The 14th Black Crusade - PÄIVITETTY 31.3.

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

The 14th Black Crusade - PÄIVITETTY 31.3.

Post by regalis » Fri Feb 01, 2008 9:36 pm

Image

Pari kuukautta sitten aloin tekemään muutaman kaverini kanssa Lieron ja Soldatin tyylistä sivulta kuvattua räiskintäpeliä. Peli sijoittuu Warhammer 40K-miniatyyripelin maailmaan, eli lyhyesti sanottuna se kertoo ihmiskuntaa avaruusolioilta ja muilta vihamielisiltä örvelöiltä puolustavista supersotilaista, Space Marineista.

Pelissä on itse tehty kartta- ja törmäystunnistussysteemi, jonka avulla pystytään tekemään paljon melko isoja ja yksityiskohtaisia karttoja, ilman että karttatiedostojen koko kasvaa kovin suureksi. MAPS -kansiota tutkailemalla varmaankin selviää ainakin osittain miten karttajärjestelmä toimii.

Pelimuotoja on neljä:
- Campaign: peliin tulee sittenkin kampanja. Eli juonellisia tehtäviä, jonka läpäisemällä saa avattua seuraavan tehtävän.
- Deathmach: sitä perinteistä räiskintää. Pelaaja jolla on eniten tappoja ajan loppuessa, on voittaja
- Last Man Standing: nimi kertoo kaiken olennaisen. Kaikilla on vain yksi elämä, ja viimeinen hengissä oleva pelaaja on voittaja. Aikarajan loppuessa eniten tappoja saanut voittaa.
- Mark Of Chaos: Soldatin Rambomatchin tai LieroXin taqin kaltainen pelimuoto, jossa kaikki taistelevat yhdessä "kaaoksen merkitsemää" pelaajaa vastaan. Merkityn pelaajan tappajasta tulee itse merkitty, ja vain merkitty pelaaja saa pisteitä tapoista.

Pelin aseet on tallennettu DATA-kansiossa olevaan tekstitiedostoon, jota pystyy muokkaamaan mielensä mukaan. Myös bottien tietoja voi muokata halutessaan. Eli kaikki vaan tekemään omia asemodejaan, olisi kiva nähdä esimerkiksi modi, jossa aseet on korvattu oikean maailman pyssyillä. :) Ja settings

Botit liikkuvat kenttiin tehtyjen waypointtien avulla. Waypointit puuttuvat vielä joistakin kentistä.

Image
Image
Image

LATAUSLINKKI: http://www.freewebs.com/nitrofilms/40K.zip
Toimii ainakin copy-pastettamalla linkin osoiteriville.
EDIT:

Pelin nimeksi on nyt päätetty The 14th Black Crusade. Black Crusadet ovat siis Kaaoksen "sotaretkiä", joiden tarkoituksena on tuhota Imperiumi. GW:n tähän mennessä julkaiseman materiaalin mukaan niitä on ollut 13, joten siitä tuo numero 14.

Last edited by regalis on Sun May 25, 2008 12:28 am, edited 11 times in total.

User avatar
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 12:49 pm
Location: Kemi

Re: "Soldat-40K"

Post by Myst!c » Fri Feb 01, 2008 10:11 pm

M-A-H-T-A-V-A-A-A-A-A-A-A-A-A-A-A!!!!!!

Grafiikka, ulkoasu, toimivuus = Upeaa. :)

Pari kuukautta olette tehneet? :S Aikaisemminkin olisi voinut. :)
Peli oli muutenkin ihmeen laaja ja tämä oli mielestäni täydellinen
"kopio", ellei olla mitään itse tehty. ;) No ei, mahtavaa. En osaa
muuta sanoa. :/
Every Legend Has A Start!

User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Re: "Soldat-40K"

Post by Ilmuri » Sat Feb 02, 2008 12:00 am

Keisarin geenimanipuloitu eliittisotilas ei kyllä tasan ole yhtä pitkä kuin vaivainen miinanpolkija. >:|
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: "Soldat-40K"

Post by regalis » Sat Feb 02, 2008 12:31 am

Joo, pitää vähän pienentää noita Imperial Guardeja. :)
Toinen (ehkä vielä epärealistisempi) juttu on se, että IG:t pystyvät ampumaan mariinien aseilla... Esim. Heavy Boltterilla kun ei ihan joka jamppa ammu, varsinkaan yhdellä kädellä. :D Mutta ei tässä kuitenkaan mihinkään täydelliseen realismiin (tai Warhammerin kopioimiseen) pyritäkkään. Aseista on esimerkiksi yritetty tehdä mahdollisimman tasaväkisiä, vaikka 40K:n maailmassa ne eivät sitä olekkaan.

