Page 1 of 1

Routis

Posted: Wed Dec 18, 2013 2:45 pm
by aloittelijamies
Pelin idea lyhyesti:
-Peli on tasoloikkapeli
-Pelissä pelataan vanhalla ja viisaalla kissalla nimeltään Routis, jonka tehtävänä on parantaa/muuttaa eri maiden ulkonäköä
-Pelissä edetään suorittamalla tehtävätasoissa toinen kahdesta tehtävästä (tästä kerrotaan paremmin paketin notepad tiedostossa)
-Peli sisältää 4 maailmaa joissa 4 kenttää (tehtävätaso, 2 tasoa joista toinen pitää mennä läpi ja bossitaso)

Routiksen energia on kuvattu Crash Bandicoot pelien tavalla pelaajaa seuraavana enkelinä. Voit ottaa 3 osumaa, jonka jälkeen enkeli katoaa. Sen jälkeen vihuihin koskeminen tappaa, mutta energiaa saa lisää juomapulloista/ potioneista. Hedelmät taas ovat vaihtoehtoisia esineitä, joilla voi tehdä taikoja Routiksen kotona
patakattilan avulla.

Paketin mukaan laitettu Notepad tiedosto kannattaa lukea.

Kaikki pelissä olevat musiikit ja ääniefektit ovat Megadrive pelistä nimeltä Wiz 'n Liz ja Puggsy jotka on toteuttanut Matt Furniss.
Projektissa on myös käytetty apuna Ezben typetutoriaalin esimerkkiä. Suuret kiitokset siis hänelle.

Lataa peli mediafirestä

Ja loppuun vielä kuvat:
Image
Image

Re: Routis (Beta/Demo)

Posted: Thu Dec 19, 2013 3:51 pm
by MrMonday
Loistavaa työtä, vaikka vaiheessa vielä onkin, niin hyvin toimii jo nyt, jatka ihmeessä :)

Re: Routis (Beta/Demo)

Posted: Sun Jan 12, 2014 11:17 pm
by CCE
Todella hyvä! Vau! Pelasin kaksi kenttää ja bossin, pitikö kenttiä olla enemmän?

On selvää että sinulta löytyy pelintekoon tarvittavaa näkemystä, jatka samaan malliin!

Pari huomiota:
  • Oli mukava yllätys että hyppykorkeutta pystyi säätelemään pitämällä nappia kauemmin pohjassa
  • Gravitaatio oli kuitenkin ehkä vähän liiankin kova
  • Ensimmäisessä kentässä kaikkien talojen katoille ei voinut hypätä, se hämmensi hieman
  • Voisit erottaa taustatilet etualasta myös värisävyn avulla. Esimerkkimuokkaus: http://i.imgur.com/2kiYwmK.png

Re: Routis (Beta/Demo)

Posted: Sat Jan 25, 2014 7:10 pm
by Jare
Tosi kiva! :) Hyvät musiikit ja kiva grafiikka :). Näkee että tähän on panostettu! 8-) Kuten CCE sanoi, taustan ja foregroundin voisi erottaa toisistaan värisävyillä. Omaa simääni hieman häiritsi nuo kameran mukana seuraavat tähdet. Ehkä ne voisivat olla tummempia ja liikkua kameran mukana vain vähän? Mut tuo on vaan makuasia :). Hypyssä häiritsi viive. Hahmo voisi hypätä heti kun napin painaa pohjaan ja jatkaa sitten hyppyä korkeammalle, jos nappi on pitkään pohjassa vielä hypyn aikana. :)

Re: Routis (Beta/Demo)

Posted: Sat Jan 25, 2014 9:44 pm
by aloittelijamies
MrMonday wrote:Loistavaa työtä, vaikka vaiheessa vielä onkin, niin hyvin toimii jo nyt, jatka ihmeessä :)
CCE wrote:Todella hyvä! Vau! Pelasin kaksi kenttää ja bossin, pitikö kenttiä olla enemmän?
On selvää että sinulta löytyy pelintekoon tarvittavaa näkemystä, jatka samaan malliin!
Jare wrote:Tosi kiva! :) Hyvät musiikit ja kiva grafiikka :). Näkee että tähän on panostettu! 8-)
Kiitos paljon :)

Kenttiä on pelissä 4 (+ aloituskenttä). Ensimmäinen kenttä josta eri tehtäviä suorittamalla pääse toiseen jatkokenttään (jatkokenttiä on siis 2 joista vain toinen riittää läpipelattavaksi jatkaakseen pelissä). Jatkokentän jälkeen on bossikenttä joka on myöskin pakollinen. Tämän jälkeen pelissä pääsee jatkamaan uusiin kenttiin, mutta tämänhetkisestä versiosta ne puuttuu. Loput kentät tulevat viimeisteltyyn versioon.

