A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Astigma
Moderator
Moderator
Posts: 195
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:56 pm
Location: Kuopio, Finland
Contact:

A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by Astigma »

Jotkut ovat ehkä kuulleet A Stigmatorista ja jotkut eivät, mutta päätin perustaa uusille foorumeille aiheen tästä sovelluksesta. Kyse on siis tilekarttaeditorista, joka osaa tallentaa kartat Tilesterin ja siten myös CoolBasicin ymmärtämään muotoon. A Stigmator on luotu CoolBasicilla, joten aivan hurjaksi vauhtihirmuksi sitä ei voida sanoa, mutta toimii yleensä riittävän nopeasti.

Miksi sitten käyttää A Stigmatoria? Käytettävyys, ominaisuudet, hyvä manuaali ja yhteensopivuus ovat ne asiat, joiden takia A Stigmatoria kannattaa käyttää Tilesterin sijaan.

Mistä sen saa ladattua? Charged Studiosin sivuilta osoitteesta http://charged.relaa.net. Suora linkki projektin sivuille on tässä.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by temu92 »

Tämä on minun suosikkini. Eikös tätä voisi nastoittaa (pinned, sticky etc.)? Ei tarttis kaikkien aloittelijoiden yrittää löytää tätä jostain ihan alta
Mr.Demolition
Newcomer
Posts: 21
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:54 am

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by Mr.Demolition »

Latasin. Kokeilen onko parempi kuin TileGen :D
Raspful
Member
Posts: 83
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:40 pm
Location: Raisio
Contact:

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by Raspful »

Itse olen käyttänyt tätä, mutta nykyään käytän tilesteriä.Jostain syystä A Stigmator mavittaa aina välillä, ja kartta katoaa. Eli kartta pitäisi tallentaa aina vähän väliä ettei se katoa.

Itse en tuota muistanut tehdä joten olen joutunut tekemään karttoja useamman kerran.

Nyt käytän tilesteriä sen luotettavuuden takia.

A Stigmatorin plussat ja miiukset:

+ominaisuudet
+helppo käyttää


-mavit/muut virhe ilmoitukset
Tiimin kotisivut

Ydintuhon edistyminen:

Koodi=[70%]
Grafiikka=[60%]
Kentät=[40%]
Musiikki=[50%]
Astigma
Moderator
Moderator
Posts: 195
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:56 pm
Location: Kuopio, Finland
Contact:

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by Astigma »

Raspful wrote:Itse olen käyttänyt tätä, mutta nykyään käytän tilesteriä.Jostain syystä A Stigmator mavittaa aina välillä, ja kartta katoaa. Eli kartta pitäisi tallentaa aina vähän väliä ettei se katoa.

Itse en tuota muistanut tehdä joten olen joutunut tekemään karttoja useamman kerran.
Kuten vanhoilla foorumeilla monesti tuli todettua, on MAV:n metsästäminen erittäin vaikeaa, koska itselläni ohjelma ei saa aikaan MAVia minkäänlaisessa tilanteessa. Myös suurella osalla käyttäjistä ohjelma toimii moitteettomasti, joten ongelma lienee jotenkin laitteistoriippuvainen sillä olen testannut ohjelmaa usealla eri Windows-versiolla.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by -Z- »

Tämä ohjelma on itselläni ainakin käytössä. Tilesterissä jotkin elintärkeät toiminnot ovat monimutkaisten näppäin"oikoteiden" takana, kun taas A stigmatorissa ne löytyvät sivupalkista tai parin näppäimenpainalluksen takaa. A Stigmator on yksinkertaisesti käyttäjäystävällisempi ;)
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Mr.Demolition
Newcomer
Posts: 21
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:54 am

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by Mr.Demolition »

Kyllä tulen TileGeniä käyttämään jatkossakin. Yksi hieno asia tuossa oli se MiniMap generator =).
Quru
Newcomer
Posts: 15
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:09 pm

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by Quru »

Loistavahan tämäkin, käytin pitkän aikaa, mutta siirryin TileGeniin, koska pidän sen käyttöliittymästä enemmän. Ja pyörii sulavammin windowedina.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by Pate5 »

Mielestäni A Stigmator on ehdottomasti paras tile-editori. Hyvä käyttöliittymä, paljon ominaisuuksia ja sulava pyöriminen tekevät stigmatorista hyvän.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by Mysterius Coder »

Kyllähän tämä tilesterin hakkaa. Huomasin, että a sigmator ja tilegen ovat aika samanlaisia (ainakin ulkoasultaan :D ) Muuten käyttäisin a stigmatoria mutta mavittaa niin per**leesti. Joten olen valinnut tilegenin. Toivotaan, että tilesterien korvikkeiden kehitys ei ole vielä ohi. Uutta versiota vaan tulemaan :mrgreen:
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by Vouldenhaul »

Ite käytän tätä ehkä eniten. MAVia ei ole pahemmin tullut ja ohjelma on varsin kätevä. Eipä tästä paljon negatiivista sanottavaa löydy.
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by MAVmaggot »

Tosi hyvää jälkeä, tätä tätä tulen käyttämään :)
Khamûl
Member
Posts: 73
Joined: Sat Sep 22, 2007 8:46 pm

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by Khamûl »

itse käytän tilegeniä, koska testatessa mappeja samaan aikaa sigmatorin kanssa cb sanoo minulle että tiedostot on jo käytössä....
tilegenissä tällaisia ei tule, ja käyttöliittymä on mukavampi.
8-)
Will the highways on the Internet become more few? --G.W.Bush
cheeshelmet.jr
Member
Posts: 75
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:59 am

