CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
Tulossa: PeltoAuto: Hyvässä vaiheessa oleva "gta klooni" josta voi tulla jotakin suurta kuten ensimmäinen pelini.
Lue lisää topickista nimeltä PeltoAuto
Lue lisää topickista nimeltä PeltoAuto
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
Olen aloitellut Coolbasicin parissa pari kuukautta sitten. Ja nyt on ensimmäinen kunnon projekti tekeillä, pelin idea on samantapainen kuin Itkevällänakilla mutta toteutus erilainen.
Projektilla ei vielä ole oikeastaan nimeä. Kyseessä on futuristinen sota strategiapeli, jossa ohjataan 6 yksikön joukkoa tehtävien läpi ( Kunhan keksin hyvän tavan siirtyä tehtävästä toiseen). Joukossa korostuu yksiköiden erilaisuus. Siinä on Medicciä, Demolition-miestä ja perusräiskijää ja johtaja. Ja jokaisella on omia erikoisuuksia. Kuten esim. demolla rocketit ja miinat tällä hetkellä.
Projekti on vielä aika alussa mutta nyt on jo perusmoottori aika hyvällä mallilla. Kentät on tekemättä ja melkein kaikki grafiikat.. Ilmoittelen kuinka homma edistyy.
Lopuksi pari screeniä.
Kuva 1
Kuva 2
Projektilla ei vielä ole oikeastaan nimeä. Kyseessä on futuristinen sota strategiapeli, jossa ohjataan 6 yksikön joukkoa tehtävien läpi ( Kunhan keksin hyvän tavan siirtyä tehtävästä toiseen). Joukossa korostuu yksiköiden erilaisuus. Siinä on Medicciä, Demolition-miestä ja perusräiskijää ja johtaja. Ja jokaisella on omia erikoisuuksia. Kuten esim. demolla rocketit ja miinat tällä hetkellä.
Projekti on vielä aika alussa mutta nyt on jo perusmoottori aika hyvällä mallilla. Kentät on tekemättä ja melkein kaikki grafiikat.. Ilmoittelen kuinka homma edistyy.
Lopuksi pari screeniä.
Kuva 1
Kuva 2
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
Vakavasti otettuja jäätyneitä:
-3d moottori (liian hidas pikselinpiirto teki hommasta käytännössä mahdottoman kun piti alkaa maalata pintoja)
-Tuommonen driftailu peli josta voisi betan julkaistakkin pitäisi sitä ennen vaihtaa tilesettiä (nykyään kyselemättä TK:sta) ja autoja (GTA1:stä) ja jäätyi koska en nähnyt syytä tehdä loppuun (kuka muka kaipaisi )
Tulevia:
Ja varoitetaan että todennäköisesti jäätyy
Eli ideana olisi "piirtää" 2t moottorin sivuprofiili johon sitten syötettäisiin ideaalikaasun mukaisesti polttoaine seosta jne... Ideana olisi saada mahdollisimman kova kierros lukema. Fysiikka moottori on meikäläiselle suhteellisen vaativa. Törmäystunnistusta olen hieman testaillut mutta kovin buginen. Hommaa saadaan vielä vähän sotkettua lämmön siirtymisellä,paineiden vaikutuksilla ja sun muilla.
-3d moottori (liian hidas pikselinpiirto teki hommasta käytännössä mahdottoman kun piti alkaa maalata pintoja)
-Tuommonen driftailu peli josta voisi betan julkaistakkin pitäisi sitä ennen vaihtaa tilesettiä (nykyään kyselemättä TK:sta) ja autoja (GTA1:stä) ja jäätyi koska en nähnyt syytä tehdä loppuun (kuka muka kaipaisi )
Tulevia:
Ja varoitetaan että todennäköisesti jäätyy
Eli ideana olisi "piirtää" 2t moottorin sivuprofiili johon sitten syötettäisiin ideaalikaasun mukaisesti polttoaine seosta jne... Ideana olisi saada mahdollisimman kova kierros lukema. Fysiikka moottori on meikäläiselle suhteellisen vaativa. Törmäystunnistusta olen hieman testaillut mutta kovin buginen. Hommaa saadaan vielä vähän sotkettua lämmön siirtymisellä,paineiden vaikutuksilla ja sun muilla.
