CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 3:40 pm
Location: Lempäälä

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by kaneli2000 » Sat May 29, 2010 4:31 pm

syslogo.png
Logo?
syslogo.png (26.61 KiB) Viewed 6078 times
Vähän erilainen muttei kuitenkaan maailmaamullistava "tasohyppely".

See You Soonissa pelaaja ohjailee jänispoikaa, joka sateensuojaa hakiessaan päätyy vahingossa merenpohjaan, suureen kallioon kaiverrettuun luolastoon. Tim-pupu ei ole ensimmäinen luolastoon joutunut, vaan "Kaupungin" monet eläimet ja oliot niin maan päältä kuin merestäkin ovat sinne joutuneet - ja haluavat sieltä pois. Timin urhea taistelu näiden olentojen kanssa alkaa, eikä lopu ihan heti - eikä ehkä toivotulla tavalla?

Peli on jaettu 5-7:ään jaksoon, joiden aikana Tim pääsee muun muassa sukeltelemaan meressä, paistamaan punaista merilevää saunankiukaalla ja ajamaan mönkijällä. Yksi jakso on noin puolentunnin mittainen, ja jokaisessa jaksossa on oma "teemansa", jonka mukaan tehtävänannot, kulkuvälineet, tavoitteet ja jakson erikoisuudet jaetaan. Jakson voi halutessaan pelata uudestaan. Mahdollisesti niin myös joutuu tekemään..

Kostea ilmapiiri meren alla tuottaa jänölle jos jonkinlaisia vaikeuksia. Joskus tämä tarvitsee ylimääräistä happea pulloista, joita löytyy pitkin kenttiä, joskus tämä taas joutuu kuivaamaan turkkinsa pysyäkseen tarpeeksi kevyenä kävelemään nopeasti.

Jonkinlaista suuntaa antavaa screeniä upin varmaan tänään/huomenna. Että tällaista on ollut tosiaan työn alla :D

EDIT: ekoja kuvia.
-
SeeYouSoon.png
Main menu/jaksovalinta. Kaunista.
SeeYouSoon.png (457.59 KiB) Viewed 6111 times
-
SeeYouSoon.png
Main menu/jakson valitseminen. En varmaan käytä tätä.
SeeYouSoon.png (241.14 KiB) Viewed 6116 times
Last edited by kaneli2000 on Sun May 30, 2010 11:05 am, edited 9 times in total.
I see the rainbow rising

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by skinkken » Sat May 29, 2010 4:38 pm

phons wrote:In-game
Komenna pelin alussa Smooth2D ON, näyttää typerältä kun 1 px rajat ukkojen kuvissa katkeilee.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 3:40 pm
Location: Lempäälä

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by kaneli2000 » Sun May 30, 2010 11:07 am

Lisää kuvia See You Soonista:
pupujussi.PNG
Timin kävelyanimaatio.
pupujussi.PNG (4.03 KiB) Viewed 6077 times
I see the rainbow rising

User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by TheDuck » Sun May 30, 2010 11:29 am

Aika massiivinen projekti sulla.. Missäs vaiheessa pelimoottori on?
^^

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 3:40 pm
Location: Lempäälä

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by kaneli2000 » Sun May 30, 2010 11:37 am

TheDuck wrote:Aika massiivinen projekti sulla.. Missäs vaiheessa pelimoottori on?
Jonkinnäköinen kenttämoottori ja -editori on toiminnassa, mutta niitä pitää vielä säätää. Teen ensin grafiikkaa, jottei innostus lopahda.
I see the rainbow rising

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 3:40 pm
Location: Lempäälä

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by kaneli2000 » Wed Jun 02, 2010 8:23 pm

Juu sori tuplaposti, mutta vähän lisää kuvamateriaalia & tietoa (peli yhä See You Soon):
nimetön.PNG
Kenttäeditori
nimetön.PNG (121.75 KiB) Viewed 5984 times
Nuo hirviön(?) päät ovat siis entityjä, joita voi editorista käsin lisätä, siirtää ja poistaa miten vain haluaa. Entityt ohjelmoidaan koodissa erikseen. Myös kenttäkohtaisia entityjä voi luoda. Triggerit (ei kuvassa) taas ovat alueita, joihin mennessä tapahtuu jotakin. Triggerien tapahtumat voi ohjelmoida jokaisen kentän omasta, koodiin sisällytettävästä .CB-filusta.

