Page 4 of 9

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Tue Feb 12, 2008 4:18 pm
by Myst!c
Pate5 wrote:
Vouldenhaul wrote:Ite testasin ja suoraan sanoen aikamoinen pettymys koko peli, eikä pysty omasta mielestä Epic Crusadea haastamaan oikein millään osa alueella. Ainoa, joka vaikutti hyvältä oli noissa screenshoteissa nähdyt synkemmät maisemat, jotka kyllä vaikutti mielenkiintosilta. Projekti ei siis missään nimessä mikään huono ole, mutta Epic Crusade nostanut monelta osin riman sille tasolle, että kilpailijoilta vaaditaan tosi paljon. Ihan kaikin puolin pätevä CB projekti siitä huolimatta, arvosanana kokeillun perusteella 8,5. ;)
Kaikenlaisia kritiikkejä ja parannusehdotuksia otetaan vastaan. Missä osa-aluseissa peli oli huonoin? Mitä parannettavaa löytyisi? Kertokaa vaan kaikki huonot asiat, niin yritän parantaa.
EDIT:

Jee! Sadas viesti.

Grafiikoista se puoli että naamakuvat ja ukot voisi olla hieman tarkemmin tehdyt että ne sulautuisi talojen ja maastojen todella hienoihin grafiikoihin. :)

Muuta sanottavaa ei olekaan koska uudesta versiosta ei ole versioita näkynyt. :)

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Tue Feb 12, 2008 4:21 pm
by Pate5
Huonoja puolia voi kertoa myös vanhasta versiosta. Eli kaikki kritiikki mitä mieleen tulee vaan tänne.

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Tue Feb 12, 2008 5:09 pm
by KuroNeko
Tähän asti, mitä olen seuraillut projektiasi, niin voin todeta että näyttää todella hienolta. On hienoa nähdä edes jonkun cb:n rpg projektin valmistuvan (itselläni menee varmaan vielä pitkä aika). Muutama asia kuitenkin pisti silmään: Jäljittelevätkö pelisi grafiikat tätä ns. anime/manga-tyyliä? Ei millään pahalla, mutta naamakuvat ovat mielestäni aika ruman näköisiä, näyttää vähän animen ja westernin piirustustyylin sekasikiöltä. Toinen asia oli tilet, nimittäin, tuo metsä oli aika karun näköistä, ehkä enemmän variaatiota kehiin, niin näyttää hienommalta. Talot oli kyllä piirretty hienosti.

Toivotan kuitenkin onnea projektillesi, toivottavasti saat pelin valmiiksi tuohon päivämäärään mennessä.
Ite testasin ja suoraan sanoen aikamoinen pettymys koko peli, eikä pysty omasta mielestä Epic Crusadea haastamaan oikein millään osa alueella. Ainoa, joka vaikutti hyvältä oli noissa screenshoteissa nähdyt synkemmät maisemat, jotka kyllä vaikutti mielenkiintosilta. Projekti ei siis missään nimessä mikään huono ole, mutta Epic Crusade nostanut monelta osin riman sille tasolle, että kilpailijoilta vaaditaan tosi paljon. Ihan kaikin puolin pätevä CB projekti siitä huolimatta, arvosanana kokeillun perusteella 8,5. ;)
Toivoisin, että ette vertailisi pelejämme, tämä ei ole kilpailu.

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Tue Feb 12, 2008 7:09 pm
by Vouldenhaul
KuroNeko wrote:
Ite testasin ja suoraan sanoen aikamoinen pettymys koko peli, eikä pysty omasta mielestä Epic Crusadea haastamaan oikein millään osa alueella. Ainoa, joka vaikutti hyvältä oli noissa screenshoteissa nähdyt synkemmät maisemat, jotka kyllä vaikutti mielenkiintosilta. Projekti ei siis missään nimessä mikään huono ole, mutta Epic Crusade nostanut monelta osin riman sille tasolle, että kilpailijoilta vaaditaan tosi paljon. Ihan kaikin puolin pätevä CB projekti siitä huolimatta, arvosanana kokeillun perusteella 8,5. ;)
Toivoisin, että ette vertailisi pelejämme, tämä ei ole kilpailu.
Ei nyt pahalla teille kummallekaan, mutta kun CB:llä ei niin hirveen montaa RGP:tä ole, niin ainakin omalta osalta noita alkaa vertailla vähän väkisinkin. Jos mitään vertailukohtaa taas ei olisi, niin arvostelukin menisi vaikeammaksi.

