Page 1 of 1

tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Posted: Tue Dec 04, 2007 12:37 am
by MaGetzUb
Niin, elikkäs tuossa otsikossa mainitsinkin, että tarvitsen helpon isometrisen kartta editorin, jolla voisi tehdä mäkiä, kallioita ra2- tyyliin. En tiedä tyssähtääkö tämä proju, niinkuin usein mun omien projujen tapana :|, mutta jos ei tyssähädä niin sen isometrisen HELPON kartta editorin tekiä saisi nimensä loppu teksteihin. Tartten tietenkin funktioita siihen, kun ladataan tiedosto.. Mutta jos apua löytyy olisin hyvin kiitollinen. ;)
EDIT:

Niin ja tästä pelistä pitäisi tulla ReadAlert2- tyylinen, eli isometrinen strategia peli.

EDIT:

2. Tarkoitin isometristä kartta editoria jolla saisi tehtyä mäkejä ra2 tyyliin.


Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Posted: Tue Dec 04, 2007 10:51 pm
by CCE
viewtopic.php?f=11&t=42&p=393

No siinä ois, kaikki kunnia vaan Dibalolle :D

Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Posted: Wed Dec 05, 2007 1:33 pm
by Pate5
programmer of DSG wrote:
EDIT:

2. Tarkoitin isometristä kartta editoria jolla saisi tehtyä mäkejä ra2 tyyliin.

Eipä tuollaista ole. Eikä varsinkaan helppoa. Suosittelisin tekemään kokonaan oman isometrisen enginen. Jos taidot eivät riitä tähän, tuskin pelistäkään tulee mitän.

Isometristen pelien tekeminen ei ole helppoa. Eikä varsinkaan strategiapelien(itsellä on tästä kokemusta, oma projekti meneillään). Jos et omaa osaa tehdä, suosittelisin tyytymään DibIsosteriin.

-Pate5

Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Posted: Thu Dec 06, 2007 2:55 pm
by MaGetzUb
Noh.. kai sitte pitää ruveta itte väsää tuota isometristä systeemiä jos jaksaa... :)

Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Posted: Thu Dec 06, 2007 4:43 pm
by Astigma
Veikkaanpa että sellaisen kunnollisen isometrisen karttaeditorin tekemiseen menee ainakin se puolisen vuotta ja kun on tosiaan vaatimuksena tuo, että erilaiset tasot pitäisi saada mukaan, niin iso projekti kyseessä. Että aika paljon pyydetty on. Mutta jos sen saat itse tehtyä, niin varmasti olet paljon oppinut sen jälkeen.

Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Posted: Thu Dec 06, 2007 6:53 pm
by Jonez
Siitä on kauan kun pelasin viimeksi red alert kakkosta, mutta kun pikaisesti vilkaisin screenejä kyseisestä pelistä, niin vaikutti siltä että ne mapit olivat täysin litteitä, ja ne mäet ym. ovat vain illuusiota.

Tein ite nopeesti muutaman isometrisen tilen ja yhdistin ne. Niinkuin huomaat, se kuva on täysin litteä, mutta silti siinä näyttäisi olevan mäki ja jyrkänne. En ruvennut tekemään mitenkään hienompaa ja aidompaa versiota, mutta tosta saa hyvän kuvan siitä mitä tarkotan.

Eli käsittääkseni ton Dibalon editorin pitäisi toimia tässä projektissa ihan hyvin.

Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Posted: Sat Dec 08, 2007 8:53 pm
by MaGetzUb
Hmph, miksen mä tuota ennemmi hokannu?!?
EDIT:

Saako tuota settiä testata? Ei siihen peliin vaa iha diblosteril... mikä lie...


Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Posted: Sun Dec 09, 2007 1:21 pm
by Jonez
Et tarvii mun lupaa käyttämään tota settiä, jos et julkaise sitä mitenkään :)
Mutta saat käyttää vaikka pelissä ja väittää omaksesikin jos haluat.

Sun pitää kuitenki muokata sitä kuvaa ennen ku se toimii siinä editorissa kunnollisena settinä.

Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Posted: Mon Dec 10, 2007 5:52 pm
by MaGetzUb
Hetke aikaa ku tuos pidin taukoa, nii muistin et, mulla on RedAlert2:sen kartta editori (FinalAlert2). Ne mäet ei toteuteta tuol tyylil vaa niit palasia "Nostetaan y-suunnassa, ja sillä tyylillä tehtiin se efekti. ;) Mut en oo varma. Mäny otan tuon setin tuost, ku tuli lupa.

Re: tough weaponry (tarttis helpon isometrisen kartta editorin)

Posted: Thu Dec 13, 2007 3:42 pm
by koodaaja
programmer of DSG wrote:Hetke aikaa ku tuos pidin taukoa, nii muistin et, mulla on RedAlert2:sen kartta editori (FinalAlert2). Ne mäet ei toteuteta tuol tyylil vaa niit palasia "Nostetaan y-suunnassa, ja sillä tyylillä tehtiin se efekti. ;) Mut en oo varma. Mäny otan tuon setin tuost, ku tuli lupa.
No sehän onkin jo paljon helpompi tehdä, useita kerroksiahan karttojen on kuitenkin pakko tukea. Ja rampit saa myös tehtyä verrattain heplosti.