CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by regalis »

programmer of DSG wrote:En usko, että ne ragdoll animaatiot olisi liian raskaita, koska olen itse joskus tehnyt sellaista.
Ainakin Aavesoturin vanhoille foorumeilla postaama luurankomato -ohjelma oli melko hidas, vaikka siinä liikuteltiin vain yhtä yksinkertaista ragdoll-matoa. Esimerkiksi kuudella ympäri kenttää hyppivällä ragdoll-Marinella peli hidastuisi luultavasti melko radikaalisti.
Voisitko antaa jonkinlaisen koodinpätkän, jossa havainnollistaisit sitä tekemääsi ragdoll-animaatiosysteemiä?

Tässä on siis tämä Aavesoturin "luurankomato":

Code: Select all

// BONE WORM //
// VERSION: 0.9 / 2005 //
// AUTHOR: Tapio Vierros //
// LICENSE: Free to use //

SCREEN 800,600
SetWindow "Bone Worm Demo - by Aavesoturi 2005"
FrameLimit 40

Dim booleanstring(1) As String 'string array for displaying boolean values
booleanstring(0) = "False"
booleanstring(1) = "True"

'Some constants
Const grav# = 9.81 'gravity g = 9.81 m/s^2

Const maxjoints = 7 'number of bones
Const radius# = 5 'radius of the circle
Const length# = 40 'ideal length
Const diff# = 3 'how much the length can vary
Const amo# = 6 'how much the length is adjusted at one time
Dim joints(maxjoints,2) As Float 'array holds the coordinates of the joints

'Initialize joints' coordinates
For i = 0 To maxjoints
joints(i,0) = 1 'mass
joints(i,1) = ScreenWidth()/2 - (length*i) 'xcor
joints(i,2) = ScreenHeight()/2 'ycor
Next i

ShowMouse ON
PositionMouse ScreenWidth()/2, ScreenHeight()/2

gravity = False 'gravity is off for default

// MAIN LOOP //
Repeat
If MouseHit(2) Then gravity = Not gravity

'Move MasterJoint to mouse and draw it
joints(0,1) = MouseX()
joints(0,2) = MouseY()
Color 255,0,0
Circle joints(0,1)-radius, joints(0,2)-radius, 2 * radius

// LOOP THROUGH OTHER JOINTS //
For i = 1 To maxjoints
If gravity = True And joints(i,2) < ScreenHeight()-(radius*2)-(grav * joints(i,0)) Then joints(i,2) = joints(i,2) + (grav * joints(i,0))
checkdist:
dist# = Distance(joints(i,1), joints(i,2), joints(i-1,1), joints(i-1,2))
'Check if it differs enough from the ideal length
If dist > length + diff Then 'too far away!
a# = GetAngle(joints(i,1), joints(i,2), joints(i-1,1), joints(i-1,2)) 'get angle to previous joint
joints(i,1) = joints(i-1,1) + Cos(a+180) * length 'adjust coordinates to the ideal length
joints(i,2) = joints(i-1,2) - Sin(a+180) * length
If joints(i,2) > ScreenHeight()-(radius*2) Then joints(i,2) = ScreenHeight()-(radius*2): GoTo checkdist
ElseIf dist < length - diff Then 'too close!
a# = GetAngle(joints(i,1), joints(i,2), joints(i-1,1), joints(i-1,2)) 'get angle to previous joint
joints(i,1) = joints(i,1) + Cos(a+180) * amo 'make the joint back away a bit
joints(i,2) = joints(i,2) - Sin(a+180) * amo
If joints(i,2) > ScreenHeight()-(radius*2) Then joints(i,2) = ScreenHeight()-(radius*2): GoTo checkdist
EndIf
'Draw bones & joints
Color 0,255,0
Line joints(i,1), joints(i,2), joints(i-1,1), joints(i-1,2)
Color 255,0,0
Circle joints(i,1)-radius, joints(i,2)-radius, 2 * radius
Next i
// END OF JOINT LOOP //

'Display some info
Color cbOrange
Text 10,10,"Right Click to toggle gravity: " + booleanstring(gravity)
Text 10,25,"FPS: "+FPS()

DrawScreen

Forever
// END OF MAIN LOOP //
EDIT:

