Grinder
Re: Grinder
Peli palautettu. Tässä loppuraportti.
Jo valmiina:
-Karttageneraattori
-Liikkumissysteemi
-Simppeli ase- ja hyökkäyssysteemit
-Public domain -grafiikkaa tavaroille ja hirviöille
-Tavarasysteemi
Miltein valmiina (%):
-
Tehdään lähitulevaisuudessa:
-Inventory
Tehdään joskus:
-Efektitykitystä
-Kauppa/kylä
-Tallennus
-Päämenu
-Lisää tilesettejä karttoihin
Muuta:
-Kasa bugeja jäljellä
-Tasapainotus pahasti kesken
-Peli ei lopu koskaan
Lataus: http://servut.us/mikeful/lataus/grinder.zip
Jo valmiina:
-Karttageneraattori
-Liikkumissysteemi
-Simppeli ase- ja hyökkäyssysteemit
-Public domain -grafiikkaa tavaroille ja hirviöille
-Tavarasysteemi
Miltein valmiina (%):
-
Tehdään lähitulevaisuudessa:
-Inventory
Tehdään joskus:
-Efektitykitystä
-Kauppa/kylä
-Tallennus
-Päämenu
-Lisää tilesettejä karttoihin
Muuta:
-Kasa bugeja jäljellä
-Tasapainotus pahasti kesken
-Peli ei lopu koskaan
Lataus: http://servut.us/mikeful/lataus/grinder.zip
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Grinder
Hahmoilla ei näyttänyt olevan minkäänlaista tekoälyä, vaan ne jäivät seinään kiinni. Jotkut pääsivät menemään seinien päällä, mikä ei kai ollut tarkoituksena? Sattumanvaraisten karttojen moottori sopi todella hyvin pelin luonteeseen. Jos et tee omia grafiikoita / animoi noita niin ehdottaisin, että peli olisi strateginen (kirjoitin varmaan väärin) ja että hahmot menisivät ruuduissa eivätkä pikseleissä, koska muuten tuo näyttää hieman hassulta. Mutta jos otat mallia diablosta ja näistä niin ehkä tuo on sitten parempi (Mutta onhan Diablon hahmot animoitu ja isometrisiä). Ihan hyvä alku.
Re: Grinder
Peli on pääasiassa toimintapeli, joten ei tässä oikeastaan ole tarvetta kovin monimutkaiselle tekoälylle. Reitinhakua voisi parantaa, mutta muuten monimutkaisempi tekoäly ei varmaan antaisi mitään huomattavaa hyötyä peliin. Seinien läpi työntyminen liittyy CB:n törmäystarkistukseen enkä ole keksinyt sille vielä ratkaisua.
Ajattelin aluksi ottaa vain mallia nykyisistä kuvista ja animoida vähän enemmän, mutta aikaa oli niin vähän että jätin sen pois. Nyt voin käyttää varsin laajaa valikoimaa staattisia kuvia hirviöille ja näin saadaan enemmän vaihtelua. Omasta mielestäni grafiikat toimii kohtuullisen hyvin, joten tuskin tulen muuttamaan tätä tulevaisuudessa.
Ajattelin aluksi ottaa vain mallia nykyisistä kuvista ja animoida vähän enemmän, mutta aikaa oli niin vähän että jätin sen pois. Nyt voin käyttää varsin laajaa valikoimaa staattisia kuvia hirviöille ja näin saadaan enemmän vaihtelua. Omasta mielestäni grafiikat toimii kohtuullisen hyvin, joten tuskin tulen muuttamaan tätä tulevaisuudessa.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Grinder
Ai jumankekka, tämä on parasta CB-mättöä ikinä. Sopivan mielipuolinen aivot narikkaan-meininki yhdistettynä valtaviin vihollismassoihin, käytännössä voittamattomaan sankariin, randomigeneroituihin kenttiin ja taustalla jönkkäävään musiikkiin on vastustamaton yhdistelmä. Lisäksi itseironinen suhtautuminen grindaamiseen huvittaa enemmän kuin keskiverto "huumoripeli". Voin hyvin kuvitella, että tylsyyden iskiessä tätä tulee pelailtua - viiden minuutin pätkissä, kuinkas muuten. Kaikenkaikkiaan mahtava peli, (joskin ennen spawnaamista voisi olla parin sekunnin tauko, jossa näytetään missä pelaaja on, ei tarvitsisi tapattaa itseään tasojen alkuun) jonkunlaisen lopun voisit kehitellä vaikka kerroksen 100 tienoille : D itse pelailin kerrokseen 55, leveleitä kertyi 101. Seivaaminenkin olisi tietysti hieno ominaisuus, ehtisi päästä sinne pariin tuhanteen leveliin ilman tylsyyden iskemistä.
Re: Grinder
Kiitos palautteesta. Otetaan ehdotukset huomioon tulevissa versioissa.
Re: Grinder
CB-miitin aikana Atomimalli, VesQ ja MetalRain tekivät Grinder-ennätyksen pelaamalla peliä niin pitkälle, että kenttään spawnanneet hirviöt tappoivat pelaajan yhden framen aikana ja peli jäi ikuiseen respawn-looppiin. Ennätyksen kerros oli ~140 ja ukon leveli ~300. Palkinnoksi tästä hienosta suorituksesta julkaisen Grinderin lähdekoodit kaikkien vapaaseen käyttöön.
