True Panic

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

True Panic

Post by iTKEVAnAKKI » Sun Dec 30, 2007 7:36 pm

http://servut.us/itkevanakki/TruePanic.zip
Ohjeet löytyy readmestä joka kannattaa lukea muutenkin. (Tehtävät tulevat näkyviin M:stä, unohtui readmestä.)
Peli on perus zombin lahtaamista.
Last edited by iTKEVAnAKKI on Fri Jan 11, 2008 8:03 pm, edited 1 time in total.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)

User avatar
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 5:15 pm
Location: Muhos

Re: True Panic

Post by Olwi » Sun Dec 30, 2007 10:12 pm

Tämä on siis peli jossa on paras pelimoottori mitä olet tehnyt?

Testaisin,mutta väärällä koneella olen :|
Huuda mun ip:tä!

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: True Panic

Post by -Z- » Sun Dec 30, 2007 10:28 pm

Jassoo. Tällaisia pelejä on CB:llä tehty aikalailla tarpeeksi. Jotkut aseet eivät toimineet, toisilla ei muuten vaan tehnyt yhtikäs mitään. Mielenkiinto lopahti alkuunsa, sillä tämä on jo nähty. On tietysi hyviäkin top-down shootereita, mutta tämä ei ole yksi niistä. Temmon lisääminen, kentän pienentäminen, aseiden vähentäminen tai jonkinlaisen järkevän tekemisen laittaminen peliin lisäisi kummasti mielenkiintoa.

Edit: ohoo, 100. posti
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: True Panic

Post by Pabnih » Mon Dec 31, 2007 12:12 am

Tykkäsin :)
Onhan näitä nähty, mutta silti pidin.
Kaikki aseet eivät tosiaan toimineet ja grafiikkoihin ei ainakaan oltu tuhlattu aikaa, mutta ei se haitta, kun kerta beta asteella on.

User avatar
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: True Panic

Post by iTKEVAnAKKI » Mon Dec 31, 2007 3:30 pm

Aseet ei toimi? :o kyll omalla koneella kaikki aseet toimii, ladataustakin paketista aseet toimivat. M60E3sessa pitää muistaa laittaa telineet päälle.

Lisään peliin tehtäviä ja karttoja. Ja aseita. Grafiikoita parananna sitten kun jaksan, en ole mikään hyvä graaffikko.

Pelimoottori toimii ensimmäistä kertaa minun tekemänäni helpoilla funktioilla. Voin lisätä pelii aseita ja vihuja muutamalla rivillä. Vihujen tekoälyyn on helppo lisätä asioita ja tehtävä funktio on kohta valmis.

Tämmöisenään peli on yksinkertainen ja moneen kertaan nähty, mutta uskon, että kun lisään tehtäviä ja karttoja, peli muuttuu mielenkiintoisemmaksi. Tai ainakin toivon... ;)
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: True Panic

Post by Koodiapina » Mon Dec 31, 2007 6:20 pm

Täähän on melkein samanlainen kuin se edellinen zombipeli jonka teit. Peli oli tosiaankin sitä samaa zombie mättöä. Jos olet tehnyt kaiken koodin itse, niin plussaa erityisesti lentävästä verestä ja joidenkin aseiden ampumissysteemistä. Tileset saisi olla paljon monipuolisempi, ja voisi olla sattumanvaraiset kartat. Pelissä voisi myöskin olla bonuksia joita kerätään esimerkiksi ammuksien ja elämän-lisäämisen muodossa. Alussa voisi olla vain yksi ase, mutta uusia voisi löytää maasta. Pelistä voisi tehdä nettipelin jossa toisella puolella on zombit ja toisella ihmiset. Zombit voisivat heitellä vaikka kirveitä joita pitää väistellä. Pelissä voisi olla joku teema, esimerkiksi hautausmaa. Pelissä voisi olla kehys jossa kaikki tekstit olisivat, koska nyt nuo tekstit näyttävät hieman irtonaisilta. Ja sitten voisit hankkia graaffikon. Siinä muutama kehitysehdotus minulta.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: True Panic

