Page 1 of 1

Offlimits Minigolf

Posted: Wed Jan 09, 2008 7:50 pm
by ManualIntelligence
Offlimits Minigolf on kahden ihmispelaajan välinen minigolf peli. Säännöt ovat selvät eli vähiten lyöntejä tehnyt pelaaja voittaa. Peli on kaksikielinen eli vaihtoehtoina englanti tai suomi (ohje ReadMessa). Peli on v0.21 asteella ja tämä on toinen julkaistu versio (muutoshistoria ReadMessa). Tarkoitus tästä eteenpäin on lisätä huomattavasti enemmän kenttiä (v0.2:ssa 4 kenttää ja v0.21:ssä 5), verkkopeli (kehitys hyvässä vauhdissa) sekä erilaisia erikois toimintoja kartoissa. Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan.
Jos löydät bugin tai MAV:in niin postaathan sen tähän ketjuun. (Tiedossa olevat bugit: Karttojen valinta ruudussa palikoita, jos pelaa uudestaan sekä suomenkielisessä pelissä erän lopussa ei näy "Tasapeli" tekstiä)

Image Image

Lataa KOKOVERSIO Täältä!

Lataa PATCH 0.2 -> 0.21 Täältä! (Pura patch tiedostot pelikansioon.)

V0.21 muutokset:
-Pallon nopeutta lisätty törmäysbugin korjauksen myötä
-1 uusi kartta + 1 uusi maastotyyppi (ReadMe)
-Pienempiä fiksailuja.

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Wed Jan 09, 2008 9:25 pm
by valscion
Hyviä puolia:
- Aivan mahtava aloitusvalikko! Hienoa grafiikkaa, pallon värien valinta oli tehty selkeästi ja vaihtoehtojakin oli ihan tarpeeksi. (Pakko huomauttaa, että voisit vaikka tehdä sellaisen että voi itse valita pallonsa värin JOS haluaa... tuokin systeemi on HYVÄ!)
- Kentän valitsemisessa annetaan hyvät tiedot, yllätyin positiivisesti kentän vaikeusasteen kertomisesta.
- Hienosti tehty tilesetti ja hyvät mapit. Tarkistin niin ei puuttunut mistään kohtaa hit-kerrosta.
- Teleporttilaatta oli mukava lisävaruste, näitä vain lisää!
- Peli ei ollut raskas, uskoisin jopa väittää ettei koodi ollut hirveää purkkaa.

Kehitysideoita:
- Pallot menevät liian hitaasti, vaikka venytän "lyöntiviivan" äärimmilleen. Täällä on hyvät nopeudet pallolle, käy kokeilemassa.
- Grafiikkaa voisi palloihin lisätä, jotta ne näyttäisivät aidommilta. (Kts. edellinen linkki)
- Hyvänä lisänä peliin olisi, että pallot voisivat osua toisiinsa ja kimmota.
- Yksinpeli olisi mukava, mutta ei sitä tarvitse pakolla olla.
- Jos reikään lyö pallon liian kovaa, se voisi "pompata" (ts. suurentaisit hetkellisesti pallon kuvaa) ja lentää yli reiän.
- Peliin voisi lisätä 45 asteen kulmat, jotta pallon voisi kimmottaa seinästä sivulle päin. Tässä tosin vaaditaan pikselintarkkaa poimintaa (eikö vain..?) ja peli hidastuu :|
- ReadMe tiedostoon voisi vähän enemmän panostaa, nykyisellään se ei paljoa kerro pelaamisesta (esim. kirjoita siihen että viivan pituus vaikuttaa pallon nopeuteen). Myös kannattaa pitää huolta että kirjoitat English ja Finnish oikein, koska näin parissakin paikassa tuon Finnsih outouden, eikä readme tiedoston Englis/Finnish kohtakaan vakuuttanut (viimeiset tekstit suomeksi).


Tämä tällä kertaa. Kehitteleppäs peliä ja kirjoittele viestiä uusista versioista!