Grinderissä käytetyt tilesetit ja spritet on public domain -lisenssin alaista, joten niitä saa käyttää myös jatkoprojekteissa. Pelin musiikki on Mistheman tekemä ja sitä ei saa käyttää omissa projekteissa ilman hänen lupaansa.
Toinen latauslinkki pelille: http://dl.dropbox.com/u/5638991/grinder/grinder.zip
Pelin lähdekoodit: http://dl.dropbox.com/u/5638991/grinder/grinder_src.zip
Opinnäytetyö, jossa on selitetty vähän karttageneraattorin ideaa: http://servut.us/mikeful/lataus/Dynaami ... ristot.pdf
Pelissä käytetty public domain -tileset ja -spritet: http://molotov.nu/?page=graphics#Angband
Grinderissä käytetyt tilesetit ja spritet on public domain -lisenssin alaista, joten niitä saa käyttää myös jatkoprojekteissa. Pelin musiikki on Mistheman tekemä ja sitä ei saa käyttää omissa projekteissa ilman hänen lupaansa.
Toinen latauslinkki pelille: http://dl.dropbox.com/u/5638991/grinder/grinder.zip
Pelin lähdekoodit: http://dl.dropbox.com/u/5638991/grinder/grinder_src.zip
Opinnäytetyö, jossa on selitetty vähän karttageneraattorin ideaa: http://servut.us/mikeful/lataus/Dynaami ... ristot.pdf
Pelissä käytetty public domain -tileset ja -spritet: http://molotov.nu/?page=graphics#Angband
Re: Grinder
Erittäin hyvä peli, pääsin itse tasolle 40. Z nappia piti kyllä rämpyttää paljon, peli alkoi käydä pikkuhiljaa yksitoikkoiseksi. :S
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Grinder
Sitä voi vissiin pitää myös pohjassa, ainakin sen käsityksen sain kun seurasin Atomin, VesQn ja Metalrainin suoritusta siellä miitissä.MaGetzUb wrote:Z nappia piti kyllä rämpyttää paljon
Re: Grinder
Juu. Pohjassa pitämällä perushyökkäys toistuu tällä hetkellä itsestään. Tarkoitus olisi joskus laittaa perushyökkäys tulemaan vain rämpyttämällä nappia ja jonkinlainen asekohtainen erikoishyökkäys pohjassa pitämällä. Erikoishyökkäykset käyttäisivät manaa ja uusia aseita voisi saada vaikka unlockaamalla rahalla tai keräämällä niitä pomo-tyypeiltä kun ne joskus saadaan tehtyä.
Re: Grinder
Wohoo, saatiin me aikaan jotain hyödyllistäkin . Oli kyllä harvinaisen idioottimaista . Pelattiinkohan me sitä joku puoltoista tuntia, ennen ku raja tuli vastaan. Kerros tais olla 146 ja leveli 304.mikeful wrote:CB-miitin aikana Atomimalli, VesQ ja MetalRain tekivät Grinder-ennätyksen pelaamalla peliä niin pitkälle, että kenttään spawnanneet hirviöt tappoivat pelaajan yhden framen aikana ja peli jäi ikuiseen respawn-looppiin. Ennätyksen kerros oli ~140 ja ukon leveli ~300. Palkinnoksi tästä hienosta suorituksesta julkaisen Grinderin lähdekoodit kaikkien vapaaseen käyttöön.
Peli on kyllä ihan loistavan peruspohjan omaava. Tuosta ois hyvä lähteä eteenpäin kehittämään
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Grinder
Teimpäs minäkin oman Grinder-ennätyksen:
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Re: Grinder
Eli mulla kävi hassu juttu Eli kun pelasin, niin ukko ei enää liikkunutkaan (paitsi ihan vähän, ja kun päästä näppäimestä, niin se palasi takaisin) ja HP :t meni miinukselle
- Attachments
-
- miinushp2.png (89.33 KiB) Viewed 9855 times
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...
[/size]
Code: Select all
[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
-
- Active Member
- Posts: 106
- Joined: Wed Jul 30, 2008 5:04 pm
Re: Grinder
viewtopic.php?f=18&t=1766 Hyvin helposti sovellettava pathfinderi. Suosittelen vakavasti. Vihut nimittäin on aika yksinkertaisia.
Havainnollistava esimerkki. Jaren esimerkit aika monimutkaisia.
Havainnollistava esimerkki. Jaren esimerkit aika monimutkaisia.
Code: Select all
//alku settingsit
Include "Include\cbAStar.cb"
cbAStarInitialize(20,20)
//kartan luonti
CbAStarMap(0,2,1) = 1
CbAStarMap(1,2,1) = 1
CbAStarMap(2,2,1) = 1
CbAStarMap(3,2,1) = 1
//polun luonti
polku = CalculatePath(0,0,17,17)
//polun läpikäynti
For i = 0 To MEMBlockSize(polku)-4 Step 4
node_x = PeekShort(polku,i)
node_y = PeekShort(polku,i+2)
next i
Re: Grinder
Joo huomasin itsekkin että pathfinderi noihn vihuihin olisi hyvä.. Itse pääsin tasolle 87 leveli oli kai 174.. Otin kuvan mutta kun liitin sen painttiin tuli pelkkä iso musta laatikko . Muuten hyvä peli ja todella hyvä oppinäytetyö.