-DeepBlackDreams- seikkailu.

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
BBBQ4
Newcomer
Posts: 13
Joined: Tue Jun 02, 2009 6:46 pm

-DeepBlackDreams- seikkailu.

Post by BBBQ4 » Wed Aug 01, 2012 12:26 am

Image

Noh, pitkästä aikaa terve teille. BBBQ täällä ja tulin kertomaan teille "pikkuisen" kesästäni.
Tossa tuli koulun aika törmättyä tällaseen studioon ja lähettiin sitten aika ankarasti vääntää pelejä vaikka en sillon vielä oikeen tienny mitään mistään.
Ja nyt kesän aikana kaivoin tän Basicin esiin ja aloin jatkaa tätä "Hetken mielijohdetta", elikkäs tällästä pelipohjaa. Ja siinä se sitten valmistu pikkuhiljaa se vanha moottorinalku. Sitten se vaan lähti kejureaktiona menemään kohti seikkailupelin betaa.

Esittelen tässä nyt DBD:n,
Image
ovelaa...
Idea lähti jostain:
Eräänä päivänä jossain päin en tiedä missä, muuan Josh kuolee yks kaks yllättäen pimeistä syistä. Kuoleman jälkeen hän menettää ruumiinsa ja lähtee matkalle taivaaseen, kiltti kun hän on. Mutta kaikki ei menekkään niinkuin pitää ja Josh parka joutuu Taivaan ja maan väliseen limboon. V*ttuuntuneena hän suunnittelee nyt kostoa sille joka hänet murhasi, ja hyppää takaisin maan pinnalle.
Image
Onneksi limbossa on edes yksi vessa.(tallennuspiste).
Pelin tarina on kuitenkin vielä vaiheessa. Ja vaikka tiedän että valmiita projuja ei ole niin paljon, ei ole kyllä teidän harmiksi tämäkään valmis.
Beta vaihe on kyllä jo positiivisella puolella ja moottori on jo lähes täysin valmis. nyt se on vain enää siitä kiinni että tuo äskeinen tarina vaan peliin ja seikkailemaan. Seikkailupeli kun on kyseessä, (Pienillä RPG teemoilla.) Pelissä tulee olemaan myös enemmän tarinaa ja välikohtauksia.
Vaikka Betassa on jo kaupat ja itemit, niillä ei ole vielä hirveästi tehty mitään. Sen verran voin spoilata että pelissä tullaan näkemään aseita ja erillaisia trikkereitä ja muita juttuja arvoitusten ratkaisuun.
Image
Josh tulee myös kohtaamaan luotettavia kumppaneita seikkailun aikana.
Image
Betassa kohtaat possumunkit ja pikkutytöt.
Tuli tuota kanssa kokeiltua miniläppärillä mutta hidastui jonkun verran :D
Mutta jos ei mitään muuta niin linkkaan tässä -> Betan <-
Jättäkää ihmeessä kommenttia ja kysykää.

Ainii ja jos haluutte lainata jotain tilemäppejä tai haluatte muuten vaan samanlaista grafiikkaa niin kysykää vain, voin kyllä tehdä.
_________________________
-nykyään meen nimellä BBBQ4.
Oon muuten artisti.
====================

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: -DeepBlackDreams- seikkailu.

Post by naputtelija » Wed Aug 01, 2012 12:43 am

On se kyllä niin hienoa, että löytyy pelinkehittäjistä tyttöjäkin. Voin myös kernaasti sanoa että tällä pelillä todellakin on potentiaalia menestyä jopa kaupallisesti. On kuvauksien perusteella monipuolinen, kiinnostava peli. Parhaita pelejä mitä cbllä on ikinä tehty.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
BBBQ4
Newcomer
Posts: 13
Joined: Tue Jun 02, 2009 6:46 pm

Re: -DeepBlackDreams- seikkailu.

Post by BBBQ4 » Wed Aug 01, 2012 1:10 am

naputtelija wrote:On se kyllä niin hienoa, että löytyy pelinkehittäjistä tyttöjäkin. Voin myös kernaasti sanoa että tällä pelillä todellakin on potentiaalia menestyä jopa kaupallisesti. On kuvauksien perusteella monipuolinen, kiinnostava peli. Parhaita pelejä mitä cbllä on ikinä tehty.
Hui saat*na :O oonko päältäpäin katottuna niin Anti heteroseksuaalinen? vai typosinko jossain?
No jaa, muistakaa myös ladata beta ja kokekaa itse :P
Last edited by BBBQ4 on Wed Aug 01, 2012 1:40 am, edited 1 time in total.
_________________________
-nykyään meen nimellä BBBQ4.
Oon muuten artisti.
====================

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1164
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: -DeepBlackDreams- seikkailu.

