Siberia Assault

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Siberia Assault

Post by regalis » Mon Nov 19, 2007 9:25 pm

Ei toimi, koska cbMapissa talot tallennetaan tyyppeihin... Eli pitäisi tehdä oikeastaan tyyppi tyypin sisään.
Pitää varmaankin yrittää tehdä cbMappiin sellainen, että ohjelma tallentaa buildings-tyyppiin talon ID-numeron, joka on sama kuin talo-objektilla, ja sitten ID:n mukaan poistetaan oikea talo.
programmer of DSG wrote:
EDIT:

Tuosta koodista sen verra, et ne talojen näkymättömät objektit vois pistää ObjectString - komennolla. eli ObjectString(Talo\talo_obj,Talo\talo_name) Ja sitte panos vois aina tutkia minkä nimiseen kohteeseen törmättiin jos se oli vaikka venäjän kenraali nii vähennetään venäjän kenraalilta enkkua ;) Samalla tavalla siltä talolta. voi vähentää energiaa. (koska objectstring() palauttaa myös objektin nimen) ;) ;) ;)

Ihan hyvä idea tuokin. Oikeastaan vähän sama kuin minkä kirjoitin tuohon yläpuolelle, mutta ID-numero korvattaisiin merkkijonolla. Tuossa olisi vain se ongelma, että kentällä on yleensä samanlaisia (=samannimisiä) taloja, joten kävisi helposti niin, että poistetaan väärä talo.
EDIT:

Laitoin päivitetyn version jakoon, nyt siinä on mm. seuraavat parannukset:
- Talot tuhoutuvat, tosin Venäjän puolella niiden kohdalle laitettuja hit-tilejä ei poisteta. Eikä esimerkiksi kerrostalon tuhoaminen laske asukaslukua.
- Uusia yksiköitä, ja mahdollisuus tehdä aitaa tai muuria
- Äänien voimakkuutta vähennetään etäisyyden mukaan
- Neliövalinta
- Tehtäviä (Niitä on kyllä vasta 6)
- Lentokoneet
- Ydinpommi


User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Siberia Assault

Post by MaGetzUb » Fri Nov 30, 2007 12:27 am

"Sounds like good" :D kuulostaa hyvältä, mut on nii hidas yhteys (vodafone laajakaista sysseli) nii ei viitti ladata...
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
elmo123
Active Member
Posts: 153
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:19 pm

Re: Arvostelu: Siberia Assault

Post by elmo123 » Fri Nov 30, 2007 6:57 pm

Arvosteluni pelistä:

+ Paljon erilaista hankittavaa
+ Grafiikat
+ Äänimedia
+ kaikelle oma selityksensä :D

- Jotkin jutut eivät vielä ole käytössä, mutta silti "turhaanostettavissa", eli maksoin olemattomasta ydiniskusta 100 000$ :(
- Välillä USA-musiikki ja oletusmusiikki sekoittuivat keskenään
- Valikon laatikot tyhjiä, vain ylin tekee jotain
- Peliä ei voi tallentaa
- Pitkä latausaika ilman latauspalkkia
- Omien sotilaiden ammuntakohdetta ei voi määrätä
- FPS - riippumattoman systeemin takia pienellä FPS:ällä luodit menee kaiken läpi
- Ukot karkailee kentän ulkopuolelle

Parannusehdotuksia:
  • Ei Venäjä- eikä USA- musiikkia
  • Valikkoon tekstit :x
  • Lisää aseita 8-)
  • Saa valita oman puolen värin, väri vaikuttaa oman puolueen sotilaiden vaatteiden väriin
  • Latauspalkki, mieluiten tämmöinen:

    Code: Select all

    // CBSDK:n väriliukufunkkari :). Tekee väriliu-un.
    Function CreateGradient(w,h,r1,g1,b1,r2,g2,b2,style=0)
        bar = MakeImage(w,h)
        DrawToImage bar
        Select style
            Case 0
                r_step# = (r2-r1) / Float(w)
                g_step# = (g2-g1) / Float(w)
                b_step# = (b2-b1) / Float(w)
                For i = 0 To w-1
                    Color r1+i*r_step, g1+i*g_step, b1+i*b_step
                    Line i,0,i,h-1
                Next i
            Case 1
                r_step# = (r2-r1) / Float(h)
                g_step# = (g2-g1) / Float(h)
                b_step# = (b2-b1) / Float(h)
                For i = 0 To h-1
                    Color r1+i*r_step, g1+i*g_step, b1+i*b_step
                    Line 0,i,w-1,i
                Next i
        End Select
        DrawToScreen
        Return bar
    End Function
    
