Valleys of Damaroth - Curse of the Terokael

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Valleys of Damaroth - Curse of the Terokael

Post by temu92 » Tue Aug 28, 2007 9:55 pm

Itselläni on ollut työnalla jo 2kk RPG projekti (yllätys!), tosin varsinaista demoa/alffaa/betaa/öötä ei ole vielä mitenkään tarjolla
Mutta perustan nyt kuitenkin topikin tästä, voitte lykätä ideoita ja muuta tällaista vastauksiinne.

Mutta pitemmittä puheitta kerrotaan tämänhetkiset juonikuviot:
The Storyline wrote:Kauan sitten oli liittoutuma nimeltään "The Alliance of the Mount Sentalm" joka tuki maageineen ja priesteineen kaikkea hyvää, olivat valon puolella. Nuori Maagi nimeltään Narhadomus liittyi myös tähän joukkoon. Mutta myöhemmin Narhadomusta alkoi kiinnostaa pimeät taiat, hänestä oli tulossa pimeä Maagi. Koska liittoutuma ei missään nimessä hyväksynyt tätä, Narhadomus erotettiin liittoutumasta.

Tietenkin Narhadomus oli tästä katkera ja aloitti koston liittoutumaa vastaan. Hän kokosi taidoillaan mahtavan aseen, Greatstaff Narhadome jonka nimesi itsensä mukaan. Sillä hän pieksi liittoutuman ja sai valtansa vuorella. Siitä lähtien hän on tehnyt kaikista orjia, sieluttomia kirottuja. Ja tätä jatkui monta monta vuosikymmentä.

Kunnes... Valon ritari Malidan Thunderhawk rukoili että kurjuus loppuisi. Syntyi Darathlo Thunderhawk, ennennäkemättömän voimakas ja nopea soturi. Hänestä kasvatettiin uskollinen ja kuuliainen. Hän tuli sitten lopettamaan Narhadomuksen valtakauden. Mutta Narhadomus oli jo ehtinyt luoda uuden maailman jonne pakeni, tosin hänen aseensa hän sai kustantaa.

Nyt on uusi aikakausi ja uudet tuulet puhalsivat. Darathlon jälkeläiset Faritma ja Merlose Thunderhawk johtivat Terokaelin valtakuntaa. Mutta pimeys palasi. Narhadomus lähetti uudet joukkonsa meteorin muodossa tuhoamaan Terokaelin valtakunnan, ja hakemaan ainekset uuteen Narhadomeen sillä vanha oli tuhottu.
Sinun tehtävänäsi on kerätä aineet aseen kokoamiseen ennen Narhadomuksen kirottuja ja koota staff uudestaan jotta sen voisi laittaa pysyvään turvaan.

Mutta kateus tuli osaksi tätäkin tarinaa ja Merlose oli mustasukkainen koska Faritma sai olla se kuningas, hän vain prinssi. Hän oli ainut joka pystyi kokoamaan staffin uudestaan Terokaelin päällä ja heti kokoamisen jälkeen... hän varastaa sen ja karkaa pois.
Tässä ois ny juonta, en kerro kaikkea etten spoilaa teidän odotustanne (jos sellaista saan)

Mutta vielä ominaisuudet peliin:
- Max. lvl 40
- Rodut Human, Dwarf, Sun Elf, Orc
- Pelialueet Summerstrike Isles, Wintaer, Sinheim, Dawnmoon Edge, Mount Sentalm ja Deathwish Mountains
- Pelattavat hahmoluokat: Warrior, Ranger, Wizard, Rogue, Priest (eli Soturi, Metsästäjä/Jousimies, Velho/Noita, Varas, Pappi)
- Ja vielä muuta...

Pelin viralliset ja väliaikaiset kotisivut http://cott.bluefoxgames.org
Ja ne pakolliset materiaalit ettei topikkia poisteta/lukoteta (screenshotit) http://cott.bluefoxgames.org/?page_id=6

Saa kommentoida juonta, antaa ideoita + muuta

EDIT: Saatan tehdä myös jonkin pienimuotoisen skriptimoottorin jonka avulla ehkä onnistuu tekemään joitain addoneja
Last edited by temu92 on Sun Sep 02, 2007 9:19 pm, edited 2 times in total.

