Page 3 of 9

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sat Feb 09, 2008 5:38 pm
by Pate5
Noniin, olen koodannut taas peliä aktiivisesti viikon. Deadline on 01.04.2008, eli peli julkaistaan viimeistään silloin, jos se minusta riippuu(eli jos en ole saanut vielä CCE:ltä pyytämääni musiikkia, niin peli julkaistaan vasta sitten, kun olen saanut musiikin).

Tässä päivitetyt tiedot pelistä:

Pelimoottori 98%
Juoni 60%
Äänet 90%
Musiikki(CCE:n tekemää) 70%
Grafiikka 80%

YHTEENSÄ 80% VALMIINA!

Pelissä on myös tehty pieni grafiikanparannus, lähinnä naamoissa ja taistelukuvissa/taustoissa. Tämä kaikki on jouluna saamani piirtopöydän ansiota.

Kuvia:

Image

Image

Image

Esimerkki uudesta taistelutaustasta:

Image

Pari uutta taistelukuvaa:

Image

Image

Image

Uusia naamoja näette screenshoteista.

Kommentteja pistäkää.
EDIT:

Heheh, mitäköhän KuroNeko tästä sanoo?


Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sat Feb 09, 2008 5:43 pm
by BulletStorm
Kysymys: Kuinka sait tuon tekstilaatikon osittain läpinäkyväksi?

Ontopic: Näyttää erittäin hyvältä. Tästä tulee taatusti hyvä vastustaja KuroNekon Epic Crusadelle.

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sat Feb 09, 2008 5:46 pm
by Pate5
BulletStorm wrote:Kysymys: Kuinka sait tuon tekstilaatikon osittain läpinäkyväksi?
Copyboxilla kopioidaan tekstilaatikko- kuvaan pala taustaa, drawalphaimagella läpinäkyvä tekstilaatikko päällä, ja piirretään sitten tuo kuva samaan paikkaan, mistä otettiin pala copyboxilla.(Drawalpaimagessa on bugi, ei voi piirtää koordinaatteihin 0,0, laita 1,1.)

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sat Feb 09, 2008 6:43 pm
by TheForsakenOne
Image

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sat Feb 09, 2008 7:22 pm
by koodaaja
Njöh, deadlineillä tuppaa olemaan sellainen haittapuoli, että niitä on hankala noudattaa. Lisäksi kiire tappaa luovuuden. Mutta jos projekti todellakin on jo noin hyvässä vaiheessa niin mikäs siinä, ehkä se lisää motivaatiota. Hyvältä tämä on tähänkin mennessä näyttänyt, että jotta onnea loppurutistukseen.

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sat Feb 09, 2008 9:10 pm
by -Z-
Noniin, olisi kai ensimmäinen CB:llä valmistunut rpg =D Onnea projektille!

Tuota dialogia katsellessa tuli mieleen, että kannattaisi ehkä hommata joku englanninkielentaitoinen oikolukijaksi. Ei nimittäin ollut ihan virheetöntä tuo kieli.

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sat Feb 09, 2008 9:47 pm
by MaGetzUb
Jes, hienolta näyttää! Kysyisisin vaan... Kun osaat käyttää blenderii, niin mikset tehnyt noita taloja sillä, ja otta nut kuvan päältä päin? (samoin myös maastoissa, ja ukoissa) Sitten myös ukkojen naamat blenderillä? Oisko ollu liian paljo vaadittu grafiikan vuoksi? En siis tarkoita, että nuo grafiikat olisivat huonot, vaan nehän ovat mahtavat!
EDIT:

Niin joo, ja terragenillä tausta kuva taistelussa, niin ja blenderillä animaatiot taistelussa oleville ukoille.


Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sat Feb 09, 2008 10:11 pm
by Pate5
koodaaja wrote:Njöh, deadlineillä tuppaa olemaan sellainen haittapuoli, että niitä on hankala noudattaa. Lisäksi kiire tappaa luovuuden. Mutta jos projekti todellakin on jo noin hyvässä vaiheessa niin mikäs siinä, ehkä se lisää motivaatiota. Hyvältä tämä on tähänkin mennessä näyttänyt, että jotta onnea loppurutistukseen.
Eipä tässä oikein kiirettä ole, kun on kaikki funkkarit valmiina, senkun lisätään uusia alueita, hahmoja ym. Hyvällä mallilla tämä on. Tuo deadline on myös siksi, että CCE:llä olisi aikaa tehdä musiikit(ja minulla aikaa laiskotella).
programmer of DSG wrote:Jes, hienolta näyttää! Kysyisisin vaan... Kun osaat käyttää blenderii, niin mikset tehnyt noita taloja sillä, ja otta nut kuvan päältä päin? (samoin myös maastoissa, ja ukoissa) Sitten myös ukkojen naamat blenderillä? Oisko ollu liian paljo vaadittu grafiikan vuoksi? En siis tarkoita, että nuo grafiikat olisivat huonot, vaan nehän ovat mahtavat!
EDIT:

Niin joo, ja terragenillä tausta kuva taistelussa, niin ja blenderillä animaatiot taistelussa oleville ukoille.
Liikaa vaadittu. Kunnollisen hahmon tekeminän blenderillä vie ~4 tuntia ja animointi tunnin. Ja kun hahmoja on tarpeeksi monta niin...

