SuperRally 0.5

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

SuperRally 0.5

Post by Ilkka » Sun Jan 06, 2008 8:39 pm

Jatkan tään pelin tekemistä.
tällä hetkel valmista on:
-Kiihtyvyys
-Checkpointit (koodaan ehkä uudelleen.)
-Grafiikat
-Jos ajaa nurmikol vauhti hiastuu.

Ja kesken:
-SingleRally
-Valikko (melkein valmis.)
-Kierrosaika
-Auton Valitseminen (koodaan uudelleen.)
-Radan valitseminen (koodaan uudelleen.)


Tulossa:
-SuperCup
-Lisää kenttiä
-Kaksin peli
-bot vastustaja
I
Last edited by Ilkka on Sun Dec 26, 2010 9:30 pm, edited 7 times in total.
Image

User avatar
Akatsuki
Member
Posts: 56
Joined: Thu Jan 03, 2008 2:39 pm
Location: Ylöjärvi
Contact:

Re: SuperRally 0.5

Post by Akatsuki » Sun Jan 06, 2008 8:51 pm

Hienoa työtä ja aika hyvät graffat(jos on omat)
Mutta valikkoa saisit muokata vähän...
Ja vähän jotain kisoja joissa olis jotain koneen autoja...
Älä kysy multa!

User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: SuperRally 0.5

Post by Ilkka » Sun Jan 06, 2008 8:57 pm

Akatsuki wrote:Hienoa työtä ja aika hyvät graffat(jos on omat)
Mutta valikkoa saisit muokata vähän...
Ja vähän jotain kisoja joissa olis jotain koneen autoja...
Kiitos kehuista.

Hmm..
tää on mun eka autopeli et en saata osata niitä kone-autoja viel laittaa.

EDIT: on omat graffat :)
Image

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: SuperRally 0.5

Post by -Z- » Sun Jan 06, 2008 9:08 pm

Eiiiiiiiiiii...

Voisin käyttää loppuelämäni tämän pelin huonoista puolista luennoimiseen, mutta tyydyn pikaiseen arvosteluun:

Hyvää:
  • -Ei oikein mikään
Huonoa:
  • -Heikot grafiikat
    -Autolla ei minkäänlaisia fysiikoita
    -Ei ääniä
    -"kierros"-teksti jäi tilemapin alle
    -Mapit yllätyksettömiä
    -Peliä ei yksinkertaisesti jaksanut pelata
Tämä on niitä pelejä, joita ei kuuluisi täällä foorumilla julkaista ollenkaan, vaan jättää muhimaan sinne minne ne kuuluvat, eli koneen uumeniin.

Edit: Tarkoitus ei tietenkään ollut millään muotoa lannistaa sinua, mutta tällaiset pelit voisi unohtaa sinne koneelle harjoitteluprojekteina. Ja täytyy myöntää, että olen itsekin postannut tänne foorumeille joskus melkeinpä ihan samanlaisen pelin :-D
Last edited by -Z- on Sun Jan 06, 2008 9:20 pm, edited 1 time in total.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: SuperRally 0.5

Post by Koodiapina » Sun Jan 06, 2008 9:11 pm

Samaa mieltä Z:n kanssa, olisit voinu laittaa tän foorumeille sitte kun on vähä enemmän numeroa perässä.

Parannus ehdotuksia:

- Paljon, paljon monipuolisempi tileset jossa olisi tien mutkiin pyöristykset, vesi lätäköt, mainoksia, rengaspinoja ja mitä nyt kukaan koskaan voi keksiä laittaa.
- Paremmat fysiikat. Nuo fysiikat muistuttavat ihan minun ensimmäisen autopelini fysiikoita :D
- Valikko sais olla ehkä graaffinen
- Auto vois kiihtyä
- Vois olla nopeusmittari (mielellään graaffinen)
- Ja tietenkin lisää ratoja

Bugeja:

