Cool Builder

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Migari
Newcomer
Posts: 4
Joined: Sun Jan 06, 2008 4:44 pm

Cool Builder

Post by Migari » Sun Jan 06, 2008 4:57 pm

Cool Builder

Peli-idealtaan tuttua rakennelmien rakentamista "metalliputkista".
Tavoitteena täyttää kentän asettamat vaatimukset
rakentamalla osia rakennuksesta tietyille ennalta määritetyille
alueille. Hommaa on vielä vaikeuttamassa tiukka budjetti, jonka
rajoissa on kentät läpäistävä.

Peli sisältää tällä hetkellä 15 kenttää, joista vain 3 on aluksi auki.
Kenttien teemat vaihtelevat erilaisista torneista aina siltoihin.

lataa peli http://koti.mbnet.fi/mikgiz/CoolBuilder.rar.

Kertokaa risut, ruusut, männynkävyt sekä bugi- että korjausehdotukset.
(Näppäinten huonohko logiikka sekä helposti muokattavat tiedostot
ovat jo tiedossa.) ;)

User avatar
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Cool Builder

Post by tuhoojabotti » Sun Jan 06, 2008 5:58 pm

yhden palkin poisto ominaisuus resetointi yhden virheen takia ottaa päähän ;) ja minun mielesta vahvat kolmio muodot ei minun mielest oo realistisia tossa pelissä :( no ainakin on vaikee peli ;) (tee semmonen cheatti että ilman budjettii :P)
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”

User avatar
Turtle Productions
Member
Posts: 91
Joined: Thu Dec 20, 2007 12:11 pm
Location: Espoo

Re: Cool Builder

Post by Turtle Productions » Sun Jan 06, 2008 6:13 pm

Miten saan ton (joku).rar tiedoston avattua?
+-+-+-+-+-+-+ +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
|T|u|r|t|l|e| |P|r|o|d|u|c|t|i|o|n|s|
+-+-+-+-+-+-+ +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

BulletStorm

Re: Cool Builder

Post by BulletStorm » Sun Jan 06, 2008 6:21 pm

CyberGamer wrote:Miten saan ton (joku).rar tiedoston avattua?
WinAcella tai WinRarilla.

BulletStorm

Re: Cool Builder

Post by BulletStorm » Sun Jan 06, 2008 6:28 pm

BulletStorm wrote:
CyberGamer wrote:Miten saan ton (joku).rar tiedoston avattua?
WinAcella tai WinRarilla.
EDIT:

Ihan hyvältä vaikutti. Resetoi ja Lopeta nappula eivät toimineet, tai sitten olen niin EVO etten osaa käyttää niitä :D

Oho. Piti painaa 'Muokkaa' mut painoin vahingos 'Lainaa' :oops:
Last edited by BulletStorm on Sun Jan 06, 2008 6:57 pm, edited 1 time in total.

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Cool Builder

Post by koodaaja » Sun Jan 06, 2008 6:33 pm

Kyllähän yksittäisiä palkkeja voi poistaa, klikkaa hiiren oikealla. Ja semmoinen pikku bugi, että vain yhteen noista alueista on saatava tavaraa. Siinä kentässä, jossa piti ensimmäistä kertaa neljään kohtaan saada liitos (leijuvan aloituspaikan ympärille, taisi olla kenttä 11) sain tehtyä rakennelman kahdesta palkista, jotka vain roikkuivat toisiinsa kiinnitettyinä. Ovelaa. Mutta yht'kaikki mainio CB-peli, parasta tältä vuodelta.

@BulletStorm: eivät ne buttoineita ole, niissähän on boldatut alkukirjaimet jotka kertovat namiskat. Eli R ja L.
Last edited by koodaaja on Sun Jan 06, 2008 6:35 pm, edited 2 times in total.

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Cool Builder

Post by Koodiapina » Sun Jan 06, 2008 6:33 pm

Hyvät fysiikat ja hieno ulkoasu enkä löytänyt bugeja muuta kuin sen, että putkea tehdessä välillä siinä kohdassa jossa lukee putken hinta luki jotain -7580, -7600 ja jotain sellasta :shock: . Mut jos teet jotain muutoksia viellä niin tässä ois ehdotuksia; leveleditor ja mahdollisuus pelata ikkunassa.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

quest- KillerDuck

Re: Cool Builder

Post by quest- KillerDuck » Sun Jan 06, 2008 6:48 pm

Ei toimi :o . Tulee vain error:"open to read failed". Mistä johtuu?

User avatar
Valtzu
Active Member
Posts: 115
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:40 pm
Location: Sauvo
Contact:

Re: Cool Builder

Post by Valtzu » Sun Jan 06, 2008 6:59 pm

Peli on aivan mahtava, tulee ihan mieleen joku antiikin aikainen bridgebuilder. Jo valikko antoi pelistä loistavan vaikutelman. On vain yksi ongelma, en päässyt yhtäkään kenttää läpi. Luin readme-filun varmaan viiteen kertaan, mutta epäilen silti etten ymmärtänyt pelin ideaa. Onko siis näin, että tarkoituksena on rakentaa vihreälle aluelle vähintään yksi piste, ja saada se pidettyä siinä tarkistuksen ajan? Itse mielestäni onnistuin siinä, vaan silti kone väitti, että epäonnistui? :lol:
Last edited by Valtzu on Sun Jan 06, 2008 7:26 pm, edited 3 times in total.