Post by Latexi95 » Wed Aug 01, 2012 1:20 am

sonamything wrote: Hui saat*na :O oonko päältäpäin katottuna niin Anti heteroseksuaalinen? vai typosinko jossain?
Älä huoli. Se on varmaan vain tuo avatar. naputtelija ei ole vielä ehtynyt tottua ajatukseen että jollakulla saattaisi olla vastakkaista sukupuolta oleva avatarissaan.

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: -DeepBlackDreams- seikkailu.

Post by naputtelija » Wed Aug 01, 2012 12:10 pm

Pyydän kyllä syvästi anteeksi jos päättelyni oli virheellinen. Homma olisi kyllä hoitunut yvlläkin ilman turhia viestejä, mutta piti niin välttämättä nolata julkisesti. Kiitos.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: -DeepBlackDreams- seikkailu.

Post by Awaclus » Wed Aug 01, 2012 2:48 pm

naputtelija wrote:Homma olisi kyllä hoitunut yvlläkin ilman turhia viestejä
Sitten kaikille olisi jäänyt se käsitys, että BBBQ4 on tyttö ja sinulla sattui olemaan jotain sisäpiirin tietoa asiasta tai muuta sellaista.

On topic:
- Musiikki oli äärimmäisen mitäänsanomatonta ja tylsää.
- Kauppa ja inventory olivat epäselkeitä, etenkin kauppa.
- Se musta portti(?) jossa oli valkoisia silmiä toimi tyhmästi silloin, kun siitä kulki nurmikkomapin puolelta ylhäältä alaspäin tai sen toisen mapin puolelta alhaalta ylöspäin.
- Ei ole mitään niin ärsyttävää kuin näkymättömät seinät - jos haluaa estää pelaajahahmon pääsyn johonkin paikkaan, siihen voisi yrittää keksiä jonkun näkyvän esteen.
- Pelaamisesta tekisi huomattavan paljon mukavampaa se, että vaikka pelaajahahmo liikkuukin sulavasti, se pysähtyy aina tasan tilen keskelle.

Muuten vaikuttaa ihan kiinnostavalta projektilta.

User avatar
BBBQ4
Newcomer
Posts: 13
Joined: Tue Jun 02, 2009 6:46 pm

Re: -DeepBlackDreams- seikkailu.

Post by BBBQ4 » Wed Aug 01, 2012 8:41 pm

Chaosworm wrote: On topic:
- Musiikki oli äärimmäisen mitäänsanomatonta ja tylsää.
- Kauppa ja inventory olivat epäselkeitä, etenkin kauppa.
- Se musta portti(?) jossa oli valkoisia silmiä toimi tyhmästi silloin, kun siitä kulki nurmikkomapin puolelta ylhäältä alaspäin tai sen toisen mapin puolelta alhaalta ylöspäin.
- Ei ole mitään niin ärsyttävää kuin näkymättömät seinät - jos haluaa estää pelaajahahmon pääsyn johonkin paikkaan, siihen voisi yrittää keksiä jonkun näkyvän esteen.
- Pelaamisesta tekisi huomattavan paljon mukavampaa se, että vaikka pelaajahahmo liikkuukin sulavasti, se pysähtyy aina tasan tilen keskelle.

Muuten vaikuttaa ihan kiinnostavalta projektilta.
No nyt kun sanoit tuon portti kikkailun niin kaipa sen voisi korjata, toisaalta jos se nyt kerta takaatapäin mentäessä heittää sinut heti takaisin niin kaipa sitten voit mennä siitä niinkuin kuuluu, eikä aina vaan sieltä varjopuolelta. tuo on toisaalta tehty pahemminkin ihan kaupallisissakin peleissä. otan huomioon.
näkymätön seinä on eventti alue, sen hoidan kun pääsen sitten tekemään tarinaa. ehkä se nyt ei ollut mailman paras vaihtoehto mutta miten vaan.

Itse vihaan gridi liikkumista. ovet voisi kyllä leventää.
Sitä vaan kyllä mietin että miten ihmeessä tuo kauppa on "epäselkeä"? Jos nyt yhtään viitsisit rakentavammin sanoa.
_________________________
-nykyään meen nimellä BBBQ4.
Oon muuten artisti.
====================

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: -DeepBlackDreams- seikkailu.

