Page 1 of 1

True Panic

Posted: Sun Dec 30, 2007 6:36 pm
by iTKEVAnAKKI
http://servut.us/itkevanakki/TruePanic.zip
Ohjeet löytyy readmestä joka kannattaa lukea muutenkin. (Tehtävät tulevat näkyviin M:stä, unohtui readmestä.)
Peli on perus zombin lahtaamista.

Re: True Panic

Posted: Sun Dec 30, 2007 9:12 pm
by Olwi
Tämä on siis peli jossa on paras pelimoottori mitä olet tehnyt?

Testaisin,mutta väärällä koneella olen :|

Re: True Panic

Posted: Sun Dec 30, 2007 9:28 pm
by -Z-
Jassoo. Tällaisia pelejä on CB:llä tehty aikalailla tarpeeksi. Jotkut aseet eivät toimineet, toisilla ei muuten vaan tehnyt yhtikäs mitään. Mielenkiinto lopahti alkuunsa, sillä tämä on jo nähty. On tietysi hyviäkin top-down shootereita, mutta tämä ei ole yksi niistä. Temmon lisääminen, kentän pienentäminen, aseiden vähentäminen tai jonkinlaisen järkevän tekemisen laittaminen peliin lisäisi kummasti mielenkiintoa.

Edit: ohoo, 100. posti

Re: True Panic

Posted: Sun Dec 30, 2007 11:12 pm
by Pabnih
Tykkäsin :)
Onhan näitä nähty, mutta silti pidin.
Kaikki aseet eivät tosiaan toimineet ja grafiikkoihin ei ainakaan oltu tuhlattu aikaa, mutta ei se haitta, kun kerta beta asteella on.

Re: True Panic

Posted: Mon Dec 31, 2007 2:30 pm
by iTKEVAnAKKI
Aseet ei toimi? :o kyll omalla koneella kaikki aseet toimii, ladataustakin paketista aseet toimivat. M60E3sessa pitää muistaa laittaa telineet päälle.

Lisään peliin tehtäviä ja karttoja. Ja aseita. Grafiikoita parananna sitten kun jaksan, en ole mikään hyvä graaffikko.

Pelimoottori toimii ensimmäistä kertaa minun tekemänäni helpoilla funktioilla. Voin lisätä pelii aseita ja vihuja muutamalla rivillä. Vihujen tekoälyyn on helppo lisätä asioita ja tehtävä funktio on kohta valmis.

Tämmöisenään peli on yksinkertainen ja moneen kertaan nähty, mutta uskon, että kun lisään tehtäviä ja karttoja, peli muuttuu mielenkiintoisemmaksi. Tai ainakin toivon... ;)

Re: True Panic

Posted: Mon Dec 31, 2007 5:20 pm
by Koodiapina
Täähän on melkein samanlainen kuin se edellinen zombipeli jonka teit. Peli oli tosiaankin sitä samaa zombie mättöä. Jos olet tehnyt kaiken koodin itse, niin plussaa erityisesti lentävästä verestä ja joidenkin aseiden ampumissysteemistä. Tileset saisi olla paljon monipuolisempi, ja voisi olla sattumanvaraiset kartat. Pelissä voisi myöskin olla bonuksia joita kerätään esimerkiksi ammuksien ja elämän-lisäämisen muodossa. Alussa voisi olla vain yksi ase, mutta uusia voisi löytää maasta. Pelistä voisi tehdä nettipelin jossa toisella puolella on zombit ja toisella ihmiset. Zombit voisivat heitellä vaikka kirveitä joita pitää väistellä. Pelissä voisi olla joku teema, esimerkiksi hautausmaa. Pelissä voisi olla kehys jossa kaikki tekstit olisivat, koska nyt nuo tekstit näyttävät hieman irtonaisilta. Ja sitten voisit hankkia graaffikon. Siinä muutama kehitysehdotus minulta.

Re: True Panic

Posted: Tue Jan 01, 2008 4:06 pm
by iTKEVAnAKKI
Grandi wrote:viesti
Koko koodi on itse tekemääni, mutta tekoäly on 50% marcoderin tekemästä esimerkistä. Karttoja ja aseita, sekä tehtäviä teen. Tänään teen tehtävä systeemin, huomenna vois tehdä karttoja. Nettipeliä en vielä tee, mutta katsotaan... Tuollaisia bonuksia en tee ainakaan vielä. Ja nuo kehykset laitan vaikka nyt heti.

Re: True Panic

Posted: Tue Jan 01, 2008 9:00 pm
by koodaaja
Semmoinen on sanottava, että tekoäly ei ole erinomainen (CB-tasolla kelvollinen, muttei yleisesti ottaen) Zombit jäävät nimittäin välillä junnaamaan paikalleen, joskin ihan kivasti jahtaavat. Eivät juoksentele koko ajan päin seiniä jne.

