Siberia Assault

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Siberia Assault

Post by regalis » Mon Nov 12, 2007 7:25 pm

Olen nyt jonkin aikaa väsännyt muutaman kaverin kanssa Red Alert -tyylistä resurssienkeräys/räiskintä/strategiapeliä. Pelissä käytetään Marcoderin RainEnginea ja 3d-talosysteemiä. Melkein kaikki on vielä kesken, mutta pistetään nyt silti betaa kehiin:

Pelin juoni on lyhyesti selitettynä se, että maailma on sekasorron partaalla öljyn loppumisen ja ilmastonmuutoksen takia. Siperia on ilmaston kannalta yksi parhaista paikaista asua, ja kun sieltä vielä löydetään öljyä, kaikki alkavat sotia siitä. Yli sata vuotta hiljaiseloa elänyt Suomi päättää ottaa Karjalan ja vähän muutakin takaisin.

Image
Image
Image

Peliohjeita:
- Kameraa ohjataan nuolista
- Omat joukot saa valittua klikkaamalla niitä (pitämällä hiirtä pohjassa voi valita monta yksikköä kerralla)
- Joukot saa ohjattua haluamaansa paikkaan klikkaamalla hiiren oikeaa painiketta
- Ruudun oikeasta alalaidasta saa tutkan käyttöön
- Taloja voi rakentaa vain kentän vasempaan ylälaitaan, vihollinen rakentaa oikeaan alalaitaan
- Oikeassa alalaidassa olevilla lipuilla voi siirtää kameran omaan tai vihollisen tukikohtaan

LATAUSLINKKI:
http://www.freewebs.com/nitrofilms/SiAs.zip
Kopioikaa osoiteriville jos ei muuten toimi.

Jos jotain kiinnostaa, Kuoleman Pataljoonat valitettavasti jäätyi, kuten cb-RPG:illä on tapana. Tällä kertaa jäätymisen syynä ei ollut innostuksen loppuminen tai taitojen riittämättömyys, vaan huonosta purkkakoodista johtunut hidastelu. Tehtäväsysteemi oli niin typerästi toteutettu, että jo kymmenen tehtävää laski FPS:n noin viidestäkymmenestä pariinkymmeneen.
Last edited by regalis on Wed Dec 19, 2007 4:43 pm, edited 4 times in total.

User avatar
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Siberia Conquest

Post by Harakka » Mon Nov 12, 2007 7:42 pm

Vaikuttaa tyylikkäältä alulta. Löysin bugin: tulee editmap failed, kun valitsee talon, meinaa laittaa sen kentälle ja (kentän rajalla?) klikkaakin jonkun toisen rakennuksen nimeä.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)

User avatar
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: Siberia Conquest

Post by Mysterius Coder » Mon Nov 12, 2007 7:49 pm

Wau :shock: CB:n kultainen aika on käsillä. Zero palasi (jotenkuten) meillä on epic crusade, tilesterin korvikkeita, SDK, CBfun, Netmatch ja vaikka mitä. ja nyt tämä. Taitaa olla eka strategia cb:llä ja vieläpä hyvä sellainen! Grafiikka on kiitettävää vaikka toistaiseksi rakennukset näyttävätkin samalta. Tämä ei missään nimessä saa jäätyä. Onnea projektiin, hoitakaa homma kotiin :mrgreen:
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.

User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Siberia Conquest

Post by CCE » Mon Nov 12, 2007 9:43 pm

Joo, toivottavasti ei projekti tule jäätymään ( :D )

Peli kaatui kun pistin Light Assault Squadeja vähän useamman tulemaan ;)
Ja kartassa voisi myöskin näkyä mitä kohtaa nyt tarkastellaan.

User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Siberia Conquest

Post by KillBurn » Mon Nov 12, 2007 10:29 pm

No eipä tuo vielä kovin kelvollinen ollut, ja se oli myös hirmu buginen
esim.peli pätki hieman ja ostoruutu osti joskus mitä sattuun ja peli sessio päättyi MAViin.
Että ei muutakun kehittelemään
Sumu Games: Sam, Ur eye!

User avatar
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Siberia Conquest

Post by Pate5 » Tue Nov 13, 2007 2:11 pm

Joo, kokeilin. Tässä vähän kritiikkiä:

-Kamera liikkuu aivan liian hitaasti
-Joukot ampuvat aivan liian pitkälle
-Joukot ja rakennukset rakentuvat liian nopeasti
-Luodit liikkuvat liian hitaasti

No, kyllä tästä varmaan ihan kelpo peli tulee. Tsemppiä! ;)
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko

User avatar
Marcoder
Active Member
Posts: 120
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:21 am

Re: Siberia Conquest

Post by Marcoder » Tue Nov 13, 2007 2:41 pm

Lisää kritiikkiä!

