Grinder

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Grinder

Post by mikeful » Wed Feb 06, 2008 5:55 pm

Peli palautettu. Tässä loppuraportti.

Jo valmiina:
-Karttageneraattori
-Liikkumissysteemi
-Simppeli ase- ja hyökkäyssysteemit
-Public domain -grafiikkaa tavaroille ja hirviöille
-Tavarasysteemi

Miltein valmiina (%):
-

Tehdään lähitulevaisuudessa:
-Inventory

Tehdään joskus:
-Efektitykitystä
-Kauppa/kylä
-Tallennus
-Päämenu
-Lisää tilesettejä karttoihin

Muuta:
-Kasa bugeja jäljellä
-Tasapainotus pahasti kesken
-Peli ei lopu koskaan

Lataus: http://servut.us/mikeful/lataus/grinder.zip
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Grinder

Post by Koodiapina » Thu Feb 07, 2008 4:56 pm

Hahmoilla ei näyttänyt olevan minkäänlaista tekoälyä, vaan ne jäivät seinään kiinni. Jotkut pääsivät menemään seinien päällä, mikä ei kai ollut tarkoituksena? Sattumanvaraisten karttojen moottori sopi todella hyvin pelin luonteeseen. Jos et tee omia grafiikoita / animoi noita niin ehdottaisin, että peli olisi strateginen (kirjoitin varmaan väärin) ja että hahmot menisivät ruuduissa eivätkä pikseleissä, koska muuten tuo näyttää hieman hassulta. Mutta jos otat mallia diablosta ja näistä niin ehkä tuo on sitten parempi (Mutta onhan Diablon hahmot animoitu ja isometrisiä). Ihan hyvä alku.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Grinder

Post by mikeful » Thu Feb 07, 2008 5:57 pm

Peli on pääasiassa toimintapeli, joten ei tässä oikeastaan ole tarvetta kovin monimutkaiselle tekoälylle. Reitinhakua voisi parantaa, mutta muuten monimutkaisempi tekoäly ei varmaan antaisi mitään huomattavaa hyötyä peliin. Seinien läpi työntyminen liittyy CB:n törmäystarkistukseen enkä ole keksinyt sille vielä ratkaisua.

Ajattelin aluksi ottaa vain mallia nykyisistä kuvista ja animoida vähän enemmän, mutta aikaa oli niin vähän että jätin sen pois. Nyt voin käyttää varsin laajaa valikoimaa staattisia kuvia hirviöille ja näin saadaan enemmän vaihtelua. Omasta mielestäni grafiikat toimii kohtuullisen hyvin, joten tuskin tulen muuttamaan tätä tulevaisuudessa.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Grinder

Post by koodaaja » Fri Feb 08, 2008 9:19 pm

Ai jumankekka, tämä on parasta CB-mättöä ikinä. Sopivan mielipuolinen aivot narikkaan-meininki yhdistettynä valtaviin vihollismassoihin, käytännössä voittamattomaan sankariin, randomigeneroituihin kenttiin ja taustalla jönkkäävään musiikkiin on vastustamaton yhdistelmä. Lisäksi itseironinen suhtautuminen grindaamiseen huvittaa enemmän kuin keskiverto "huumoripeli". Voin hyvin kuvitella, että tylsyyden iskiessä tätä tulee pelailtua - viiden minuutin pätkissä, kuinkas muuten. Kaikenkaikkiaan mahtava peli, (joskin ennen spawnaamista voisi olla parin sekunnin tauko, jossa näytetään missä pelaaja on, ei tarvitsisi tapattaa itseään tasojen alkuun) jonkunlaisen lopun voisit kehitellä vaikka kerroksen 100 tienoille : D itse pelailin kerrokseen 55, leveleitä kertyi 101. Seivaaminenkin olisi tietysti hieno ominaisuus, ehtisi päästä sinne pariin tuhanteen leveliin ilman tylsyyden iskemistä.

User avatar
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Grinder

Post by mikeful » Sat Feb 09, 2008 3:51 am

Kiitos palautteesta. Otetaan ehdotukset huomioon tulevissa versioissa. :)
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter

User avatar
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Grinder

Post by mikeful » Mon May 31, 2010 8:33 pm

CB-miitin aikana Atomimalli, VesQ ja MetalRain tekivät Grinder-ennätyksen pelaamalla peliä niin pitkälle, että kenttään spawnanneet hirviöt tappoivat pelaajan yhden framen aikana ja peli jäi ikuiseen respawn-looppiin. Ennätyksen kerros oli ~140 ja ukon leveli ~300. Palkinnoksi tästä hienosta suorituksesta julkaisen Grinderin lähdekoodit kaikkien vapaaseen käyttöön.

Grinderissä käytetyt tilesetit ja spritet on public domain -lisenssin alaista, joten niitä saa käyttää myös jatkoprojekteissa. Pelin musiikki on Mistheman tekemä ja sitä ei saa käyttää omissa projekteissa ilman hänen lupaansa.