User avatar
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Cool Builder

Post by SPuntte » Sun Jan 06, 2008 7:17 pm

Valtzu wrote:Peli on aivan mahtava, tulee ihan mieleen joku antiikin aikainen bridgebuilder. Jo valikko antoi pelistä loistavan vaikutelman. On vain yksi ongelma, en päässyt yhtäkään kenttää läpi. Luin readme-filun varmaan viiteen kertaan, mutta epäilen silti etten ymmärtänyt pelin ideaa. Onko siis näin, että tarkoituksena on rakentaa vihreälle aluelle vähintään yksi piste, ja saada se pidettyä siinä tarkistuksen ajan? Itse mielestäni onnistuin siinä, vaan silti kone väitti, että epäonnistui? :lol:
Aivan samaa mieltä, fysiikat ovat mahtavat ja tuo BridgeBuilder tuli mieleen. Käytettävyyskin on hyväällä tasolla. Missä vika, kun ei kenttiä pääse läpi? Käytin pelkkänä leikkikalunakin jo, kun en ilmeisesti ymmärtänyt, mitä piti tehdä..
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Cool Builder

Post by koodaaja » Sun Jan 06, 2008 7:27 pm

Kaverit eivät taida lukea ruudun alalaitaa? Siinähän on ensin (entteriä painettuasi), että testaamisen alkuun 10 sec, 9 sec jne... sitten painat "A" (tämän voisi IMHO poistaa, ei noita boldattuja alkukirjaimia kukaan muu ole tainnut käsittää), ja testaus lähtee käyntiin. Siis yksi piste pitää olla vihreällä alueella.

User avatar
Valtzu
Active Member
Posts: 115
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:40 pm
Location: Sauvo
Contact:

Re: Cool Builder

Post by Valtzu » Sun Jan 06, 2008 7:33 pm

koodaaja wrote:Kaverit eivät taida lukea ruudun alalaitaa? Siinähän on ensin (entteriä painettuasi), että testaamisen alkuun 10 sec, 9 sec jne... sitten painat "A" (tämän voisi IMHO poistaa, ei noita boldattuja alkukirjaimia kukaan muu ole tainnut käsittää), ja testaus lähtee käyntiin. Siis yksi piste pitää olla vihreällä alueella.
En nyt kuitenkaan noin sokea ole. Muttamutta, näköjään haiskahtaa bugilta? Nimittäin nyt pääsin kentän läpi kun painoin A-kirjainta sen sijaan että oisin klikannut sitä tekstiä. Klikkasi tai painoi näppäintä, molemmista alkaa "testaus", mutta hiirellä klikkaamalla se epäonnistuu :shock:

Migari
Newcomer
Posts: 4
Joined: Sun Jan 06, 2008 4:44 pm

Re: Cool Builder

Post by Migari » Sun Jan 06, 2008 7:48 pm

edit: HUOM! Tosiaan tuohon tarkastukseen oli päässyt lipsahtamaan pieni huolimattomuusvirhe. :(
Paketti on nyt korjattu ja sen saa samasta aloituspostin linkistä!

joo-o enpä tullut ajatelleeksi että pyritte rakentamaan noin massiivisia rakennelmia.
Eli pisteiden tarkistus perustuu kahteen vaiheeseen: ensimmäisessä vaiheessa katsotaan
mitkä pisteet ovat "maalialueen" sisällä, ja toisessa vaiheessa varmistetaan että samat pisteet
ovat edelleen siellä. Tämä sen takia ettei sortuneilla/muuttuneilla rakelmilla pääse läpi.
Kokeilkaapas rajoittaa rakennelmien kokoa (tai tehkää ne muuttamatta budjettia)
ja kertokaa jos ongelma vaivaa edelleen. :)

Ja tarkoituksena on rakentaa tukipiste jokaiselle vihreälle alueelle. Se on bugi
jos kentän pääsee läpi täyttämällä vain osan maalialueista.
Last edited by Migari on Sun Jan 06, 2008 7:56 pm, edited 1 time in total.

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Cool Builder

Post by koodaaja » Sun Jan 06, 2008 7:52 pm

Pääsee. Kaikki kentät, joissa useampia maalialueita on, pääsee laittamalla yhteen liitoskohdan. Pelissä eivät muuten tosielämässä toimivat neliö jonka sisässä on ruksi-tyyppiset rakenteet olleet kovin kestäviä, mikä vuoksi esimerkiksi kenttää 6 en päässyt läpi..