Post by iTKEVAnAKKI » Tue Jan 01, 2008 5:06 pm

Grandi wrote:viesti
Koko koodi on itse tekemääni, mutta tekoäly on 50% marcoderin tekemästä esimerkistä. Karttoja ja aseita, sekä tehtäviä teen. Tänään teen tehtävä systeemin, huomenna vois tehdä karttoja. Nettipeliä en vielä tee, mutta katsotaan... Tuollaisia bonuksia en tee ainakaan vielä. Ja nuo kehykset laitan vaikka nyt heti.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: True Panic

Post by koodaaja » Tue Jan 01, 2008 10:00 pm

Semmoinen on sanottava, että tekoäly ei ole erinomainen (CB-tasolla kelvollinen, muttei yleisesti ottaen) Zombit jäävät nimittäin välillä junnaamaan paikalleen, joskin ihan kivasti jahtaavat. Eivät juoksentele koko ajan päin seiniä jne.

Aseista pari kolme jätti ampumatta. Ja sellainen seikka on mainittava, että taidat kuulua tähän aseista tietämättömämpään väkeen (kuten itsekin, mutta vähän yleistietoa sentään on) haulikolla kun ampuu, haulit EIVÄT leviä lähemmäs 90 asteen kulmassa kaikkialle, vaan pysyvät varsin tiiviissä nipussa. Kahden-kolmenkymmenen metrin päässä haulit ovat vielä alle puolen metrin päässä toisistaan. Näin ainakin yleisesti ottaen.

User avatar
jannepelaa
Active Member
Posts: 101
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:27 pm

Re: True Panic

Post by jannepelaa » Wed Jan 02, 2008 12:12 pm

koodaaja wrote:Aseista pari kolme jätti ampumatta. Ja sellainen seikka on mainittava, että taidat kuulua tähän aseista tietämättömämpään väkeen (kuten itsekin, mutta vähän yleistietoa sentään on) haulikolla kun ampuu, haulit EIVÄT leviä lähemmäs 90 asteen kulmassa kaikkialle, vaan pysyvät varsin tiiviissä nipussa. Kahden-kolmenkymmenen metrin päässä haulit ovat vielä alle puolen metrin päässä toisistaan. Näin ainakin yleisesti ottaen.
Tietääkseni haulikkoon saa erilaisia supistimia, yms. jotka muuttavat "hauli-sateen" laajuutta.

User avatar
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: True Panic

Post by iTKEVAnAKKI » Wed Jan 02, 2008 5:54 pm

koodaaja wrote:Semmoinen on sanottava, että tekoäly ei ole erinomainen (CB-tasolla kelvollinen, muttei yleisesti ottaen) Zombit jäävät nimittäin välillä junnaamaan paikalleen, joskin ihan kivasti jahtaavat. Eivät juoksentele koko ajan päin seiniä jne.

Aseista pari kolme jätti ampumatta. Ja sellainen seikka on mainittava, että taidat kuulua tähän aseista tietämättömämpään väkeen (kuten itsekin, mutta vähän yleistietoa sentään on) haulikolla kun ampuu, haulit EIVÄT leviä lähemmäs 90 asteen kulmassa kaikkialle, vaan pysyvät varsin tiiviissä nipussa. Kahden-kolmenkymmenen metrin päässä haulit ovat vielä alle puolen metrin päässä toisistaan. Näin ainakin yleisesti ottaen.
Itse asiassa tiedän jonkin verran aseista. Onko kaiken pakko olla niin aitoa? En ymmärrä miten muka jotkut aseet eivät ammu, koska itelläni ja kaverillani toimii...
Joo oon huomannut tuon jumittamisen, mutten ymmärrä mistä se johtuu.