Aseista pari kolme jätti ampumatta. Ja sellainen seikka on mainittava, että taidat kuulua tähän aseista tietämättömämpään väkeen (kuten itsekin, mutta vähän yleistietoa sentään on) haulikolla kun ampuu, haulit EIVÄT leviä lähemmäs 90 asteen kulmassa kaikkialle, vaan pysyvät varsin tiiviissä nipussa. Kahden-kolmenkymmenen metrin päässä haulit ovat vielä alle puolen metrin päässä toisistaan. Näin ainakin yleisesti ottaen.

Re: True Panic

Posted: Wed Jan 02, 2008 11:12 am
by jannepelaa
koodaaja wrote:Aseista pari kolme jätti ampumatta. Ja sellainen seikka on mainittava, että taidat kuulua tähän aseista tietämättömämpään väkeen (kuten itsekin, mutta vähän yleistietoa sentään on) haulikolla kun ampuu, haulit EIVÄT leviä lähemmäs 90 asteen kulmassa kaikkialle, vaan pysyvät varsin tiiviissä nipussa. Kahden-kolmenkymmenen metrin päässä haulit ovat vielä alle puolen metrin päässä toisistaan. Näin ainakin yleisesti ottaen.
Tietääkseni haulikkoon saa erilaisia supistimia, yms. jotka muuttavat "hauli-sateen" laajuutta.

Re: True Panic

Posted: Wed Jan 02, 2008 4:54 pm
by iTKEVAnAKKI
koodaaja wrote:Semmoinen on sanottava, että tekoäly ei ole erinomainen (CB-tasolla kelvollinen, muttei yleisesti ottaen) Zombit jäävät nimittäin välillä junnaamaan paikalleen, joskin ihan kivasti jahtaavat. Eivät juoksentele koko ajan päin seiniä jne.

Aseista pari kolme jätti ampumatta. Ja sellainen seikka on mainittava, että taidat kuulua tähän aseista tietämättömämpään väkeen (kuten itsekin, mutta vähän yleistietoa sentään on) haulikolla kun ampuu, haulit EIVÄT leviä lähemmäs 90 asteen kulmassa kaikkialle, vaan pysyvät varsin tiiviissä nipussa. Kahden-kolmenkymmenen metrin päässä haulit ovat vielä alle puolen metrin päässä toisistaan. Näin ainakin yleisesti ottaen.
Itse asiassa tiedän jonkin verran aseista. Onko kaiken pakko olla niin aitoa? En ymmärrä miten muka jotkut aseet eivät ammu, koska itelläni ja kaverillani toimii...
Joo oon huomannut tuon jumittamisen, mutten ymmärrä mistä se johtuu.

Olen tehnyt peliin jo 8 pientä tehtävää. Ajattelin tehdä sellaisen systeemin, että alussa olisi vaikka vain M9 pistooli, tehtäviä tekemällä saisi rahaa jolla sitten voisi ostaa aseita.

Re: True Panic

Posted: Wed Jan 02, 2008 11:11 pm
by koodaaja
Kone hidasteli eilen testatessa (ja nytkin tuntemattomasta syystä ukon kävely hidastui välillä äärimmäisen paljon, kun taas vihut porkskuttivat täyttä vauhtia), joten aseiden latausajat olivat järjettömän pitkiä (tarkkuuskiväärillä ainasnii).

Ja ei, kaiken ei tarvitse olla niin realistista. Mutta jos edes vähän siihen suuntaan? Kun peli ei ainakaan aseiden nimien ja grafiikan puolesta kovinkaan surrealistinen ole. Eri asia jos pelattaisiin vaaleanpunaisella elefantilla, joka ampuisi kärsästään sulaa vaahtokarkkia kohti lyllertävien banaaninkuorien päälle (no nyt ampuu jo yli, mutta siis idea oli se, että pelin tyyli ei tunnu olevan kovin mielikuvituksellinen paitsi zombien osalta, eivätkä nekään kovin sadunomaisilta vaikuta)

IMHO, Q ja E tms. olisi älykkäämpi valinta noille toimintanamiskoille. Itsestäni ainakin tuntuu kovin epäluonnolliselta koukistella sormia taaksepäin X:lle ja Z:lle. Parashan on toki itse valittavat napit.

EDIT: (turha quote pois) Pistähän nopeasti tehtävällistä versiota tulemaan ;D

Re: True Panic

Posted: Fri Jan 11, 2008 7:03 pm
by iTKEVAnAKKI
UUSI VERSIO!!!
Tässä versiossa ukossa erinlainen grafiikka(en sit tiiä onko parempi), kaksi uutta rataa, tehtävät ja muuta pientä sälää!

