RPG-Engine testiä

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

RPG-Engine testiä

Post by Misthema »

Projektikeskustelu jatkuu nyt Peliguru.us:n foorumilla.
Uudet testipaketit ja kuvankaappaukset projektista löytyvät tästä eteenpäin täältä:

http://www.peliguru.us/foorumi/index.php/topic,4.0.html
Last edited by Misthema on Thu May 08, 2008 1:08 am, edited 7 times in total.
M.R
Active Member
Posts: 102
Joined: Sat Dec 22, 2007 3:05 pm

Re: RPG-Engine testiä

Post by M.R »

Mediaa puuttuu.Ainakin lyö erroria:Can't load image:'...arrow...
ei jaksanut kirjoittaa koko virheilmoitusta.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: RPG-Engine testiä

Post by koodaaja »

Jepjep, mediaa tosiaan puuttuu(ainakin arrow.PNG ja karttaakaan en löytänyt paketista O.o), mutta muuten näyttää peräti loistavalta. Hahmoja on piirretty aika läjä o:
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: RPG-Engine testiä

Post by Misthema »

koodaaja wrote:Jepjep, mediaa tosiaan puuttuu(ainakin arrow.PNG ja karttaakaan en löytänyt paketista O.o), mutta muuten näyttää peräti loistavalta. Hahmoja on piirretty aika läjä o:
Miten et muka löytänyt karttaa? O_O
Ainakin se näkyy minulla tuossa paketissa... :/
EDIT:

Paketti päivitetty, nyt pitäisi toimia.

Last edited by Misthema on Sun Jan 13, 2008 2:18 pm, edited 1 time in total.
BulletStorm

Re: RPG-Engine testiä

Post by BulletStorm »

Misthema wrote:
koodaaja wrote:Jepjep, mediaa tosiaan puuttuu(ainakin arrow.PNG ja karttaakaan en löytänyt paketista O.o), mutta muuten näyttää peräti loistavalta. Hahmoja on piirretty aika läjä o:
Miten et muka löytänyt karttaa? O_O
Ainakin se näkyy minulla tuossa paketissa... :/
Kuvista vaikuttaa ihan kivalta, mutta ainakin mulla valittaa siitä, että tiedostoja puuttuu.
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: RPG-Engine testiä

Post by Misthema »

Paketin pitäisi nyt olla toimiva, kokeilkaa ja sanokaa jos vielä valittaa jotain...
BulletStorm

Re: RPG-Engine testiä

Post by BulletStorm »

Misthema wrote:Paketin pitäisi nyt olla toimiva, kokeilkaa ja sanokaa jos vielä valittaa jotain...
Well now it's working ^^

E: Löyty typo: "Welvcome Moi the Great! Your race is Human, class Knight." Welvcome :)
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: RPG-Engine testiä

Post by Misthema »

BulletStorm wrote:
Misthema wrote:Paketin pitäisi nyt olla toimiva, kokeilkaa ja sanokaa jos vielä valittaa jotain...
Well now it's working ^^

E: Löyty typo: "Welvcome Moi the Great! Your race is Human, class Knight." Welvcome :)
Noh, typot korjailen seuraavaan julkaisuun. Moottorista kirjoitin tarkemmin /me goes BASIC -foorumillani:
http://megoesbasic.munfoorumi.com/viewt ... 9&p=33#p33
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Post by Myst!c »

Hehee aamuyöllä sainkin tätä jo testailla ja näytti hyvältä,
odotan innolla että pääsisi pelaaman tuota, tulee mieleen
ff6 ja areena5 yhdistelmä. :)
Every Legend Has A Start!
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re:

Post by Misthema »

Myst!c wrote:Hehee aamuyöllä sainkin tätä jo testailla ja näytti hyvältä,
odotan innolla että pääsisi pelaaman tuota, tulee mieleen
ff6 ja areena5 yhdistelmä. :)
Hehe. :) Pelaamaan pääsemisestä en nyt vielä uskalla luvata mitään, mutta moottorin testailupaketteja kyllä laittelen foorumeille, sitä mukaan kun teen päivityksiä.
Tähtäimessä on nyt ensimmäisenä toimiva pelimoottori, ennen kuin lähden itse peliä eteenpäin kehittämään, joten keskitytään tähän moottoriin nyt ensimmäiseksi. ;)
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: RPG-Engine testiä