Yksi kenttä koostuu datafilusta, cb-soursesta ja muutamasta kuvasta. Kenttäeditori on helppokäyttöinen ja se antaa soursefilun ansiosta hyvin vapaat kädet kentän luojalle. Että tällaista on ollut työn alla.
I see the rainbow rising

User avatar
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by SPuntte » Wed Jun 02, 2010 9:31 pm

kaneli2000 wrote:Yksi kenttä koostuu datafilusta, cb-soursesta ja muutamasta kuvasta. Kenttäeditori on helppokäyttöinen ja se antaa soursefilun ansiosta hyvin vapaat kädet kentän luojalle. Että tällaista on ollut työn alla.
Tuosta saa sen käsityksen, että käyttäjä joutuu kääntämään peliä jatkuvasti uudelleen, vai ymmärsinkö ihan väärin? Tosin tuon voisi toteuttaa kivuttomammin komentorivi-CB:llä, mutta lieneekö lisenssiteknisesti mahdollista? Ja samallahan itse peliytimen sorsa on altis vuotamiselle, vaikka sen jotenkin kryptaisikin...
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 3:40 pm
Location: Lempäälä

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by kaneli2000 » Thu Jun 03, 2010 2:26 pm

SPuntte wrote:
kaneli2000 wrote:Yksi kenttä koostuu datafilusta, cb-soursesta ja muutamasta kuvasta. Kenttäeditori on helppokäyttöinen ja se antaa soursefilun ansiosta hyvin vapaat kädet kentän luojalle. Että tällaista on ollut työn alla.
Tuosta saa sen käsityksen, että käyttäjä joutuu kääntämään peliä jatkuvasti uudelleen, vai ymmärsinkö ihan väärin? Tosin tuon voisi toteuttaa kivuttomammin komentorivi-CB:llä, mutta lieneekö lisenssiteknisesti mahdollista? Ja samallahan itse peliytimen sorsa on altis vuotamiselle, vaikka sen jotenkin kryptaisikin...
No hommat on beta-asteella joka tapauksessa, joten muutoksia saattaa tulla. Periaatteessa kuitenkin kenttä sisältää jonkinlaisen tiedoston, johon voi ohjelmoida kenttäkohtaisia toimintoja.
I see the rainbow rising

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Sami The Great » Fri Jun 04, 2010 12:43 pm

Kannattaa varmaankin tehdä mielummin kentistä ei-CB-pohjaisia, jotta peliä ei aina tarvite kääntää uudestaan. Kenttä tiedosto voitaisiin tallentaa vaikka ihan yksinkertaisesti tekstitiedostoon. Esim. vihollinen voitaisiin vaikka lisätä näin:

Code: Select all

[entity_begin]
speed: 5.6;
jump_distance: 6;
name: "Super mörkö";
[entity_end]
Sitten sinun pitää vain koodata oma kirjoitus- ja lataussysteemi karttatiedostolle. Karttatiedostot on myös helppo cryptata.