Huomion vielä, että musiikki ei ole minun tekemää, mutta yritin valita jotain peliin sopivaa ja mistä itse pidän! Musiikkia ja ääniefektejä olisi tarkoitus käyttää esimerkkinä jos saan jonkun suostuteltua tekemään omaa musiikkiaan nykyisten tilalle ;)

Mukavaa lukea, että tämänhetkinen versio pelistä on myös läpäistävissä!
CCE wrote:
  • Oli mukava yllätys että hyppykorkeutta pystyi säätelemään pitämällä nappia kauemmin pohjassa
  • Gravitaatio oli kuitenkin ehkä vähän liiankin kova
Jare wrote: Hypyssä häiritsi viive. Hahmo voisi hypätä heti kun napin painaa pohjaan ja jatkaa sitten hyppyä korkeammalle, jos nappi on pitkään pohjassa vielä hypyn aikana. :)
Kontrollointia tullaan muokkaamaan vielä ja näin ollen myös hyppäämistäkin. Hypyn korkeuden maksimivoimakkuutta suurentaessa myös "ponnistusvoiman" nopeutta voidaan suurentaa mikä mahdollisesti poistaa tuota viivettä.
CCE wrote:
  • Ensimmäisessä kentässä kaikkien talojen katoille ei voinut hypätä, se hämmensi hieman
  • Voisit erottaa taustatilet etualasta myös värisävyn avulla. Esimerkkimuokkaus: http://i.imgur.com/2kiYwmK.png
Jare wrote: taustan ja foregroundin voisi erottaa toisistaan värisävyillä. Omaa simääni hieman häiritsi nuo kameran mukana seuraavat tähdet. Ehkä ne voisivat olla tummempia ja liikkua kameran mukana vain vähän
Nämä on onneksi helppo korjata kuntoon. Tileihin tulee luultavasti erilaisia muutoksia vielä. Taustan ja foregroundin muutoksiin korjaan vain tärkeimpiä kohtia kuten CCE:n esimerkkimuokkauksessa olevat siniset kivet ja muita maastoja, joita saatetaan käyttää maastona ja taustana. Jälkimmäistä taisi kuitenkin esiintyä vain toisessa vaihtoehtoisessa tasossa (joka myöskin näkyy esimerkkikuvassa). Jaren mainitsemat tähdet kuuluvat taustakuvaan kuten esimerkiksi kuu ja vuoretkin. Tummentaminen on hyvä idea ja luultavasti niin teenkin. Toinen vaihtoehto on tähtien vähentäminen ja esimerkiksi pilvien piirto tilalle. Vaihtoehtoja on monia!

Re: Routis

Posted: Wed Aug 20, 2014 4:38 pm
by aloittelijamies
Juuh,projekti on nyt valmis ja aloituspostausta on muokattu.

Re: Routis

Posted: Thu Aug 21, 2014 1:14 am
by MrMonday
Lieneekö vika sitten koneessani, mutta peli pyörii tooodella hitaasti, ei mitenkään pelattavissa :(

Re: Routis

Posted: Thu Aug 21, 2014 11:50 am
by aloittelijamies
MrMonday wrote:Lieneekö vika sitten koneessani, mutta peli pyörii tooodella hitaasti, ei mitenkään pelattavissa :(
Kaveri sanoi eilen ihan samaa, testivaiheessa kaikki toimi kuitenkin ihan normaalisti. Kokeile jotain toista resoluutiota jos käyttämäsi hidastelee.
Täytyy kuitenkin tarkistaa vielä paketti.

Edit:
Zip-paketti on nyt päivitetty. Itsellä peli toimi kaikilla resoluutio vaihtoehdoilla ihan hyvin. Jos nykymistä ja hidastelua esiintyy liikaa, kokeilkaa muilla vaihtoehdoilla

Re: Routis

Posted: Fri Aug 22, 2014 9:56 pm
by MrMonday
aloittelijamies wrote:
MrMonday wrote:Lieneekö vika sitten koneessani, mutta peli pyörii tooodella hitaasti, ei mitenkään pelattavissa :(
Kaveri sanoi eilen ihan samaa, testivaiheessa kaikki toimi kuitenkin ihan normaalisti. Kokeile jotain toista resoluutiota jos käyttämäsi hidastelee.
Täytyy kuitenkin tarkistaa vielä paketti.

Edit:
Zip-paketti on nyt päivitetty. Itsellä peli toimi kaikilla resoluutio vaihtoehdoilla ihan hyvin. Jos nykymistä ja hidastelua esiintyy liikaa, kokeilkaa muilla vaihtoehdoilla
320x240-resoluutiolla toimii hyvin, mutta muilla edelleen takkuilee.. Ja itse pelistä; kaikessa lyhykäisyydessään ja yksinkertaisuudessaan mainio tekele, nätit grafiikat ja hyvät musiikit :)