Cool Hockey Manager

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
FatPipe
Newcomer
Posts: 9
Joined: Fri Jan 04, 2008 10:59 pm

Cool Hockey Manager

Post by FatPipe »

Noniin. Olen tässä joululomalla vähän koodaillut tällaista managerointipelin tyylistä peliä. Aiheena jääkiekko. Peli on vielä melko kesken, mutta tulinpa nyt kuitenkin raapustamaan.

Seuraavat ominaisuudet toimivat:

-Sponsorin valinta
-Pelaajien osto
-Varustemerkin osto
-Parannukset

Ainakin näitä on vielä tulossa:

-Pelaaminen (pelin jälkeen näytetään tulos ja maalintekijät)
-Kausijärjestelmä+pudotuspelit
-Pelaajavaihdot
-Raha-asiain hoito sekä muuta pikkujuttua, esim. hallin remontointi.

Eli joukkueen luonti valmiina, kaikki muu vielä alkutekijöissään.

Laittakaahan risuja, ruusuja ja männynkäpyjä. Myös ehdotuksia pelin parantamiseen tai uusiin ominaisuuksiin saapi sanoa.

Lopuksi se tiedosto:http://www.filecrunch.com/file/~1j14uv
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Cool Hockey Manager

Post by koodaaja »

Oikein hyvän oloinen managerinalku, mutta pirun raskas. Oma, hieman tehottomampi masiinani yski valikoissa todella pahasti. FPS oli silmämääräisen arvion mukaan alle 3. Lisää ominaisuuksia (pelien lisääminen nyt lähinnä) ja kevyempi käyttöliittymä, niin hyvä tulee.
Akatsuki
Member
Posts: 56
Joined: Thu Jan 03, 2008 1:39 pm
Location: Ylöjärvi
Contact:

Re: Cool Hockey Manager

Post by Akatsuki »

Toi ei toimi mulla...
Älä kysy multa!
FatPipe
Newcomer
Posts: 9
Joined: Fri Jan 04, 2008 10:59 pm

Re: Cool Hockey Manager

Post by FatPipe »

Akatsuki wrote:Toi ei toimi mulla...
Kertoisitko hieman tarkemmin, mikä ei toimi? Saatko ladattua pakettia koneelle? Jos saat, avautuuko se, vai ilmeneekö vika vasta, kun peli on käynnissä?
koodaaja wrote:Oikein hyvän oloinen managerinalku, mutta pirun raskas. Oma, hieman tehottomampi masiinani yski valikoissa todella pahasti. FPS oli silmämääräisen arvion mukaan alle 3. Lisää ominaisuuksia (pelien lisääminen nyt lähinnä) ja kevyempi käyttöliittymä, niin hyvä tulee.
Joo. Itselläni FPS liikkuu siinä kahdenkymmenen paikkeilla. Täytyypä vähän keventää.

PS. Onko nopeampaa tehdä vaikkapa väriliuku SDK:n funktiolla vai tehdä se kuvankäsittelyohjelmalla ja ladata peliin?

EDIT: Värkkäsin hieman, nyt FPS pyörii siellä 40-50 (pitänee laittaa framelimit), ulkoasu näyttää suunilleen samalta.
Akatsuki
Member
Posts: 56
Joined: Thu Jan 03, 2008 1:39 pm
Location: Ylöjärvi
Contact:

Re: Cool Hockey Manager

Post by Akatsuki »

Käynnistän pelin niin tulee error!
Error:
Inncorrect library version (cbAPI.dll)
Älä kysy multa!
FatPipe
Newcomer
Posts: 9
Joined: Fri Jan 04, 2008 10:59 pm

Re: Cool Hockey Manager

Post by FatPipe »

Akatsuki wrote:Käynnistän pelin niin tulee error!
Error:
Inncorrect library version (cbAPI.dll)
ÖÖ... Luulisin, että sinun pitää ladana microsoft.NET framework. Itselläni nimittäin herjasi samaa koneen formatoinnin jälkeen. Ongelma korjautui lataamalla kyseinen paketti.

http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=fi

EDIT: Taidan ottaa tuon koko kirjaston pois käytöstä, joten valmiin version saanee ainakin ilman .NET frameworkia.
Akatsuki
Member
Posts: 56
Joined: Thu Jan 03, 2008 1:39 pm
Location: Ylöjärvi
Contact:

Re: Cool Hockey Manager

Post by Akatsuki »

Ei toimi vaikka latasin ja asensin framen...
Älä kysy multa!
FatPipe
Newcomer
Posts: 9
Joined: Fri Jan 04, 2008 10:59 pm

Re: Cool Hockey Manager

Post by FatPipe »

Joo olenpa nokkela, en tietenkään laittanut pakettiin mukaan edes sitä dll-tiedostoa!