- Pääsin menemään kartan ulkopuolella olevaan tyhjyyteen.
- Teksti jäi kartan alle
- Pääsin menemään joistakin nurmikon kohdista vähän matkaan kartan sisäänpäin
- Pelissä ei taida olla checkpointeja? Menin vähän matkaa ja tein u-käännöksen ja olinkin suorittanut radan, vaikka en ollut kiertänyt kenttää.
Last edited by Koodiapina on Sun Jan 06, 2008 9:14 pm, edited 1 time in total.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: SuperRally 0.5

Post by Harakka » Sun Jan 06, 2008 9:14 pm

Hmm.. Aloittelijan peliksi ihan ok, kiva että olet jaksanut piirtää itse grafiikat. Valikkokin toimii ihan mukavasti. Muttamutta, itse peli on vähän kökkö. Fysiikoista ei ole tietoakaan, olisi kiva jos auto kiihtyisi ja pystyisi rullaamaan. Nyt liikkuminen ei tunnu autolla ajamiselta ollenkaan. :) Lisäksi autot eivät yleensä törmää nurmikkoon oikeassa elämässä. Pelissäsi törmäystunnistus tuntuu muutenkin oudolta: monesta kohtaa pääsee nurmikolle mutta pääosin auto jää puskemaan radan reunaa vasten. Ehdotan, että laittaisit huippuvauhdin pienemmäksi nurmikolla, tai vaihtoehtoisesti laittaisit auton luisumaan herkemmin nurmikolla ajettaessa (vaikeampi vaihtoehto). Jonkinlainen tavoite olisi myös kiva, eli vähintään kierrosaikamittari pitäisi saada peliin tehtyä.

Älä kuitenkaan käsitä väärin, ekaksi projektiksi tämä on oikein hyvä! Simppeleistä peleistä kannattaa nimenomaan aloittaa. Annoin kuitenkin ideoita, mitä ratkoessa taitoja voi kehitellä ja oppia asioita, mistä on hyötyä tulevissa projekteissa.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: SuperRally 0.5

Post by Vouldenhaul » Mon Jan 07, 2008 6:59 pm

Pelasin peliä ihan mielellään. Grafiikka omasta mielestä vähän ala-arvoista, mutta menettelee. Kyllähän tällä aikaansa pari minuuttia jaksoi kuluttaa (siihen se jääkin). Kehittelyä vaan lisää, niin kyllä tämä tästä.

Tuli viel ihan lopuks mieleen, että jos graafista apua tarvit, niin voisin lainata IF2:n tilesettiä. Ks kuva osoitteesta http://s197.photobucket.com/albums/aa12 ... okattu.png

Tossa yks ekoista sillä tehdyistä kuvista. Alunperin suunniteltu räiskintäpeleihin, mutta varmaan toimis myös hyvin ajopeleissä. Jos haluut tilesetin, niin pyydä vaan, jos et sitä tarvi, niin ei mittää pääsimpähän mainostaa. :D

EDIT: Ja kuten tyhmäkin näkee, kuva ollaan tahallaan värjätty, sumennettu jne, suoran kopioinnin estämiseksi.
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: SuperRally 0.5

Post by koodaaja » Tue Jan 08, 2008 4:32 pm

Jepjep, ihan peruspeli. Autot tosin harvemmin ovat ylhäältä katsottuina suorakulmioita.. Ja törmäystilejen asettelu oli tosiaan hieman kyseenalaista. Lisäksi ohjattavuus toi enemmän mieleen nopeasti juoksevan ukon kuin auton.

ÖffTöpik:
Vouldenhaul, menee aika vainoharhaiseksi. Ei tuo tilesetti niin hieno ole, että sitä kukaan mihinkään kunnon projektiin haluaisi pölliä (kun ottaa huomioon kopioimisesta tulevan valituksen määrän, itsetehtynähän tuo kelpaa mainiosti), tilejen toisto näkyy selvästi yms.

