Jamal

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 10:55 pm

Jamal

Post by aloittelijamies » Mon Jun 10, 2013 9:29 pm

Moi!

Olen tässä kevään mittaa harjoitellut Coolbasicin käyttöä ja sen sellaista ja sain vihdoin valmiiksi ensimmäisen pelini.
Paranneltavaa siinä kyllä olisi, mutta minulle se on kyllä ihan valmis, ainakin tältä erää! En tiedä, millaisia pelejä muut ovat ensimmäisistä tuotoksistaan saaneet, mutta tässä on omani. (Peliin ei siis ole tulossa päivityksiä)

Pelin ideana on ottaa toinen (tai molemmat) kahdesta hahmosta (Jamal ja Jami) ja pelastaa heidän kaapattu kaverinsa pahisten kynsistä.
Pelissä on muutama kaupunki joissa jokaisessa on 2 erilaista palvelua, taso ja hahmoja (poliiseja yms). Kaupassa tavaroiden ostoon sinulla pitää olla tarpeeksi rahaa ja energiaa lisäävien esineiden ostoon puutetta energiasta. Tavaroiden hinnat ovat takaseinällä kauppiaan takana. Kelassa kannattaa käydä kun on listinyt tietyn määrän vihollisia.

Haluan vielä huomauttaa, etten halua olla pelilläni rasistinen. Muutamaa pientä stereotyyppistä juttula lukuunottamatta pyrin pitämään kaiken rasistisen materiaalin melko vähäisenä tässä. Toivottavasti tämä ei muita haittaa.

Vaikka en peliäni aio enää päivittää, kertokaa toki kaikki ideat mitä mieleen tulee (jos tulee).
Bugeja kyllä on, sellaisiakin jotka mavaavat, mutta peli on kuitenkin ihan läpäistävissä.

tässä kuvia:
Image
Pelin latauslinkki:

http://www.mediafire.com/download/x63nm ... /Jamal.zip
Last edited by aloittelijamies on Mon Aug 05, 2013 9:56 am, edited 2 times in total.

User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Jamal

Post by CCE » Mon Jun 10, 2013 9:52 pm

Et linkannut kuvaa, vaan kuvasivun. Tässä varsinainen screenshotti: Image

Tämä on paras CoolBasic-peli mitä olen pelannut. Pelissä on asennetta ja grafiikkaa ja kaikkea. Älä vaan lopeta pelien tekemistä!

Toisen pelaajan näppäinkontrollit olivat hyvin ikävästi asetellut, mutta yksinpelissä mitään ongelmia ei ollut. Ukkeli jäi jumiin kelan toimistoon, mutta vau kentät ovat isoja ja suorastaan houkuttelevat pelaajaa tutkimaan eri alueita.

Pelatkaa nyt muutkin tätä ihmeessä! Voi veljet.

User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 10:55 pm

Re: Jamal

Post by aloittelijamies » Mon Jun 10, 2013 10:01 pm

Kiitän : )

Kaverini löysivät jo toisenkin bugin, joka tapahtuu kun juttelee yhdelle ukolle rauta-aidan vieressä.

Korjaan bugeja kun niitä löydetään enemmän!

User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 5:46 pm
Location: Suomi

Re: Jamal

Post by Frozen » Tue Jun 11, 2013 12:35 am

Tämäpä olikin varsin hieno viritelmä. Grafiikka on oikein toimivaa ja musiikki sopii peliin hyvin. :)

Pari huomautusta kuitenkin olisi. Ottaessa polkupyörän hahmon kuvakulma muuttuu graaffisesti, samoin kuin ohjausmekaniikkakin, mikä on hieman kummallinen ratkaisu. Samoin myös vihamielisten poliisien ja jengiläisten koskettaessa ne katoavat tehden vahinkoa pelihahmoon. Ymmärrän kyllä, että tämä lisää retrohtavuutta pelille, mutta ilman minkäänlaista efektiä se näyttää vielä oudohkolta.

Löysin myös metsän keskeltä talon, jonka sisälle mentäessä peli jäätyy.

Mutta nämä seikat ovat silti aika helposti korjattavissa. Jatka vain tekemistä :D
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Jamal

Post by Sami The Great » Wed Jun 12, 2013 8:39 pm

Oho, tämä oli kyllä todella hieno peli ja huomasi, että vaivaa on nähty ;) Grafiikoista tuli mieleen kunnon 90-luvun alun pelit, joita pelasin vaarini tietokoneella pienenä :D
En tiedä oliko aseessa bugi, kun siinä ei ollut minkäänlaista latausaikaa, vaan pystyi rämpyttämään ampumapainiketta ja luoteja viuhui minkä kerkesi. Mielestäni sinun kannattaisi jatkaa projektia vielä hiukan, hioten vielä viimeiset pikkuasiat kuntoon.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 10:55 pm