Guest

Re: Valleys of Damaroth - Curse of the Terokael

Post by Guest » Wed Aug 29, 2007 2:55 pm

Hyvältä kuulosti ainakin. Tehäänkö tosa sille "oma tyyppi" vai pelataanko jollai juonen tyypillä?

User avatar
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Valleys of Damaroth - Curse of the Terokael

Post by temu92 » Wed Aug 29, 2007 3:15 pm

Joo, tehään oma ukko. Se aloittaa lvl 1 ja noin 10 lvl kohdalla se meteori tulee :D
Sitten, senjälkeen sinulla on mahdollisuus olla vaikka tekemättä koko pääjuonta ollenkaan. Tarkoitus olisi saada aika iso maailma vaikka onkin vähän alueita. Sinne sitten paaaaaaljon questeja.

Itseasiassa peli saa paljon vaikutteita WoWista, Oblivionista, GW:sta, Morrowindista (ehkä LOTROsta) ja mitä kaikkea vielä :) :mrgreen:

Nucreal
Newcomer
Posts: 33
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:25 am

Re: Valleys of Damaroth - Curse of the Terokael

Post by Nucreal » Thu Aug 30, 2007 9:35 am

Juu, ihan hyvältä vaikuttaa.. Tosin tuo tarina, Hmm.. Kuulostaa aivan jostain WoWista otetulta. :D Hmm, miteshän se meni. No mutta lukekaa Sarjakuvat 1-3 warcraft mailmasta niin huomaatte "Yhteensattumia" .
Life is hell and then you die, so better speed it up with knife!
<--- Typotin käyttäjä nimeni (Nucreal) -> (Nuclear)

User avatar
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Valleys of Damaroth - Curse of the Terokael

Post by temu92 » Thu Aug 30, 2007 11:51 am

Sarjakuvia warcraftista en ole lukenut, mutta warcraft 3 ja expansion on läpivedettyjä. Ja kuten jo sanoin, peli saa paljon vaikutteita WoWista.

Hege
Newcomer
Posts: 11
Joined: Fri Aug 31, 2007 5:07 pm
Location: Ylivieska

Re: Valleys of Damaroth - Curse of the Terokael

Post by Hege » Fri Aug 31, 2007 5:20 pm

Hyvän pohjan olet ainakin luonut pelille. Ja kuvien perusteella tätä peliähän voisi jopa odottaakin. Ihan vain jo senkin kannalta, että minusta tuntuu, että coolbasicilla ei ole saatu vielä yhtään RPG peliä valmiiksi asti. (Korjatkaa jos olen väärässä).
Waiting for CBA and then programming is going to start.

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Valleys of Damaroth - Curse of the Terokael

Post by regalis » Fri Aug 31, 2007 5:28 pm

Hege wrote:coolbasicilla ei ole saatu vielä yhtään RPG peliä valmiiksi asti. (Korjatkaa jos olen väärässä).
Minäkään en muista yhtäkään valmiiksi tullutta RPG:tä. Jos niin on, Kuoleman Pataljoonista voi tulla ensimmäinen CB-RPG. :) Lähes kaikki muu on valmista, paitsi questit. Lopullinen versio tulee ehkä noin kuukauden päästä.

Ettei menisi ihan offtopiciksi: hyvä tästä tulee, kun tai jos saat kaikki nuo lupaamasi ominaisuudet peliin. Paha kommentoida enempää, kun näytettävää ei oikein ollut. Grafiikka ei ole mielestäni erityisen hienoa, vaikka ei tuosta yhdestä kuvasta kovin hyvää käsitystä oikein saa...

User avatar
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Valleys of Damaroth - Curse of the Terokael

Post by temu92 » Sat Sep 01, 2007 7:18 pm

Joo, ittellä on ny pulmana et ku pitäs piirtää niitä rotuja, nii naikkonen ja miekkonen piirretään kummatkin 4 eri suunnasta + kävely animaatio + taisteluanimaatiot, nii miten ihmees teen sit kamat näkymään niillä päällä. On ihan sairasta piirtää 8 erilaista kuvaa samasta vaatteesta per rotu yhestä vaatteesta jos vielä pitää piirtää kans animaatiot niihin, joten ehdottakaa jotain helpottavaa juttua tähän.

