Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Pate5 » Sat Feb 09, 2008 6:38 pm

Noniin, olen koodannut taas peliä aktiivisesti viikon. Deadline on 01.04.2008, eli peli julkaistaan viimeistään silloin, jos se minusta riippuu(eli jos en ole saanut vielä CCE:ltä pyytämääni musiikkia, niin peli julkaistaan vasta sitten, kun olen saanut musiikin).

Tässä päivitetyt tiedot pelistä:

Pelimoottori 98%
Juoni 60%
Äänet 90%
Musiikki(CCE:n tekemää) 70%
Grafiikka 80%

YHTEENSÄ 80% VALMIINA!

Pelissä on myös tehty pieni grafiikanparannus, lähinnä naamoissa ja taistelukuvissa/taustoissa. Tämä kaikki on jouluna saamani piirtopöydän ansiota.

Kuvia:

Image

Image

Image

Esimerkki uudesta taistelutaustasta:

Image

Pari uutta taistelukuvaa:

Image

Image

Image

Uusia naamoja näette screenshoteista.

Kommentteja pistäkää.
EDIT:

Heheh, mitäköhän KuroNeko tästä sanoo?

CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko

BulletStorm

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by BulletStorm » Sat Feb 09, 2008 6:43 pm

Kysymys: Kuinka sait tuon tekstilaatikon osittain läpinäkyväksi?

Ontopic: Näyttää erittäin hyvältä. Tästä tulee taatusti hyvä vastustaja KuroNekon Epic Crusadelle.

User avatar
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Pate5 » Sat Feb 09, 2008 6:46 pm

BulletStorm wrote:Kysymys: Kuinka sait tuon tekstilaatikon osittain läpinäkyväksi?
Copyboxilla kopioidaan tekstilaatikko- kuvaan pala taustaa, drawalphaimagella läpinäkyvä tekstilaatikko päällä, ja piirretään sitten tuo kuva samaan paikkaan, mistä otettiin pala copyboxilla.(Drawalpaimagessa on bugi, ei voi piirtää koordinaatteihin 0,0, laita 1,1.)
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko

TheForsakenOne

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by TheForsakenOne » Sat Feb 09, 2008 7:43 pm

Image

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by koodaaja » Sat Feb 09, 2008 8:22 pm

Njöh, deadlineillä tuppaa olemaan sellainen haittapuoli, että niitä on hankala noudattaa. Lisäksi kiire tappaa luovuuden. Mutta jos projekti todellakin on jo noin hyvässä vaiheessa niin mikäs siinä, ehkä se lisää motivaatiota. Hyvältä tämä on tähänkin mennessä näyttänyt, että jotta onnea loppurutistukseen.

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by -Z- » Sat Feb 09, 2008 10:10 pm

Noniin, olisi kai ensimmäinen CB:llä valmistunut rpg =D Onnea projektille!

Tuota dialogia katsellessa tuli mieleen, että kannattaisi ehkä hommata joku englanninkielentaitoinen oikolukijaksi. Ei nimittäin ollut ihan virheetöntä tuo kieli.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by MaGetzUb » Sat Feb 09, 2008 10:47 pm

Jes, hienolta näyttää! Kysyisisin vaan... Kun osaat käyttää blenderii, niin mikset tehnyt noita taloja sillä, ja otta nut kuvan päältä päin? (samoin myös maastoissa, ja ukoissa) Sitten myös ukkojen naamat blenderillä? Oisko ollu liian paljo vaadittu grafiikan vuoksi? En siis tarkoita, että nuo grafiikat olisivat huonot, vaan nehän ovat mahtavat!
EDIT:

Niin joo, ja terragenillä tausta kuva taistelussa, niin ja blenderillä animaatiot taistelussa oleville ukoille.

Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Pate5 » Sat Feb 09, 2008 11:11 pm

koodaaja wrote:Njöh, deadlineillä tuppaa olemaan sellainen haittapuoli, että niitä on hankala noudattaa. Lisäksi kiire tappaa luovuuden. Mutta jos projekti todellakin on jo noin hyvässä vaiheessa niin mikäs siinä, ehkä se lisää motivaatiota. Hyvältä tämä on tähänkin mennessä näyttänyt, että jotta onnea loppurutistukseen.
Eipä tässä oikein kiirettä ole, kun on kaikki funkkarit valmiina, senkun lisätään uusia alueita, hahmoja ym. Hyvällä mallilla tämä on. Tuo deadline on myös siksi, että CCE:llä olisi aikaa tehdä musiikit(ja minulla aikaa laiskotella).
programmer of DSG wrote:Jes, hienolta näyttää! Kysyisisin vaan... Kun osaat käyttää blenderii, niin mikset tehnyt noita taloja sillä, ja otta nut kuvan päältä päin? (samoin myös maastoissa, ja ukoissa) Sitten myös ukkojen naamat blenderillä? Oisko ollu liian paljo vaadittu grafiikan vuoksi? En siis tarkoita, että nuo grafiikat olisivat huonot, vaan nehän ovat mahtavat!
EDIT:

Niin joo, ja terragenillä tausta kuva taistelussa, niin ja blenderillä animaatiot taistelussa oleville ukoille.
Liikaa vaadittu. Kunnollisen hahmon tekeminän blenderillä vie ~4 tuntia ja animointi tunnin. Ja kun hahmoja on tarpeeksi monta niin...