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: SuperRally 0.5

Post by Vouldenhaul » Tue Jan 08, 2008 5:14 pm

ÖffTöpik:
Vouldenhaul, menee aika vainoharhaiseksi. Ei tuo tilesetti niin hieno ole, että sitä kukaan mihinkään kunnon projektiin haluaisi pölliä (kun ottaa huomioon kopioimisesta tulevan valituksen määrän, itsetehtynähän tuo kelpaa mainiosti), tilejen toisto näkyy selvästi yms.
[/quote]

Jep voi olla, että tos ollaan vähän turhan paljon innostuttu. :D Tilet ei kylläkään oikeasti toista itteään yhtään, mutta noi kaikki sähläykset kuvan kanssa luo siitä aikas hyvän illuusion. Noista törmäystileistä ittenikin piti huomauttaa, mutta jotenkin unohtu.
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

pelien testaaja

Re: SuperRally 0.5

Post by pelien testaaja » Sun Mar 09, 2008 11:14 am

jos luettelisin noi huonot puolet niin ne loppuisivat noin 10 vuoden päästä


+ Ei ainakaan ollut mikään tikku-ukkojuoksukilpa
- ei äänii
- ei kilpailioita
- lähes kaikki

Mutta älä pahoita mieltäs, koska sä voit olla isona senpelin tekiä mikä on kuuluisampi kuin The Elders Scrolls: Oblivion

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: SuperRally 0.5

Post by MaGetzUb » Sun Mar 09, 2008 1:55 pm

pelien testaaja wrote:jos luettelisin noi huonot puolet niin ne loppuisivat noin 10 vuoden päästä


+ Ei ainakaan ollut mikään tikku-ukkojuoksukilpa
- ei äänii
- ei kilpailioita
- lähes kaikki

Mutta älä pahoita mieltäs, koska sä voit olla isona senpelin tekiä mikä on kuuluisampi kuin The Elders Scrolls: Oblivion
Tää on jo aika vanha viesti, en haluu modettaa, mutta noi ois voinu (ehkä) jättää pois; rekisteröidyppäs tänne foorumille.
En haluu modettaa.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: SuperRally 0.5

Post by regalis » Sun Mar 09, 2008 5:38 pm

Kyllä tästä ihan kelvollisen pelin voisi saada, mutta tällaisena en jaksanut pelata sitä kymmentä sekuntia kauempaa.
Miinuksia:
- Ei minkäänlaisia fysiikoita. Ei auto kiihdy täyteen vauhtiin millisekunnissa, eikä pysähdy välittömästi kaasusta hellittäessä
- Näkymättömät seinät radan reunoissa. Olisit edes tehnyt jotkut rengasvallit siihen, jos nurmikolle meneminen on pakko estää
- Täysin paskat grafiikat (ainoa plussa, että ne oli itse tehdyt). Laita jotain varjostuksia autoihin niin näyttää paremmalta
- Ei mitään tavoitetta. Tyhjää rataa ympäri ajamiseen kyllästyy suht äkkiä.
- Kentät liian tyhjiä. Mutkiin pitäisi laittaa "mutkatilet".
- Kierros -teksti menee kartan alle

Ensimmäiseksi peliksi (?) tämä oli ihan ok, joten eikä kannata lannistua vaikka kommentit ovatkin enimmäkseen negatiivista.

User avatar
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:02 pm

Re: SuperRally 0.5

Post by nevssons » Mon Mar 10, 2008 3:45 pm

Valmistaudu olemaan koneella ennätys pitkä aika

+
auto liikkuu
-
valikon napit ei klikatessa muutu mitenkään
kierrokset näkyy vain mustalla taustalla
mustaa taustaa tulee näkyviin (miten olisi katsomo)
tilesetti on liian yksinkertainen
ajoradan reunat vois näkyä kunnolla
kiihtyvyyttä ei ole
ajorata vois olla vähemmän kulmikkaampi
koska tossa ei ole muita autoja, niin siinä pitäis olla ainakin ajan otto, pite taulukko ja kaksin peli
pelissä ei ole mitään mistä kilpailla
autojen vaihto puuttuu
ratojen tilesetit muistuttaa liikaa toisiaan
grafiikat
nopeusmittari puuttuu
vaihteet olis kivat
ratojen määrä
eikö jotkut radat vois olla aluksi lukittu?

ainoa virheesi oli silti postata toi tänne :D
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image

Post Reply