Offlimits Minigolf

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
ManualIntelligence
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Sep 04, 2007 3:22 pm

Offlimits Minigolf

Post by ManualIntelligence » Wed Jan 09, 2008 7:50 pm

Offlimits Minigolf on kahden ihmispelaajan välinen minigolf peli. Säännöt ovat selvät eli vähiten lyöntejä tehnyt pelaaja voittaa. Peli on kaksikielinen eli vaihtoehtoina englanti tai suomi (ohje ReadMessa). Peli on v0.21 asteella ja tämä on toinen julkaistu versio (muutoshistoria ReadMessa). Tarkoitus tästä eteenpäin on lisätä huomattavasti enemmän kenttiä (v0.2:ssa 4 kenttää ja v0.21:ssä 5), verkkopeli (kehitys hyvässä vauhdissa) sekä erilaisia erikois toimintoja kartoissa. Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan.
Jos löydät bugin tai MAV:in niin postaathan sen tähän ketjuun. (Tiedossa olevat bugit: Karttojen valinta ruudussa palikoita, jos pelaa uudestaan sekä suomenkielisessä pelissä erän lopussa ei näy "Tasapeli" tekstiä)

Image Image

Lataa KOKOVERSIO Täältä!

Lataa PATCH 0.2 -> 0.21 Täältä! (Pura patch tiedostot pelikansioon.)

V0.21 muutokset:
-Pallon nopeutta lisätty törmäysbugin korjauksen myötä
-1 uusi kartta + 1 uusi maastotyyppi (ReadMe)
-Pienempiä fiksailuja.
Last edited by ManualIntelligence on Sat Jan 12, 2008 6:35 pm, edited 4 times in total.
Progress of "Target Humanity":
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offlimits Minigolf

Post by valscion » Wed Jan 09, 2008 9:25 pm

Hyviä puolia:
- Aivan mahtava aloitusvalikko! Hienoa grafiikkaa, pallon värien valinta oli tehty selkeästi ja vaihtoehtojakin oli ihan tarpeeksi. (Pakko huomauttaa, että voisit vaikka tehdä sellaisen että voi itse valita pallonsa värin JOS haluaa... tuokin systeemi on HYVÄ!)
- Kentän valitsemisessa annetaan hyvät tiedot, yllätyin positiivisesti kentän vaikeusasteen kertomisesta.
- Hienosti tehty tilesetti ja hyvät mapit. Tarkistin niin ei puuttunut mistään kohtaa hit-kerrosta.
- Teleporttilaatta oli mukava lisävaruste, näitä vain lisää!
- Peli ei ollut raskas, uskoisin jopa väittää ettei koodi ollut hirveää purkkaa.

Kehitysideoita:
- Pallot menevät liian hitaasti, vaikka venytän "lyöntiviivan" äärimmilleen. Täällä on hyvät nopeudet pallolle, käy kokeilemassa.
- Grafiikkaa voisi palloihin lisätä, jotta ne näyttäisivät aidommilta. (Kts. edellinen linkki)
- Hyvänä lisänä peliin olisi, että pallot voisivat osua toisiinsa ja kimmota.
- Yksinpeli olisi mukava, mutta ei sitä tarvitse pakolla olla.
- Jos reikään lyö pallon liian kovaa, se voisi "pompata" (ts. suurentaisit hetkellisesti pallon kuvaa) ja lentää yli reiän.
- Peliin voisi lisätä 45 asteen kulmat, jotta pallon voisi kimmottaa seinästä sivulle päin. Tässä tosin vaaditaan pikselintarkkaa poimintaa (eikö vain..?) ja peli hidastuu :|
- ReadMe tiedostoon voisi vähän enemmän panostaa, nykyisellään se ei paljoa kerro pelaamisesta (esim. kirjoita siihen että viivan pituus vaikuttaa pallon nopeuteen). Myös kannattaa pitää huolta että kirjoitat English ja Finnish oikein, koska näin parissakin paikassa tuon Finnsih outouden, eikä readme tiedoston Englis/Finnish kohtakaan vakuuttanut (viimeiset tekstit suomeksi).


