Page 1 of 1

Slider Spark

Posted: Sat Oct 06, 2012 7:15 pm
by Frozen
Aloitimpa tänään tekemään uutta pientä puzzlepeliä. Sain pelin jo pelattavaan vaiheeseen parin tunnin koodailulla.

Pelin idea:
Kuljeta ohjattava valopallo aloituspisteestä maaliin. Kuulotaa helpolta? Pallo kuitenkin liikkuu ohjattuun suuntaan kunnes törmää. Lisäksi pelissä on tilejä, jotka siirtävät pallon takaisin alkuun. Pelissä on valmiina vasta perusmekaniikka.

Tile tyypit.

Code: Select all

-Seinä (vaalean punainen neliö)
-Aloituspiste
-Maali (peli siirtyy valikkoon, kun voitat.)
-Tuhoava (Pallo siirtyy takaisin alkupisteeseen)
Näppäimet:

Code: Select all

Ohjataan nuolinäppäimistä.
Latauslinkki

Sain peli-idean alunperin Cobaltin hacking minipelistä. Pelissä on itseasiassa tällä hetkellä samat elementit kuin Cobaltissa.

Tulevia elementtejä:

Code: Select all

-Ohjatavan valopallon väri muuttuu tietyissä tileissä. Tietynvärisellä valopallolla pääsee tietynvärisistä seinistä läpi.
-Vihollisia, kuten kimpoilevia palloja jotka törmätessään omaan palloon tuhoavat sen.
-Teleportteja
-Laatoista avattavia ovia
Kuten minulla on yleensä projekteissani tapana olla, tämänkin pelin grafiikat ovat vasta beta-vaiheella.

Re: Slider Spark

Posted: Sat Oct 06, 2012 7:21 pm
by MaGetzUb
On kyllä ihan jees peli, ja pelimoottorin alku. Lisää kenttiä kaipaisi.
Itse ehdottaisin sellaista, että kentässä voisi olla monta palloa, ja sitten hiirellä klikattaisiin palloa jota haluttaisiin siirtää. Sitten myös pallot reagoisivat myös toisiin ofc. Grafiikat kaipaa lisää yksityiskohtia. :D Mutta noh vaiheessahan pelin kehitys vielä on. :P

Re: Slider Spark

Posted: Sat Oct 06, 2012 10:31 pm
by Viltzu
Hyvä pelin alku, mutta useampi pallo voisi todella tehdä pelistä paremman. Ainakin nyt yhdellä pallolla ei näissä kolmessa kentässä oikeastaan tarvinut muuta tehdä kuin liikkua sinne missäpäin on seinää niin pääsee maaliin. Ei paljon päätä tarvinut käyttää. Useampi pallo voisi auttaa vaikeuden kasvattamisessa pallojen täytyessä olla tietyissä paikoissa maaliin päästäkseen. Toki tämä saattaa aiheuttaa sen, että hyviä kenttiä on haastavampi tehdä, kun joutuu miettimään useampaa asiaa ja yrittää tehdä kentästä myös haastava. Mutta näin varmaan suurimmassa osassa puzzle-peleistä.

Mutta johan sinulla oli noita mietittyjä elementtejä peliisi, jotka vaikuttaisivat ihan hyviltä. Kunhan vaikeus kasvaa ja päätä pitäisi alkaa käyttämäänkin niin hyvä tulee.

Edit. 27.10.12: Lause järkeä ei joka korjattu.

Re: Slider Spark

Posted: Sat Oct 06, 2012 11:07 pm
by skinkken
Vedin pelin läpi minuutissa.

Huomioitavaa:

-Tällaisia pelejä on tosi paljon, joten koita panostaa ääniin, grafiikkaan ja efekteihin. Grafiikka oli muuten ok, mutta jotkin asiat voisivat olla animoituja, esim. oma pallo hehkumaan/välkkymään.
-Värin vaihtuminen ja tiettyjen seinien läpi meneminen kuulostaa hyvältä.
-Älä tee samaa virhettä kuin minä Überballissa, että joissakin tasoissa pitää arvata, en ainakaan vielä huomannut sellaisia kohtia.

Re: Slider Spark

Posted: Sat Oct 06, 2012 11:21 pm
by Frozen
Tuo monella pallolla pelaaminen täytyy kyllä ottaa mukaan peliin :D
Nuo ensimmäiset kolme kenttää kyllä olivat aivan liian helppoja. Seuraavaksi voisin kyllä ottaa työn alle grafiikan ja efektit. Lisäkenttiä olen jo tehnyt pari lisää, joista toisessa esiintyy jo ensimmäinen vihollinen.

Pitäisikö mielestänne kenttien avautua pelaamisen myötä vai kaikkien olla avoimia heti aluksi? Jos kaikki kentät olisivat auki heti, niin ainakin voisi siirtyä seuraavaan kenttään, jos jää johonkin kenttään jumiin.

Re: Slider Spark

Posted: Sat Oct 06, 2012 11:27 pm
by Viltzu
Frozen wrote:Pitäisikö mielestänne kenttien avautua pelaamisen myötä vai kaikkien olla avoimia heti aluksi? Jos kaikki kentät olisivat auki heti, niin ainakin voisi siirtyä seuraavaan kenttään, jos jää johonkin kenttään jumiin.
Yksi vaihtoehto voisi olla kenttäryhmät, joista yksi tai useampi pitää olla suoritettu seuraavien kenttien avautumiseksi.

Re: Slider Spark

Posted: Sun Oct 07, 2012 9:55 pm
by axu
Tästä pelistä tulee mieleen mukavasti peli, joka oli jossain wanhassa Sony Ericssonin puhelimessa (eriväriset pallot piti saada oikeanvärisiin maaleihin - ensimmäisiä värinäytöllisiä puhelimia :P). Tällä haavaa pelin suurin vaikeus syntyy siitä, kun ei näe koko kenttää kerrallaan ja usein pitää liikkua sokkona (tilekokoa voisi pienentää niin, että koko kentän saa kerralla näkyviin tai sitten kameran liikuttelu).

Tuohon kenttien saatavuuteen voisi olla hyvä niin, että pelaajalla on käytössään jokereita, joilla voi skipata kenttiä. Jokerit saa takaisin kun skipatun kentän läpäisee. Yksi ratkaisu olisi muutaman (20?) yrityksen jälkeen kysyä halutaanko skipata kenttä (minua ei yleensä puzzle-peleissä innosta palata läpäisemään vanhoja kenttiä).

Re: Slider Spark

Posted: Thu Dec 27, 2012 10:48 pm
by Frozen
Uusi versio joka lisää pari uutta kenttää ja uuden ruututyypin, joka toimii seinänä vain yhteen suuntaan. Lisätty myös partikkeli efekti omaan kipinään ja vihollisiin

Latauslinkki