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by cheeshelmet.jr »

Kyllä tämä on kaikista paras se on nopea itselläni isojen karttojen kanssa
Siiseli
Newcomer
Posts: 14
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:27 am

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by Siiseli »

Tätä tuli tosiaan bouncen teossa käytettyä. Toimiva ja hyvä editori oli kyllä.
User avatar
duck
Member
Posts: 80
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:41 pm

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by duck »

toimiva, hyvä ja selkee.
käytän tätä lähes aina, paras coolbasicin karttaeditori..

ja tosiaan, joskus mavittaa mulla ainakin, yleensä kun painaa kummatkin hiiren näppäimet pohjaan, ja joskus muutenkin.
Lentäjä-ässä:
lentäjä-ässä
Raspful
Member
Posts: 83
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:40 pm
Location: Raisio
Contact:

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by Raspful »

Raspful wrote:Itse olen käyttänyt tätä, mutta nykyään käytän tilesteriä.Jostain syystä A Stigmator mavittaa aina välillä, ja kartta katoaa. Eli kartta pitäisi tallentaa aina vähän väliä ettei se katoa.

Itse en tuota muistanut tehdä joten olen joutunut tekemään karttoja useamman kerran.

Nyt käytän tilesteriä sen luotettavuuden takia.

A Stigmatorin plussat ja miiukset:

+ominaisuudet
+helppo käyttää


-mavit/muut virhe ilmoitukset
Kun tuota viestiä kirjoitin en muistanut mistä MAV oikein tuli niin nyt kun A Stigmatoria taas on tullut käytettyä (ominaisuuksien takia) niin MAV:in sain taas aikaan ja huomasin että aina kun yritän käyttää kumoa toimintoa toisen kerran A Sitigmatorin käynnistyksen jälkeen niin tulee se vietävän MAV. Nyt kun muistan kartankin tallentaa aina vähänväliä niin työskentely A Stigmatorilla on oiken mukavaa...


EDIT:

Latasin uusimman version ja ensitesteissä MAV:ia ei ilmennyt!!!

EDIT:

Äh! Tuli se MAV sittenkin.

Tiimin kotisivut

Ydintuhon edistyminen:

Koodi=[70%]
Grafiikka=[60%]
Kentät=[40%]
Musiikki=[50%]
FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by FuJi »

MAV.

Kun klikkaa siinä editorissa hiiren oikeaa nappia ja yrittää valita niitä tilejä siitä nini tulee MAV.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by MaGetzUb »

Minulla olisi mahtava idea A Stigmator: iin. Noh itse ohjelma kävisi jonkun kuvan läpi ja lukisi tavallaan data värejä kuvasta esim jos jossain paikassa on sinistä se pistäisi siihen paikkaan tilekartalla vaikka vettä, ja jos löytyisi jostain kohtaa vihreää siihen kohtaan karttaa lisättäis ruohoa. Sillä tavalla saisi helposti tehtyä ylhäältä kuvattuja karttoja, esim rooli peliin, johon tulee valtava kartta. Tajusitteko? :D ;) Karttojen tekeminen helpottoisi todella paljon.
EDIT:

Tarvitsen tätä ominaisuutta siksi, koska teen itse rooli peliä jossa on noin 1024x600 mappi ja ne kaikki talot pitäisi tulla pikselilleen.

EDIT:

Tarkoitin juuri tuota, mitä the fish sanoi. Offtopick: ehem rpg tarkootat varmaan rgb?

Last edited by MaGetzUb on Sat Nov 03, 2007 7:29 pm, edited 2 times in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: A Stigmator - vaihtoehto Tilesterille

Post by TheFish »

programmer of DSG wrote:Minulla olisi mahtava idea A Stigmator: iin. Noh itse ohjelma kävisi jonkun kuvan läpi ja lukisi tavallaan data värejä kuvasta esim jos jossain paikassa on sinistä se pistäisi siihen paikkaan tilekartalla vaikka vettä, ja jos löytyisi jostain kohtaa vihreää siihen kohtaan karttaa lisättäis ruohoa. Sillä tavalla saisi helposti tehtyä ylhäältä kuvattuja karttoja, esim rooli peliin, johon tulee valtava kartta. Tajusitteko? :D ;) Karttojen tekeminen helpottoisi todella paljon.
EDIT:

Tarvitsen tätä ominaisuutta siksi, koska teen itse rooli peliä jossa on noin 1024x600 mappi ja ne kaikki talot pitäisi tulla pikselilleen.

Tuohan edellyttäisi, että stigmatorille kerrottaisiin ensin mikä tileä värit vastaavat.
Siinä pitäisi myös tehdä pikselin tarkkuudella iso kuva kartasta (1024*600=614400), ellei sitten tee isoja alueita samaa tileä, jolloin kartasta tulisi tylsä (tietysti jos se ottaisi randomilla eri vaihtoehdoista jonkin, niin saisi vähän enemmän vaihtelua, mutta siitä ei tulisi aina järkevän näköistä). Ja kaikkien rgb-arvojen olisi oltava oikein.
EDIT:

joo. rgb:Tähän minä tarkoitin...

Last edited by TheFish on Sat Nov 03, 2007 8:22 pm, edited 1 time in total.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Post Reply