Ja yritän pitää peliä kuitenkin kokoajan aktiivisena projektina vaikken postaisi tähän aiheeseen useampaan kuukauteen

Ja jos vaikka vielä sanoisin sen että projektista on tällähetkellä valmiina n. 7,5kt vakiotiedosto, itseasiassa annan nyt tarkat tiedot

Käytetty Jaren Ana-nimistä ohjelmaa joka analysoi kaikki cbtiedostot kansiosta

Code: Select all

----------
Yhteenveto
----------

CoolBasic-lähdetiedostoja yhteensä: 8

Rivejä yhteensä
---------------

Täysin kommentoimattomien koodirivien määrä yhteensä: 692 (77%)
Tyhjien rivien määrä yhteensä: 94 (11%)
Täyskommentoitujen rivien määrä yhteensä: 68 (8%)
Koodia ja komentteja sisältävien rivien määrä yhteensä: 40 (4%)
Rivien määrä yhteensä: 894
Merkkien määrä yhteensä: 27247


Rivejä keskimäärin per tiedosto
-------------------------------

Täysin kommentoimattomien koodirivien keskimäärä: 87 (78%)
Tyhjien rivien keskimäärä: 12 (11%)
Täyskommentoitujen rivien keskimäärä: 9 (8%)
Koodia ja komentteja sisältävien rivien keskimäärä: 5 (5%)
Rivien keskimäärä: 111
Merkkien keskimäärä: 3405


Prosentit näyttävät jokaisen rivityypin suhteen muun tyyppisiin riveihin.

User avatar
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Valleys of Damaroth - Curse of the Terokael

Post by Ozcar » Sat Sep 01, 2007 11:57 pm

Pliis, pliis, PLIIS älä nyt pilaa tätä asettamalla jousiaammunnan heikoimmaksi ja taikuuden tehokkaimmaksi taidoksi. Pelistä menee maku jos vain yhdellä taitoluokalla pärjää. Hyvin tasapainotettu on puoliksi tehty ;).

Eikä nyt kaikista tavaroista tarvitse tehdä omaa animaatiotaan, kunhan nyt joku miekan näköinen, jousta muistuttava ja vaikka sauvalta etäisesti näyttävä pikku tuhnu jotka kaikki toimivat 20+ eri esineelle riittävät. Ei ketään kiinnosta näyttääkö ruosteinen tikari ja ruosteinen pistomiekka erilaisilta. Tai ruosteinen tikari ja yberhieno mahtimiekka sen puoleen. Se on se sisältö. ei se ulkoasu ;).

Hyvältä näyttää, keep up the good work (sivuilla muuten typo: ominaisuudet-sivulla "Game contains dungeons where you can get nice equipment for ->you<- character" = YOUR character. Eli ei sinähahmolle vaan hahmollesi.)
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.

User avatar
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Valleys of Damaroth - Curse of the Terokael

Post by temu92 » Sun Sep 02, 2007 10:08 am

Ozcar wrote:Pliis, pliis, PLIIS älä nyt pilaa tätä asettamalla jousiaammunnan heikoimmaksi ja taikuuden tehokkaimmaksi taidoksi. Pelistä menee maku jos vain yhdellä taitoluokalla pärjää. Hyvin tasapainotettu on puoliksi tehty ;).

Eikä nyt kaikista tavaroista tarvitse tehdä omaa animaatiotaan, kunhan nyt joku miekan näköinen, jousta muistuttava ja vaikka sauvalta etäisesti näyttävä pikku tuhnu jotka kaikki toimivat 20+ eri esineelle riittävät. Ei ketään kiinnosta näyttääkö ruosteinen tikari ja ruosteinen pistomiekka erilaisilta. Tai ruosteinen tikari ja yberhieno mahtimiekka sen puoleen. Se on se sisältö. ei se ulkoasu ;).

Hyvältä näyttää, keep up the good work (sivuilla muuten typo: ominaisuudet-sivulla "Game contains dungeons where you can get nice equipment for ->you<- character" = YOUR character. Eli ei sinähahmolle vaan hahmollesi.)
Joo, yritetään laittaa sillai et jouskarit ja pyssyt on ihan sopivan tehokkaita. Oma lemppari class on aina ollu ranger/hunter (oblivion, wow, gw on ainakin mis mulla on huntteri/rangeri)

Ja toihan on ihan hyvä idea ettei piirretä ihan kaikkia. Vaikka kyllä kaikkien tehoikkaimpiin ja legendaarisimpiin tavaroihin pitää saada omat uniikit kuvat :D