-
- Active Member
- Posts: 211
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
Tulossa ensimmäinen kokonaan itse tehty projekti... Toi kokonaan itse on nyt käsitteenä ehkä vähän väärä, koska tietenkin tuli selattua esimerkkikoodeja läpi, kysyttyä apua yms. Pelin nimeksi tulee Game of Tag, eli suomennettuna hippaleikkiä. Nimensä mukaan pelin idea on lähinnä hippaa. Ensimmäiseksi projektiksi en viitti mitään superhienoa peliä alkaa suunnittelemaan, koska se kuitenkin jäätyisi.
Turhien ominaisuuksien sijaan yritetäänkin sitten kiinnittää huomiota toteutukseen ja ennenkaikkia siihen tärkeimpään, että tästä oikeasti oppisi jotain. Pelissä tulee olemaan jaetturuutu (kiitos esimerkkikoodeille, josta lopulta tajusin idean tämän toteutukseen) ja jonkinmoinen yksinpeli. Pelissä tulee olemaan kaksi moninpelikarttaa, jotka ovat melko laajoja ja labyrinttimäisiä. Tollaisaisiin karttoihin en todellakaan osaa mitään tekoälyä koodata, joten luultavasti yksinpeli tulee olemaan avoimessa tilassa ja muutenkin lähinnä muodollisuus. Kaksinpeliin tässä pääasiassa keskitytään.
Tällähetkellä kaksinpeli on jo viimeistä silausta vaille valmis. Samoin valikot. Pelissä toinen pelaaja yrittää juosta toista pakoon. Parina erikoisuutena, jos pakoon joukseva pelaaja ehtii labyrintistä ulos, ennen kuin hänet saadaan kiinni, hän voittaa. Kentissä on myös punaisia alueita, joihin menemällä kuolee ja voitto tulee automaattisesti toiselle. Pienenä jippona pelikentän värit vaihtuvat, kun siitä pääsee eteenpäin. Punaisia alueita on helppoa varoa normaalivärisessä kentissä, mutta kun menee eteenpäin ja värit vaihtuvat mustavalkoiseen, hiekansävyiseen ja negatiiviin tehtävä vaikeutuu huomattavasti. Tuo on kuitenkin yritetty saada tasapainoon ja punaisia kohtia on vain tietyissä harvoissa paikoissa, niin että toi pysyy hauskana, eikä pelaajan hermot mene riekaleiksi. Muutenkin pelin kaksi kenttää ollaan yritetty saada tasapainoon, niin että voitot jakaantuisivat melko tasan. Game of Tag julkaistaan lähiaikoina, peli tulee olemaan englanninkielinen.
Turhien ominaisuuksien sijaan yritetäänkin sitten kiinnittää huomiota toteutukseen ja ennenkaikkia siihen tärkeimpään, että tästä oikeasti oppisi jotain. Pelissä tulee olemaan jaetturuutu (kiitos esimerkkikoodeille, josta lopulta tajusin idean tämän toteutukseen) ja jonkinmoinen yksinpeli. Pelissä tulee olemaan kaksi moninpelikarttaa, jotka ovat melko laajoja ja labyrinttimäisiä. Tollaisaisiin karttoihin en todellakaan osaa mitään tekoälyä koodata, joten luultavasti yksinpeli tulee olemaan avoimessa tilassa ja muutenkin lähinnä muodollisuus. Kaksinpeliin tässä pääasiassa keskitytään.
