CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Vouldenhaul »

Eli ihan oma ketju kaikille tuleville tai jäätyneille projekteille. Tämä tarkoittaa lähinnä niitä projekteja, jotka eivät ole viellä edes julkaisuun päässeet. Ideana selittää siis lyhyesti projektin idea. Sen jälkeen porukka saa vapaasti esim. kommentoida jonkin käyttäjän ideaa ja tekijä saisi samalla tietoa, että onkos koko projektille edes kysyntää. Jos taas jollain joku jäätynyt projekti ja se jonkun toisen mielestä kuulostaisi kiinnostavalta, niin ainahan voi kysyä alkuperäiseltä tekijältä koodia ja muuta mediaa. Ite sitten voin hyvänä esimerkkinä laittaa pari Drahtlose Productionssin julkaisematonta ja jäätynyttä projektia näytille...
Jäätyneet
-F1 manageri:
Ihka ensimmäinen CB projekti. Ideana saada oma talli ja päästä sitä manageroimaan. Valmiosaste jäi lähinnä päävalikkoon ja muutamaan ylimääräiseen lisukkeeseen. Ongelmana tuli lisenssi ja lukuisat bugit.

-Tractor Pulling:
Toinen kunnollinen projekti, jossa ideana rakentaa tractori, oikein kunnollinen voimapesä. Tämäkin managerointi peli, jossa grafiikka jo selvästi F1 manageria parempaa. Peliin oli kehityksessä kauppa ja valikot olivat jo lähes valmiit, kun tuli koodillisia ongelmia. Ratkaisua ei löydetty, joten projekti jäätyi.

Tulevat
-Infernalisch 2:
Nimellistä jatkoa Infernalischille, mutta käytännössä aivan erilainen peli. Ylhäältä päin kuvattu räiskintä, joka käyttää ennennäkemättömän laajaa tileset systeemiä. Grafiikka selvästi CB:n keskitasoa korkeampaa ja koodikin ammattitaidolla hoidettua. Parhaillaan ensimmäinen kenttä ja ensimmäinen välianimaatio valmiita. Peliin tulee monia aseita ja kulkuneuvoja ja varsinkin tunnelmaan ollaan nähty vaivaa. Kartat tulevat olemaan ennennäkemättömän laajoja. Tämä ensimmäinen netissä julkaistu teksti pelin ominaisuuksiin liittyen. Itse kokoversio olisi tarkoitus saada ulos tämän vuoden kolmannella vuosineljänneksellä.

-Tasohyppely:
Tällä hetkellä viellä kaukainen, "tasohyppely" nimellä kulkuva projekti julkaistaan mahdollisesti vuoden 2009 puolella. Peli simuloisi vanhoja Mario pelejä, tarjoten sekä retro, että modernimpaa grafiikkaa. Koodausta ei viellä aloitettu.
Ps. Jos modet tuntee aiheen turhaksi, niin lukkoon vaan. Ei meikä siitä loukkaannu...
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Pabnih »

Tulevat:
-Ownaajapallo I:
Ylhäältä päin kuvattu 'yksi kaikkien, ja kaikki yhtä vastaan' -räiskintä, jossa pääpallon on selviydyttävä joka suunnasta hyökkääviltä vihollismassoilta. Pelin ensimmäinen osa on vain pelkkää mättöä, mutta jatko-osaalle saadaan jo kunnon tarina. :) Olen panostanut grafiikkoihin ja koodistakin jopa ymmärrän mitä teen. Pelin julkaisen varmaankin hetkisen päästä.
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by iTKEVAnAKKI »

Jäätyneitä projekteja on reilut 30 ;) että niitä en jaksa luetella...

Mutta tulevista:
Viikkokisa X:n pelistä teen "oiken" pelin sittenkun viikkokisa on loppunut :D
Jonkinlainen stragedia peli on ollut jo kauan mielessä, ja rupean varmaan pian toteuttamaan sitä.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Pate5 »

Olisi kiva, jos tuossa listassa näkyisi projektin tekijä.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by CCE »

Räiskintäpeliengine

Kyseessä olisi siis koodaajan elämää helpottava engine, jossa olisi kaikki pelin perustoiminnot valmiina, vihollisten lataus tiedostosta, kentät sekä pelin tallennus.
Pienellä koodin editoinnilla olisi siis mahdollista saada aikaan hyvinkin erilaisia pelejä.