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Wed Jan 09, 2008 9:36 pm
by ManualIntelligence
Joo tosta pallon nopeudesta sen verran, että sitä oli pakko hidastaa kun cb ei ehtinyt mukaan törmäyksiin updatesta huolimatta ja pallo meni seinän läpi. Toi 45 asteen kulmat ja pallojen törmäykset ovat hyviä ehdotuksia ja lisäänkin ne pian. ReadMe:stä en sano mitään :oops: Yksinpeliä mietin itsekin mutta tulin siihen tulokseen, että en lisää ainakaan lähiaikoina,

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Wed Jan 09, 2008 9:51 pm
by valscion
ManualIntelligence wrote:Joo tosta pallon nopeudesta sen verran, että sitä oli pakko hidastaa kun cb ei ehtinyt mukaan törmäyksiin updatesta huolimatta ja pallo meni seinän läpi.
Kokeile tehdä erilainen törmäyksentunnistus. Laske vaikka likiarvoilla ja Timer():n avulla, milloin pallo törmää seinään ja tee sen reaktio sillä. Kysy vaikka Ongelmat osiossa tästä asiasta, itse en oikein osaa sanoa. Muistaakseni joku on väsännyt tälläisen törmäyksentunnistimen.

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Wed Jan 09, 2008 11:06 pm
by Astigma
ManualIntelligence wrote:Joo tosta pallon nopeudesta sen verran, että sitä oli pakko hidastaa kun cb ei ehtinyt mukaan törmäyksiin updatesta huolimatta ja pallo meni seinän läpi.
Liikuta palloja silmukan sisällä vähä kerrallaan ja tarkista aina törmäykset silmukan lopuksi. Tämä silmukka on siis itse pääsilmukan sisällä. Tällä tavalla saat törmäyksentarkistuksen tarkemmaksi, kun siirrettävät etäisyydet lyhenevät.

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Thu Jan 10, 2008 5:10 pm
by ManualIntelligence
Astigma wrote:Liikuta palloja silmukan sisällä vähä kerrallaan ja tarkista aina törmäykset silmukan lopuksi. Tämä silmukka on siis itse pääsilmukan sisällä. Tällä tavalla saat törmäyksentarkistuksen tarkemmaksi, kun siirrettävät etäisyydet lyhenevät.
Täytyykin kokeilla. Ongelma ilmeni vain kulmiin kovalla vauhdilla törmätessä ja pallo jatkoi matkaansa joko x- tai y-akselilla :/ Joten seiniin törmätessä sitä ei esiintynyt.

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Thu Jan 10, 2008 11:51 pm
by MaGetzUb
Näyttää hyvältä. Olen myös minigolf ja puttailun ystäviä... En jaksa odottaa huomiseen, että saisin ladata ton. Grafiikat on todella hyvät.
Offtopick: Sulla on hieno avatar ManualIntelligence. :P

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Fri Jan 11, 2008 3:03 pm
by Koodiapina
Tähtäinviiva pomppi välillä minne sattuu, enkä voinut kunnolla testailla.
EDIT:

Oho niin olitkin (sori et vastasin samaan viestiin mut en haluu täyttää tät aihetta turhil viesteilläni).


Re: Offlimits Minigolf

Posted: Fri Jan 11, 2008 7:47 pm
by ManualIntelligence
Grandi wrote:Tähtäinviiva pomppi välillä minne sattuu, enkä voinut kunnolla testailla.
Mainitsinkin tuosta alussa, mutta ei sen pitäisi tehdä sitä kuin harvoin ja vain 0.01 sek. ajan. :/ Toivottavasti ei muilla ilmene?

E: Ok :)

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Sat Jan 12, 2008 6:33 pm
by ManualIntelligence
*UPDATE*
Versio 0.21 saatavilla. Muutokset:
-Pallon nopeutta lisätty törmäys bugin korjauksen myötä.
-Uusi mappi, jossa uusi maasto tyyppi. (ReadMe:ssä tietoa)
-Korjattu vilkkuva viiva bugi
-Taustamusiikki ei nyt ala joka kerta alusta kun alkuvalikkoon mennään.