- Kun päävalikosta klikkasi pelin käyntiin, kesti 1 min 25 sek ennen kuin ruudulla oli muuta kuin mustaa. Jotain latauspalkkia kehiin.
- Kamera liikkuu tuskallisen hiiiiitaaaasti.
- Tutka ei toimi oikein! Senhän pitäisi näyttää ukkojen sijainnit kameran sijainnin mukaan.
- Kun ukkelin lisää kentälle, se joutuu välittömästi järjettömään luotisateeseen. Vihut ampuu valovuosien päästä.
- Ukkeli ilmestyy kentälle vaan "johonkin". Sehän pitäisi voida asettaa haluttuun paikkaan.
- Kun joukot komentaa johonkin paikkaan, menee kaikki äijät yhteen nippuun päälleekkäin.
- Vihut kävelee suoraan kuin aivokääpiöt kääntyen vasta kun jokin este tulee lähelle. Vähän eloa ja luonnetta passiiviseen tekoälyyn.
- Tekoäly ei väistele toisia ukkoja. Vihut ajelee autoilla toistensa yli muina miehinä.
- Käyttöliittymä on epälooginen. Ostettavien kamojen ja ukkojen valinta selkeämmäksi. Nyt valinnat näyttivät vain infoteksteiltä/hinnastolta.

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Siberia Conquest

Post by regalis » Tue Nov 13, 2007 5:25 pm

Marcoder wrote:- Kun päävalikosta klikkasi pelin käyntiin, kesti 1 min 25 sek ennen kuin ruudulla oli muuta kuin mustaa. Jotain latauspalkkia kehiin.
Laitoin väliaikaisesti Loading -tekstin, pitää sitten seuraavaksi tehdä kunnon latauspalkki... Vähentelin myös objektien pyörityslaatuja, ja latausaikojen pitäisi nyt olla vähän siedettävämpiä.
Marcoder wrote:- Tutka ei toimi oikein! Senhän pitäisi näyttää ukkojen sijainnit kameran sijainnin mukaan.
Se näyttää koko kentän kaikki yksiköt. Lisäsin laatikon, joka näyttää mitä kohtaa kartasta tarkastellaan.
Marcoder wrote:Vihut ampuu valovuosien päästä.
Korjattu.
Marcoder wrote:Ukkeli ilmestyy kentälle vaan "johonkin". Sehän pitäisi voida asettaa haluttuun paikkaan.
Mielestäni on "realistisempaa" että joukot ilmestyvät aina määrättyyn paikkaan (headquartersiin), eikä esimerkiksi tulitaistelun keskelle pysty yhtäkkiä luomaan uusia sotilaita.
Marcoder wrote: Vihut kävelee suoraan kuin aivokääpiöt kääntyen vasta kun jokin este tulee lähelle. Vähän eloa ja luonnetta passiiviseen tekoälyyn.
Korjattu.
Marcoder wrote:- Käyttöliittymä on epälooginen. Ostettavien kamojen ja ukkojen valinta selkeämmäksi. Nyt valinnat näyttivät vain infoteksteiltä/hinnastolta.
Nyt ostoruudussa on laatikko hiiren osoittaman yksikön kohdalla.
Pate5 wrote: -Kamera liikkuu aivan liian hitaasti
-Luodit liikkuvat liian hitaasti
Joukkoja ja kameraa nopeutettu. Pitää varmaankin tehdä myös niin, etteivät talot ja rakennukset ilmesty kentälle heti.
"Jaa, tuolta tulee vihollisia, rakennanpa pari taloa eteen."

User avatar
Marcoder
Active Member
Posts: 120
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:21 am

Re: Siberia Conquest

Post by Marcoder » Tue Nov 13, 2007 5:43 pm

regalis wrote:
Marcoder wrote:Ukkeli ilmestyy kentälle vaan "johonkin". Sehän pitäisi voida asettaa haluttuun paikkaan.
Mielestäni on "realistisempaa" että joukot ilmestyvät aina määrättyyn paikkaan (headquartersiin), eikä esimerkiksi tulitaistelun keskelle pysty yhtäkkiä luomaan uusia sotilaita.
Siinä tapauksessa kameran pitää ehdottomasti siirtyä myös "tukikohtaan".