Toinen latauslinkki pelille: http://dl.dropbox.com/u/5638991/grinder/grinder.zip
Pelin lähdekoodit: http://dl.dropbox.com/u/5638991/grinder/grinder_src.zip
Opinnäytetyö, jossa on selitetty vähän karttageneraattorin ideaa: http://servut.us/mikeful/lataus/Dynaami ... ristot.pdf
Pelissä käytetty public domain -tileset ja -spritet: http://molotov.nu/?page=graphics#Angband
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Grinder

Post by MaGetzUb » Mon May 31, 2010 10:46 pm

Erittäin hyvä peli, pääsin itse tasolle 40. Z nappia piti kyllä rämpyttää paljon, peli alkoi käydä pikkuhiljaa yksitoikkoiseksi. :S
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

Igr0
Active Member
Posts: 110
Joined: Thu Oct 02, 2008 8:04 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Grinder

Post by Igr0 » Mon May 31, 2010 10:58 pm

MaGetzUb wrote:Z nappia piti kyllä rämpyttää paljon
Sitä voi vissiin pitää myös pohjassa, ainakin sen käsityksen sain kun seurasin Atomin, VesQn ja Metalrainin suoritusta siellä miitissä.

User avatar
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Grinder

Post by mikeful » Mon May 31, 2010 11:14 pm

Juu. Pohjassa pitämällä perushyökkäys toistuu tällä hetkellä itsestään. Tarkoitus olisi joskus laittaa perushyökkäys tulemaan vain rämpyttämällä nappia ja jonkinlainen asekohtainen erikoishyökkäys pohjassa pitämällä. Erikoishyökkäykset käyttäisivät manaa ja uusia aseita voisi saada vaikka unlockaamalla rahalla tai keräämällä niitä pomo-tyypeiltä kun ne joskus saadaan tehtyä.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Grinder

Post by valscion » Tue Jun 01, 2010 3:16 pm

mikeful wrote:CB-miitin aikana Atomimalli, VesQ ja MetalRain tekivät Grinder-ennätyksen pelaamalla peliä niin pitkälle, että kenttään spawnanneet hirviöt tappoivat pelaajan yhden framen aikana ja peli jäi ikuiseen respawn-looppiin. Ennätyksen kerros oli ~140 ja ukon leveli ~300. Palkinnoksi tästä hienosta suorituksesta julkaisen Grinderin lähdekoodit kaikkien vapaaseen käyttöön.
Wohoo, saatiin me aikaan jotain hyödyllistäkin :lol: :lol: . Oli kyllä harvinaisen idioottimaista :D. Pelattiinkohan me sitä joku puoltoista tuntia, ennen ku raja tuli vastaan. Kerros tais olla 146 ja leveli 304.

Peli on kyllä ihan loistavan peruspohjan omaava. Tuosta ois hyvä lähteä eteenpäin kehittämään :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Tuxi
Active Member
Posts: 189
Joined: Wed Jan 21, 2009 11:25 pm
Contact:

Re: Grinder

Post by Tuxi » Fri Jun 11, 2010 11:23 am

Teimpäs minäkin oman Grinder-ennätyksen:
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)

User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:01 pm
Contact:

Re: Grinder

Post by Koodari » Sun Jun 13, 2010 12:26 pm

Eli mulla kävi hassu juttu :D Eli kun pelasin, niin ukko ei enää liikkunutkaan (paitsi ihan vähän, ja kun päästä näppäimestä, niin se palasi takaisin) ja HP :t meni miinukselle :)
Attachments
miinushp2.png
miinushp2.png (89.33 KiB) Viewed 4232 times
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]

User avatar
Someday coder
Active Member
Posts: 106
Joined: Wed Jul 30, 2008 5:04 pm

Re: Grinder

Post by Someday coder » Sun Jun 13, 2010 1:00 pm

viewtopic.php?f=18&t=1766 Hyvin helposti sovellettava pathfinderi. Suosittelen vakavasti. Vihut nimittäin on aika yksinkertaisia.

Havainnollistava esimerkki. Jaren esimerkit aika monimutkaisia.

Code: Select all

//alku settingsit
Include "Include\cbAStar.cb"
cbAStarInitialize(20,20)

//kartan luonti
CbAStarMap(0,2,1) = 1
CbAStarMap(1,2,1) = 1
CbAStarMap(2,2,1) = 1
CbAStarMap(3,2,1) = 1

//polun luonti
polku = CalculatePath(0,0,17,17)

//polun läpikäynti
For i = 0 To MEMBlockSize(polku)-4 Step 4
       node_x = PeekShort(polku,i)
       node_y = PeekShort(polku,i+2)
next i

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Grinder

Post by phons » Sun Jun 13, 2010 1:50 pm

Joo huomasin itsekkin että pathfinderi noihn vihuihin olisi hyvä.. Itse pääsin tasolle 87 leveli oli kai 174.. Otin kuvan mutta kun liitin sen painttiin tuli pelkkä iso musta laatikko :cry: . Muuten hyvä peli ja todella hyvä oppinäytetyö.
Image

Post Reply