Tällähetkellä kaksinpeli on jo viimeistä silausta vaille valmis. Samoin valikot. Pelissä toinen pelaaja yrittää juosta toista pakoon. Parina erikoisuutena, jos pakoon joukseva pelaaja ehtii labyrintistä ulos, ennen kuin hänet saadaan kiinni, hän voittaa. Kentissä on myös punaisia alueita, joihin menemällä kuolee ja voitto tulee automaattisesti toiselle. Pienenä jippona pelikentän värit vaihtuvat, kun siitä pääsee eteenpäin. Punaisia alueita on helppoa varoa normaalivärisessä kentissä, mutta kun menee eteenpäin ja värit vaihtuvat mustavalkoiseen, hiekansävyiseen ja negatiiviin tehtävä vaikeutuu huomattavasti. Tuo on kuitenkin yritetty saada tasapainoon ja punaisia kohtia on vain tietyissä harvoissa paikoissa, niin että toi pysyy hauskana, eikä pelaajan hermot mene riekaleiksi. Muutenkin pelin kaksi kenttää ollaan yritetty saada tasapainoon, niin että voitot jakaantuisivat melko tasan. Game of Tag julkaistaan lähiaikoina, peli tulee olemaan englanninkielinen.
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
Minä olen tekemässä Space War! kloonia nimeltä CoolSpaceWar! Peli tulee muistuttamaan kuitenkin enemmän KSpaceDuelia, sillä 46 vuotta vanhassa alkuperäis versiossa ei tietenkään ollut mitkään huippu grafiikat. Pelimoottori ja pelin mediat ovat valmiit (AI:ssa on viellä vähän viilailtavaa). Vielä tekeillä valikot ja pelin kustomointi. Valmis ehkä viikon päästä, jos ei jäädy.
Sitten on tekeillä scriptikieli nimeltä C--. Yritän saada siitä yhtä maailman vaikeimmista ohjelmointikielistä. Hello world näyttää tällä hetkellä tältä:Kieli on viellä melko alkeellinen, mutta lisään siihen jatkuvasti ominaisuuksia. Ja tämä ei ole siis vitsi...
EDIT: Sisensin ja rivitin koodin, jotta se olisi selkeämpi.
Sitten on tekeillä scriptikieli nimeltä C--. Yritän saada siitä yhtä maailman vaikeimmista ohjelmointikielistä. Hello world näyttää tällä hetkellä tältä:
Code: Select all
Y
AQPRRRLLB
UQPLB
QMMMBB
AUQPQLB
AQQQQLLLLB
USB
AQPQQMB
EEB
AQPQLLLLB
EEEEB
AQPB
ASLB
WXd
Z
EDIT: Sisensin ja rivitin koodin, jotta se olisi selkeämpi.
-
- Active Member
- Posts: 111
- Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
Olen teossa Metsämies peliä, jossa tulee olemaan "loputon" maailma, joka koostuu pääasiassa metsästä (se on ainoa asia, joka randomisoidaan toistaiseksi, joten randomisoinnin taidan jossain vaiheessa myös tehä, randomisointi on tällä hetkellä valmis metsän puiden osalta) Pelissä tulee olemaan skriptikieli (tehtävät jne... tehdään sillä). Pelistä olen ajatellut tehdä sellaisen, että kaikki muuttuvat asiat ovat tiedostoissa (esim. ukot, tavarat, puut) tämä tulee mahdollistamaan peliin esineiden lisäyksen ilman koodiin koskemista ja näin voin laittaa omille sivuilleni lisää tehtäviä esineitä jne..., joita voi sitten ladata peliin ja näin peliin voi aina suunitella lisää jatkoa.