Suurin osa pelin käyttämästä tiedosta ladataan erillisistä tiedostoista, näin esim. uuden aseen luonti ei vaadi lähdekoodin muokkailua millään tavalla.
Valmiina konsolin pohja, sekä osa vihollisten hallintakoodista.
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Post by Myst!c »

Minulla ja KilledWhalella on ollut rpg jonkun aikaa
tekeillä, olette jotkut saattanut nähdä hakemukseni
aikoja sitten. Suunnittelu on jo isolta osalta tehty,
pelistä tulee vanhojen ff:ien tyylinen roolipeli. Nimeä
ei ole vielä keksitty vaikka muu on melkein kokonaan.
Puut näyttävät tyhmiltä koska ne ovat tuolla lailla
säännöllisesti koko metsä. (Kiitos Spuntelle)
Maailmasta tulee iso, guesteja paljon, levelit ja
paljon muuta, testipakettejakin on mutta niissä on
niin paljon viilattavaa että sen sijaan näytän kuvia:

Image
Image
Image
Every Legend Has A Start!
BulletStorm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by BulletStorm »

Tulossa:

Image

-Ensimmäinen projekti joka oikeastaan alotettiin jo vuoden 2007 alkupuolella. Se jääty ja nyt oon taas palannut sen pariin. Aluksi peli oli futuristinen räiskintä, sitten siirryttiinkiin nykyaikaan ja tehtäväkin oli jo vähän muuttunut, sekä grafiikat. Nyt kun aloitin taas alusta, ollaan juonta hiottu vaikka kuinka. Pelistä julkastaan moottorin testi luultavasti tän kuun loppupuolella tai ensi kuun alussa, mutta enpäs nyt vielä mitään lähde lupailemaan.
Kassu
Newcomer
Posts: 22
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:32 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Kassu »

Tulevat: Custom Soccer Slime (4.0)

Projekti on vähän yli vuoden vanha. Jotkut varmasti muistavat betat vanhoilta foorumeilta.
Betojen jälkeen projekti hieman jäätyi, mutta jatkoin sitä viikon tehotyöskentelyllä kun kehitin sitä ysin lopputyönä (sain diplomin :). Lopputyön jälkeen jatkoin vielä hieman ja lisäsin mm replayn (ei instant replay) versioon 3.7. Joskus kesän puolivälissä aloitin kirjoittamaan projektia alusta lisäten runsaasti grafiikka- sekä tallenusominaisuuksia yms.
Juuri nyt työstän 4.0 version valikoita. Nykyisessä versiossa voi tehdä viisi omaa joukuetta(nimi+pelipaita+väri) sekä yhdeksän omaa pelaajaa(jonkin sortin profiilia). Pelin olisi tarkoitus tallentaa kaikkien otteluiden tiedot pelaajille sekä joukueille. Valmiiden joukkueiden pelipaidat koostuvat todella vaikeasti kryptatusta smf-tiedostosta :D ja omien joukkueiden bmp-tiedostoista(150*75).

Lataa versio 3.7 http://koti.mbnet.fi/kassu-7/CSS/Custom ... %203.7.exe

Sneak Peak versiosta 4.0 http://koti.mbnet.fi/kassu-7/Pictures/CSS4.jpg (isompi kuva)
Image

HUOM!
Peli löytyy nyt täältä!
Last edited by Kassu on Sat Apr 26, 2008 1:26 pm, edited 2 times in total.
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by regalis »

Viime aikoina olen tehnyt sivulta kuvattua Warhammer 40k -maailmaan sijoittuvaa Soldatin tyylistä räiskintäpeliä.
Pelissä on itse tehty karttasysteemi, jossa kartat luodaan tekstuuritiedostosta, kuvasta joka kertoo maaston muodon, ja maastonpaloista joiden sijainnit on tallennettu tekstitiedostoon. Näin peliin voi laittaa kymmeniä isoja karttoja, ilman että paketin koko kasvaa kovin suureksi. Toinen vaihtoehto olisi tietysti ollut tilemapit, mutta kuvilla saa tehtyä helpommin tyylikkäämpiä karttoja. Olen tehnyt myös karun karttaeditorin jolla omien kenttien tekeminen onnistuu helposti.