Post by Awaclus » Wed Aug 01, 2012 9:07 pm

sonamything wrote:Sitä vaan kyllä mietin että miten ihmeessä tuo kauppa on "epäselkeä"? Jos nyt yhtään viitsisit rakentavammin sanoa.
Se auttaisi jo paljon, että sitä tavaraa korostettaisiin enemmän, jonka kohdalla tuo valitsin on. Lisäksi hintaa ei tarvitsisi näyttää samalla rivillä kuin tavaran nimeä, vaan se tulisi näkyviin sitä varten erikseen varatulle alueelle silloin, kun valitsin on tavaran kohdalla, ja samalla voisi näkyä myös lyhyt kuvaus tavarasta ja kuinka monta kappaletta sitä tavaraa on jo pelaajan omistuksessa. Olisi myös kiva, että kun pelaaja painaa spacea jonkun tavaran kohdalla, niin kaupan sulkemisen sijaan pelaaja saisi ensin valita, kuinka monta kappaletta hän haluaa ostaa (oletuksena 1, sitten voi nuolinäppäimillä muuttaa sitä siten, että mitä pidempään on painettu samaan suutaan, sitä nopeammin luku kasvaa) ja sen jälkeen tavara(t) siirtyisivät pelaajan inventoryyn, sopiva määrä rahaa häviäisi pelaajalta ja palattaisiin takaisin kauppaan. Myöskin nuo Empty-kohdat aiheuttavat ihmetystä minussa. Leavea ei mielestäni tulisi olla pakko valita nuolinäppäimillä ja spacella, vaan esimerkiksi ESCistä voisi päästä pois kaupasta ja tällöin tuon Leave-valinnan voisi sitten poistaakin.

Hyvin pieni vaikutus on silläkin, ettei kaksoispisteiden jälkeen tule välilyöntiä, mutta samassa suhteessa se on myös vaivatonta korjata.

User avatar
BBBQ4
Newcomer
Posts: 13
Joined: Tue Jun 02, 2009 6:46 pm

Re: -DeepBlackDreams- seikkailu.

Post by BBBQ4 » Wed Aug 01, 2012 10:48 pm

Chaosworm wrote: Se auttaisi jo paljon, että sitä tavaraa korostettaisiin enemmän, jonka kohdalla tuo valitsin on. Lisäksi hintaa ei tarvitsisi näyttää samalla rivillä kuin tavaran nimeä, vaan se tulisi näkyviin sitä varten erikseen varatulle alueelle silloin, kun valitsin on tavaran kohdalla, ja samalla voisi näkyä myös lyhyt kuvaus tavarasta ja kuinka monta kappaletta sitä tavaraa on jo pelaajan omistuksessa. Olisi myös kiva, että kun pelaaja painaa spacea jonkun tavaran kohdalla, niin kaupan sulkemisen sijaan pelaaja saisi ensin valita, kuinka monta kappaletta hän haluaa ostaa (oletuksena 1, sitten voi nuolinäppäimillä muuttaa sitä siten, että mitä pidempään on painettu samaan suutaan, sitä nopeammin luku kasvaa) ja sen jälkeen tavara(t) siirtyisivät pelaajan inventoryyn, sopiva määrä rahaa häviäisi pelaajalta ja palattaisiin takaisin kauppaan. Myöskin nuo Empty-kohdat aiheuttavat ihmetystä minussa. Leavea ei mielestäni tulisi olla pakko valita nuolinäppäimillä ja spacella, vaan esimerkiksi ESCistä voisi päästä pois kaupasta ja tällöin tuon Leave-valinnan voisi sitten poistaakin.

Hyvin pieni vaikutus on silläkin, ettei kaksoispisteiden jälkeen tule välilyöntiä, mutta samassa suhteessa se on myös vaivatonta korjata.
No tulipas sieltä oikeen tarkatkin ohjeet :) ja sitten kun on ostettu 50 potionia niin monsuja vaan tappamaan.
Näinkin sen voisi tehdä jos kyseessä olisi rpg.
Kauppa on lähinnä tarkoitettu erillaisten trikkerien ostamiseen jonka taisn muuten sanoakkin, ja suurinta osaa esineistä tullaan vain tarvitsemaan yksi kappale (muutamaa lukuunottamatta).

Taitaa nuo epäselvyydet kuitenkin olla vaan pikkuisia paranteluja vaan, taikka nei eivä vaan ole niinkuin jokaisessa rpgssä.
On ne kai silti hyvä ottaa huomioon.
_________________________
-nykyään meen nimellä BBBQ4.
Oon muuten artisti.
====================

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: -DeepBlackDreams- seikkailu.