Pelistä kolmen päivän koodauksen jälkeen valmiina jonkinsortin kartan lataus ja karttaformaatti, joka tulee kuitenkin kokemaan vielä muutoksia (editorin teko, jonka tekasen tässä seuraavaksi, kunhan saan kartan latauksen toimimaan moitteetta. Jossain vaiheessa laitan tämän pelin betan, kunhan kartan lataus toimii moitteetta (voitte kertoa kuinka paljon bukeja siinä sitten on ja kuinka toimii)
Skriptikieli tulee toimimaan kutakuinkin seuraavalla lailla (esimerkissä kauppa), toivottavasti ymmärsitte tapani (samaan tyyliin tulen tekemään muutkin toiminnot):
Pelistä kolmen päivän koodauksen jälkeen valmiina jonkinsortin kartan lataus ja karttaformaatti, joka tulee kuitenkin kokemaan vielä muutoksia (editorin teko, jonka tekasen tässä seuraavaksi, kunhan saan kartan latauksen toimimaan moitteetta. Jossain vaiheessa laitan tämän pelin betan, kunhan kartan lataus toimii moitteetta (voitte kertoa kuinka paljon bukeja siinä sitten on ja kuinka toimii)
Skriptikieli tulee toimimaan kutakuinkin seuraavalla lailla (esimerkissä kauppa), toivottavasti ymmärsitte tapani (samaan tyyliin tulen tekemään muutkin toiminnot):
Code: Select all
!KA
<>Ketunnahka //molemminpuoleinen kaupustelu, ostaa, myy
<<200 //Ostohinta
>>175 //Myyntihinta
<>Kirves
<<100
>>50
<Avain //Osto tavara
<<10 //Ostotavara
>Halko //Myyntitavara
>>20 //Myyntihinta
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
Aion tehdä ylhäältä kuvatun rpg pelin jossa voi pelata haltijaa, kääpiötä ja ihmistä , ja voi valita soturin , jousimiehen , maagikon , tavaroita runsaasti , .pelimaailmasta tulee iso (mapit tulee tilegenillä) musiikista ja äänistä en tiedä (en osaa itse tehdä) ja koodipuolella yritän itse olla saatan pyytää monessa asiassa apua vielä . peliä en ole vielä aloittanut harjoittelen vielä . pelistä voin sanoa sen verran että siihen tulee ensin Noin 10 metsää ja sitten kylä ja lisää metsää ja kaupungi ja metsien väissä luolia ja tehtäviä joita pitää suorittaa (juoni eiole valmis vielä en ole edes aloittanut )
toivottavasti ei jäädy...
toivottavasti ei jäädy...
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
Rami123: Tässä on samasta kuvakulmasta väsätty RPG ja sorsat ovat jaossa. En tiedä koodin laadusta, mutta kyllä siitä luulisi jotain apua olevan.
Edittaan tähän kun ei jaksa offata:
Edittaan tähän kun ei jaksa offata:
Muistaakseni saa, mutta kannattaa vielä kysyä Regalikselta varmistus.kiitti :P tuosta on varmasti paljon apua saako noita käyttää julkaistavissa peleissä?
Last edited by Koodiapina on Sat Aug 02, 2008 12:14 pm, edited 1 time in total.
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
kiitti tuosta on varmasti paljon apua saako noita käyttää julkaistavissa peleissä?
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
Siitä vaan, jos saat koodista jotain selvää... En kyllä suosittele käyttämään sitä kuin korkeintaan esimerkkikoodeina, sen verran purkkaa se on. Ja olisi kiva saada nimi creditseihin jos käytät sitä jossain projektissasi.rami123 wrote:kiitti tuosta on varmasti paljon apua saako noita käyttää julkaistavissa peleissä?
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
tietenkin pääset creditteihin , jos saan koodista selvää ja jos projektit valmistuvat .
EDIT:
jäätyi..
Last edited by rami123 on Sun May 17, 2009 1:31 pm, edited 1 time in total.
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
Ascii-kartta generaattori. Melko alussa vasta,mutta kartan luonti,ja buginen tallennus onnistuu. Tänään tarkoituksena uusia koko tallennus.
Huuda mun ip:tä!
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
Tuossa muutama päivä sitten joku esitteli jotain käyttis-simua, ja tuli into tehdä itsekkin moinen. Noh, nyt olen koodannut tätä vähäsen, komentoja ei ole montaa, mutta engine on täydessä toiminnassa, eli tätä ei todellakaan ole toteutettu printillä ;) Tässä vielä kuvakaappaus, joka antanee esimakua tulevasta:
Ja ei, tässä ei ole mitään sen kummoisempaa järkeä, kuten ei muissakaan tekeleissäni.