Tämä tällä kertaa. Kehitteleppäs peliä ja kirjoittele viestiä uusista versioista!
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
ManualIntelligence
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Sep 04, 2007 3:22 pm

Re: Offlimits Minigolf

Post by ManualIntelligence » Wed Jan 09, 2008 9:36 pm

Joo tosta pallon nopeudesta sen verran, että sitä oli pakko hidastaa kun cb ei ehtinyt mukaan törmäyksiin updatesta huolimatta ja pallo meni seinän läpi. Toi 45 asteen kulmat ja pallojen törmäykset ovat hyviä ehdotuksia ja lisäänkin ne pian. ReadMe:stä en sano mitään :oops: Yksinpeliä mietin itsekin mutta tulin siihen tulokseen, että en lisää ainakaan lähiaikoina,
Progress of "Target Humanity":
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offlimits Minigolf

Post by valscion » Wed Jan 09, 2008 9:51 pm

ManualIntelligence wrote:Joo tosta pallon nopeudesta sen verran, että sitä oli pakko hidastaa kun cb ei ehtinyt mukaan törmäyksiin updatesta huolimatta ja pallo meni seinän läpi.
Kokeile tehdä erilainen törmäyksentunnistus. Laske vaikka likiarvoilla ja Timer():n avulla, milloin pallo törmää seinään ja tee sen reaktio sillä. Kysy vaikka Ongelmat osiossa tästä asiasta, itse en oikein osaa sanoa. Muistaakseni joku on väsännyt tälläisen törmäyksentunnistimen.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

Astigma
Moderator
Moderator
Posts: 195
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:56 pm
Location: Kuopio, Finland
Contact:

Re: Offlimits Minigolf

Post by Astigma » Wed Jan 09, 2008 11:06 pm

ManualIntelligence wrote:Joo tosta pallon nopeudesta sen verran, että sitä oli pakko hidastaa kun cb ei ehtinyt mukaan törmäyksiin updatesta huolimatta ja pallo meni seinän läpi.
Liikuta palloja silmukan sisällä vähä kerrallaan ja tarkista aina törmäykset silmukan lopuksi. Tämä silmukka on siis itse pääsilmukan sisällä. Tällä tavalla saat törmäyksentarkistuksen tarkemmaksi, kun siirrettävät etäisyydet lyhenevät.

User avatar
ManualIntelligence
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Sep 04, 2007 3:22 pm

Re: Offlimits Minigolf

Post by ManualIntelligence » Thu Jan 10, 2008 5:10 pm

Astigma wrote:Liikuta palloja silmukan sisällä vähä kerrallaan ja tarkista aina törmäykset silmukan lopuksi. Tämä silmukka on siis itse pääsilmukan sisällä. Tällä tavalla saat törmäyksentarkistuksen tarkemmaksi, kun siirrettävät etäisyydet lyhenevät.
Täytyykin kokeilla. Ongelma ilmeni vain kulmiin kovalla vauhdilla törmätessä ja pallo jatkoi matkaansa joko x- tai y-akselilla :/ Joten seiniin törmätessä sitä ei esiintynyt.
Progress of "Target Humanity":
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Offlimits Minigolf

Post by MaGetzUb » Thu Jan 10, 2008 11:51 pm

Näyttää hyvältä. Olen myös minigolf ja puttailun ystäviä... En jaksa odottaa huomiseen, että saisin ladata ton. Grafiikat on todella hyvät.
Offtopick: Sulla on hieno avatar ManualIntelligence. :P
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Offlimits Minigolf

Post by Koodiapina » Fri Jan 11, 2008 3:03 pm

Tähtäinviiva pomppi välillä minne sattuu, enkä voinut kunnolla testailla.
EDIT:

Oho niin olitkin (sori et vastasin samaan viestiin mut en haluu täyttää tät aihetta turhil viesteilläni).

Last edited by Koodiapina on Fri Jan 11, 2008 7:50 pm, edited 1 time in total.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
ManualIntelligence
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Sep 04, 2007 3:22 pm

Re: Offlimits Minigolf

Post by ManualIntelligence » Fri Jan 11, 2008 7:47 pm

Grandi wrote:Tähtäinviiva pomppi välillä minne sattuu, enkä voinut kunnolla testailla.
Mainitsinkin tuosta alussa, mutta ei sen pitäisi tehdä sitä kuin harvoin ja vain 0.01 sek. ajan. :/ Toivottavasti ei muilla ilmene?

E: Ok :)
Progress of "Target Humanity":
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf

User avatar
ManualIntelligence
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Sep 04, 2007 3:22 pm

Re: Offlimits Minigolf

Post by ManualIntelligence » Sat Jan 12, 2008 6:33 pm

*UPDATE*
Versio 0.21 saatavilla. Muutokset:
-Pallon nopeutta lisätty törmäys bugin korjauksen myötä.
-Uusi mappi, jossa uusi maasto tyyppi. (ReadMe:ssä tietoa)
-Korjattu vilkkuva viiva bugi
-Taustamusiikki ei nyt ala joka kerta alusta kun alkuvalikkoon mennään.

Lataa KOKOVERSIO Täältä!