Post by Mysterius Coder »

Hyvinhän tuo toimii. 'priest' classi vois tosin olla mielummin 'cleric' ainakin minun mielestäni. Grafiikka ainakin on hyvä. Iteltäki löytyy nuo graffat koneelta, molotov on hyvä lähde. :D nyt sitten kauhealla uurastuksella lisää ominaisuuksia.
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: RPG-Engine testiä

Post by Misthema »

Mysterius Coder wrote:Hyvinhän tuo toimii. 'priest' classi vois tosin olla mielummin 'cleric' ainakin minun mielestäni. Grafiikka ainakin on hyvä. Iteltäki löytyy nuo graffat koneelta, molotov on hyvä lähde. :D nyt sitten kauhealla uurastuksella lisää ominaisuuksia.
Joo, tuo Priestin muuttaminen Cleric:ksi voisi olla ihan hyvä idea.. Ja tässä nyt ollaan tekemässä suurta pitkän ajan ToDo -listaa, ja luulen että omalta kohdalta tästä yöstä tulee pitkä, varsinkin jos innostun koodaamaan tätä oikein kunnolla. :)

Voisin melkeinpä seuraavaan jo lupailla jotain:
  • Muutama hassu NPC kartalle (ehkä jopa pieni quest)
  • Inventory
  • Minimap -karttasysteemi, jossa näkyy sen hetkisen mapin NPC:t (eli kauppiaat, questin antajat/kenelle palauttaa (nimet jne.))
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: RPG-Engine testiä

Post by Mysterius Coder »

Haa! Mutta minäpäs löysin ongelman: Tuota Palkkia ei ole maskattu. :D
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: RPG-Engine testiä

Post by Misthema »

Mysterius Coder wrote:Haa! Mutta minäpäs löysin ongelman: Tuota Palkkia ei ole maskattu. :D
Se on maskattu, mutta en tajua miten se jättää tuolta sen maskaamatta... Täytynee korjailla.
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: RPG-Engine testiä

Post by Harakka »

Itsellä eivät maskatut kuvat jossain projektissa toimineet jos automaattiseksi väritilaksi tuli 16-bittinen. Kokeile, auttaako jos ohjelman pakottaa pyörimään 32-bittisessä väritilassa.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
jannepelaa
Active Member
Posts: 101
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:27 pm

Re: RPG-Engine testiä

Post by jannepelaa »

Linkki ei toimi, enkä voi edes katsoa kuvia, joten en voi vielä arvostella... :(
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: RPG-Engine testiä

Post by Misthema »

Tämä taas johtuu siitä, että palvelimen laskut on maksamatta, enkä sitä takaisin halua -> joten ne jää maksamatta.

Ajattelin muutenkin pitää projektin hetken piilossa ja pamautan sitten uutta versiota tässä lähiaikoina.
Oikeastaan kuvat voisin laittaa esille, mutta mitään konkreettista en laita (varsinkaan sitä vanhaa, johon oli linkki ekassa postissa), koska systeemi on muuttunut niin paljon.

Seuraavaan julkaisuun pyrin tekemään:

- Ensimmäisen kylän NPC:t ja niiden vuorosanat (tehty).
- Mahdollisuuden päästä muutamaan kylässä olevaan taloon.
- (Ehkä minimap -systeemi, jolla näkee missä pelaaja ja jokainen NPC on kartalla (myös nimet pyritään laittamaan näkyviin minimappiin))

Nuo nyt ovat tuollaisia pieniä juttuja, mutta kun moottoria tehdessä on nähty niin paljon vaivaa, niin mukavempi tehdä jotain kevyempää ja helpompaakin. :)
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: RPG-Engine testiä

Post by Misthema »

Pahoittelen tuplapostausta, mutta ilmoitanpa tässä nyt, että projektin keskustelu jatkuu nyt Peliguru.us:n foorumilla.
Uusi testipaketti ladattavissa ja uusia kuvankaappauksia projektista löytyy tästä eteenpäin täältä: http://www.peliguru.us/foorumi/index.php/topic,4.0.html
Post Reply