Ja ei, tässä ei ole mitään sen kummoisempaa järkeä, kuten ei muissakaan tekeleissäni.
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
EDIT:
Peli jäätyi ei enään mitään..
Last edited by rami123 on Sat Apr 11, 2009 6:51 pm, edited 2 times in total.
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
Rami123, ihan VINKKINÄ että CAPSLOCK näyttää ÄRSYTTÄVÄLTÄ!
Ja vaikkei ehkä tuo ollutkaan yhdyssana, olisi siihen silti voinut laittaa edes viivat väliin tyyliin näin: random-lukko-enchantress-casual-survival. Näyttää paremmalta.
Ja minä en ole moderaattori, mutta mainitsempa asiasta anyways.
Ja vaikkei ehkä tuo ollutkaan yhdyssana, olisi siihen silti voinut laittaa edes viivat väliin tyyliin näin: random-lukko-enchantress-casual-survival. Näyttää paremmalta.
Ja minä en ole moderaattori, mutta mainitsempa asiasta anyways.
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
itse olen tekemässä eräänlaista sorsatuspeliä, eli minuutissa ammutaan niin monta sorsaa kun vaan voi. Koodista puuttuu enää ennätyksen tallentaminen, äänet ja musiikki. Julkaisen lähipäivinä.
Ei sen pidempää juttua sen lyhyemmästä pelistä.
Ei sen pidempää juttua sen lyhyemmästä pelistä.
Last edited by kaneli2000 on Sat May 29, 2010 4:07 pm, edited 1 time in total.
I see the rainbow rising
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
Tätä topicia on korkea aika necrota!
Tulossa on Zombie Killa! -niminen peli, jossa ammutaan zombeja, ja olen kohta saanut pelin jo lähes valmis beta -vaiheeseen. Kumikanan jäsenet varmaan muistavatkin kyseisen pelin aiemmat versiot, siihen on kuitenkin jo tullut paljon muutoksia edelliseen versioon verrattuna - mm. healthin tallennuksessa ilmenneet bugit ovat korjattu. Kohta tämä peli siis ollaan näkemässä myös CB-foorumeilla Kumikanan lisäksi, ja se on siis ensimmäinen CB-pelini.
Tulossa on Zombie Killa! -niminen peli, jossa ammutaan zombeja, ja olen kohta saanut pelin jo lähes valmis beta -vaiheeseen. Kumikanan jäsenet varmaan muistavatkin kyseisen pelin aiemmat versiot, siihen on kuitenkin jo tullut paljon muutoksia edelliseen versioon verrattuna - mm. healthin tallennuksessa ilmenneet bugit ovat korjattu. Kohta tämä peli siis ollaan näkemässä myös CB-foorumeilla Kumikanan lisäksi, ja se on siis ensimmäinen CB-pelini.
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
No kerrotaanpas mitä minulta on tulossa:
IRC-client.
Tämä ei ole tietenkään täysin tehty CB:llä, vaan myös Python on mukana.
Tällä hetkellä on nämä ominaisuudet mukana:
IRC-client.
Tämä ei ole tietenkään täysin tehty CB:llä, vaan myös Python on mukana.
Tällä hetkellä on nämä ominaisuudet mukana:
- Komennot: /join <<kanava>> ja /part <<kanava>>
- 5 eri kanavalle joiniminen ja niille puhuminen (Kanavien lisäys helposti mahdollista)
- IRCNet - irc.cc.tut.fi (Tulossa komento /server)
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
Vaikka olen muutaman vuoden CB:llä koodaillut, en ole oikein foorumeille pistänyt nokkaani. Syynä on ilmeisestikin se, että vaikkakin pidän pelien teosta, niin kuvia ja ääniä en ole tehnyt/jaksanut tehdä. Nyt taitaa ehkä olla viimeinkin aika julkaista eräs projekti, vaikkakin se on melko alussa. Siitä on tulossa vuoropohjainen strategiapeli.