    imgback = CreateGradient(400,32,150,235,255,255,255,255,1)
    imgfront = CreateGradient(400,32,255,255,255,150,235,255,1)
    
    pros# = 1.0
    
    Repeat
    
        DrawImage imgback,0,118
        DrawImageBox imgfront,0,118,0,0,pros#*4.0,32
        
        Color cbWhite
        
        Ellipse pros#*4.0-5,118,10,32
        
        pros#+0.1
        DrawScreen
    
    Until pros#>99.9
    Tausta sama kuin alkuvalikossa
  • Mikään ei karkaile kentän ulkopuolelle, ei edes kamera
  • Pelaajan valittua sotilaan, ammuttava kohde valitaan hiiren vasemmalla napilla ja liikkumispaikka hiiren oikealla napilla. Jos on liikaa etäisyyttä ammuntakohteeseen, sotilas liikkuu lähemmäs kohdetta.
  • Luodit yltävät tietyllä aseella vain tietyn välimatkan(esim. pistooli, max etäisyys 800 pikseliä jne.)
  • Ukot ampuvat vain jos joku vihollinen on tarpeeksi lähellä, jos on useampia lähettyvillä niin ampuvat sitä lähintä näkökentässä olevaa.
Kysymyksiä:
  1. Jos rahasäkkiä pitelevän käden vieressä näkyvä prosenttimäärä on veroprosentti, verotatko sinä sotilailta vai saatko itse päättää, paljonko maksat veroihin?
  2. Millä ohjelmalla teit grafiikat?

Offtopic:
BBcodet hallussa :)
Olenkohan turhan kriittinen? ;)

EDIT:

Ydiniskun pitäisi kyllä toimia, sen tulemisessa vain kestää melko kauan (n. puoli minuuttia, ehkä vähän liikaa... Pitääkin vähentää sitä jonkin verran).
Ohhoh, saattaakin ehkä toimia. Kokeilin ydiniskua, mutta se ei vaikuttanut toimivan. noin 5-10 minuutin jälkeen yhtäkkiä iskualueella jysähti oikein kunnolla :D en muistanut että kokeilin ydiniskua joten ihmettelin että laukoiko vihu sen ;) parannusehdotuksia myös lisätty[/edit]
Last edited by elmo123 on Sat Dec 01, 2007 10:58 am, edited 1 time in total.
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.

Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Arvostelu: Siberia Assault

Post by regalis » Fri Nov 30, 2007 7:29 pm

elmo123 wrote:Mitä tarkoittaa rahasäkkiä pitelevän käden vieressä näkyvä prosenttimäärä?
Millä ohjelmalla teit grafiikat?
Kiitoksia hyvästä kritiikistä, suurin osa mainitsemistasi asioista tullaan lisäämään/korjaamaan jossain vaiheessa... :)
Prosenttimäärä tarkoittaa veroprosenttia. Sitä saa muutettua plus- ja miinusmerkeillä merkatuilla painikkeilla. Grafiikat on tehty lähes pelkästään paintilla, pieniä yksityiskohtia (blurria sinne tänne, kurat ja lika kulkuvälineissä) photoshopilla.

Hyvä kun sanoit tuosta luotien läpimenemisestä, tällä koneella FPS on niin korkealla ettei tuota ongelmaa ollut. No, homma on suht helppo korjatta liikuttamalla luoteja esimerkiksi neljä kertaa loopissa hieman pienemmän matkan.

Ydiniskun pitäisi kyllä toimia, sen tulemisessa vain kestää melko kauan (n. puoli minuuttia, ehkä vähän liikaa... Pitääkin vähentää sitä jonkin verran).
EDIT:

Veroprosentti määrää sen, kuinka paljon rahaa asukkailta saadaan aina 10 sekuntin välein. Veroprosentin nostaminen vähentää asukaslukua ja kaupunkiin tulevia muuttajia.

Ukot ampuvat vain jos joku vihollinen on tarpeeksi lähellä, jos on useampia lähettyvillä niin ampuvat sitä lähintä näkökentässä olevaa.
Juuri niin ne tekevät.[/edit]