Re: Jamal

Post by aloittelijamies » Wed Jun 12, 2013 10:00 pm

Sami The Great wrote:Oho, tämä oli kyllä todella hieno peli ja huomasi, että vaivaa on nähty ;) Grafiikoista tuli mieleen kunnon 90-luvun alun pelit, joita pelasin vaarini tietokoneella pienenä :D
En tiedä oliko aseessa bugi, kun siinä ei ollut minkäänlaista latausaikaa, vaan pystyi rämpyttämään ampumapainiketta ja luoteja viuhui minkä kerkesi. Mielestäni sinun kannattaisi jatkaa projektia vielä hiukan, hioten vielä viimeiset pikkuasiat kuntoon.
juu kyllä pikkuasioita korjailen, mutta mitään suurempia muutoksia (lisää mappeja, vihuja jne) ei tule. En tiedä kummalla hahmolla peliä kokeilit, mutta valkoisella hahmolla taitaapi olla tämä bugi. Korjaan asian ja säädän muutenkin aseiden latausaikaa, koska niitä on helppo vaihtaa.

MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Jamal

Post by MrMonday » Thu Jun 13, 2013 7:11 am

Grafiikat oli todella toimivat ja pelattavuuskin tasokasta, hienoa työtä! Liian usein (lieneekö koskaan) ei näin hyvää jälkeä cb:llä näe :)

User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 10:55 pm

Re: Jamal

Post by aloittelijamies » Fri Jun 14, 2013 12:25 am

Paketti päivitetty aloitusviestiin.

Joitain muutoksia:

- Aseiden latausaikaa hiukan muokattu
- Pyörän maksiminopeutta lisätty
- Karttoihin tehty pieniä muutoksia
- Vihuihin osuessa ne eivät katoa vaan tekevät pelaajaan hitaasti vahinkoa
- Ylempää balansoitu hiukan vähentämällä vihujen HP:ta
- Kelassa jumiin jääminen pistetaulun luona korjattu. Sama homma NPC hahmoille.
- Vihujen(Skinheadit/jengiläisten) hyökkäysnopeutta muokattu

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Jamal

Post by esa94 » Fri Jun 14, 2013 2:28 am

Harvinaisen kaunis CB-peli.

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Jamal

Post by valscion » Fri Jun 14, 2013 11:12 pm

Täytyipä ladata, kun näin paljon kehuttiin ja kyllä olen sitä mieltä että oli hyvä ratkaisu! :) Varsin mukavan tuntuinen peli, tekisi mieli pelata vähän pidempäänkin. Aika helposti lopulta hävisin ja alusta asti aloittaminen kävi vähän nihkeäksi. Jonkinlaista tallennusmahdollisuutta olisin kaivannut.
aloittelijamies wrote:Kaverini löysivät jo toisenkin bugin, joka tapahtuu kun juttelee yhdelle ukolle rauta-aidan vieressä.
Taisin itsekin huomata tuon, rauta-aita nimittäin katosi kummasti siinä jutellessa :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 10:55 pm

Re: Jamal

Post by aloittelijamies » Thu Jun 27, 2013 11:17 pm

Olisin voinut vastata aikaisemmin näihin, mutta jäi sitten jostain syystä tekemättä.
Frozen wrote: Ottaessa polkupyörän hahmon kuvakulma muuttuu graaffisesti, samoin kuin ohjausmekaniikkakin, mikä on hieman kummallinen ratkaisu.
Onhan se vähän, ainakin kuvakulman kanssa, mutta kontrollien suhteen halusin pyöräilevästä ukosta ja kävelevästä ukosta hieman erilaiset, jotta ne pelatessa vaikuttaisivat hieman erilaisilta. Intohimoa pyörän käytöstä voi tosin viedä ne joukolla hyökkäävät poliisit. Tähän saattaa tulla muutos.
Frozen wrote: Löysin myös metsän keskeltä talon, jonka sisälle mentäessä peli jäätyy.
En ole varma mitä tarkoitat jäätymisellä tässä. Siitä ovesta ei tapahdu mitään heti, mutta kun peliä on pelannut läpi enemmän niin kokeile uudestaan ; )
VesQ wrote: Aika helposti lopulta hävisin ja alusta asti aloittaminen kävi vähän nihkeäksi. Jonkinlaista tallennusmahdollisuutta olisin kaivannut.
Peli on aika lyhyt ja helppo oikeastaan, joten tallennusta tuskin tulee. Et kylläkään ole ainoa jota "riivaa" pelin vaikeus-aste. Uskon, että tätä kuitenkin voi parantaa monella tapaa. Ainakin yhdelle esineelle olisi enemmän käyttöä jos tätä parantelisi.
VesQ wrote: Taisin itsekin huomata tuon, rauta-aita nimittäin katosi kummasti siinä jutellessa :)
Tämä ei varsinaisesti ollut se bugi. Rauta-aita ukon kanssa jutteleminen kaatoi pelin. Rauta-aidan pitäisi tulla takaisin peliin kun lopettaa juttelun. Tämä siksi, koska dialogit on ladattu objekteina ( aika tyhmä ratkaisu juu, mutta taidan pitää sen näin) ja ne menevät aina over-kerroksen alle. Jutellessa siis over-kerros on poistettu siksi aikaa, kun dialogi ruutu on päällä. Rauta-aita kuuluu myöskin over-kerrokseen, jotta hahmot näkyisivät niiden takaa.