Tässä ulkoasultaan kevennetty versio, dll-tiedosto mukana, toimiiko?
http://www.filecrunch.com/file/~wlrnq7
Marcoder
Active Member
Posts: 120
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:21 am

Re: Cool Hockey Manager

Post by Marcoder »

FatPipe wrote:
Akatsuki wrote:Käynnistän pelin niin tulee error!
Error:
Inncorrect library version (cbAPI.dll)
ÖÖ... Luulisin, että sinun pitää ladana microsoft.NET framework. Itselläni nimittäin herjasi samaa koneen formatoinnin jälkeen. Ongelma korjautui lataamalla kyseinen paketti.
cbAPI:ssa ei ole mitään mikä vaatisi .NET:iä alle eli vastaus on että ei tarvitse.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Cool Hockey Manager

Post by koodaaja »

No nythän se jo toimii, vähän pätkytteli väriä vaihtaessa, teetkö sen clscolorilla vai millä? Ja tehdäänkö nimet jollain generaattorilla, eli randomikirjain + randomisukunimi listasta? Kannattanee laittaa sukunimilista erilliseen tiedostoon, niitä on sitten heplompi lisäillä. Nyt tuli nimittäin useita samannimisiä pelaajia. Alkurahaa on myös valtavasti, mutta sitähän on helppo säätää.
Akatsuki
Member
Posts: 56
Joined: Thu Jan 03, 2008 1:39 pm
Location: Ylöjärvi
Contact:

Re: Cool Hockey Manager

Post by Akatsuki »

Ihan hyvältä pelin alulta vaikuttaa ;)
Jatka vaan tekemistä niin hyvä tulee!
Älä kysy multa!
FatPipe
Newcomer
Posts: 9
Joined: Fri Jan 04, 2008 10:59 pm

Re: Cool Hockey Manager

Post by FatPipe »

koodaaja wrote:No nythän se jo toimii, vähän pätkytteli väriä vaihtaessa, teetkö sen clscolorilla vai millä? Ja tehdäänkö nimet jollain generaattorilla, eli randomikirjain + randomisukunimi listasta? Kannattanee laittaa sukunimilista erilliseen tiedostoon, niitä on sitten heplompi lisäillä. Nyt tuli nimittäin useita samannimisiä pelaajia. Alkurahaa on myös valtavasti, mutta sitähän on helppo säätää.
Värinvaihto on oikeastaan ihan turha. Taidan ottaa sen pois kokonaan.
Joo, nimet arvotaan taulukoista ihan randomilla. Kiitos vinkistä!
Sase

Re: Cool Hockey Manager

Post by Sase »

Kun oon värvänny pelaajat ja koitan mennä sponsoreihi tai varusteihi nii ruutu vaa välähtää.
Eräs cb koodaaja
Active Member
Posts: 126
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Cool Hockey Manager

Post by Eräs cb koodaaja »

Paketista puuttui edelleen dll tiedosto.(fiksu kun olin nii liitin sen suoraan samaan kansioon, sdk:sta) ja kannattaa vaihtaa tuon "ylös.bmp" nimi vaikka "ylos.bmp", koska purettuna minulle nimeksi tuli "yl''s.bmp". Lisään kommenttini, kun saan viriteltyä pelin toimimaan.
EDIT:

Noniin sain pelin toimimaan, mutta kun olin hankkinut pelaajat ja koitin hankkia sposoria. Nappi ei toiminut, vaan ruutu vain välähti. Tämän jälkeen mitkään muut napit eivät toimineet paitsi lopeta.

Tiimit ja tuotokset:
RE:Ydintuho
Drahtlose:Infernalisch, Pienet pelit
FatPipe
Newcomer
Posts: 9
Joined: Fri Jan 04, 2008 10:59 pm

Re: Cool Hockey Manager

Post by FatPipe »

Eräs cb koodaaja wrote:Paketista puuttui edelleen dll tiedosto.(fiksu kun olin nii liitin sen suoraan samaan kansioon, sdk:sta) ja kannattaa vaihtaa tuon "ylös.bmp" nimi vaikka "ylos.bmp", koska purettuna minulle nimeksi tuli "yl''s.bmp". Lisään kommenttini, kun saan viriteltyä pelin toimimaan.
EDIT:

Noniin sain pelin toimimaan, mutta kun olin hankkinut pelaajat ja koitin hankkia sposoria. Nappi ei toiminut, vaan ruutu vain välähti. Tämän jälkeen mitkään muut napit eivät toimineet paitsi lopeta.

Niin joo, tuo öä-homma unohtui. Ruudun välähdys on jo korjattu, nyt olen tekemässä sitä peli-osaa.
Post Reply