EDIT: KilledWhale: scriptimoottorin saa toimimaan suht nopeasti, jos scriptit ladataan pelin käynnistyessä RAM-muistiin.
Last edited by Sami The Great on Fri Jun 04, 2010 1:57 pm, edited 1 time in total.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 543
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by KilledWhale » Fri Jun 04, 2010 1:01 pm

Tässä nyt mennään vähän aiheesta sivuun, mutta kyllähän tuon cbkoodin voisi kääntää cbcompilerilla exeksi, kaivaa sieltä muutamalla kikalla ja myrkyttää itse pelin runtimeen jälkikäteen. Tällä ei tulisi ikävää arpomista skriptimoottorin nopeuden yms kanssa.
Itselläni on pieni kehitysasteella oleva cbvirus, joka toimii jotakuinkin noin, eli ajettaessa se kaivaa itsensä esiin ja kirjoittaa toisen cbsoftan jatkoksi ;)
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras

Siika
Newcomer
Posts: 13
Joined: Thu Jun 03, 2010 9:22 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Siika » Fri Jun 04, 2010 8:23 pm

MegaX
Todella varhainen roska, kun en tiennyt mikä on käyttöjärjestelmä. Eli kyseessä oli käyttis, joka oli puhdasta...
Mecha War
Tekstipeli, joka kertoo japsi roboteista ei hitto :D


Tekstipeli
Joku pieni tekstipeli CoolBasicilla, näin aloittelemiseen :)

User avatar
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Wingman » Sat Jun 05, 2010 9:51 am

Space Adventure
lennellään avaruudessa tekemässä tehtäviä, tuhoamassa asteroideja ja sun muuta... on vähän viileä, mysteerimavia yritetään poistaa...
- - - -

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by phons » Wed Jun 30, 2010 4:47 pm

Aloitin taas uuden projun, tosin vanhat eivät ole toistaiseksi jäässä, paitsi ehkä Train War koska koneeni ei kestä sen koodaamista.. : DD
BTW, tämän hetkinen nimi on LollerCoaster Mania. Pelin nimestä päätellen pelissä rakennetaan vuoristoratoja.. Eli vähän sellaista Rollercoaster Tycoon 1-3, meininkiä.. Ja hyvänä puolena on se että tätä ei kuvata ylhäältä, ei sivulta vaan lintukulmasta! Screenshot kertoo enemmän sillä en tiedä\muista muita nimiä tälle.. Peli on todella varhaisessa vaiheessa moottori toimii sikseen ok, mutta tilesettiä vielä puuttuu, sitte UI, yhtiö-moottori, extra graffaa, jne....
Attachments
screenshot.PNG
screenshot.PNG (4.12 KiB) Viewed 5629 times
Image

User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 11:50 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by Knoy » Thu Jul 01, 2010 9:19 pm

Okei nyt on sitten kaikki muut jäässä (Onko minulla edes projekteja...) ja tulossa on Disgaea tyylinen tbs peli.
EDIT:

Suunnitelman muutoksia tarinan ja nimen suhteen.

Image

Grafiikat eivät jää tuollaisiksi. Koodaan ensin kuitenkin peliä valmiimmaksi ennen kuin rupean duunaamaan mitään grafiikkaa peliin.

Peli tulee valmiiksi jos on tullakseen.

Valmiina:
Hahmojen liikuttaminen ja base paneelista ottaminen.
Kenttä systeemi

Suunnitteilla
Storyä varten jonkinlainen message systeemi
Kaupat ja varusteet
... Attack commandit
... ... skillit
Last edited by Knoy on Sun Jul 11, 2010 6:17 pm, edited 2 times in total.

User avatar
DumBasZ
Newcomer
Posts: 20
Joined: Fri Aug 29, 2008 7:52 am

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by DumBasZ » Wed Jul 07, 2010 1:07 pm

Tekeillä sivulta kuvattu "toiminta-seikkailu-tasoloikka". Se on sekoitus perinteisiä roolipelejä ja hack & slashia. Siinä seikkaillaan, huidotaan miekalla ja ammutaan pyssyillä sekä tehdään erilaisia sivutehtäviä. Pelin tekeminen vasta aloitettu. Juoni on vielä hutera, mutta hieman on jo suunnitelmia. Myöhemmin pistän "concept artia".