Sami The Great wrote:Ei tuo mato esimerkki minulla pätkinyt yhtään vaikka laitoin tuohon 100 tuollaista nivel kohtaa. FPS oli koko ajan 40
Mulla taitaa olla sitten hidas kone, kun FPS laskee aina sinne 30 paikkeille kun matoa vähänkin liikuttelee... :\[/edit]
Last edited by regalis on Sat Jan 19, 2008 7:39 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Sami The Great »

Ei tuo mato esimerkki minulla pätkinyt yhtään vaikka laitoin tuohon 100 tuollaista nivel kohtaa. FPS oli koko ajan 40
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Hege
Newcomer
Posts: 11
Joined: Fri Aug 31, 2007 5:07 pm
Location: Ylivieska

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Hege »

Jäätyneet:

-Way of the ninja
Suuret suunnitelmat oli varassa tälle pokemon tyylisellä grafiikalla kuvatulle pelille joka kuitenkin jäätyi laiskuuteni takia. konohaentertainmentin sivuilta voi vielä ladata (jos ne ovat enää pystyssä) jonkun todella alkuvaiheissa olevan bugisen raakileen. koodia ei enää taida löytyä. eikä sen koommin muutakaan :)

-R Rally Sport
Huikea rallipeli jossa hyvä auton fysiikkä etenkin vaihteisto. pelimoottori kunnossa, mutta botteja en osannut tehdä silloin joten poistin koko koodin. nykyään osaisin tehdä, mutta en jaksa aloittaa uusiksi koko hommaa.

Tulossa:


Ei voi tietää. riippuu ihan jaksaako taas innostua. Toivottavasti.
Waiting for CBA and then programming is going to start.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by -Z- »

Jäissä:
No näitä löytyy...
Drone
Tästä piti tulla mullistava luolalentely rpg elementeillä. Toisin kävi, ei pystynyt, ei jaksanut enempää. Tarkemmin sanottuna kaatui muistaakseni tilesetinteko-ongelmiin sain loistavan tekosyyn jättää kesken. Mutta tälläkin saattaa olla jonkinlainen tulevaisuus.
Strategiapeli
Nimi kertoo kaiken. Strategiapeli, jota ei sitten jaksanutkan tehdä, kun mielenkiinto vähän lopahti. Olen surkea saattamaan projekteja loppuun :'<
+Paljon, paljon muuta.

Tulossa:
Streets of Anarchy
Gta-klooni, lukekaa lisää nettisivuiltani.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Koodiapina »

Mulla on meneillään "kääntäjä" joka "kääntää" tekstitiedostojen Grandi++ -koodin ohjelmaksi. Eihän se mitään oikeasti käännä, se vain muuttaa ne cb komennoiksi :) Tehtynä on jo...

LocateX - asettaa printin paikan x koordinaateissa
LocateY - asettaa printin paikan y koordinaateissa
EndR - Lopettaa tiedoston lukemisen, eli lopettaa sen
Program - ohjelman nimi joka on ikkunan otsikko
!MySize - komento joka palauttaa ikkunan koon
Screenmode - ikkunan tyyppi
ScrWidth - määrittää ikkunan leveyden
ScrHeight - määrittää ikkunan korkeuden
Sleep - Odottaa näppäimen painallusta
Sleep [aika] - odottaa tietyn ajan
Print - Addtext CB:ssä
DColor - määrittää piirtovärin ... sekä

Värivakiot
Kommentit
Muuttujat - ja tää on taulukkokikkailua -.-

En tietenkään odota, että tästä tulisi mitään, koska samanhan saisi paljon paremmin cb:llä itsellään. On vaan tylsää ja pitää jotain tehdä huvikseen. Gralandia ei tehdä enää cb:llä, vaan Qbasicilla.
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Vouldenhaul »

Luin tässä justiinsa ensimmäisen Infernalisch pelimme kommenteja. Kommentti oli aika tylyä, mutta hyvä vaan niin. Omasta mielestä suurin osa noista ongelmista korjaantuu IF2:n myötä. Ainoana suurempana yllätyksenä tuli, kun pelkkää Infernalischin kuvapakettia oltiin ladatta yli 60 kertaa. :roll:

Tämäkin ketju on päässyt hyvään vauhtiin ja hyvä niin. Joitain mielenkiintosia projekteja täällä jo nähnyt, toivonmukaan tekijät jaksavat tehdä loppuun asti. Ai niin... Piti viellä sanoa, että tosta allekirjotuksesta huolimatta IF2 tulee jälkimmäisellä vuosipuoliskolla, ei siis keväällä. ;)
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
jergulis
Newcomer
Posts: 2
Joined: Wed Jan 30, 2008 3:08 am

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by jergulis »

Kaukainen haave olisi saada valmiiksi sellainen "tunnista kuvasta"-peli (samantyylinen kuin se m&m-suklaa-kauhuleffa-peli jos muistatte). Muutenkin enemmän kiehtoo nk "älypelit"
Tosin ongelmana on se että olen vasta viikon koodausta kokeillut ja paras saavutus tähän mennessä on ohjattava pallo labyrintissa jossa ei ole maalia :)
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Sly_Jack0 »

Olen tässä alkanut väsäillä lumisota peliä nimeltä Snowball Slaying 2. Peliin tulee varmaan jotain juonta joten ei iha muuten vaan tarvii heitellä palloja. :D
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Vouldenhaul »

Eli taas tästä hyper super IF2:sta. Tekeminen on tällä hetkellä... no miten sen sanoisi, vähän palasina. Kaikki tekijätiimis ovat touhuumas vähän eri asioita, joten tätä ei oikeen saada tasapainosesti eteenpäin. Ominaisuuksia yms kuitenkin löytyy jo nyt ja itse asiassa peli on monilta osin melko valmiskin. Tileset ja muut ovat viimeistä silausta vaille lopullisia. Aikataulu, että kesällä julkaistaan on vielläkin voimassa, mutta vähän tiukkaa saattaa tehdä. Voi olla, että näätte tämän vasta alkuvuodesta 2009, riippuen siitä, kuinka hyvin saadaan asiat kokoon. :roll:
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
reBorn
Newcomer
Posts: 36
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:51 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by reBorn »

Avataanpa vähän salaisuuksien verhoa, tulossa on muutama kiva peli. Mutta niiden tekemiseen menee aikansa, luonnollisesti.
Last edited by reBorn on Fri Feb 22, 2008 11:40 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Ilkka »

Tulevat:
-SuperRally
Ajele rentoja katukisoja nfs -undeground 2 tyyliin :D.
Last edited by Ilkka on Tue Mar 29, 2011 5:00 pm, edited 2 times in total.
Image
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by MaGetzUb »

Uusi, ja samalla wanha projuni Smiley Wars - Green Thunder. Se on smaili sotaa (Sivulta kuvattua. Jossain määrin Liero maista ja jossain määrin soldat maista), jossa on 14 asetta. Netti peli tulee, kunhan opettelen, miten teen sen. :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Vouldenhaul »

Tulevaisuudessa saatan tiimin kanssa tehdä pelin, josta kuvaa viikkokisassa. The Rising Sun on RPG peli ja tarkoitus olisi panostaa varsinkin juoneen ja graafiseen ilmeeseen. Viikkokisassa oleva pelikuva ei ollut lopullista... Jos peli tulisi se tulisi IF2:n jälkeen, julkaisu aika varmasti 2009 puolella (jos kehitys kunnolla alkaisi). ;)
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Koodiapina »

No mulla olis sellanen KGoldRunner klooni joka toimii , jossa on lisäilyjä alkuperäiseen versioon (esim. siirreltävät kivet, näkymättömät seinät jne.) ja graaffinen rataeditori sekä valikot. Peli on siis 97% valmis, mutta en saa toimimaan radan tallennus ja lataus mekanismia tekstitiedostoilla, ja siksipä projekti on ollut jäässä noin kuukauden.