Kartta on jaettu maaprovinsseihin ja merialueisiin. Idean sain Hearts of Iron:ista, jos rehellisesti sanotaan, joten se muistuttaa sitä hieman. Tilanne sijoittuu fiktiiviseen maailmaan missä teknologia-aste lähtee suurinpiirtein meidän maailmaa vastaavasta 1900-luvusta liikkeelle ja päätyy jonkinverran tulevaisuuteen. Mutta peliteknisistä syistä esim. atomiaseet sekä ohjukset keksitään suhteessa paljon myöhemmin, mutta osa muista teknologioista, kuten vaikkapa raketit ja konepistoolit taas kehittyvät suhteessa aiemmin kuin meidän maailmanhistoriassamme.
Peliin sisältyy mm. seuraavaa:
-26 eri pelattaavaa kansaa.
-132 tapahtumaa (Event), joihin pelaajat voivat itse vaikuttaa ja tehdä päätöksiä.
-Yli 150 aluetta. Tarkkaa määrää en osaa sanoa, sillä lisään karttaan jatkuvasti uusia alueita.
-Yli 200 tenologiaa.
-Useita eri yksiköjä, jotka kehittyvät tutkimusten mukaan.
-Monta erikosiominaisuutta, kuten resurssinkuljetusreitit, diplomatia sekä strategiset pommitukset yms.
Tällä hetkellä valmiina:
-Provinssisisysteemi, miten voit rakentaa provinsseillesi rakennuksia, liikuttaa joukkoja yms.
-Maat, et voi liikkua vihollisen maille ennenkuin olet sodassa, tai sinulla on avonaiset rajat.
-Yksiköiden tuotto/tutkimusten teko/hallinnon säätely.
-Taistelusysteemi.
-Resurssienkuljetussysteei yms. muu ekonomia.
-Mahdollisuus pelata eri kansoilla.
Tekeillä:
-Tekoäly. Tällä hetkellä sitä ei voi pelata kuin 22 pelaajan hot-seat:ina, mikä voi olla hieman epämielyttävää
-Dipomatia. Vielä ei voi aloittaa diplomaattisia neuvotteluja, vaan tässä versiossa kaikki ovat sodassa keskenään.
-Kartta, yms. grafiikka ja musiikki. Taisteluista tulee vai teksti-ilmoitus ja kartta on karmeaa 1min piirrustus, joukot ovat pelkkiä symbooleja ja ei ole edes aloitusvalikkoa tehty. Siinä syy miksen pistänyt yhtään kuvaa siitä mukaan
-Toistaiseksi useimmat tutkimuksista ja tapahtumista ovat vasta paperilla, eli niitä ei ole vielä koodattu mukaan.
-Laivoja, yms. meritaisteluja en ole vielä koodannut. Sama juttu ilmavoimien ja ohjusten kanssa.
-Politiikka, toistaiseksi poliittisia suuntauksia ei ole mukana.
-Uskonto, pelissä on fiktiivinen uskonto joka vaikuttaa maailmanpolitiikassa vahvemmin kuin uskonto oikeasti vaikutti 1900-luvulla.
-Fog of war puuttuu vielä.
-Pelaaminen, kuten kartan liikuttelu on vielä aika kankeaa ja komentojen peruminen puuttuu.
Elikkä johtopäätöksenä voi vetää että kaikki vaikea on takana, jäljellä on lähinnä se raskas mutta helppo työ (eli grafiikan, äänten ja muisiikin hoitaminen, tutkimusten yms. kirjoittelu paperilta koneelle, moninpelimahdollisuus jne.)
Tämä projekti tulee todennäköisesti valmistumaan kesän aikana. Koska siitä on nyt niin paljon takana (vaikkakin edessä on enemmän) olen lähes varma että tulen viemään tämän projektin ainakin beta-versioon (ensimmäiseen pelikelpoiseen) asti.