Lataa KOKOVERSIO Täältä!

Lataa PATCH 0.2 -> 0.21 Täältä! (Pura patch tiedostot pelikansioon.)

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Sun Jan 13, 2008 3:30 am
by MAVmaggot
kiva että on tehty minigolffi :) no pelistä; valikko ei ollut hieno vaan törkeän hieno, aika monipuolinen (kenttien, pallojen kannalta), mutta peli hidasteli pahasti ainakin minulla :( niin ja verkkopeli oli hyvä idea joten se kannattaa lisätä ;)

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Sun Jan 13, 2008 4:16 pm
by ManualIntelligence
MAVmaggot wrote:kiva että on tehty minigolffi :) no pelistä; valikko ei ollut hieno vaan törkeän hieno, aika monipuolinen (kenttien, pallojen kannalta), mutta peli hidasteli pahasti ainakin minulla :( niin ja verkkopeli oli hyvä idea joten se kannattaa lisätä ;)
Juu olen tuosta hidastelusta pahoillani.. Liekkö hitaammilla koneilla vain sitä ongelmaa kun ei omassa huomaa sitä? Alussa kannattaa odottaa vaikka muutama sekunti jos nopeutuisi? Framet on kyllä rajoitettu 40:een.

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Sun Jan 13, 2008 4:26 pm
by BulletStorm
Oikeestaan aika hyvä peli. Ite ainakin tykkäsin ;)

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Mon Jan 14, 2008 5:37 pm
by valscion
Lopputeksteissä lukee "Special thanks to finnsih coolbasic community". Korjaapa se.
Pallot voisivat vieläkin olla hieman nopeampia ja toivoisin, että tekisit vähän hienommat pallot (kuvaa käyttäen siis).

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Sat Feb 02, 2008 2:39 pm
by E.K.Virtanen
Nopeudesta enempiä moittimisia mutta hirveä jökkiminen alkaa kun "viivan" etäisyys pallosta kasvaa. Laskeeko tuo peli koko ajan suuntia ja nopeuksia samalla kun pelaaja vielä tähtäilee?
Muuten varsin potentiaalinen peli jota kannattaa ehdottomasti kehitellä vielä.

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Sat Feb 02, 2008 7:33 pm
by ManualIntelligence
Ei laske, mistäköhän moinen johtuu? Onko millanen kone alla? Sinänsä outoa, kun yritin tehdä tästä mahdollisimman kevyen. :/

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Sat Feb 02, 2008 8:54 pm
by E.K.Virtanen
Koneen tehosta ei pitäisi olla kiinni. Alla 64bit amd dual core 3+Ghz gigaisella muistilla.
Ihmeellisesti se alkaa kyllä jökkimään.

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Sat Feb 02, 2008 9:45 pm
by TheFish
E.K.Virtanen wrote:Koneen tehosta ei pitäisi olla kiinni. Alla 64bit amd dual core 3+Ghz gigaisella muistilla.
Ihmeellisesti se alkaa kyllä jökkimään.
Hieman offtopiccina kysyisin tähän väliin, että tukeeko cb moniytimisiä prossuja? (siis osaako se käyttää myös toista ydintä) Cb:hän ei mikään kaikkein uusin viritelmä ole...

Re: Offlimits Minigolf

Posted: Sun Feb 03, 2008 12:06 pm
by E.K.Virtanen
Ymmärtääkseni CB ei itse osaa mutta XP osaa.
Tästä se ei kait voi olla kiinni. 95% ohjelmista joita käytän ei osaa vielä moniytimisiä suoraan käsitellä mutta ei vaikuta nopeuteen.
Täytyy tutkia josko on tässä asentelussa jotain mennyt vipuun. XP:llä leikkinyt enää vuosiin joten jokin mokailu voi hyvinkin olla mahdollista meikäläisen puoleleta.