Peliin on tai tulee olemaan muutamia CB-peleissä harvemmin nähtyjä pikkujuttuja:
- Botteja ohjaavat waypointit
- Joka botilla on omat ominaisuutensa (ase, satunnaiset lausahdukset, energia, tarkkuus...) joita voi muokata mielensä mukaan.
- Aseita voi muokata ja tehdä itse lisää
- Luodit eivät ole niitä perinteisiä oransseja palloja
- Eri pelimuotoja, ainakin deathmatch, "last man standing" ja mark of chaos LieroXin taqin tyyliin.

Kuva: http://rave.irc-galleria.net/c/images10 ... 936149.jpg
Last edited by regalis on Fri Jan 18, 2008 10:53 pm, edited 2 times in total.
User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by vilQuri »

Itse kyhäilen pientä tasohyppelyä taitaapa tämäkin projekti jäätyä kun en jaksa mappeja väsätä
Katso kuva :mrgreen: <--saattaa latautua hieman hitaasti kun on niin suuri
:mrgreen:
User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Ilmuri »

ICE'D
http://pox.fi/~ilmuri/raato/
Raato on ainakin ihan tuhannen jäässä. Jos joku tuosta osaa jatkaa, niin ihan vapaasti vaan. Meikälle riitti. >:|
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Misthema »

TULOSSA: RPG-engine

Eli siis roolipelimoottori (jolla nyt ensimmäiseksi teen pelin), josta ehkä jostain vaiheessa saattaa tulla jakoon laitettava valmis moottori, johon kaikkien asioiden lisääminen on helppoa. Eli roolipelin tekijälle ei oikeastaan jäisi mitään muuta huolehdittavaa, kuin kartat, grafiikat, taidot ja muut sellaiset roolipeli perkuleet ja tietenkin juoni.

Atomimallin kanssa olemme jo päässeet hyvinkin pitkälle, ja loistavia ratkaisuja toteutuksen suhteen on tullut.
Pyrimme tekemään moottorista niin simppelin, että siihen ei tarvitsisi OLLENKAAN koskea millään tavalla. Ainut vain että lisäilee aseet ja muut sellaiset. :) Toivottavasti onnistumme!
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by MaGetzUb »

Hmm... Kuulosta hyvältä.... Minulla on kaksi peliä plakkarissa, jonka peli moottorit toimii.
1. ZombieFobia
2. Agents new weapon (ei ole sellainen, mitä varmaan kuvittelette)

Tietoa ZombieFobiasta:
ZombieFobia on ihan tavallinen zombien mättö peli, joka on opensource. Itse pelissä on hurjat 3:me asetta 1. pistoolit 2. uzit 3. haulikko, tulossa liekin heitin. Peli on siinä suhteessa minun mielestäni hyvä, koska siinä lentelee kehon osia, ja rutkasti verta. :D

Tietoa Agents new weaponista:
Peli on erillainen kuin varmaan te monet luulette. Nimittäin pelin pää henkilö (oik. tiedustelu pallo :) ) On keräilemässä varastettuja timantteja. Peli moottori on sellaisessa vaiheessa, että se on melkein beta, mutta paljon lisä laitteita siltä ns. pelihahmolta puuttuu.
Ja pelin sisällöstä, eli kuten mainitsinkin, että pelissä kerätään timantteja, niin siinä pitää etsiä myös sala paikkoja, ja varoa vihollisia. (silpuri, vihollispalloja ja vahtitykkejä)

Et sellaasia. ;)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
duck
Member
Posts: 80
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:41 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by duck »

jäätyneet:
ainakin triplane/koiratappelu tyylinen sivusta kuvattu lentokonepeli, jossa voi myös mennä ihmisellä.
jäätyi koska vahingossa poistin koodin.

tulevat:
mahdollisesti kiihdytys tyylinen ajopeli, jossa voi kuitenkin ite ohjata autoa.
Lentäjä-ässä:
lentäjä-ässä
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by otto90x »

Hmm, tässä itse asiassa lueskellessa tätä topikkia huomasin etten oikeastaan ole koskaan saanut mitään valmiiksi. Kaikenlaisia kokeiluja ja säätöjä on sitäkin enemmän