Kunnollisten naamojen tekeminen on myös vaikeaa. Liikaa vaivaa. Muutenkin olen tyytyväinen nykyisiin piirtopöydällä tekemiini naamoihin.
Tilesetin tekeminen on myös blenderillä inhottavaa. Liikaa säätöa vaatii. Ja kunnolliset 3d-grafiikat vaativat varjot, esim. ukoille ym.

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sat Feb 09, 2008 10:11 pm
by Pate5
koodaaja wrote:Njöh, deadlineillä tuppaa olemaan sellainen haittapuoli, että niitä on hankala noudattaa. Lisäksi kiire tappaa luovuuden. Mutta jos projekti todellakin on jo noin hyvässä vaiheessa niin mikäs siinä, ehkä se lisää motivaatiota. Hyvältä tämä on tähänkin mennessä näyttänyt, että jotta onnea loppurutistukseen.
Eipä tässä oikein kiirettä ole, kun on kaikki funkkarit valmiina, senkun lisätään uusia alueita, hahmoja ym. Hyvällä mallilla tämä on. Tuo deadline on myös siksi, että CCE:llä olisi aikaa tehdä musiikit(ja minulla aikaa laiskotella).
programmer of DSG wrote:Jes, hienolta näyttää! Kysyisisin vaan... Kun osaat käyttää blenderii, niin mikset tehnyt noita taloja sillä, ja otta nut kuvan päältä päin? (samoin myös maastoissa, ja ukoissa) Sitten myös ukkojen naamat blenderillä? Oisko ollu liian paljo vaadittu grafiikan vuoksi? En siis tarkoita, että nuo grafiikat olisivat huonot, vaan nehän ovat mahtavat!
EDIT:

Niin joo, ja terragenillä tausta kuva taistelussa, niin ja blenderillä animaatiot taistelussa oleville ukoille.
Liikaa vaadittu. Kunnollisen hahmon tekeminän blenderillä vie ~4 tuntia ja animointi tunnin. Ja kun hahmoja on tarpeeksi monta niin...

Kunnollisten naamojen tekeminen on myös vaikeaa. Liikaa vaivaa. Muutenkin olen tyytyväinen nykyisiin piirtopöydällä tekemiini naamoihin.
Tilesetin tekeminen on myös blenderillä inhottavaa. Liikaa säätöa vaatii saada tilet mahtumaan ja sopimaan saumattomasti toisiinsa.. Ja kunnolliset 3d-grafiikat vaativat varjot, esim. ukoille ym.

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sat Feb 09, 2008 10:17 pm
by MaGetzUb
Mä luovutan, en osaa edes käyttää blenderii, eli on turha haaveilla. :p No joo pysytää aiheessa... MITÄH?! Lähetit 2:si kertaa saman viestin!?

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sat Feb 09, 2008 11:03 pm
by Awaclus
[ot]Hienoa, enää ihan vähän aikaa :D[/ot]

Ja jaksan vieläkin tahkota siitä samasta asiasta, laita ne kuvat siihen kotkon introon. Eikä mitään tyhmiä pergamentteja joissa teksti katkeilee oudosti.

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sun Feb 10, 2008 12:56 pm
by MaGetzUb
Yksi vinkki vaikka sulla onki deadline, niin tee kuitenki rauhallisesti, ei oo mitää kiirettä. :D
Offtopic: Tuo yksi srceenshotti alkoi huvittaan: Pate5: "Something is wrong here" ja nurmikolla oli ukon pää. :P

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sun Feb 10, 2008 1:22 pm
by Myst!c
Todella hyvältä näyttää. :)

Ei pahalla mutta kun talot, tilet sun muut näyttävät mahtavilta niin
nuo naamakuvat näyttävät hiukan sutastuilta. :/
Tekstilaatikko oli hieno mutta fontista ei helposti saa selvää, joissain
sanoissa piti katsoa kaksikin kertaa. :)
-Z- wrote:Noniin, olisi kai ensimmäinen CB:llä valmistunut rpg =D Onnea projektille!

Tuota dialogia katsellessa tuli mieleen, että kannattaisi ehkä hommata joku englanninkielentaitoinen oikolukijaksi. Ei nimittäin ollut ihan virheetöntä tuo kieli.
Yhdyn vielä tuohon kommenttiin. :)

Mutta ei mitään, jatka hyvää työtä!