Kunnollisten naamojen tekeminen on myös vaikeaa. Liikaa vaivaa. Muutenkin olen tyytyväinen nykyisiin piirtopöydällä tekemiini naamoihin.
Tilesetin tekeminen on myös blenderillä inhottavaa. Liikaa säätöa vaatii. Ja kunnolliset 3d-grafiikat vaativat varjot, esim. ukoille ym.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko

User avatar
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Pate5 » Sat Feb 09, 2008 11:11 pm

koodaaja wrote:Njöh, deadlineillä tuppaa olemaan sellainen haittapuoli, että niitä on hankala noudattaa. Lisäksi kiire tappaa luovuuden. Mutta jos projekti todellakin on jo noin hyvässä vaiheessa niin mikäs siinä, ehkä se lisää motivaatiota. Hyvältä tämä on tähänkin mennessä näyttänyt, että jotta onnea loppurutistukseen.
Eipä tässä oikein kiirettä ole, kun on kaikki funkkarit valmiina, senkun lisätään uusia alueita, hahmoja ym. Hyvällä mallilla tämä on. Tuo deadline on myös siksi, että CCE:llä olisi aikaa tehdä musiikit(ja minulla aikaa laiskotella).
programmer of DSG wrote:Jes, hienolta näyttää! Kysyisisin vaan... Kun osaat käyttää blenderii, niin mikset tehnyt noita taloja sillä, ja otta nut kuvan päältä päin? (samoin myös maastoissa, ja ukoissa) Sitten myös ukkojen naamat blenderillä? Oisko ollu liian paljo vaadittu grafiikan vuoksi? En siis tarkoita, että nuo grafiikat olisivat huonot, vaan nehän ovat mahtavat!
EDIT:

Niin joo, ja terragenillä tausta kuva taistelussa, niin ja blenderillä animaatiot taistelussa oleville ukoille.
Liikaa vaadittu. Kunnollisen hahmon tekeminän blenderillä vie ~4 tuntia ja animointi tunnin. Ja kun hahmoja on tarpeeksi monta niin...

Kunnollisten naamojen tekeminen on myös vaikeaa. Liikaa vaivaa. Muutenkin olen tyytyväinen nykyisiin piirtopöydällä tekemiini naamoihin.
Tilesetin tekeminen on myös blenderillä inhottavaa. Liikaa säätöa vaatii saada tilet mahtumaan ja sopimaan saumattomasti toisiinsa.. Ja kunnolliset 3d-grafiikat vaativat varjot, esim. ukoille ym.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by MaGetzUb » Sat Feb 09, 2008 11:17 pm

Mä luovutan, en osaa edes käyttää blenderii, eli on turha haaveilla. :p No joo pysytää aiheessa... MITÄH?! Lähetit 2:si kertaa saman viestin!?
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Awaclus » Sun Feb 10, 2008 12:03 am

[ot]Hienoa, enää ihan vähän aikaa :D[/ot]

Ja jaksan vieläkin tahkota siitä samasta asiasta, laita ne kuvat siihen kotkon introon. Eikä mitään tyhmiä pergamentteja joissa teksti katkeilee oudosti.

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by MaGetzUb » Sun Feb 10, 2008 1:56 pm

Yksi vinkki vaikka sulla onki deadline, niin tee kuitenki rauhallisesti, ei oo mitää kiirettä. :D
Offtopic: Tuo yksi srceenshotti alkoi huvittaan: Pate5: "Something is wrong here" ja nurmikolla oli ukon pää. :P
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 12:49 pm
Location: Kemi

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Myst!c » Sun Feb 10, 2008 2:22 pm

Todella hyvältä näyttää. :)

Ei pahalla mutta kun talot, tilet sun muut näyttävät mahtavilta niin
nuo naamakuvat näyttävät hiukan sutastuilta. :/
Tekstilaatikko oli hieno mutta fontista ei helposti saa selvää, joissain
sanoissa piti katsoa kaksikin kertaa. :)
-Z- wrote:Noniin, olisi kai ensimmäinen CB:llä valmistunut rpg =D Onnea projektille!

Tuota dialogia katsellessa tuli mieleen, että kannattaisi ehkä hommata joku englanninkielentaitoinen oikolukijaksi. Ei nimittäin ollut ihan virheetöntä tuo kieli.
Yhdyn vielä tuohon kommenttiin. :)

Mutta ei mitään, jatka hyvää työtä!
Every Legend Has A Start!