Nyt täytyy kuitenkin todeta, että tekeillä on se minun paras (ja ainoa) cb peli, joka tällä kertaa varmasti valmistuu kun on siihen joku päämääräkin (se on kouluprojekti). Kuvaa en kehtaa laittaa, koska pelistä on toistaiseksi tehtynä vain peruspelimekaniikka, eikä kuvat ole lähelläkään lopullista (toivottavasti) sillä aikaa on vielä koko loppukevät. Kuitenkin sen verran voin paljastaa, että kyseessä on eräänlainen Portal klooni, mutta tarkempia tietoja tyrkytän teille vasta kun on oikeasti jotain kerrottavaa.
duck wrote:tulevat:
mahdollisesti kiihdytys tyylinen ajopeli, jossa voi kuitenkin ite ohjata autoa.
Voihan kiihdytyspelissäkin ohjata autoa, vasemmalle ja oikealle.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by MaGetzUb »

regalis wrote:Viime aikoina olen tehnyt sivulta kuvattua Warhammer 40k -maailmaan sijoittuvaa Soldatin tyylistä räiskintäpeliä.
Pelissä on itse tehty karttasysteemi, jossa kartat luodaan tekstuuritiedostosta, kuvasta joka kertoo maaston muodon, ja maastonpaloista joiden sijainnit on tallennettu tekstitiedostoon. Näin peliin voi laittaa kymmeniä isoja karttoja, ilman että paketin koko kasvaa kovin suureksi. Toinen vaihtoehto olisi tietysti ollut tilemapit, mutta kuvilla saa tehtyä helpommin tyylikkäämpiä karttoja. Olen tehnyt myös karun karttaeditorin jolla omien kenttien tekeminen onnistuu helposti.

Peliin on tai tulee olemaan muutamia CB-peleissä harvemmin nähtyjä pikkujuttuja:
- Botteja ohjaavat waypointit
- Joka botilla on omat ominaisuutensa (ase, satunnaiset lausahdukset, energia, tarkkuus...) joita voi muokata mielensä mukaan.
- Aseita voi muokata ja tehdä itse lisää
- Luodit eivät ole niitä perinteisiä oransseja palloja
- Eri pelimuotoja, ainakin deathmatch, "last man standing" ja mark of chaos LieroXin taqin tyyliin.

Image
Tuo kuulostaa todella hyvältä, ehdottaisin, että tekisit siihen tehtäviä, kun soldatissa ei ole, esim. tukikohdan valloituksia, yö tehtäviä, coveerauksia jne.
Itse olen yrittänyt tehdä samaista kartta systeemiä, mutta ei ole vielä mitään saatu aikaan. :/ Kysyisin sen verran, että tuleeko ukkoihin kaikki kehon osat erikseen? Mutta jatketaan nyt tätä aihetta. :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Basic
Newcomer
Posts: 25
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:34 pm
Location: Siellä jossain kaukana.
Contact:

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Basic »

Minulta on tulossa Jix, the Turtle 2 kaikkien niiden iloksi jotka edellisestä pitivät. (niitä ei kai ollut montaa... :P , buginen ja yms.) Peli pohjautuu Ezben hypipompi esimerkin moottoriin ja Ezbeltä olen tähän saanut luvan. Musiikit tulevat ystävälliseltä amerikkalaiselta säveltäjältä Ben Cockerhamiltä. Kuvaa tulossa piakkoin, mutta peli tuskin valmistuu vielä lähiaikoina. :geek:
EDIT:

Kuva: Image

Last edited by Basic on Fri Apr 25, 2008 10:37 pm, edited 1 time in total.
Image
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by regalis »

programmer of DSG wrote:Tuo kuulostaa todella hyvältä, ehdottaisin, että tekisit siihen tehtäviä, kun soldatissa ei ole, esim. tukikohdan valloituksia, yö tehtäviä, coveerauksia jne. Itse olen yrittänyt tehdä samaista kartta systeemiä, mutta ei ole vielä mitään saatu aikaan. :/ Kysyisin sen verran, että tuleeko ukkoihin kaikki kehon osat erikseen? Mutta jatketaan nyt tätä aihetta. :D
Tehtäviä ei todennäköisesti tule. Erilaisia pelimuotoja kyllä voisi hyvinkin laittaa, esimerkiksi juuri jotain tukikohdan valloituksen tai yötehtävien tyyliin. Ukko on ihan perus animaatio, mutta kuollessa ruuminosat lähtevät sinkoilemaan joka suuntaan verisuihkun saattelemana. Soldatin tyyliset ragdoll-animaatiot olisivat varmaankin olleet liian raskaita CB:lle, enkä ole varma riittäisivätkö koodaustaitoni sellaisten tekemiseen. :)