Olen tehnyt peliin jo 8 pientä tehtävää. Ajattelin tehdä sellaisen systeemin, että alussa olisi vaikka vain M9 pistooli, tehtäviä tekemällä saisi rahaa jolla sitten voisi ostaa aseita.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: True Panic

Post by koodaaja » Thu Jan 03, 2008 12:11 am

Kone hidasteli eilen testatessa (ja nytkin tuntemattomasta syystä ukon kävely hidastui välillä äärimmäisen paljon, kun taas vihut porkskuttivat täyttä vauhtia), joten aseiden latausajat olivat järjettömän pitkiä (tarkkuuskiväärillä ainasnii).

Ja ei, kaiken ei tarvitse olla niin realistista. Mutta jos edes vähän siihen suuntaan? Kun peli ei ainakaan aseiden nimien ja grafiikan puolesta kovinkaan surrealistinen ole. Eri asia jos pelattaisiin vaaleanpunaisella elefantilla, joka ampuisi kärsästään sulaa vaahtokarkkia kohti lyllertävien banaaninkuorien päälle (no nyt ampuu jo yli, mutta siis idea oli se, että pelin tyyli ei tunnu olevan kovin mielikuvituksellinen paitsi zombien osalta, eivätkä nekään kovin sadunomaisilta vaikuta)

IMHO, Q ja E tms. olisi älykkäämpi valinta noille toimintanamiskoille. Itsestäni ainakin tuntuu kovin epäluonnolliselta koukistella sormia taaksepäin X:lle ja Z:lle. Parashan on toki itse valittavat napit.

EDIT: (turha quote pois) Pistähän nopeasti tehtävällistä versiota tulemaan ;D

User avatar
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: True Panic

Post by iTKEVAnAKKI » Fri Jan 11, 2008 8:03 pm

UUSI VERSIO!!!
Tässä versiossa ukossa erinlainen grafiikka(en sit tiiä onko parempi), kaksi uutta rataa, tehtävät ja muuta pientä sälää!
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: True Panic

Post by -Z- » Sun Jan 13, 2008 12:04 am

+Tehtävät ihan kiva lisä
+Valikot pelkistetyn tyylikkäät :>
-Aseet saattoivat mennä seinien sisään, jolloin ammukset katosivat samalla hetkellä kun ne ampui.
-Graafinen asu heikompi kuin ennen :S
-Räiskintä oli turhan epätarkkaa. Aseen pitäisi osoittaa tähtäimeen, ei ukon. Tästä syystä lasertähtäimellä ei tehnyt mitään.
-Jotkut aseet jäivät keskelle kenttää. Liekö master-objekteja, jotka on unohdettu piilottaa?
-neliön muotoiset veripartikkelit melko luonnottoman näköisiä. Kannattaisi harkita niihin jonkinlaista animaatiota

Mitähän tästä sanoisi. En pitänyt kovinkaan paljoa enempää kuin alkuperäisestä, mutta voihan tästä tulla hyväkin. Tsemppiä! ;-D
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: True Panic

Post by Pabnih » Sun Jan 13, 2008 1:46 am

Valikot erittäin tyylikkäät :)
-Z- wrote:-Aseet saattoivat mennä seinien sisään, jolloin ammukset katosivat samalla hetkellä kun ne ampui.
Noin tapahtuu myös, jos zombi on aivan kiinni pelihahmossa, niin pelihahmon ase menee zombin läpi eikä zombia saa tapettua :(

User avatar
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: True Panic

Post by iTKEVAnAKKI » Sun Jan 13, 2008 11:33 am

-Z- wrote: -Räiskintä oli turhan epätarkkaa. Aseen pitäisi osoittaa tähtäimeen, ei ukon. Tästä syystä lasertähtäimellä ei tehnyt mitään.
-Jotkut aseet jäivät keskelle kenttää. Liekö master-objekteja, jotka on unohdettu piilottaa?
Oho joo, pitää vaihtaa tuo tähtäimeen osoittaminen :D Master objektit kyllä piiloitetaan, tarkistin äsken, mutta silti ne näkyvät. Jossakin on nyt ongelma :D
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: True Panic