E.K.Virtanen
Newcomer
Posts: 14
Joined: Sat Feb 02, 2008 9:50 am
Location: Ylistaro
Contact:

Re: "Soldat-40K"

Post by E.K.Virtanen » Sat Feb 02, 2008 9:54 am

Vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta mutta ensimmäinen kuva joka ruudusta tulee ulos jää myös viimeiseksi. Eli se kotka tms. jökittää koko koneen ja kaataa pelin.
En ole windowsia käyttänyt vuosiin joten pitääkö minun joku kirjasto tms. asentaa tätä varten?

User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: "Soldat-40K"

Post by Jonez » Sat Feb 02, 2008 10:33 am

Liian aikaista ajatella mitään kielioppia ja sanajärjestyksiä...

- Avaan pelin, tulee "kotka".
- Odotan tai painan nappulaa: ruutu muuttuu valkoiseksi
- "Ei vastaa"
- Palaa hermot
- Heitän näytön ikkunasta

Käytössä windows XP, eli käyttöjärjestelmässä ei ainakaan ole vikaa... Pitääkö siinä vain odotella että se lataa mediaa? Kaipaisin lautauspalkkia. En jaksa odotella ja jännittää että lataako se jotain vai onks se kaatunu tai jotain.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: "Soldat-40K"

Post by regalis » Sat Feb 02, 2008 10:56 am

Kumma juttu, minulla ensimmäisessä latausruudussa kestää n. pari sekuntia eikä peli ole koskaan kaatunut lataamisen aikana. Toisessa latausruudussa (kentän, pelimoodin yms. valitsemisen jälkeen) kestää hieman kauemmin, koska siinä luodaan kartta.

Laitoin jakoon version jossa on latauspalkki, kokeilkaa jos nyt toimisi. :)

User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: "Soldat-40K"

Post by CCE » Sat Feb 02, 2008 12:52 pm

Peli alkoi minulla kummasti hidastumaan, FPS laski välillä 25:een, ja sitten taas yhtäkkiä nopeutui.
Liikkuminen oli hieman kökköä, ja suurimman osan ajasta viholliset lagittivatkin seinää vasten.

Aseena kranaatinheitin oli pelkkä vitsi, eihän se kantanut kuin kahden metrin päähän!
Lisäksi aseiden tarkkuudet heittivät häränpyllyä, ja ammukset lentelivätkin kaiken aikaa seinille.
Valikko oli tyylikkäästi toteutettu, ja toimiva. Tosin enterin painaminen ei ole välttämättä kaikkein loogisin vaihtoehto.
Myös hahmojen animaatiot olivat aika hyvät, ja eri rodut erottuivat selvästi toisistaan.

Mutta kyllä tästä vielä kelpo peli tulee.

User avatar
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: "Soldat-40K"

Post by Mysterius Coder » Sat Feb 02, 2008 1:38 pm

Loistava pelin-alku! Toivottavasti tämä saadaan valmiiksi. Mulla FPS pysy kokoajan tasaisena ja peli latasi ihan kohtuullisessa ajassa. Tämä on juuri sellaisia pelejä joissa haluaa nähdä kunnon netti-peli ominaisuudet. wink*wink :mrgreen:
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.

User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: "Soldat-40K"

Post by Jonez » Sat Feb 02, 2008 1:55 pm

No nyt... Mulla taitaa olla joku juttu että ruutu muuttuu valkoiseksi jos sitä ei päivitetä tarpeeksi usein. Tälläkin kertaa se muuttui valkoiseksi hetkeksi, mutta heti kun latauspalkki päivittyi, niin kuva näkyi taas.

Peli näytti todella ammattimaiselta. Nimet olivat hauskoja ja mapit upeita. Siinä kakkos-mapissa mun ukko spawnas mapin "ulkopuolelle", eli semmoseen paikkaan mistä ei päässyt mitenkään takaisin. (oikea yläkulma).

JetPack vaikutti ihan sopivan hankalalta. Se olisi hieno lisäominaisuus, jos ukko hyppäisi maasta ilmaan ja saisi kunnon lähdön. Periaatteessa aidompaa ja paljon siistimpää :)
Sniper Rifle oli selvästi mun lempiase. Käytän snipua aina lieroissakin ja tällaisissa. Siihenkin olisi hieno lisämauste, jos tekisi pienen tähtäys-ikkunan, josta näkisi mihin osutaan jos osumispiste menee ruudun ulkopuolelle.

Sen ukon käsi ei aina pysyny perässä ku tähtäilin hiirellä. Jossain aseessa (ampu noin sekunnin välein punasia viivoja) se ei edes osunut siihen mihin tähtäsin, vaikka pidin tähtäystä paikallaan.