Pelistä pyydettiin niitä asioita, jota voitaisiin parantaa, niin yleisesti testiversiossa ainakin grafiikka saisi olla sieltä täältä hiotumpaa, kasvoja voisi parantaa, tilesettiin laittaa enemmän monipuolisuutta ja mm noi polkujen liitoskohdat korjata. Kävely animaatiot jäävät jossain kohtia pyörimään sekunnin kaksi, vaikka ukko olisi jo pysähtynyt. Muutenkin tohon kävelyyn enemmän realistisuutta ja pehmeyttä. Varjostukset saisivat olla selvemmät (taas menen väkisinkin vertaamaan Nekon peliin) ja esim vesi saattaisi näyttää paremmalta, jos siinä joku animaatio.

Tossa nyt tuli pelkkiä huonoja puolia, kun niitä pyydettiin, mutta hyvinä pitää erityisesti mainita erilaiset 3D kuvat, mieleenpainuva musiikki ja laaja avoin maailma. Tarinakin vaikutti ihan hyvältä. Toivottavasti tulee valmiiksi pian (Crusadea joudutaan kai viellä oottaan pitkäääään)... ;)

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Tue Feb 12, 2008 8:18 pm
by MaGetzUb
Vouldenhaul wrote:Ei nyt pahalla teille kummallekaan, mutta kun CB:llä ei niin hirveen montaa RGP:tä ole, niin ainakin omalta osalta noita alkaa vertailla vähän väkisinkin. Jos mitään vertailukohtaa taas ei olisi, niin arvostelukin menisi vaikeammaksi.

Pelistä pyydettiin niitä asioita, jota voitaisiin parantaa, niin yleisesti testiversiossa ainakin grafiikka saisi olla sieltä täältä hiotumpaa, kasvoja voisi parantaa, tilesettiin laittaa enemmän monipuolisuutta ja mm noi polkujen liitoskohdat korjata. Kävely animaatiot jäävät jossain kohtia pyörimään sekunnin kaksi, vaikka ukko olisi jo pysähtynyt. Muutenkin tohon kävelyyn enemmän realistisuutta ja pehmeyttä. Varjostukset saisivat olla selvemmät (taas menen väkisinkin vertaamaan Nekon peliin) ja esim vesi saattaisi näyttää paremmalta, jos siinä joku animaatio.

Tossa nyt tuli pelkkiä huonoja puolia, kun niitä pyydettiin, mutta hyvinä pitää erityisesti mainita erilaiset 3D kuvat, mieleenpainuva musiikki ja laaja avoin maailma. Tarinakin vaikutti ihan hyvältä. Toivottavasti tulee valmiiksi pian (Crusadea joudutaan kai viellä oottaan pitkäääään)...
Ei munkaa mielest kannata kilpaalla, kummmatki pelit tulee olemaan hyviä (aivan varmasti :D) , kummassakin pelissä voi olla puutteita toiseen pelii verrattuna, niin että ei kannata kilpaalla.

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Tue Feb 12, 2008 8:59 pm
by Vouldenhaul
programmer of DSG wrote: Ei munkaa mielest kannata kilpaalla, kummmatki pelit tulee olemaan hyviä (aivan varmasti :D) , kummassakin pelissä voi olla puutteita toiseen pelii verrattuna, niin että ei kannata kilpaalla.
HUOM! Vertailu ja kilpailu ei tarkota samaa asiaa... Vertailla voi, vaikkei ne kilpailiskaan, mutta anyway toivotaan, ettei kummatkaan pelit floppaa... :P

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Wed Feb 13, 2008 4:56 pm
by Pate5
Taiteilin jotakin piirtopöydällä. Mitäs pidätte?

Image

Pelikin on samalla edennyt vähän.

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Wed Feb 13, 2008 5:02 pm
by Myst!c
Pate5 wrote:Taiteilin jotakin piirtopöydällä. Mitäs pidätte?

Image

Pelikin on samalla edennyt vähän.
Hienoa työtä. :)

Pidin miekasta ja kuvan "tunnelmasta".
Tuon pahiksen vartalon mittasuhteita voisi ehkä parannella mutta se onkin ainoa negatiiviselle puolelle kaatuva puoli kuvasta. :)
Hienoa!

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Wed Feb 13, 2008 5:15 pm
by tuhoojabotti
"vihun" käsi on myös jotenkin outo :D ihan kun joku lonkero käsi mutta itse en pystyisi mihinkään noin hienoon ;)

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Wed Feb 13, 2008 5:23 pm
by koodaaja
Vihollisen raajat ovat ehkä hieman koomisen paksut, mutta muuten mainio kuva. (myst!c, 8-head-formula nevahööd? tuo nimittäin noudattaa sitä pikaisen mittailun perusteella täydellisesti.. se on siis yksi tapa laskea kehon mittasuhteet) Aiotkos muuten käyttää tätä TR:ssä? Olisi ihan komi lataus-valikko- yms. -kuva.

Miltä näyttää, saatko projektin pidettyä aikataulussa?