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sun Feb 10, 2008 1:31 pm
by regalis
Pieni vinkki grafiikoihin: ääriviivoista kannattaa tehdä joka kohdasta yhden pikselin paksuisia. Nuo hahmojen kuvat näyttävät nyt IMO hieman suttuisilta, kun ääriviivojen paksuus vaihtelee. Mutta hyvältä näyttää, grafiikat ovat vielä paremman näköisiä kuin aikaisemmin. Toivotaan että saat tämän valmiiksi. :)

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sun Feb 10, 2008 2:06 pm
by Pabnih
regalis wrote:Pieni vinkki grafiikoihin: ääriviivoista kannattaa tehdä joka kohdasta yhden pikselin paksuisia. Nuo hahmojen kuvat näyttävät nyt IMO hieman suttuisilta, kun ääriviivojen paksuus vaihtelee. Mutta hyvältä näyttää, grafiikat ovat vielä paremman näköisiä kuin aikaisemmin. Toivotaan että saat tämän valmiiksi. :)
Ja muutenkin pehmentää reunoja.
Lisäksi tuo fontti on hieman hankala lukuista.
Silti ihan kiva kun tulee varmaankin ensimmäinen rpg joka tulee valmiiksikkin :) Odottelen.

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Sun Feb 10, 2008 9:37 pm
by MaGetzUb
Itse en tee ääri viivoja eka, vaan piirrän ukon ekaksi geometrisilla palikoilla, ja sitten rupeen muokkaalemaan niitä. Samalla tavalla piirretään mangaakin. ;)

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Mon Feb 11, 2008 10:34 pm
by Vouldenhaul
Ite testasin ja suoraan sanoen aikamoinen pettymys koko peli, eikä pysty omasta mielestä Epic Crusadea haastamaan oikein millään osa alueella. Ainoa, joka vaikutti hyvältä oli noissa screenshoteissa nähdyt synkemmät maisemat, jotka kyllä vaikutti mielenkiintosilta. Projekti ei siis missään nimessä mikään huono ole, mutta Epic Crusade nostanut monelta osin riman sille tasolle, että kilpailijoilta vaaditaan tosi paljon. Ihan kaikin puolin pätevä CB projekti siitä huolimatta, arvosanana kokeillun perusteella 8,5. ;)

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Tue Feb 12, 2008 3:49 pm
by Rufi
Omasta puolestanikin haluaisin toivottaa paljon onnea loppurutistukseen. Rauhassa vain, mutta nopeasti :D Tosiaankin, kuten mainittu, tämä onkin varmaan ensimmäinen RPG, joka olisi CB:llä tehty...
EDIT: Jos tarvitsisit englannin kielen taitajaa vielä, niin minä voisin olla vapaaehtoisena kääntämisessä. PM:ää vaan tulemaan, jos sattuu kiinnostamaan :D

Tuohon ylempään kommenttiin:

Ite testasin ja suoraan sanoen aikamoinen pettymys koko peli, eikä pysty omasta...

(Eli kokeilit siis tuota peliä, vai mitä?)
Ensimmäisen viestin pelihän on siis VANHEMPI versio. Uudesta ei olla saatu muuta kuin nuo uudet screenshotit ;)

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Tue Feb 12, 2008 4:12 pm
by Vouldenhaul
Rufi wrote:
Ite testasin ja suoraan sanoen aikamoinen pettymys koko peli, eikä pysty omasta...
(Eli kokeilit siis tuota peliä, vai mitä?)
Ensimmäisen viestin pelihän on siis VANHEMPI versio. Uudesta ei olla saatu muuta kuin nuo uudet screenshotit ;) [/i]
Jep, ton vanhemman version siis latasin. Toivottavast uus versio tarjoais enemmän, vaikkei vanhakaan nyt ihan surkee ollut.

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Posted: Tue Feb 12, 2008 4:16 pm
by Pate5
Vouldenhaul wrote:Ite testasin ja suoraan sanoen aikamoinen pettymys koko peli, eikä pysty omasta mielestä Epic Crusadea haastamaan oikein millään osa alueella. Ainoa, joka vaikutti hyvältä oli noissa screenshoteissa nähdyt synkemmät maisemat, jotka kyllä vaikutti mielenkiintosilta. Projekti ei siis missään nimessä mikään huono ole, mutta Epic Crusade nostanut monelta osin riman sille tasolle, että kilpailijoilta vaaditaan tosi paljon. Ihan kaikin puolin pätevä CB projekti siitä huolimatta, arvosanana kokeillun perusteella 8,5. ;)
Kaikenlaisia kritiikkejä ja parannusehdotuksia otetaan vastaan. Missä osa-aluseissa peli oli huonoin? Mitä parannettavaa löytyisi? Kertokaa vaan kaikki huonot asiat, niin yritän parantaa.
EDIT:

Jee! Sadas viesti.