Karttasysteemissä ei ole oikeastaan mitään erikoista; tekstitiedostoon tallennetaan vain tekstuuritiedoston polku, karttatiedoston polku ja maastonpala-tiedostojen polut, koordinaatit ja kerrokset mihin ne piirretään. Sitten itse pelissä suurennetaan karttatiedosto täysikokoiseksi ja täytetään tietyllä värillä väritetyt (tässä tapauksessa vihreällä) alueet tekstuurikuvalla. Maastonpalat piirretään vielä oikeisiin kerroksiin ja kartta on valmis.

Kartan muodon kertovat tiedostot ovat siis tämän näköisiä (joskin melko paljon isompia):
Image
User avatar
duck
Member
Posts: 80
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:41 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by duck »

duck wrote:tulevat:
mahdollisesti kiihdytys tyylinen ajopeli, jossa voi kuitenkin ite ohjata autoa.
Voihan kiihdytyspelissäkin ohjata autoa, vasemmalle ja oikealle.
niin, 1000m ajossa. eikä siinäkään voi autoa käännellä, vain liikutella sivuillepäin.

tarkotinkin lähinnä, että tuohon peliini ajo-osuus tulisi normaalin rallin tyyliin.
autoa käännellään, vaihteita vaihellaan (ehkä), itse jarrutetaan ja kiihdytetään autoa.
Lentäjä-ässä:
lentäjä-ässä
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by MaGetzUb »

regalis wrote:
programmer of DSG wrote:Tuo kuulostaa todella hyvältä, ehdottaisin, että tekisit siihen tehtäviä, kun soldatissa ei ole, esim. tukikohdan valloituksia, yö tehtäviä, coveerauksia jne. Itse olen yrittänyt tehdä samaista kartta systeemiä, mutta ei ole vielä mitään saatu aikaan. :/ Kysyisin sen verran, että tuleeko ukkoihin kaikki kehon osat erikseen? Mutta jatketaan nyt tätä aihetta. :D
Tehtäviä ei todennäköisesti tule. Erilaisia pelimuotoja kyllä voisi hyvinkin laittaa, esimerkiksi juuri jotain tukikohdan valloituksen tai yötehtävien tyyliin. Ukko on ihan perus animaatio, mutta kuollessa ruuminosat lähtevät sinkoilemaan joka suuntaan verisuihkun saattelemana. Soldatin tyyliset ragdoll-animaatiot olisivat varmaankin olleet liian raskaita CB:lle, enkä ole varma riittäisivätkö koodaustaitoni sellaisten tekemiseen. :)

Karttasysteemissä ei ole oikeastaan mitään erikoista; tekstitiedostoon tallennetaan vain tekstuuritiedoston polku, karttatiedoston polku ja maastonpala-tiedostojen polut, koordinaatit ja kerrokset mihin ne piirretään. Sitten itse pelissä suurennetaan karttatiedosto täysikokoiseksi ja täytetään tietyllä värillä väritetyt (tässä tapauksessa vihreällä) alueet tekstuurikuvalla. Maastonpalat piirretään vielä oikeisiin kerroksiin ja kartta on valmis.

Kartan muodon kertovat tiedostot ovat siis tämän näköisiä (joskin melko paljon isompia):
Image
En usko, että ne ragdoll animaatiot olisi liian raskaita, koska olen itse joskus tehnyt sellaista.
Tekisit vain tavallaan animaatio tiedostot, jossa on kaikki tärkeä liikuttelu tyyllin:

Code: Select all

vaihda ase:
koodia
kuole:
koodia (irroittaa kädet ja jalat toisistaan ja pään.)
Tajusitko?
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Post Reply