SkyHigh

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

SkyHigh

Post by Aavesoturi »

Aikoinaan beta#5:lle aloitin tekemään SkyHigh lentelypeliä, josta valmistui julkiseen jakeluun kaksinpelattava demo. Beta#5:n hitaus kuitenkin tuli tielle. Viime kesänä kaivoin projektin esiin ja väänsin siitä pikaisesti uuden version, koska minusta hakeutuvia ohjuksia on oikein kiva väistellä. Koodasin homman 88mm Revisitedin päälle.

Homma toimi, paitsi että huomasin, ettei nykynäppäimistöt tykkää jos kovin montaa nappulaa pitää pohjassa samaan aikaan -> kaksinpelissä näppis ei aina reagoinut painalluksiin kiivaimmassa tuoksinassa. Niinpä jouduin koodaamaan peliin myöskin pienen tekoälyn (aktivoidaan F10:stä).

Pitkään tämä kyhäelmä on jo hautunut kovolla siinä toivossa, että kehittäisin sitä vielä pidemmälle. Mutta en jaksa, minulla on mielenkiintoisempaa tulossa. Harkitsin pitkään laittaisinko tämän esimerkkikoodeihin vai projekteihin ja päädyin lopulta jälkimmäiseen, koska vaikka lähdekoodi on mukana ja tuotos ei ole todellakaan kovin iso, se on kuitenkin peli.

Lue ohjeet ja säädä Config.ini mieleiseksesi ennen pelin käynnistämistä. Huomio, että mukana ei tule exeä, vaan joudut itse kääntämään projun lähdekoodista.
Lataa paketti
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: SkyHigh

Post by iTKEVAnAKKI »

Ohhoh :D Hitsit kun et enään tee tätä, tuli niin paljon ideoita... Tämän voisi myös laittaa esimerkkeihin, oli sen verran hyvää koodia ja kaikki eivät välttämättä löydä tätä projektien seasta.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: SkyHigh

Post by Aavesoturi »

Jos on ideoita niin siitä vaan koodaamaan; koodi on siinä juurikin sitä varten että sitä saa käyttää jos tarpeelliseksi katsoo. :)
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: SkyHigh

Post by MaGetzUb »

Iha kiva moottori... Ja AI oli aika paha... Voiko noit pilviä lainata omaa pelii??? Saat sun nime loppu teksteihin, jos oot ite tehny noi grafiikat. ;)
EDIT:

Hyvä. pilvet näytti niin hyviltä, että oli pakko kysyä. :) Mun siinä pelissä pelimoottori hidastelee, et pitää kattoo.

Last edited by MaGetzUb on Sat Dec 29, 2007 12:46 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: SkyHigh

Post by Aavesoturi »

programmer of DSG wrote:Voiko noit pilviä lainata omaa pelii??? Saat sun nime loppu teksteihin, jos oot ite tehny noi grafiikat. ;)
Pilvet generoin jotenkin, joten lainaa pois. Kaikki paitsi räjähdys-animaatio (ja taustakuvat) on itse tehtyjä.
Post Reply