Fps oli koko ajan luokkaa 25.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War

E.K.Virtanen
Newcomer
Posts: 14
Joined: Sat Feb 02, 2008 9:50 am
Location: Ylistaro
Contact:

Re: "Soldat-40K"

Post by E.K.Virtanen » Sat Feb 02, 2008 2:25 pm

Herja: "Pakattu kansio ei kelpaa tai se on vahingoittunut"

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: "Soldat-40K"

Post by MaGetzUb » Sat Feb 02, 2008 2:57 pm

Näyttää upealta screenshoteista katsottuna. (En oo viel ladannu) Nimi ehdotus koska soldat onko se ny sitte ruattia ja tarkoottaa varmaa sotilas vai..? No kuitenki pistä sä sitte ton nimeks soldiers. :P
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: "Soldat-40K"

Post by Koodiapina » Sat Feb 02, 2008 4:21 pm

En ole koskaan Soldattia pelaillut, mutta tuo näyttää todella hienolta (En siis päässyt pelailemaan kun en oo Winukalla atm). Täällä foorumeilla taisi muuten olla jokin muukin Soldat klooni, mutta tämä näyttäisi olevan astetta hiotumpi. Hyvä, että näkee välillä tällaisia pitemmälle tehtyjä pelejä, kun täällä on usein vain tekniikkademoja.
programmer of DSG wrote:Nimi ehdotus koska soldat onko se ny sitte ruattia ja tarkoottaa varmaa sotilas vai..?
Se on saksaa.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: "Soldat-40K"

Post by regalis » Sat Feb 02, 2008 5:34 pm

Kiitoksia kehuista ja haukuista. :)
CCE wrote:...
FPS:n laskeminen johtuu varmaankin lentelivistä partikkeleista, joiden poistuessa FPS palaa taas ennalleen. Minulla se pysyy lähes aina 35-40 tienoilla, mutta pitää vielä optimoida partikkelisysteemiä, että se toimisi sulavasti hitaillakin koneilla...
Kartoissa olevat waypointit ovat vielä kesken, ja osasta ne puuttuvat kokonaan. Siksi botit saattavat välillä jäädä jumittamaan paikoilleen tai vastaavaa.
Aseet ovat vielä epätasapainossa, eli joillain aseilla ei tee vielä oikeastaan mitään ja osa on aivan ylivoimaisia. Kranaatinheitin on niin tehokas (tappaa melkein kenet vain yhdestä osumasta), että siinä on pakko olla jokin haittapuoli, tässä tapauksessa juuri tuo naurettavan lyhyt kantama.
Valikko on vielä pahasti kesken, enterin painaminen vaihdetaan johonkin "GO" -painikkeeseen tai vastaavaan.
Mysterius Coder wrote:Tämä on juuri sellaisia pelejä joissa haluaa nähdä kunnon netti-peli ominaisuudet. wink*wink :mrgreen:
Nettipeli olisi kyllä melkein pakko saada tämän tyyliseen peliin, mutta koodaustaitoni eivät kyllä lähellekkään riitä siihen...
Jonez wrote:...
Parissa kartassa ukko saataa vielä spawnata paikkoihin josta ei pääse ulos, mutta ne tullaan korjaamaan. Hidas tähtääminen on tarkoituksellista; on hieman epärealistista kun pelihahmo pystyy kääntyilemään millisekunnissa suunnasta toiseen. Tosin tähtäyksessä on vielä jotain vikaa, koska ukko ampuu aina hieman yli tähtäimestä (huomaa varsinkin lasertähtäimellisistä aseista). Tähtäys-ikkuna sniper rifleen on ihan hyvä ehdotus. Ruudun yläreunaan voisi vaikka ilmestyä bullet-cam tyylinen ikkuna, jossa seurataan luotia.

Lisään Jet Packiin varmaankin vielä bensan kulutuksen, eli sillä voi lentää vain lyhyitä matkoja ja pysähtyä sitten hetkeksi "lataamaan".

Peliin on myös tehty Soldatin tyylinen bullet-time-efekti, jossa kaikki hidastuu kun jonkun ampuu. Jätin sen pois jakoon laitetusta versiosta, koska se ei toimi vielä kunnolla; peli siirtyy bullet-timeen aina kun joku ammutaan, eikä vain silloin kuin pelaaja ampuu jonkun, eli isoissa taisteluissa peli on käytännössä koko ajan hidastuneena.
Grandi wrote:
programmer of DSG wrote:Nimi ehdotus koska soldat onko se ny sitte ruattia ja tarkoottaa varmaa sotilas vai..?
Se on saksaa.
The official Soldat homepage wrote:"Soldat" or "Soldaat" means "soldier" in the following languages: german, dutch, norwegian, swedish, danish, french, slovenian, afrikaans, russian, catalan and romanian.
Soldiers - nimi on mielestäni liian yksinkertainen, eikä kuvaa itse peliä kovin hyvin. Eikä tämä edes ole mielestäni niin suora kopio soldatista, että nimen pitäisi olla jotenkin siitä väännetty.