User avatar
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Cool Builder

Post by SPuntte » Sun Jan 06, 2008 7:53 pm

Juu, tajusin kyllä että näppäimet toimivat myös, mutta ilmeisesti hiirellä klikattaessa se ei päästä mistään kentästä läpi. Nyt kyllä onnistuin jo pääsemään tähän mennessä tasolle 11. Ja onnistuin pääsemään tason 10 läpi niin että yksi palkki katkesi. Ja kentän 11 pääsi läpi kun yhdessä maalialueessa roikkui yhden palkin pää.
EDIT:

Juu taso 6 oli vaikea, koska siinä tuntui "tuulevan". Vaikka tein täysin symmetrisen tornin, se kaatui koko ajan oikealle. Lopulta se jäi huojumaan puolelta toiselle ja pääsin läpi :D

CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX

User avatar
Eräs cb koodaaja
Active Member
Posts: 126
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Cool Builder

Post by Eräs cb koodaaja » Sun Jan 06, 2008 10:36 pm

Minullekin tämä toi mieleen BridgeBuilderin. Testasin peliä ja pääsin viidennelle tasolle saakka, kun peli jumitti koneeni täysin(En usko johtuneen pelistä).
Tiimit ja tuotokset:
RE:Ydintuho
Drahtlose:Infernalisch, Pienet pelit

User avatar
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Cool Builder

Post by Ozcar » Mon Jan 07, 2008 12:26 am

Jahas, tämähän oli vallan piristävä pelikokemus! Mukavan haastavaa aivojumppaa, vaikka välillä tuntui, että maailma vain oli minua vastaan kun täysin järkevät rakennelmat sortuivat tuosta vain. Muttamutta, loistavaa, itselle tuo mieleen Jellytanksin, josta nautin aikoinaan kovasti.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.

Zamori
Newcomer
Posts: 12
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:34 pm

Re: Cool Builder

Post by Zamori » Tue Jan 08, 2008 8:44 pm

Tämähän on vallan mainio! Poikkeaa paljon normaalista CoolBasic peliryhmästä. Pelailin ennen jotain samankaltaista jossa rakennetaan silta junaa varten. :D

Espressokuppi
Newcomer
Posts: 6
Joined: Tue Aug 28, 2007 10:44 pm

Re: Cool Builder

Post by Espressokuppi » Wed Jan 09, 2008 12:24 am

Zamori wrote:Pelailin ennen jotain samankaltaista jossa rakennetaan silta junaa varten. :D
"Pontifex" taisi olla sen pelin nimi.

Cool Builder on loistava peli! Onnistuin pääsemään kaikki radat läpi! (Kuvakaappaus otettu todisteeksi)
Bikku pugeja:
1. Kentässä 14 oikeanpuoleisin vihreä alue on puoli ruutua liian ylhäällä/alhaalla.
2. Joskus kun laittaa pistettä/viivaa maksimietäisyydelle (yleensä tullut kun on laittanut 4 ruutua ylös ja 2 sivulle), piste muodostuukin tulee yhden ruudun verran kauemmaksi, eli yli maksimipituuden.
3. Kerran hetken pelailun jälkeen otin jo läpäistyn kentän (6), ja torni oli "korruptoitunut". Toisin sanoen torni oli pääpiirteittäin samannäköinen, mutta sisälsi laittoman pitkiä palkkeja sekä yhden irtopisteen (se muuten melkein pysyi pystyssä :) Tämä tapahtui vain kerran.

Parannusehdotuksia:
1. Enterin painaminen aloittaa testauksen, joten se on sen verran tärkeä, että sen voisi mainita pelin aikana jossakin nurkassa. Maailmassa on aika paljon niitä, jotka aloittavat pelin lukematta readme-tiedostoja :)
2. Resetointi ja Rakentaminen saisivat olla eri kirjaimilla. Muutaman kerran on tullut epähuomiossa painettua 'R' kesken rakentamisen.

Juoni-idea: Laita vihreään alueeseen vaikka banaaneja, ja tarkoituksena olisi rakentaa torni apinalle, joka kävisi hakemassa joka alueesta banaanit. Kun torni on valmis, pitäisi laittaa reitti, mitä pitkin apina kiipeäisi banaanien luokse. Vaikeustasoa voisi lisätä laittamalla apinaan enemmän massaa; helpoimmalla olisi nopea, pienikokoinen ja kevyt apina, kun taas vaikeammalla hidas ylipainoinen gorilla, joka saisi lisää painoa syömällä banaanit :)

Mutta joka tapauksessa loistavaa työtä! Kiitos Migari!
Projektit: Hönkä (ehkä ikuisuusprojekti)
Grafiikat: 5%
Pelimoottori: 7%
Aänet: 0%

User avatar
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Cool Builder

Post by Ozcar » Thu Jan 10, 2008 12:48 am

Hoppista, tasoja tahkoamalla löytyi lopulta pikku grafiikkabugihugi:
Image.
Mutta hyviä tasoja olet keksinyt sinne loppupäähän, menee ikä, terveys ja järki niitä ratkoessa kun jatkuvasti pitää tasapainotella rahan ja kestävyyden välillä! Tälläistä lisää.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.

Post Reply