EDIT:Tässä kuva. Kuvan antama informaatio ei (välttämättä) ole lopullinen.


EDIT2: Taidankin tehdä sittenkin hieman perinteisemmän tasoloikan, niin kuin esim. Mario- pelit =P.
Last edited by DumBasZ on Fri Aug 13, 2010 5:29 am, edited 2 times in total.

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by MaGetzUb » Wed Jul 07, 2010 7:23 pm

Tällähetkellä teikeillä & jäissä One Shot - Headshot, jäätyi semmoisen bugin takia, koska kartan renderöinti koodi ei toimi toisilla, ja törmäys tunnistuksen tekeminen käy hankalaksi. :P
Pelistä pitäisi tulla strateginen Topdown Sniikkaus/Sotapeli, jossa oilisi laajat editorit (ase, kenttä, tehtävä jne). Tekoälyyn tulen panostamaan, ken tietää voin tehdä skriptattavan tekoälyn. Hahmoille tulee animaatiot(niillekkin skriptit).
Kaikenkaikkiaan laaja ja muokattava peli.
Last edited by MaGetzUb on Sun Feb 27, 2011 6:17 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

pietari-poika
Newcomer
Posts: 16
Joined: Wed Oct 10, 2007 9:18 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by pietari-poika » Tue Jul 27, 2010 7:15 pm

Suunnitelmissa siintää koodata alusta peliin, jossa on ylhäältä kuvattu tilemap-kaupunki, jalankulkijoita sekä autoja yms. Eli siis avointa maailmaa. Tarkoitus olisi siis saada tehtyä jonkinlainen systeemi, jossa tilekartan tekemällä (datakerroksineen) saisi luotua hetkessä toimivan ja "elävän" kaupungin ihmisineen kaikkineen. Tota voisi sitten käyttää alustana erilaisille peliprojekteille.

Varsin laaja hommahan tollanen kaupungin teko on. Ekaksi varmaan pitää kokeilla saada botit kävelemään järkevästi ympäriinsä ja sitten yrittää kehittää pelaajan ohjastamaa autoa. Ja lopuksi bottien ohjastamia autoja. Huhhuh. On varmaan aika homma saada botit selviämään liikenteessä. Noh, ei se mahdotonta ole.

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by phons » Tue Jul 27, 2010 9:20 pm

pietari-poika wrote:Suunnitelmissa siintää koodata alusta peliin, jossa on ylhäältä kuvattu tilemap-kaupunki, jalankulkijoita sekä autoja yms. Eli siis avointa maailmaa. Tarkoitus olisi siis saada tehtyä jonkinlainen systeemi, jossa tilekartan tekemällä (datakerroksineen) saisi luotua hetkessä toimivan ja "elävän" kaupungin ihmisineen kaikkineen. Tota voisi sitten käyttää alustana erilaisille peliprojekteille.

Varsin laaja hommahan tollanen kaupungin teko on. Ekaksi varmaan pitää kokeilla saada botit kävelemään järkevästi ympäriinsä ja sitten yrittää kehittää pelaajan ohjastamaa autoa. Ja lopuksi bottien ohjastamia autoja. Huhhuh. On varmaan aika homma saada botit selviämään liikenteessä. Noh, ei se mahdotonta ole.
Tämä on itsellänikin ollut eräänlaisena "projuna", mutta totesin että kun niitä auto-botteja on 50 ni se kaatuu.. Sellaisen tekoälyn teko on aika homma ja vaati monelaista, ohituksia, liikennemerkit, valot, jalankulkijat yms. Ja vielä reitinetsintä..
Image

pietari-poika
Newcomer
Posts: 16
Joined: Wed Oct 10, 2007 9:18 pm

Re: CB:n tulevat ja jäätyneet projektit!