Post by Koodiapina » Mon Jan 21, 2008 5:52 pm

Onko projekti jäässä? Kun et oo pyydelly multa mitään grafiikoita, ja sigissäs lukee vaan jostain sun UI:sta. Vai valitsitko uuden graaffikon? Oisin voinu lähettää tän privana, mutta tän projektin aktiivisuus voi koskettaa muitakin foorumilaisia.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
Raspful
Member
Posts: 83
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:40 pm
Location: Raisio
Contact:

Re: True Panic

Post by Raspful » Mon Jan 21, 2008 8:46 pm

No niin. Kaikki tietävät, että näitä on nähty ja niin kuin joku mainitsikin, että tämä ei ole seltä parhaasta päästä(Zombien lahtaamisesta en ole koskaan pitänyt vain Zombie square on ollut mieleeni).
Grafiikka ei ollut parhaasta päästä(ukko oli pallo jolla oli ase ja kartat olivat aika surkeita) ja tehtäviä en pelistä löytänyt (pitikö niitä olla?).
Laser-tähtäin ei toiminut ja zombien vauhti vaihteli rajusti. Tähtäys oli epätarkka telineillä ja jopa tarkuukiväärillä.
Tähtäin jäi vihujen alle ja epämääräisiä aseita oli keskellä kenttää. Tekstit olivat liian pieniä minun makuuni.

Positiiviseksi puoleksi voisi lisätä, että aseita oli kiitettävän paljon.
Ja toivottavasti proju ei ole jäässä nimittäin parannettavaa riittää. 8-)
Tiimin kotisivut

Ydintuhon edistyminen:

Koodi=[70%]
Grafiikka=[60%]
Kentät=[40%]
Musiikki=[50%]

User avatar
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: True Panic

Post by iTKEVAnAKKI » Mon Jan 21, 2008 9:17 pm

Proju on jäässä, mutta ei umpi jäässä ja on sulaamassa :lol: Joo eli ku oikeestaan grafiikoitten takia jäätyi, mutta olin unohtanut Grandin. Huomenna varmaan lähettelen grandille privaa..

Tehtäviä on. Ne tulee näkyviin M:stä.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)

User avatar
Raspful
Member
Posts: 83
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:40 pm
Location: Raisio
Contact:

Re: True Panic

Post by Raspful » Tue Jan 22, 2008 4:05 pm

No löytyihän niitä tehtäviä. Haastetta tehtävissä oli riittämiin. Ehdottaisinkin, että tallennettaessa myös se tallentuisi mitä tehtäviä on vetänyt läpi.
Ja jonkin moinen TOP lista voisi olla hyvä, että tallentuisi paljonko on saanut pisteitä erässä (joka kartalla oma lista).
Toivottavasti jatkat kehitystä.
Tiimin kotisivut

Ydintuhon edistyminen:

Koodi=[70%]
Grafiikka=[60%]
Kentät=[40%]
Musiikki=[50%]

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: True Panic

Post by Vouldenhaul » Sat Jan 26, 2008 11:35 pm

Nopeasti testasin, mutta pitkään ei jaksanut kiinnostaa. Aseiden verkkainen ampumatahti ja vihollisten laiskuus tuhoavat hyvän osan tunnelmaa. Nyt voi vaan kävellä taaksepäin ja samalla ampua vihuja naamaan. Vihut sais juosta kokoajan nopeaa tahtia kohti ja kuolla yhdestä ammuksesta. Ampumistahti sais olla pari kolme kertaa nopeempaa ja aseet vois ampua edes näennäisesti siihen suuntaan, mihin osottaa. Aika perusmättöä, kaipaa aikas paljon paranneltavaa.
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

Post Reply