topicista: ei tule kampanjaa.

User avatar
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: The 14th Black Crusade

Post by tuhoojabotti » Wed Feb 20, 2008 8:46 pm

tylsää kun oli niin tehtailin pari asetta :D varmaan toinen on vähän epäreilun hyvä :D ja muokkasin hiukan flamerii... olisikohan ollut niin että kun aseita tehostettiin? niin flameri jäi välistä? no ihan sama :D

ensin uudistettu flameri

Code: Select all

Flamer
GFX\flamer.png
1.0
2.5
0.0
0
4
-0.001
5.0
0.0

1000
0
2
0
5
sitten sarja granaatin heitin :D

Code: Select all

Grenade-T101B
GFX/supergrenade.PNG
0.2
8
10
2
2
0.05
5
6
glauncher.ogg
15
4
1
0
6

ja vielä pelkkä granaatti (näyttää hiukan tyhmältä :D mutta en jaksanut muokata kuvaa...)

Code: Select all

Grenade
GFX/grenade.PNG
0.2
5
40
2
2
0.15
6
1

5
0
1
0
2
grafiikat:
Attachments
supergrenade.PNG
greeenades :D
supergrenade.PNG (413 Bytes) Viewed 5879 times
flamer.png
flaaaames :D outua kun tulta tuli aseesta ilman mitään kaasua yms. :P
flamer.png (493 Bytes) Viewed 5879 times
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”

Post Reply