Jos objekteja saa jotenkin over-kerroksen päälle, niin vinkkejä otetaan vastaan!

Päivitystä luultavasti tulee, joihinkin muilla esiintyneisiin ongelmiin olen jo keksinyt jotain, millä korjata niitä pois!

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Jamal

Post by valscion » Sat Jun 29, 2013 1:37 pm

aloittelijamies wrote:Jos objekteja saa jotenkin over-kerroksen päälle, niin vinkkejä otetaan vastaan!
Auttaisikohan ObjectOrder-komento, jolla saisit asetettua dialogiobjektin varmasti kaikista päällimmäiseksi? En pääse nyt testaamaan CB:llä, onnistuisiko tämä, mutta aina voi yrittää :)
aloittelijamies wrote:
VesQ wrote: Aika helposti lopulta hävisin ja alusta asti aloittaminen kävi vähän nihkeäksi. Jonkinlaista tallennusmahdollisuutta olisin kaivannut.
Peli on aika lyhyt ja helppo oikeastaan, joten tallennusta tuskin tulee. Et kylläkään ole ainoa jota "riivaa" pelin vaikeus-aste. Uskon, että tätä kuitenkin voi parantaa monella tapaa. Ainakin yhdelle esineelle olisi enemmän käyttöä jos tätä parantelisi.
Hyvät perustelut, nyt en enää kaipaile tallennusta. Vaikeusaste on kyllä pelissä kieltämättä ainakin aluksi melko korkea, hävitä kun voi sen verran nopeasti.

Todella positiivista huomata, miten hyvin perustelet ratkaisujasi ja reagoit palautteeseen! :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1164
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Jamal

Post by Latexi95 » Sat Jun 29, 2013 4:03 pm

Onnistuisiko se että karttaa editoitaisiin niin että rauta-aita siirrettäisiin taustakerrokseen juttelun ajaksi? Jos silloin ei ole ketään rauta-aidan "alla" niin sitä ei varmaan huomaisi.

User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 10:55 pm

Re: Jamal

Post by aloittelijamies » Sat Jun 29, 2013 11:28 pm

VesQ wrote:Auttaisikohan ObjectOrder-komento
Kokeilin rauta-aitaan, mutta alle menee :(
Latexi95 wrote:Onnistuisiko se että karttaa editoitaisiin niin että rauta-aita siirrettäisiin taustakerrokseen juttelun ajaksi? Jos silloin ei ole ketään rauta-aidan "alla" niin sitä ei varmaan huomaisi.
Pitää koittaa. Ja vaikka sinne joku poliisi tai jengiläinen eksyisikin niin nehän voi juttelun ajaksi piilottaa pois.

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Jamal

Post by Awaclus » Sun Jun 30, 2013 10:05 am

aloittelijamies wrote:
VesQ wrote:Auttaisikohan ObjectOrder-komento
Kokeilin rauta-aitaan, mutta alle menee :(
Kokeilitko myös dialogiin?

User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 10:55 pm

Re: Jamal

Post by aloittelijamies » Sun Jun 30, 2013 4:26 pm

Awaclus wrote:Kokeilitko myös dialogiin?
Molempiin. Dialogi objektiin ja karttaan.
Latexi95 wrote:Onnistuisiko se että karttaa editoitaisiin niin että rauta-aita siirrettäisiin taustakerrokseen juttelun ajaksi?
En kokeillut vielä, mutta mietin, mitä tapahtuu sille taustakerrokselle jota rauta-aidan alapuolella on? Eikö se silloin katoa pois kun uudet tilet laitetaan tilalle?

Toinen melko vaivaton ja helppo keino olisi ladata over-kerroksen sisältöä erillisinä objekteina ja sitten laittaa ne objectorderilla päällimmäiseksi. Dialogin tullen dialogi objekti laitetaan objectorderilla päällimmäiseksi, jonka jälkeen over-kerros objektit jäävät dialogi laatikon alle muiden objektien kanssa.

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1164
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Jamal

Post by Latexi95 » Sun Jun 30, 2013 5:19 pm

aloittelijamies wrote: En kokeillut vielä, mutta mietin, mitä tapahtuu sille taustakerrokselle jota rauta-aidan alapuolella on? Eikö se silloin katoa pois kun uudet tilet laitetaan tilalle?
Katoaa juu, mutta entä jos teet sellaisen tilen tilesettiin että siinä olisi se tausta ja päälliskerros tuolle aidalle yhdessä?

User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 10:55 pm

Re: Jamal

Post by aloittelijamies » Mon Aug 05, 2013 10:10 am

Uutta versiota aloitusviestissä.

Kauheasti en muutoksia tehnyt, mutta ainakin pelin nopeutta ja esineiden hintoja on laskettu. Myös rauta-aitaan ja muihin katoileviin tileihin on tehty korjaus. On siinä muitakin pieniä päivityksiä ja muutoksia, mutta olen jo osan unohtanut. :?

Post Reply