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Wed Feb 13, 2008 5:30 pm
by Myst!c
koodaaja wrote:Vihollisen raajat ovat ehkä hieman koomisen paksut, mutta muuten mainio kuva. (myst!c, 8-head-formula nevahööd? tuo nimittäin noudattaa sitä pikaisen mittailun perusteella täydellisesti.. se on siis yksi tapa laskea kehon mittasuhteet) Aiotkos muuten käyttää tätä TR:ssä? Olisi ihan komi lataus-valikko- yms. -kuva.

Miltä näyttää, saatko projektin pidettyä aikataulussa?
Olen kuullut.

Ja anteeksi, meinasin siis että vihollisen asento on hieman epä"looginen", miekkaa pitelevän ukon asento taas on mahtava. :)

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Wed Feb 13, 2008 5:34 pm
by Pate5
koodaaja wrote:Miltä näyttää, saatko projektin pidettyä aikataulussa?
Onnistuu. Tuntuu jopa siltä, että saattaa valmistua viikon tai pari ennen deadlinea. Mutta ei huolta :D . Saamme silti odottaa CCE:n musiikkeja, jos peli tuntuu valmistuvan liian nopeasti.

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Thu Feb 14, 2008 9:18 am
by Awaclus
Vau, hieno kuva! Tee joku loppuvideo siihen ja laita tuo... Eikä mitään pergamenttia...

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Thu Feb 14, 2008 3:42 pm
by Pabnih
Kelpo kuva. Hahmojen asentoja / ääriviivoja ym. vielä harjoittelemista, mutta korostukset, varjostukset ynnä muut härpäkkeet todella hienoja (:

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Thu Feb 14, 2008 3:55 pm
by Koodiapina
Muuten hyvä, mutta kaksi silmäänpistävää "vikaa" löysin;
1. Taustan maan(?) kuviointi on aika rumannäköistä, siihen olis voitu panostaa
2. Sankarin toinen käsi näyttäis tulevan selästä
Mutta todella hienoa työtä! Nuo efektit on tehty taitavasti. Itse piirroshan on melko yksinkertainen...

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Thu Feb 14, 2008 3:59 pm
by Pabnih
Grandi wrote:Muuten hyvä, mutta kaksi silmäänpistävää "vikaa" löysin;
1. Taustan maan(?) kuviointi on aika rumannäköistä, siihen olis voitu panostaa
2. Sankarin toinen käsi näyttäis tulevan selästä
Mutta todella hienoa työtä! Nuo efektit on tehty taitavasti. Itse piirroshan on melko yksinkertainen...
Pistänpä taas viestiä.
Siinä on luultavasti ainakin yritetty saada se näyttämään siltä, että selkä menee käden eteen - niinkuin se tekeekin, vaikkakin sen huomaa vasta kun nyrkki paljastuu tuolta. (: Senhän saisi korjattua iskemällä käteen vahvan varjostuksen ^^

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Fri Feb 15, 2008 12:17 am
by SPuntte
Pate5 wrote:Taiteilin jotakin piirtopöydällä. Mitäs pidätte?

[img]kuva[/img]

Pelikin on samalla edennyt vähän.
Jos teet efektiä sun muuta härpäkettä jossain kehittyneemmässä kuvankäsittelyohjelmassa kuin MS Paint, mikset samantien tee myös ääriviivoja siellä antialiasoidusti siis sillätavalla, ettei niihin tule kuulluisaa moiré:a siis tuota sahalaitaa. Tietääkseni kaikki yleisimmätkin ohjelmat (ilmaisetkin), kuten Adobe PS, Corel PSP, Gimp ja Pain.NET osaavat sen.

Ja tosiaan, kuten sanottu jo on, hahmojen mittasuhteita saa vielä hioa. Lisäksi pahikselta puuttu oikeasta kädestä kyynärnivel :P

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Fri Feb 15, 2008 1:19 pm
by duck
pakkohan tätä on testata ;D
näyttää edenneen sitten viime vilkaisun.

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sat Feb 16, 2008 1:34 am
by temu92
Ihan kivalta näyttää. Ite varmaan kyllä kokonaan jätän RPG:ni teon CB:llä ja ajattelin että jos sais Blitz 3D niin tekisin sitten kerrasta oikein kivan 3d roolipelin :D Mutta vielä ei oo blitziä ja tietty eka kans pitäs harjotella sen käyttöä. Kattotaan ny :ugeek:

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sat Feb 16, 2008 10:02 am
by Mysterius Coder
Blitzin käyttö nyt ei ole mikään ylitsepääsemätön vaikeus. Mutta seinä tulee yleensä vastaan 3d-modelejen kanssa :| Niin kävi mullekkin, ei täällä olisi jotain porukoita joita kiinnostaa tehdä modeleja vapaaseen käyttöön :P