Page 1 of 2

Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Wed Dec 05, 2007 3:25 pm
by Pate5
Elikkä... Tässä on juuri aloittamani aika erikoinen tasoloikka. Ukko ei liiku normaaleista näppäimistä, vaan sitä ohjataan kirjoittamalla skriptejä.

Screeni:

Image

Lataa

Nimiehdotuksia ja muita kommentteja saa antaa.

-Pate5

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Wed Dec 05, 2007 3:30 pm
by jannepelaa
Pakettia ei löydy.

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Wed Dec 05, 2007 3:31 pm
by Koodiapina
Huomasin tuon "Don't use big characters" tekstin. Voit muuttaa koodin kaikki kirjaimet pieniksi näin:

Code: Select all

Lower(komento$)

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Wed Dec 05, 2007 3:32 pm
by Pate5
Oho. :o Iso kirjain puuttui. Olipas pienestä kiinni... no, nyt se on korjattu.
EDIT:

Grandi wrote:Huomasin tuon "Don't use big characters" tekstin. Voit muuttaa koodin kaikki kirjaimet pieniksi näin:

Code: Select all

Lower(komento$)
Enpä ollut huomannut tuommoista komentoa. Kiitos. :)[/edit]

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Wed Dec 05, 2007 3:39 pm
by Basic
Tästä tulee varmasti mielenkiintoista, odotan valmistumista. 8-)

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Wed Dec 05, 2007 3:59 pm
by iTKEVAnAKKI
Itellänikin on ollut samanlainen projekti, mutta iteltäni loppu ideat kesken :D Toivottavasti saat tämän valmiiksi, koska idea on mahtava(ainakin omasta mielestäni) Ja grafiikat näytää hyviltä.

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Wed Dec 05, 2007 6:09 pm
by Coolariko
Minusta se player.kill on aika huono laita siihen vaikka lopeta.peli :D
pelin nimi Voisi olla skirpt :D skirpt ei skript. Laitatkos nimen tekijöihin jos nimi on hyvä.

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Thu Dec 06, 2007 2:01 pm
by MaGetzUb
Wau grafiikat on hienot... En ole itse vielä ladannut pakettia :D ... Millä ohjelmalla teet noita grafiikoita (jos saan kysyä) ?
Ja nimi ehdotus: Skript Man

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Thu Dec 06, 2007 2:01 pm
by Thomazu
Ihan kohtalaiselta vaikutti, ainoa mikä olisi voinut olla toisin oli se että tuo "player." olisi ollut aina valmiina inputissa. En itse ainakaan jaksa kirjoittaa aina "player." tuohon alkuun vaikka se on pakko. Muuten hieno peli.

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Thu Dec 06, 2007 2:26 pm
by Pate5
programmer of DSG wrote:Wau grafiikat on hienot... En ole itse vielä ladannut pakettia :D ... Millä ohjelmalla teet noita grafiikoita (jos saan kysyä) ?
Ja nimi ehdotus: Skript Man
Grafiikat on tehty photarilla.
Ja se on muuten enkuksi script. Ihan ok ehdotus. Pitää miettiä...
Thomazu wrote: Ihan kohtalaiselta vaikutti, ainoa mikä olisi voinut olla toisin oli se että tuo "player." olisi ollut aina valmiina inputissa. En itse ainakaan jaksa kirjoittaa aina "player." tuohon alkuun vaikka se on pakko. Muuten hieno peli.
Tämä on sitä varten, että peliin tulee myöhemmissä leveleissä luultavasti muitakin komentoja kuin pelaajaan liittyviä esim. world.changegravity.
Ja muuten pelistä tulisi liian helppo. ;)

No pistäkää vaan lisää kommentteja ja nimiehdotuksia.

-Pate5

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Thu Dec 06, 2007 7:51 pm
by Bagard
Mikäs sen parempi nimi kuin Javamies :P

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Thu Dec 06, 2007 8:00 pm
by Coolariko
Bagard wrote:Mikäs sen parempi nimi kuin Javamies :P
Kyllä tuo javamies olisi aika Hyvä nimi.

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Thu Dec 06, 2007 8:30 pm
by Awaclus
Öö... en tajuu?!? Kirjotin siihen että player.setspeed(8) ja ei tehnyt muuta kuin sanoi correct script. ja kun kirjotin player.jump.(13) niin sanoi että invalid force. Idea on kyllä hyvä.

[pilkunviilaus]Ööh, eikös tuo "dont" kirjoiteta "Don't."[/pilkunviilaus]

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Thu Dec 06, 2007 9:12 pm
by -Z-
Tuohon pitäisi saada kartan scrollaus. Muuten tulee liian monia uudelleenyrityksiä, kun putoaa piikkeihin joita ei edes nähnyt hetki sitten :P (Siis kai peliin tulee jotain esteitä?)
EDIT:

lollzors, 69 postia O.O


Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Thu Dec 06, 2007 9:36 pm
by TheDuck
Chaosworm wrote:Öö... en tajuu?!? Kirjotin siihen että player.setspeed(8) ja ei tehnyt muuta kuin sanoi correct script. ja kun kirjotin player.jump.(13) niin sanoi että invalid force. Idea on kyllä hyvä.

[pilkunviilaus]Ööh, eikös tuo "dont" kirjoiteta "Don't."[/pilkunviilaus]
Yritäs player.setspeed.8 tai player.jump.13

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Fri Dec 07, 2007 9:40 am
by Awaclus
laalala...

Toimii, luulin että piti kirjoittaa sulkuihin :D

Pääsin pelin läpi.

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Fri Dec 07, 2007 6:30 pm
by MAVmaggot
idea on tosi hyvä, mä tykkäsin :)
-Z- wrote:Tuohon pitäisi saada kartan scrollaus. Muuten tulee liian monia uudelleenyrityksiä, kun putoaa piikkeihin joita ei edes nähnyt hetki sitten :P (Siis kai peliin tulee jotain esteitä?)
joo scrollaus pitää ehdottomasti tulla, jos esteitäkin tulee (tai ehkä vihujakin!).
Ja nimi ehdotus: (bagardin ehdotuksesta vähän muokattu) eli Javaman :D

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Fri Dec 07, 2007 10:48 pm
by valscion
Voisit tehdä hienomman player.kill komennosta. Jos heität vaikka privalla viestiä, niin voin mahdollisesti väsätä sulle ukon kuoleman.

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Sat Dec 08, 2007 3:34 pm
by tuhoojabotti
ehdotus:
samallailla kuin komentorivissä eli kun painaa ylöspäin nuolta niin voi selata aikaisempia "scriptejä"

mutta ihan kiva proju toivottavasti saadaan enemmän scriptejä ja ettei proju pakastu...

plussat:
-idea
-grafiikat
miinukset:
-scriptien vähyys
-ei vihuja / esteitä (player.hit, player.kick ;))
-kuolema animaatio puuttuu
-ei vielä paljoa kenttiä

tulos: 8-
vaatii vielä paljon työtä mutta ideana se on tosi hyvä ;)

Re: Skriptipeli(nimi hakusessa)

Posted: Sat Dec 08, 2007 4:43 pm
by Bambi
En tiedä onko jo ehdotettu/sanottu, että pistä siihen toiminto, jolla voi pysäyttää jätkän. Esim: player.stop