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Siberia Conquest

Post by Sami The Great » Tue Nov 13, 2007 5:47 pm

Ehdottaisin tekemään niin, että kun uusi sotilas ilmestyy kentälle tulee joku ilmoitus nappi josta kun painaa niin kamera siirtyy uuden sotilaan luokse.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Siberia Conquest

Post by regalis » Tue Nov 13, 2007 8:51 pm

Marcoder wrote:Siinä tapauksessa kameran pitää ehdottomasti siirtyä myös "tukikohtaan".
Hyvä ehdotus. Laitoin ruudun alalaitaan painikkeet, joista voi siirtää kameran joko omaan tai vihollisen tukikohtaan. :)

User avatar
jannepelaa
Active Member
Posts: 101
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:27 pm

Re: Siberia Assault

Post by jannepelaa » Thu Nov 15, 2007 5:34 pm

Tämä on oikeasti ihan hyvä peli. Animaatiot olivat tosin hitaita, mutta tätä jaksoi pelata! :D Pausen voisi lisätä.

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Siberia Assault

Post by -Z- » Fri Nov 16, 2007 3:43 pm

Eikö rakennuksia voi tuhota?
Joitain yksiköitä ei pystynyt tekemään. Rahat kyllä meni mutta mitään ei ilmestynyt minnekkään. Kuuluuko muuten alkumenussa olla vain kolmee tyhjää laatikkoa? Minulla niissä ei ainakaan lukenut mitään.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Siberia Assault

Post by regalis » Fri Nov 16, 2007 4:10 pm

-Z- wrote:Eikö rakennuksia voi tuhota?
Joitain yksiköitä ei pystynyt tekemään. Rahat kyllä meni mutta mitään ei ilmestynyt minnekkään. Kuuluuko muuten alkumenussa olla vain kolmee tyhjää laatikkoa? Minulla niissä ei ainakaan lukenut mitään.
regalis wrote:Taloja ei voi vielä tuhota, eikä osa niistä tee vielä mitään. Kaikkia yksiköitä ei voi ostaa. Ladatkaa ja pistäkää kommenttia. :)
Ja kuuluu olla kolme tyhjää laatikkoa, en ole vielä laittanut niihin mitään tekstejä.

Hege
Newcomer
Posts: 11
Joined: Fri Aug 31, 2007 5:07 pm
Location: Ylivieska

Re: Siberia Assault

Post by Hege » Sat Nov 17, 2007 2:18 am

Aikas mahtava alku! tuli heti mieleen et tällätyylillähän vois toteuttaa commandos 4 :) on kyl loistavaa työtä. ja ois mahtava joku commandos 4 :D

Zrazy_Coder
Member
Posts: 60
Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm

Re: Siberia Assault

Post by Zrazy_Coder » Sat Nov 17, 2007 2:06 pm

Ihan hyvä tuo peli ainut ongelma oli , että kun tein noin 20 heavy support ukkoo niin fps oli siinä 3-2 :( muuten iha hyvä

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Siberia Assault

Post by MaGetzUb » Sun Nov 18, 2007 1:59 pm

Itse olen kahlannut melkeen koko C&C sarjan lävitse.
Tämä peli workkasi mun koneella ihan sujuvasti, paitsi no rakennusten tekstuurit ei piirtynyt vihollisen tukikohdassa kunnolla.
arvostelu:
  • +tilesetin graffat
    +musiikki
    +ukkojen graffat
    +valikon tausta kuva (näytti vaan vähän oudolta, mutta plussa tuli)
    +3d rakennukset
    -ukkoja ei voi hallita isoissa ryhmissä. (ärsyttää todella paljon)
    -tankit ovat välillä tyhmiä kuin saappaat (samoin ukot)
    -viholliset ei tuhoa amerikkalaisten tukikohtaa, ne vain pyörii ja ihmettelee. (kai venäläisten käskyttämös vikaa :D)
EDIT:

Unohdin mainita, että äänen vähennys siannin mukaan olisi aivan mahtava.
Ja hiirellä laatikko poiminta jolloin voi poimia monta kohdetta... en osaa selittää kyllä te muut strategia fanit sen tiedätte...