Kartta on jaettu maaprovinsseihin ja merialueisiin. Idean sain Hearts of Iron:ista, jos rehellisesti sanotaan, joten se muistuttaa sitä hieman. Tilanne sijoittuu fiktiiviseen maailmaan missä teknologia-aste lähtee suurinpiirtein meidän maailmaa vastaavasta 1900-luvusta liikkeelle ja päätyy jonkinverran tulevaisuuteen. Mutta peliteknisistä syistä esim. atomiaseet sekä ohjukset keksitään suhteessa paljon myöhemmin, mutta osa muista teknologioista, kuten vaikkapa raketit ja konepistoolit taas kehittyvät suhteessa aiemmin kuin meidän maailmanhistoriassamme.
Peliin sisältyy mm. seuraavaa:
-26 eri pelattaavaa kansaa.
-132 tapahtumaa (Event), joihin pelaajat voivat itse vaikuttaa ja tehdä päätöksiä.
-Yli 150 aluetta. Tarkkaa määrää en osaa sanoa, sillä lisään karttaan jatkuvasti uusia alueita.
-Yli 200 tenologiaa.
-Useita eri yksiköjä, jotka kehittyvät tutkimusten mukaan.
-Monta erikosiominaisuutta, kuten resurssinkuljetusreitit, diplomatia sekä strategiset pommitukset yms.
Tällä hetkellä valmiina:
-Provinssisisysteemi, miten voit rakentaa provinsseillesi rakennuksia, liikuttaa joukkoja yms.
-Maat, et voi liikkua vihollisen maille ennenkuin olet sodassa, tai sinulla on avonaiset rajat.
-Yksiköiden tuotto/tutkimusten teko/hallinnon säätely.
-Taistelusysteemi.
-Resurssienkuljetussysteei yms. muu ekonomia.
-Mahdollisuus pelata eri kansoilla.
Tekeillä:
-Tekoäly. Tällä hetkellä sitä ei voi pelata kuin 22 pelaajan hot-seat:ina, mikä voi olla hieman epämielyttävää
-Dipomatia. Vielä ei voi aloittaa diplomaattisia neuvotteluja, vaan tässä versiossa kaikki ovat sodassa keskenään.
-Kartta, yms. grafiikka ja musiikki. Taisteluista tulee vai teksti-ilmoitus ja kartta on karmeaa 1min piirrustus, joukot ovat pelkkiä symbooleja ja ei ole edes aloitusvalikkoa tehty. Siinä syy miksen pistänyt yhtään kuvaa siitä mukaan
-Toistaiseksi useimmat tutkimuksista ja tapahtumista ovat vasta paperilla, eli niitä ei ole vielä koodattu mukaan.
-Laivoja, yms. meritaisteluja en ole vielä koodannut. Sama juttu ilmavoimien ja ohjusten kanssa.
-Politiikka, toistaiseksi poliittisia suuntauksia ei ole mukana.
-Uskonto, pelissä on fiktiivinen uskonto joka vaikuttaa maailmanpolitiikassa vahvemmin kuin uskonto oikeasti vaikutti 1900-luvulla.
-Fog of war puuttuu vielä.
-Pelaaminen, kuten kartan liikuttelu on vielä aika kankeaa ja komentojen peruminen puuttuu.
Elikkä johtopäätöksenä voi vetää että kaikki vaikea on takana, jäljellä on lähinnä se raskas mutta helppo työ (eli grafiikan, äänten ja muisiikin hoitaminen, tutkimusten yms. kirjoittelu paperilta koneelle, moninpelimahdollisuus jne.)
Tämä projekti tulee todennäköisesti valmistumaan kesän aikana. Koska siitä on nyt niin paljon takana (vaikkakin edessä on enemmän) olen lähes varma että tulen viemään tämän projektin ainakin beta-versioon (ensimmäiseen pelikelpoiseen) asti.
Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!
Kuulostaa todella hienolta ja massiviselta projektilta! Toivottavasti saat myös nettipelin mukaan.