Post by pietari-poika » Tue Jul 27, 2010 10:47 pm

phons wrote:
pietari-poika wrote:Suunnitelmissa siintää koodata alusta peliin, jossa on ylhäältä kuvattu tilemap-kaupunki, jalankulkijoita sekä autoja yms. Eli siis avointa maailmaa. Tarkoitus olisi siis saada tehtyä jonkinlainen systeemi, jossa tilekartan tekemällä (datakerroksineen) saisi luotua hetkessä toimivan ja "elävän" kaupungin ihmisineen kaikkineen. Tota voisi sitten käyttää alustana erilaisille peliprojekteille.

Varsin laaja hommahan tollanen kaupungin teko on. Ekaksi varmaan pitää kokeilla saada botit kävelemään järkevästi ympäriinsä ja sitten yrittää kehittää pelaajan ohjastamaa autoa. Ja lopuksi bottien ohjastamia autoja. Huhhuh. On varmaan aika homma saada botit selviämään liikenteessä. Noh, ei se mahdotonta ole.
Tämä on itsellänikin ollut eräänlaisena "projuna", mutta totesin että kun niitä auto-botteja on 50 ni se kaatuu.. Sellaisen tekoälyn teko on aika homma ja vaati monelaista, ohituksia, liikennemerkit, valot, jalankulkijat yms. Ja vielä reitinetsintä..
Periaatteessa ilman liikennemerkkejä ja liikennevaloja pitäisi pärjätä. Autot voisivat jarruttaa aina kun jalankulkija tulee tielle, ja aina risteykseen tullessaan auto valitsisi reitin randomilla, joten mitään etukäteen suunniteltuja reittejä ei välttämättä tarvitsisi. Jonkinlainen ratkaisu mahdollisiin pattitilanteisiin pitäisi olla. Luultavasti.

Pyrin erityisesti tässä projektissa pitämään asiat mahdollisimman yksinkertaisina. Ajosimulaatio on jo kehityksessä (pelaajan osalta, ei bottien), ja pyrin toteuttamaan sen toimivasti, mutta kuitenkin simppelisti ja vähällä koodilla. Ajamiseen kontrolleja tulee olemaan kaasu, jarru/peruutus, kääntyminen oikealle/vasemmalle sekä ehkä käsijarru. Tosin kässäriä ei tarvitsisi toteuttaa boteille.

Vaikeetahan tosta tulee, mutta yritetään kuitenkin. Jos ei skulaa niin kokeilen sitten CbClassicilla uudestaan kun se ilmestyy. Tulen luultavasti kysymään paljon neuvoja tältä foorumilta, varautukaa. :lol:

E: Teitkö muuten tossa toteutuksessasi botit tyypeillä vai taulukoilla? (Vai kenties jotenkin muuten?)

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

ColorHavoc

Post by valscion » Sun Nov 21, 2010 5:03 pm

Jeps, eli tulossa on TrainYard nimisen iPhone ja iPod Touch -alustalle tehdyn puzzle-pelin klooni. Projekti on täysin public domainissa, eli teillä on oikeus raapia siitä irti mitä ikinä haluatte ja käyttää koodia/kuvia/muita medioita omissa projekteissanne aivan vapaasti. Ohjelma on siis myös avointa lähdekoodia, ja voitte seurata projektin edistymistä GitHubissa täältä. Jos jotakuta kiinnostaa auttaa projektissa, niin grafiikoita voisi väsätä :). Itse en nyt niin kauhiasti noihin grafiikoihin osaa panostaa.

Lataa tästä ZIP-paketti, joka sisältää aina nykyisen master-branchin kokonaisuudessaan.

TrainYardin traileri YouTubessa

EDIT: Tavoitteenani on saada aikaiseksi mahdollisimman selkeää koodia, jonka kommentointi olisi laadukasta ja informatiivista. Näin kaikki voisivat ymmärtää koodiani ja mahdollisesti saada siitä jotain vinkkejä omiin projekteihinsa.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

Post Reply