EDIT:

2. no hyvä, että äänet hiljentyvät kaukaisuuden mukaan.. huh se oli jumalatoon mellakka...

arvosana: 7-
Last edited by MaGetzUb on Sun Nov 18, 2007 2:39 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

Guest

Re: Siberia Assault

Post by Guest » Sun Nov 18, 2007 2:34 pm

programmer of DSG wrote:Tämä peli workkasi mun koneella ihan sujuvasti, paitsi no rakennusten tekstuurit ei piirtynyt vihollisen tukikohdassa kunnolla.
-ukkoja ei voi hallita isoissa ryhmissä. (ärsyttää todella paljon)
-tankit ovat välillä tyhmiä kuin saappaat (samoin ukot)
-viholliset ei tuhoa amerikkalaisten tukikohtaa, ne vain pyörii ja ihmettelee. (kai venäläisten käskyttämös vikaa :D)
EDIT:

Unohdin mainita, että äänen vähennys siannin mukaan olisi aivan mahtava.
Ja hiirellä laatikko poiminta jolloin voi poimia monta kohdetta... en osaa selittää kyllä te muut strategia fanit sen tiedätte...

arvosana: 7-
Talojen tekstuureissa on vielä puutteita, varsinkin vihollisen tukikohdassa. Tekoäly on kyllä melko arsesta, tankit ajelevat surutta omien sotilaidensa päältä yms... Talot eivät vielä tuhoudu, joten vihollisetkaan eivät vielä yritä tuhota niitä.
Laatikkopoiminta olisi kyllä hyvä ominaisuus, mutta kun yritin tehdä sitä jokin aika sitten, se hidasteli todella pahasti. Ukkoja voi kyllä nytkin hallita isoissa ryhmissä, pitämällä hiiren vasenta näppäintä pohjassa ja viemällä sen valittavien joukkojen päälle.
Äänen vähennys sijainnin mukaan on todella hyvä idea, ja CBKK:sta löytyy siihen sopiva funktio. Pitääkin lisätä se peliin...

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Siberia Assault

Post by regalis » Sun Nov 18, 2007 3:36 pm

Olin tuo äskeinen, en muistanut kirjautua sisään...
Laitoin päivitetyn version jakoon, nyt sain tuon laatikkovalinnan toimimaan. Sotilaat eivät enää ammu, jos niiden edessä on oman puolen sotilas. Lisäsin myös pausen. Seuraavaan päivitykseen tulee sitten varmaan se äänen toistaminen suunnan ja etäisyyden mukaan.
EDIT:

Prkl, olen yrittänyt jo reilun viikon keksiä hyvää tapaa talojen tuhoamiseen, mutta kun ei keksi niin ei keksi. Olen kyllä saatua laitettua taloille "energiat", sekin tosin melkoisella purkkaviritelmällä: jokaisen talon keskelle luodaan näkymätön talo-objekti. Aina kun jonkin luodin alla on datakerroksessa jotain muuta kuin 0, etsitään lähin talo-objekti ja vähennetään siltä energiaa.
Tiedän kyllä miten cbMapissa pystyy poistamaan taloja, mutta ongelmana on saada poistettua juuri oikea talo. Olisiko kenelläkään mitään ehdotuksia?


User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Siberia Assault

Post by MaGetzUb » Mon Nov 19, 2007 9:13 pm

Tyypit tyypit.... ne on ainoa ratkaisu! Dimmaus on suolesta!
Esim:

Code: Select all

Type Talot 
Field Talo_TaustaObj 
Field Talo_Energia As Integer
Field Talo_Tyyppi As Integer
[b]Field Talo_Nimi As String[/b]

//Koodin alootus

//Silmukka

//Lopetus

//Funkkarit mm. talot jne. 

Ittekkin sain inspiraation tehä tommoosta. Mut iha erityylistä peliä sillee tarkootan, et se ois ra - ra2 yhistelmä (melkee)
Siis talot ja jne. ois ylhäält kuvattuja niinku tuo.... testaan vaa, katotaan mitä tulee...
EDIT:

Tuosta koodista sen verra, et ne talojen näkymättömien objektien nimet vois pistää ObjectString - komennolla. eli ObjectString(Talo\talo_obj,Talo\talo_name)
Ja sitte panos vois aina tutkia minkä nimiseen kohteeseen törmättiin jos se oli vaikka venäjän kenraali nii vähennetään venäjän kenraalilta enkkua ;) Samalla tavalla siltä talolta. voi vähentää energiaa. (koska objectstring() palauttaa myös objektin nimen) ;) ;) ;)

Last edited by MaGetzUb on Mon Nov 19, 2007 9:39 pm, edited 2 times in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

Post Reply