Lataa PATCH 0.2 -> 0.21 Täältä! (Pura patch tiedostot pelikansioon.)
Progress of "Target Humanity":
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf

User avatar
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Offlimits Minigolf

Post by MAVmaggot » Sun Jan 13, 2008 3:30 am

kiva että on tehty minigolffi :) no pelistä; valikko ei ollut hieno vaan törkeän hieno, aika monipuolinen (kenttien, pallojen kannalta), mutta peli hidasteli pahasti ainakin minulla :( niin ja verkkopeli oli hyvä idea joten se kannattaa lisätä ;)

User avatar
ManualIntelligence
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Sep 04, 2007 3:22 pm

Re: Offlimits Minigolf

Post by ManualIntelligence » Sun Jan 13, 2008 4:16 pm

MAVmaggot wrote:kiva että on tehty minigolffi :) no pelistä; valikko ei ollut hieno vaan törkeän hieno, aika monipuolinen (kenttien, pallojen kannalta), mutta peli hidasteli pahasti ainakin minulla :( niin ja verkkopeli oli hyvä idea joten se kannattaa lisätä ;)
Juu olen tuosta hidastelusta pahoillani.. Liekkö hitaammilla koneilla vain sitä ongelmaa kun ei omassa huomaa sitä? Alussa kannattaa odottaa vaikka muutama sekunti jos nopeutuisi? Framet on kyllä rajoitettu 40:een.
Progress of "Target Humanity":
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf

BulletStorm

Re: Offlimits Minigolf

Post by BulletStorm » Sun Jan 13, 2008 4:26 pm

Oikeestaan aika hyvä peli. Ite ainakin tykkäsin ;)

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offlimits Minigolf

Post by valscion » Mon Jan 14, 2008 5:37 pm

Lopputeksteissä lukee "Special thanks to finnsih coolbasic community". Korjaapa se.
Pallot voisivat vieläkin olla hieman nopeampia ja toivoisin, että tekisit vähän hienommat pallot (kuvaa käyttäen siis).
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

E.K.Virtanen
Newcomer
Posts: 14
Joined: Sat Feb 02, 2008 9:50 am
Location: Ylistaro
Contact:

Re: Offlimits Minigolf

Post by E.K.Virtanen » Sat Feb 02, 2008 2:39 pm

Nopeudesta enempiä moittimisia mutta hirveä jökkiminen alkaa kun "viivan" etäisyys pallosta kasvaa. Laskeeko tuo peli koko ajan suuntia ja nopeuksia samalla kun pelaaja vielä tähtäilee?
Muuten varsin potentiaalinen peli jota kannattaa ehdottomasti kehitellä vielä.

User avatar
ManualIntelligence
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Sep 04, 2007 3:22 pm

Re: Offlimits Minigolf

Post by ManualIntelligence » Sat Feb 02, 2008 7:33 pm

Ei laske, mistäköhän moinen johtuu? Onko millanen kone alla? Sinänsä outoa, kun yritin tehdä tästä mahdollisimman kevyen. :/
Progress of "Target Humanity":
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf

E.K.Virtanen
Newcomer
Posts: 14
Joined: Sat Feb 02, 2008 9:50 am
Location: Ylistaro
Contact:

Re: Offlimits Minigolf

Post by E.K.Virtanen » Sat Feb 02, 2008 8:54 pm

Koneen tehosta ei pitäisi olla kiinni. Alla 64bit amd dual core 3+Ghz gigaisella muistilla.
Ihmeellisesti se alkaa kyllä jökkimään.

TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Offlimits Minigolf

Post by TheFish » Sat Feb 02, 2008 9:45 pm

E.K.Virtanen wrote:Koneen tehosta ei pitäisi olla kiinni. Alla 64bit amd dual core 3+Ghz gigaisella muistilla.
Ihmeellisesti se alkaa kyllä jökkimään.
Hieman offtopiccina kysyisin tähän väliin, että tukeeko cb moniytimisiä prossuja? (siis osaako se käyttää myös toista ydintä) Cb:hän ei mikään kaikkein uusin viritelmä ole...
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

E.K.Virtanen
Newcomer
Posts: 14
Joined: Sat Feb 02, 2008 9:50 am
Location: Ylistaro
Contact:

Re: Offlimits Minigolf

Post by E.K.Virtanen » Sun Feb 03, 2008 12:06 pm

Ymmärtääkseni CB ei itse osaa mutta XP osaa.
Tästä se ei kait voi olla kiinni. 95% ohjelmista joita käytän ei osaa vielä moniytimisiä suoraan käsitellä mutta ei vaikuta nopeuteen.
Täytyy tutkia josko on tässä asentelussa jotain mennyt vipuun. XP:llä leikkinyt enää vuosiin joten jokin mokailu voi hyvinkin olla mahdollista meikäläisen puoleleta.

Post Reply