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Siberia Assault

Post by regalis » Wed Dec 19, 2007 4:52 pm

Nyt on päivitetty versio laitettu nettiin, ja peli alkaa olla jo aika lähellä valmistumista... Venäjälle hyökkäävä maa päätettiin vaihtaa Suomeksi, ja samalla myös itse pelin kieli. Pelissä on myös mm. seuraavat uudistukset:
  • Tuhoutuvat talot
  • Tallennus (sain tapella suht kauan, että sain 3d-talojen tallennuksen toimimaan... :) Peli tallennetaan F1:stä)
  • Latauspalkki
  • Siviilit
  • Lisää yksiköitä (silppuridroidi, ilmalaiva...)
  • Lisää rakennuksia (IT-tykki, puolustuskonekivääri, aita, muuri...)
  • Veri- ja kipinäefektit
  • Tehtäviä! (Tehtävävalikko aukeaa alapalkissa olevasta paperinpalan kuvasta)
  • Satunnaisia tapahtumia
  • Pause
  • Osa rakennuksista räjähtää
  • Ohjukset ja ydinpommit lisäävät ruudun yläreunaan palkin, josta näkee milloin se putoaa.
  • Hieman keskeneräinen intro (ehdotuksia mitä siihen voisi laittaa?)
Heittäkääpäs myös ehdotuksia uusista tehtävistä. Nyt niitä on vasta 8, joten lisää pitäisi tehdä...
Last edited by regalis on Wed Dec 19, 2007 11:57 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: Siberia Assault

Post by Mysterius Coder » Wed Dec 19, 2007 6:15 pm

Kovasti paranui heti :D Hiirellä olisi kiva työnnellä kameraa. Sitten tuo intron teksti meni välillä (yli 2 rivin kohdissa) liian nopeasti.
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.

User avatar
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Siberia Assault

Post by tuhoojabotti » Wed Dec 19, 2007 11:08 pm

Semmoinen mahdollisuus olis kiva että jos huomaa tehneensä virheen voi aloittaa alusta ilman että koko peli pitää rebootata (se kestää... ;()
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”

Connect
Newcomer
Posts: 17
Joined: Sun Dec 09, 2007 4:09 pm
Location: Konnevesi

Re: Siberia Assault

Post by Connect » Thu Dec 20, 2007 6:49 pm

Toi on hyvä peli mutta mulla tuli sellanen ongelma että painoin kerrostaloa sieltä valikosta ja sit painon sellasesta kohasta mihin sen halusin ni sitte multa hävis 30tuhatta rahaa enkä saanu koko taloo. W00t?

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Siberia Assault

Post by koodaaja » Thu Dec 20, 2007 11:24 pm

Olen kahdesti tätä koittanut pelata, enkä ole saanut yhtään kiinni ideasta. Kahden minuutin latauksen jälkeen näen tyhjää maata. Sitä hetken tuijotettuani hoksaan painaa suomalaista lippua, joka näyttäisi ponpauttavan kameran omaan tukikohtaan. Tässä vaiheessa tulee ilmoitus venäjän ydinkärjistä tms. Painan öljynporauslaittaa ( tyyliin "höhö, mitähän tuostakin hyötyy?" ) ja sitten löydän yksikkönappulat. Teen paljon yksiköitä, jotka lähtevät itsekseen kävelemään kohti vihollisia, enkä pysty komentamaan niitä mitenkään. Sitten, minuutin verran pelin alun jälkeen tukikohtani räjähtää. Tjaa. Voitte valittaa, että lue readme, mutta valitan takaisin jo näin etukäteen, että jotain logiikkaa voisi olla.

vierailija

Re: Siberia Assault

Post by vierailija » Fri Dec 21, 2007 12:29 am

+Pelissä on CB-peliksi hyvä taustatarina, jota myös varaa laajentaa
+Suht nätti (mutta varaa olisi parantaa maaston yksityiskohdilla jne. rutkasti)
+Paljon yksiköitä (joissa hyvin käytetty mielikuvitusta, nättejä)
+Paljon rakennuksia...

-...jotka muistuttavat liian paljon toisiaan
-Musiikkiin olisi mukava saada vaihtelua
-Pelattavuus on liian heikko: ei jaksa innostaa, syinä lähinnä:
* kamera on liian lähellä maata
* yksiköiden hallinnoiminen vaivalloista
* vihollinen painaa päälle julmetun nopealla tahdilla

Kokonaisuudessaan aika kunnianhimoinenkin projekti, joka omalla osallani ikävä kyllä kaatui heikkoon pelattavuuteen.
Mutta siitä huolimatta hatunnoston arvoinen suoritus! :D