EDIT: Ja sit multa tulee tosi siisti peli missä on kaikkii efektei ja semmosii ja sit siin on sellanen pallo ja mailat ja kaikkee
Entinen käyttäjä

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Entinen käyttäjä »

Basic wrote:Minulta on tulossa Jix, the Turtle 2 kaikkien niiden iloksi jotka edellisestä pitivät. (niitä ei kai ollut montaa... :P , buginen ja yms.) Peli pohjautuu Ezben hypipompi esimerkin moottoriin ja Ezbeltä olen tähän saanut luvan. Musiikit tulevat ystävälliseltä amerikkalaiselta säveltäjältä Ben Cockerhamiltä. Kuvaa tulossa piakkoin, mutta peli tuskin valmistuu vielä lähiaikoina. :geek:
EDIT:

Kuva: Image

Saatanan hinari, tuon Jix the turtlen ykkösosa ei suostu poitumaan työpöydältäni, ollut siinä viimeisen vuoden. Jos löytyy vielä koneeltasi, niin tykkäisin jos voisit lähettää, että voisin uudestaan poistaa. Näin voisin saada pikakuvakkeen pois.
Wolfman
Newcomer
Posts: 37
Joined: Sat Apr 12, 2008 9:43 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Wolfman »

Tuleva:
Redspace
Peli on tuttu scrolleri, jossa ohjataan avaruusalusta joka on monia vihollisia vastassa. Pisteitä keräämällä saa aseita, ja vihollisia vyöryy ruudusta. Ajatuksena olisi lisätä vielä joskus pomoja peliin, eri maat, regenaatio alukseen, kaksinpeli ja muuta hassua.

Kuva 1
Kuva 2 ( Wuu, raketteja )
Image
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Myst!c »

Wolfman wrote:Tuleva:
Redspace
Peli on tuttu scrolleri, jossa ohjataan avaruusalusta joka on monia vihollisia vastassa. Pisteitä keräämällä saa aseita, ja vihollisia vyöryy ruudusta. Ajatuksena olisi lisätä vielä joskus pomoja peliin, eri maat, regenaatio alukseen, kaksinpeli ja muuta hassua.

Kuva 1
Kuva 2 ( Wuu, raketteja )
Tämähän näyttää lupaavalta. :) Toisessa kuvassa näkyy mahtavasti toimintaa. :D

Pilkunviilaus: Se on regeneraatio ei regenaatio. :P
Every Legend Has A Start!
Basic
Newcomer
Posts: 25
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:34 pm
Location: Siellä jossain kaukana.
Contact:

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Basic »

...tuon Jix the turtlen ykkösosa ei suostu poitumaan työpöydältäni, ollut siinä viimeisen vuoden. Jos löytyy vielä koneeltasi, niin tykkäisin jos voisit lähettää, että voisin uudestaan poistaa...
Jaa, outo ongelma.. oletko kokeillut poistaa sen vikasietotilassa tai dossin kautta?
Image
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by iTKEVAnAKKI »

Tulossa:
War of Five - Jonkilainen "strategia" peli. Pelissä ohjataan 5 sotilasta taistelu areenalla. Eli ukkoja ohjataan strategiapelimaisesti, eli ukkoja valitaan ja liikutetaan. Ukot eivät ammu itsetään vaan tämän joudut tekemään itse valitsemalla sotilaan ja klikkaamalla vihu jolloin sotilas ampuu kerran vihua kohti. Pelistä tulee beta varmasti tämän viikon aikana. (ps. tähän peliin panosta oikeasti 100% koska haluaisin kerrankin ehdolle vuodenpelistä ;) )

Suunnitteilla: Musiikkisoitin josta yritän saada ulkoisesti mahdollisimman tyylikkään. (vielä pelkkä ajatus)
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by iTKEVAnAKKI »

iTKEVAnAKKI wrote:Tulossa:
War of Five - Jonkilainen "strategia" peli. Pelissä ohjataan 5 sotilasta(varmaanki robootteja) taistelu areenalla. Eli ukkoja ohjataan strategiapelimaisesti, eli ukkoja valitaan ja liikutetaan. Ukot eivät ammu itsetään vaan tämän joudut tekemään itse valitsemalla sotilaan ja klikkaamalla vihu jolloin sotilas ampuu kerran vihua kohti. Pelistä tulee beta varmasti tämän viikon aikana. (ps. tähän peliin panosta oikeasti 100% koska haluaisin kerrankin ehdolle vuodenpelistä ;) )

Suunnitteilla: Musiikkisoitin josta yritän saada ulkoisesti mahdollisimman tyylikkään. (vielä pelkkä ajatus)
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Post Reply