Re: True Panic

Posted: Sat Jan 12, 2008 11:04 pm
by -Z-
+Tehtävät ihan kiva lisä
+Valikot pelkistetyn tyylikkäät :>
-Aseet saattoivat mennä seinien sisään, jolloin ammukset katosivat samalla hetkellä kun ne ampui.
-Graafinen asu heikompi kuin ennen :S
-Räiskintä oli turhan epätarkkaa. Aseen pitäisi osoittaa tähtäimeen, ei ukon. Tästä syystä lasertähtäimellä ei tehnyt mitään.
-Jotkut aseet jäivät keskelle kenttää. Liekö master-objekteja, jotka on unohdettu piilottaa?
-neliön muotoiset veripartikkelit melko luonnottoman näköisiä. Kannattaisi harkita niihin jonkinlaista animaatiota

Mitähän tästä sanoisi. En pitänyt kovinkaan paljoa enempää kuin alkuperäisestä, mutta voihan tästä tulla hyväkin. Tsemppiä! ;-D

Re: True Panic

Posted: Sun Jan 13, 2008 12:46 am
by Pabnih
Valikot erittäin tyylikkäät :)
-Z- wrote:-Aseet saattoivat mennä seinien sisään, jolloin ammukset katosivat samalla hetkellä kun ne ampui.
Noin tapahtuu myös, jos zombi on aivan kiinni pelihahmossa, niin pelihahmon ase menee zombin läpi eikä zombia saa tapettua :(

Re: True Panic

Posted: Sun Jan 13, 2008 10:33 am
by iTKEVAnAKKI
-Z- wrote: -Räiskintä oli turhan epätarkkaa. Aseen pitäisi osoittaa tähtäimeen, ei ukon. Tästä syystä lasertähtäimellä ei tehnyt mitään.
-Jotkut aseet jäivät keskelle kenttää. Liekö master-objekteja, jotka on unohdettu piilottaa?
Oho joo, pitää vaihtaa tuo tähtäimeen osoittaminen :D Master objektit kyllä piiloitetaan, tarkistin äsken, mutta silti ne näkyvät. Jossakin on nyt ongelma :D

Re: True Panic

Posted: Mon Jan 21, 2008 4:52 pm
by Koodiapina
Onko projekti jäässä? Kun et oo pyydelly multa mitään grafiikoita, ja sigissäs lukee vaan jostain sun UI:sta. Vai valitsitko uuden graaffikon? Oisin voinu lähettää tän privana, mutta tän projektin aktiivisuus voi koskettaa muitakin foorumilaisia.

Re: True Panic

Posted: Mon Jan 21, 2008 7:46 pm
by Raspful
No niin. Kaikki tietävät, että näitä on nähty ja niin kuin joku mainitsikin, että tämä ei ole seltä parhaasta päästä(Zombien lahtaamisesta en ole koskaan pitänyt vain Zombie square on ollut mieleeni).
Grafiikka ei ollut parhaasta päästä(ukko oli pallo jolla oli ase ja kartat olivat aika surkeita) ja tehtäviä en pelistä löytänyt (pitikö niitä olla?).
Laser-tähtäin ei toiminut ja zombien vauhti vaihteli rajusti. Tähtäys oli epätarkka telineillä ja jopa tarkuukiväärillä.
Tähtäin jäi vihujen alle ja epämääräisiä aseita oli keskellä kenttää. Tekstit olivat liian pieniä minun makuuni.

Positiiviseksi puoleksi voisi lisätä, että aseita oli kiitettävän paljon.
Ja toivottavasti proju ei ole jäässä nimittäin parannettavaa riittää. 8-)

Re: True Panic

Posted: Mon Jan 21, 2008 8:17 pm
by iTKEVAnAKKI
Proju on jäässä, mutta ei umpi jäässä ja on sulaamassa :lol: Joo eli ku oikeestaan grafiikoitten takia jäätyi, mutta olin unohtanut Grandin. Huomenna varmaan lähettelen grandille privaa..

Tehtäviä on. Ne tulee näkyviin M:stä.

Re: True Panic

Posted: Tue Jan 22, 2008 3:05 pm
by Raspful
No löytyihän niitä tehtäviä. Haastetta tehtävissä oli riittämiin. Ehdottaisinkin, että tallennettaessa myös se tallentuisi mitä tehtäviä on vetänyt läpi.
Ja jonkin moinen TOP lista voisi olla hyvä, että tallentuisi paljonko on saanut pisteitä erässä (joka kartalla oma lista).
Toivottavasti jatkat kehitystä.

Re: True Panic

Posted: Sat Jan 26, 2008 10:35 pm
by Vouldenhaul
Nopeasti testasin, mutta pitkään ei jaksanut kiinnostaa. Aseiden verkkainen ampumatahti ja vihollisten laiskuus tuhoavat hyvän osan tunnelmaa. Nyt voi vaan kävellä taaksepäin ja samalla ampua vihuja naamaan. Vihut sais juosta kokoajan nopeaa tahtia kohti ja kuolla yhdestä ammuksesta. Ampumistahti sais olla pari kolme kertaa nopeempaa ja aseet vois ampua edes näennäisesti siihen suuntaan, mihin osottaa. Aika perusmättöä, kaipaa aikas paljon paranneltavaa.