PyroMax on äärettömän helppo käyttää: teidän tarvitsee muistaa vain viisi (5) komentoa:
Code: Select all
PYRO_CreateRocket
PYRO_AttachEffect
PYRO_InitAll
PYRO_UpdateAll
PYRO_ParseScript
1) luo raketti ja anna sille ominaisuudet
2) lisää rakettiin efekti (panos)
3) toista kohtia 1 ja 2 niin pitkään kuin haluat
4) alusta systeemi PYRO_InitAll()-metodilla
5) päivitä systeemi PYRO_UpdateAll()-metodilla
6) nauti ilotulituksesta!
Seuraavassa esimerkki ohjelman koodista, joka luo n. 30 sekuntia ilotulitusta:
Code: Select all
SCREEN 800,600,0
Include "PyroMax.cb"
For i = 1 To 50
// LUODAAN 50 RAKETTIA (kts. parametrit kirjaston funktioista
// niissä ON hyvä dokumentaatio
r = PYRO_CreateRocket(Rand(200,600), 600, Rand(70,110), Rand(50,170), Rand(255), Rand(255), Rand(255), Rand(1000,30000), Rand(500,1500), Rand(15,40), Rand(100,300))
ec = Rand(1,5)
// lisätään jokaiselle raketille 1-5 efektiä
For a = 1 To ec
PYRO_AttachEffect(r, Rand(30,70), Rand(50,170), Rand(255), Rand(255), Rand(400,1500), Rand(150, 500))
Next a
Next i
// alustetaan systeemi
PYRO_InitAll()
Repeat
// päivitetään systeemi
PYRO_UpdateAll()
__DEBUG_PrintStats(0,0)
DrawScreen
Forever
Ilotulitukset voi myös parsia tiedostosta PYRO_ParseScript(file$)-funktiolla. Todella yksinkertainen esimerkkitiedosto voi näyttää esimerkiksi tältä:
Code: Select all
// NEW ROCKET
//
// # seuraavaksi lisätään kaikki raketin tiedot (tämä on kommentti)
// R=124 # raketin väri
// G=0
// B=190
// X=400 # raketin alkusijainti
// Y=600
// ANGLE=87 # raketin kulma
// SPEED=170 # raketin nopeus
// LAUNCH_TIME=1500 # millisekunteina PYRO_InitAll()-komennosta
// EXP_TIMER=700 # räjähdysaika millisekunteina laukaisusta
// POWER=20 # räjähdysvoima
// TAIL=130 # raketin "hännän" pituus. tämän voi jättää pois, oletusarvo on 100
//
// # raketin esittelyn sisällä voidaan (ja pitääkin) esitellä raketin käyttämät erikoiseffektit
// NEW EFFECT
// # taas säädetään asetukset kuntoon
// R=251
// G=25
// B=106
// SPEED=80
// LIFE_TIME=400 # millisekunteina luonnista (isäntäraketin räjähdyksestä)
// TAIL=210 # efektin "hännän" pituus. tämän voi jättää pois, oletusarvo on 150
// END EFFECT
//
// # häntiä voi luoda raketille niin paljon kuin haluaa
// NEW EFFECT
// R=85
// G=210
// B=75
// SPEED=95
// LIFE_TIME=200
// END EFFECT
//
// END ROCKET
Seuraavassa esimerkki skripti-tiedoston käyttämisestä kirjaston kanssa:
Code: Select all
SCREEN 800,600,0
Include "PyroMax.cb"
// parsitaan skripti systeemiin
PYRO_ParseScript("sample_pyro.ini")
// alustetaan systeemi
PYRO_InitAll()
Repeat
// päivitetään systeemi
PYRO_UpdateAll()
__DEBUG_PrintStats(0,0)
DrawScreen
Forever
Mutta nyt kaikki tarpeellinen on kerrottu: voitte kokeilla itse! Paketti sisältää PyroMax.cb-kirjaston, joka pitää liittää omiin projekteihin mukaan. Lisäksi se sisältää kaksi esimerkkikoodia (kts. ylempää) sekä esimerkkiskriptin ("sample_pyro.ini").
Iloisia tulituksia!
Lataa PyroMax