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Siberia Assault

Post by regalis » Fri Dec 21, 2007 4:12 pm

koodaaja wrote:Teen paljon yksiköitä, jotka lähtevät itsekseen kävelemään kohti vihollisia, enkä pysty komentamaan niitä mitenkään.
Niitä pystyy komentamaan samalla tavalla kuin lähes kaikissa strategiapeleissä, eli valitsemalla yksiköt klikkaamalla tai neliövalinnalla (hiiren näppäin pohjassa). Valitut yksiköt saa ohjattua haluamaansa paikkaan hiiren oikealla näppäimellä. Venäjän ydin-isku on "hieman" v*ttumainen random-tapahtuma, mutta sen pitäisi tapahtua keskimäärin kerran 16 minuutissa (1/100 mahdollisuus kymmenen sekunnin välein)... Voisin kyllä ottaa sen pois tai tehdä siitä vielä epätodennäköisemmän... Hyviä pointteja joka tapauksessa. :)
Pelaaminen kannattaisi varmaankin aloittaa tekemällä muutama ensimmäinen tehtävä, niin saisi vähän helpommin ideasta kiinni.
Toi on hyvä peli mutta mulla tuli sellanen ongelma että painoin kerrostaloa sieltä valikosta ja sit painon sellasesta kohasta mihin sen halusin ni sitte multa hävis 30tuhatta rahaa enkä saanu koko taloo. W00t?
Yritin selvittää mistä tuo voisi johtua, mutta en löytänyt mitään vikaa koodista. Rakennusten asettaminen kytketään pois päältä vasta kun rakennus on saatu rakennettua. No, toivottavasti tuota ei tapahdu useammin... :roll:

User avatar
Murskaaja
Member
Posts: 92
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:19 pm
Contact:

Re: Siberia Assault

Post by Murskaaja » Fri Dec 21, 2007 6:35 pm

regalis wrote:Venäjän ydin-isku on "hieman" v*ttumainen random-tapahtuma, mutta sen pitäisi tapahtua keskimäärin kerran 16 minuutissa (1/100 mahdollisuus kymmenen sekunnin välein)... Voisin kyllä ottaa sen pois tai tehdä siitä vielä epätodennäköisemmän... Hyviä pointteja joka tapauksessa. :)
eli käytännössä tuo ydinisku voisi sattua heti ensimmäisen 10 sekunnin jälkeen? Eihän tuollaisessa ole järkeä. Vaikka onhan ne venäläiset kyllä arvaamatonta sakkia... ;D
ASCII star wars Xtreme | Cool Bombers | Combat (kehitteillä)

RedShadow productions

Connect
Newcomer
Posts: 17
Joined: Sun Dec 09, 2007 4:09 pm
Location: Konnevesi

Re: Siberia Assault

Post by Connect » Fri Dec 21, 2007 7:44 pm

regalis wrote:
koodaaja wrote:Teen paljon yksiköitä, jotka lähtevät itsekseen kävelemään kohti vihollisia, enkä pysty komentamaan niitä mitenkään.
Niitä pystyy komentamaan samalla tavalla kuin lähes kaikissa strategiapeleissä, eli valitsemalla yksiköt klikkaamalla tai neliövalinnalla (hiiren näppäin pohjassa). Valitut yksiköt saa ohjattua haluamaansa paikkaan hiiren oikealla näppäimellä. Venäjän ydin-isku on "hieman" v*ttumainen random-tapahtuma, mutta sen pitäisi tapahtua keskimäärin kerran 16 minuutissa (1/100 mahdollisuus kymmenen sekunnin välein)... Voisin kyllä ottaa sen pois tai tehdä siitä vielä epätodennäköisemmän... Hyviä pointteja joka tapauksessa. :)
Pelaaminen kannattaisi varmaankin aloittaa tekemällä muutama ensimmäinen tehtävä, niin saisi vähän helpommin ideasta kiinni.
Toi on hyvä peli mutta mulla tuli sellanen ongelma että painoin kerrostaloa sieltä valikosta ja sit painon sellasesta kohasta mihin sen halusin ni sitte multa hävis 30tuhatta rahaa enkä saanu koko taloo. W00t?
Yritin selvittää mistä tuo voisi johtua, mutta en löytänyt mitään vikaa koodista. Rakennusten asettaminen kytketään pois päältä vasta kun rakennus on saatu rakennettua. No, toivottavasti tuota ei tapahdu useammin... :roll:
Nyt huomasin että ne löytyy sieltä tutkasta mutta niitä ei näy. jos hiiren laittaa päälle niin tulee se teksti sinne juttuu.

User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:01 pm
Contact:

Re: Siberia Assault

Post by Koodari » Sun Jun 20, 2010 5:28 pm

Melkein täydellinen peli mutta errori tuli :D
Attachments
peli.png
peli.png (573.83 KiB) Viewed 3643 times
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]

Warlock
Member
Posts: 78
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:08 pm

Re: Siberia Assault

Post by Warlock » Mon Jun 21, 2010 12:48 pm

Ihan hyvä peli, mutta vähän hidas paikoitellen ja ostovalikkojen selitykset olivat jostain syystä sekaisin, esim. kerrostalon selitys tuli näkyviin kun meinasi ostaa jotain ihan muuta.
Image

Post Reply