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by regalis » Sun Feb 10, 2008 2:31 pm

Pieni vinkki grafiikoihin: ääriviivoista kannattaa tehdä joka kohdasta yhden pikselin paksuisia. Nuo hahmojen kuvat näyttävät nyt IMO hieman suttuisilta, kun ääriviivojen paksuus vaihtelee. Mutta hyvältä näyttää, grafiikat ovat vielä paremman näköisiä kuin aikaisemmin. Toivotaan että saat tämän valmiiksi. :)

Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Pabnih » Sun Feb 10, 2008 3:06 pm

regalis wrote:Pieni vinkki grafiikoihin: ääriviivoista kannattaa tehdä joka kohdasta yhden pikselin paksuisia. Nuo hahmojen kuvat näyttävät nyt IMO hieman suttuisilta, kun ääriviivojen paksuus vaihtelee. Mutta hyvältä näyttää, grafiikat ovat vielä paremman näköisiä kuin aikaisemmin. Toivotaan että saat tämän valmiiksi. :)
Ja muutenkin pehmentää reunoja.
Lisäksi tuo fontti on hieman hankala lukuista.
Silti ihan kiva kun tulee varmaankin ensimmäinen rpg joka tulee valmiiksikkin :) Odottelen.

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by MaGetzUb » Sun Feb 10, 2008 10:37 pm

Itse en tee ääri viivoja eka, vaan piirrän ukon ekaksi geometrisilla palikoilla, ja sitten rupeen muokkaalemaan niitä. Samalla tavalla piirretään mangaakin. ;)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Vouldenhaul » Mon Feb 11, 2008 11:34 pm

Ite testasin ja suoraan sanoen aikamoinen pettymys koko peli, eikä pysty omasta mielestä Epic Crusadea haastamaan oikein millään osa alueella. Ainoa, joka vaikutti hyvältä oli noissa screenshoteissa nähdyt synkemmät maisemat, jotka kyllä vaikutti mielenkiintosilta. Projekti ei siis missään nimessä mikään huono ole, mutta Epic Crusade nostanut monelta osin riman sille tasolle, että kilpailijoilta vaaditaan tosi paljon. Ihan kaikin puolin pätevä CB projekti siitä huolimatta, arvosanana kokeillun perusteella 8,5. ;)
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

User avatar
Rufi
Member
Posts: 50
Joined: Fri Dec 21, 2007 12:12 pm

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Rufi » Tue Feb 12, 2008 4:49 pm

Omasta puolestanikin haluaisin toivottaa paljon onnea loppurutistukseen. Rauhassa vain, mutta nopeasti :D Tosiaankin, kuten mainittu, tämä onkin varmaan ensimmäinen RPG, joka olisi CB:llä tehty...
EDIT: Jos tarvitsisit englannin kielen taitajaa vielä, niin minä voisin olla vapaaehtoisena kääntämisessä. PM:ää vaan tulemaan, jos sattuu kiinnostamaan :D

Tuohon ylempään kommenttiin:

Ite testasin ja suoraan sanoen aikamoinen pettymys koko peli, eikä pysty omasta...

(Eli kokeilit siis tuota peliä, vai mitä?)
Ensimmäisen viestin pelihän on siis VANHEMPI versio. Uudesta ei olla saatu muuta kuin nuo uudet screenshotit ;)
I'm gonna be the Pira... CoolBasic King!
D. Adams wrote:The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Vouldenhaul » Tue Feb 12, 2008 5:12 pm

Rufi wrote:
Ite testasin ja suoraan sanoen aikamoinen pettymys koko peli, eikä pysty omasta...
(Eli kokeilit siis tuota peliä, vai mitä?)
Ensimmäisen viestin pelihän on siis VANHEMPI versio. Uudesta ei olla saatu muuta kuin nuo uudet screenshotit ;) [/i]
Jep, ton vanhemman version siis latasin. Toivottavast uus versio tarjoais enemmän, vaikkei vanhakaan nyt ihan surkee ollut.
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

User avatar
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Pate5 » Tue Feb 12, 2008 5:16 pm

Vouldenhaul wrote:Ite testasin ja suoraan sanoen aikamoinen pettymys koko peli, eikä pysty omasta mielestä Epic Crusadea haastamaan oikein millään osa alueella. Ainoa, joka vaikutti hyvältä oli noissa screenshoteissa nähdyt synkemmät maisemat, jotka kyllä vaikutti mielenkiintosilta. Projekti ei siis missään nimessä mikään huono ole, mutta Epic Crusade nostanut monelta osin riman sille tasolle, että kilpailijoilta vaaditaan tosi paljon. Ihan kaikin puolin pätevä CB projekti siitä huolimatta, arvosanana kokeillun perusteella 8,5. ;)
Kaikenlaisia kritiikkejä ja parannusehdotuksia otetaan vastaan. Missä osa-aluseissa peli oli huonoin? Mitä parannettavaa löytyisi? Kertokaa vaan kaikki huonot asiat, niin yritän parantaa.
EDIT:

Jee! Sadas viesti.

CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko

Post Reply