Ja vielä. Korjaamaan typoa --->

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Valleys of Damaroth - Curse of the Terokael

Post by regalis » Sun Sep 02, 2007 11:45 am

temu92 wrote:On ihan sairasta piirtää 8 erilaista kuvaa samasta vaatteesta per rotu yhestä vaatteesta jos vielä pitää piirtää kans animaatiot niihin, joten ehdottakaa jotain helpottavaa juttua tähän.
Minä tein RPG:ssäni niin kylmästi, etteivät vaatteet, haarniskat tai kypärät näy pelaajan päällä. Jos ne näkyisivät, tekisin varmaankin niin, että piirtäisin haarniskojen tai vaatteiden kuvat, jotka sitten asetetaan pelaajan kuvan päälle. Eli samaa haarniskan kuvaa voitaisiin käyttää eri roduilla.

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Valleys of Damaroth - Curse of the Terokael

Post by koodaaja » Sun Sep 02, 2007 5:34 pm

regalis wrote:
temu92 wrote:On ihan sairasta piirtää 8 erilaista kuvaa samasta vaatteesta per rotu yhestä vaatteesta jos vielä pitää piirtää kans animaatiot niihin, joten ehdottakaa jotain helpottavaa juttua tähän.
Minä tein RPG:ssäni niin kylmästi, etteivät vaatteet, haarniskat tai kypärät näy pelaajan päällä. Jos ne näkyisivät, tekisin varmaankin niin, että piirtäisin haarniskojen tai vaatteiden kuvat, jotka sitten asetetaan pelaajan kuvan päälle. Eli samaa haarniskan kuvaa voitaisiin käyttää eri roduilla.
Ei muuten voi, kääpiölle kun ei ihan istu haltijan haarniska. Ja 8 kuvaa on snobeilua, 4 riittää aivan mainiosti. Se ei ihan niin hienolta näytä, muttei myöskään pilaa peliä. Ikä ja terveyshän siinä menee, jos piirtää 8*8=64 kuvaa joka hahmosta, kerropa se vielä rotujen määrällä ja kahdella, kun otetaan sukupuolet huomioon. 64*2 = 128, 128*4 = 512. Ja siinä oli hahmot, muista vielä haarniskat, siitä toinen mokoma. Ja aseista ja muista esineistä vielä lisää. Unohtamatta karttoja. Pitkälti toista tuhatta kuvaa saat piirtää tuolla meiningillä. Olettaen, että teet kahdeksan framen kävelyanimaation, neljän framen animaatiolle kun nauraa kalatkin : D

Ja onnea projektille, kuulostaa todella odottamisen arvoiselta.

User avatar
_machine
Newcomer
Posts: 14
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:19 pm

Re: Valleys of Damaroth - Curse of the Terokael

Post by _machine » Mon Sep 03, 2007 6:23 pm

Ihan kiinnostavalta vaikuttava projekti, tosin mahdolliset lupakset lisä-osista ja
niiden ominaisuuksista kertovat, että peli tuskin koskaan valmistuu. Myös 1 screenshotti
pienestä palasta maata ei oikein vakuuta. Peli on ehkä hyvin suunniteltu, mutta se
ei takaa valmistumista.
[PC][Wii][GC][N64][GBC]
-Up the Irons!

FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Re: Valleys of Damaroth - Curse of the Terokael

Post by FuJi » Mon Sep 03, 2007 8:13 pm

Peli vaikuttaa ihan odottamisen arvoiselta. Screenshotteja olisi kyllä voinut olla enenmmän, koska olisi ollut kiva
nähdä vähän enemmän pelistä. Toivottavasti tämä peli valmistuu joskus ;)

User avatar
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Valleys of Damaroth - Curse of the Terokael

Post by MAVmaggot » Sat Sep 22, 2007 5:48 pm

_machine wrote:Ihan kiinnostavalta vaikuttava projekti, tosin mahdolliset lupakset lisä-osista ja
niiden ominaisuuksista kertovat, että peli tuskin koskaan valmistuu. Myös 1 screenshotti
pienestä palasta maata ei oikein vakuuta. Peli on ehkä hyvin suunniteltu, mutta se
ei takaa valmistumista.
tosi kannustavaa.

toivottavasti jaksat tehdä loppuun, ja juoni kuulosti hyvältä :D

Post Reply