User avatar
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: "Soldat-40K"

Post by tuhoojabotti » Sat Feb 02, 2008 5:59 pm

pieni bugi spawnauksessa... sain myös tiristettyä open to read errorin :P mutta on kyllä hyvä peli varsinkin jos saa ne netti ominaisuudet !
Attachments
oops.PNG
vain pieni bugi mutta niin ärsyttävä
oops.PNG (325.54 KiB) Viewed 8628 times
Last edited by tuhoojabotti on Sat Feb 02, 2008 10:24 pm, edited 1 time in total.
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”

User avatar
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: "Soldat-40K"

Post by Mysterius Coder » Sat Feb 02, 2008 8:28 pm

regalis wrote: Nettipeli olisi kyllä melkein pakko saada tämän tyyliseen peliin, mutta koodaustaitoni eivät kyllä lähellekkään riitä siihen...
Jos peli on tarpeeksi hyvä niin veikkaisin, että joku vähän taitavampi saattaisi suostua tekemään sen puolestasi. Aika reilua porukkaa täällä pyörii.
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.

User avatar
Arska
Member
Posts: 73
Joined: Fri Aug 31, 2007 11:25 pm
Location: Iitti
Contact:

Re: "Soldat-40K"

Post by Arska » Sun Feb 03, 2008 12:18 pm

Yksi parhaimmista CoolBasic peleistä mielestäni.

Huomasin bugin. Sniperin pituudesta on hyötyä:
http://img262.imageshack.us/img262/4085/seinze5.jpg

Vai onko tämä vain mahdollisuus?
Image

User avatar
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: "Soldat-40K"

Post by iTKEVAnAKKI » Sun Feb 03, 2008 12:59 pm

Mysterius Coder wrote:
regalis wrote: Nettipeli olisi kyllä melkein pakko saada tämän tyyliseen peliin, mutta koodaustaitoni eivät kyllä lähellekkään riitä siihen...
Jos peli on tarpeeksi hyvä niin veikkaisin, että joku vähän taitavampi saattaisi suostua tekemään sen puolestasi. Aika reilua porukkaa täällä pyörii.
Jep... Kannattaa yrittää ottaa yhteyttä Marcoderiin.

Peli 9½/10 :D
+Oikeestaan kaikki muut paitsi miinukset.

-Pari bugia
-Ei nettipeli :( ainakaan vielä...

Nettipelillä varmaan vuoden-peli ;)
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: "Soldat-40K"

Post by MaGetzUb » Sun Feb 03, 2008 1:21 pm

Joo nettipeli olisi hieno... Tuosta nopeudesta sen verra, että tällä koneella on FPS kokoajan jotai 4 - 21. :( Valikko oli vähän tylsä... Viholliset näkee seinien läpi. Varmaan tollaaseen systeemiin on vaike tehdä ObjectSight: iä. Hyvä peli muuten . Itselläni ei ilmennyt bugeja. :P Nimi ehdotus: Though guys with weapons
En kyllä vain tiedä onko toi oikeen kirjootettu. ;)
Pisteet multa: 9½
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: "Soldat-40K"

Post by koodaaja » Sun Feb 03, 2008 2:36 pm

Oi, hieno tekele. Hahmojen grafiikat nyt ovat hieman mitä ovat, ja efektit CB:n tapaan aika... jännät, mutta pelattavuus toimii hyvin ja kaikki perusasiat ovat ainakin ok-kunnossa. Toki hahmot voisivat olla hieman nopeampia ja pienempiä (näytölle mahtuu enemmän tavaraa ;D)

Pientä valitusta 40K -maailmasta: jos olet peliä pelannut, tiedät, että lentämiseen jump pack on pakollinen, joten piirtelepä semmoiset. Lisäksi aseiden tehot ovat aika omituisia, esimerkiksi lascannonillahan täräytellään tankkeja tuusan nuuskaksi, ei sen pitäisi olla noin tehoton pikkupisla. Heavy boltteriin saa olla aika iso äijä, jos heiluttelee yhdessä kädessä. Kaiken kaikkiaan kaikkia aseita rutosti tehokkaammiksi, fiilis kärsii harmillisen kolauksen alitehoisten aseiden myötä.

Tämä yritti siis olla rakentavaa kritiikkiä, ja poimin itsetuntoa kohottamaan kaikki huonot puolet. Suurin osa asioista on kunnossa, ja nämäkin viat ovat mielipidekysymyksiä.

Post Reply