Post by Awaclus » Wed Aug 01, 2012 11:14 pm

sonamything wrote:--suurinta osaa esineistä tullaan vain tarvitsemaan yksi kappale (muutamaa lukuunottamatta).
Tässä tapauksessahan voi myös tehdä sillä tavalla, että muuten välilyönnistä ostaa aina vain sen 1 kappaleen, mutta jos painaa vaikka ctrl+välilyönti, niin sitten tulee mahdollisuus valita lukumäärä.
Taitaa nuo epäselvyydet kuitenkin olla vaan pikkuisia paranteluja vaan, taikka nei eivä vaan ole niinkuin jokaisessa rpgssä.
Nimenomaan siitähän tässä oli kyse, että kauppa oli erilainen kuin mihin olen varsin suurena jrpg-pelien ystävänä tottunut. Luulen, että monen muunkin pelaajan kannalta on ystävällisempää, että kauppa (ja miksei muutkin mekaniikat, jos eivät ole ns. "game defining"-roolissa) on mahdollisimman lähelle tuttua ja turvallista.

User avatar
BBBQ4
Newcomer
Posts: 13
Joined: Tue Jun 02, 2009 6:46 pm

Re: -DeepBlackDreams- seikkailu.

Post by BBBQ4 » Wed Aug 01, 2012 11:39 pm

Chaosworm wrote: Nimenomaan siitähän tässä oli kyse, että kauppa oli erilainen kuin mihin olen varsin suurena jrpg-pelien ystävänä tottunut. Luulen, että monen muunkin pelaajan kannalta on ystävällisempää, että kauppa (ja miksei muutkin mekaniikat, jos eivät ole ns. "game defining"-roolissa) on mahdollisimman lähelle tuttua ja turvallista.
Voi niitä muotissakin tehdä jos ei uskalla riskiä ottaa.
onhan niitä monenmoisia seikkauilupelejä.
_________________________
-nykyään meen nimellä BBBQ4.
Oon muuten artisti.
====================

leal
Newcomer
Posts: 16
Joined: Wed May 30, 2012 1:46 pm

Re: -DeepBlackDreams- seikkailu.

Post by leal » Wed Dec 26, 2012 12:21 pm

Hienot grafiikat on. Mutta sitten kymysys:
Minne pitää mennä mennä kun on sieltä talosta, jossa herää, lähtenyt? Kävin katsomassa kaikki paikat mihin pääsi. Vai loppuiko se beta siihen?

User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: -DeepBlackDreams- seikkailu.

Post by Misthema » Mon Feb 04, 2013 3:07 pm

leal wrote:Hienot grafiikat on. Mutta sitten kymysys:
Minne pitää mennä mennä kun on sieltä talosta, jossa herää, lähtenyt? Kävin katsomassa kaikki paikat mihin pääsi. Vai loppuiko se beta siihen?
Joo, en itsekään löytänyt mitään, paitsi Mr. Pumpkinhead:n mikälie, joka taitaa toimia vendorina.

Tykkäsin kyllä aiiiivan hemmetisti pelin teemasta ja tunnelmasta. Eniten kiehtoi ja säväytti ne ketjut, joilla se mesta roikkui ei-missään. Loistava idea! :D (En muista muualla nähneeni moista... o.O)
Musiikit, äänet, efektit, grafiikka... Huhuh... Kyllä kiinnostaa nähdä tämä peli pidemmälle edenneenä!

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: -DeepBlackDreams- seikkailu.

Post by skinkken » Mon Feb 04, 2013 5:10 pm

Nyt vasta huomasin tämän pelin. Pelissä oli hyvä tunnelma, ja tunnelma on minusta tärkeimpiä ominaisuuksia tällaisessa seikkailupelissä. Musiikki oli sopivan "tyhjää", mutta myöhemmissä tulevissa paikoissa tarvitaan vähän monimutkaisempaa musiikkia. Kaikenlaista pikkuparannettavaa kuitenkin löytyy:

-Kameran seuraaminen on minusta liian löllö, tämä virhe on useissa cb-peleissä. Tämä voi kuitenkin olla vain mielipide.
-Liikkuminen on tällä hetkellä niin että sivunuolet ovat aina etusijalla. Tee niin että liikutaan siihen suuntaan mikä nuoli on painettu pohjaan viimeksi.
-Taloihin meneminen helpommaksi eli isompi alue
-Joskus dialogi jotenkin lagaa
-Tee jotakin efektejä paikoista siirtymisiin ja kuvien vaihtoon.

Nämä siis ovat ihan pikkuasioita, jotka ainakin pelin viimeistelyssä pitäisi ottaa huomioon.

Joitakin bugeja:
-Joskus toisen kerran kun tulee siihen ekaan taloon, sille tytölle ei voi puhua, vaikka hänen päällään on X -napin kuva.
-Joskus taloon ei voi päästä enää takaisin.

Mutta teepäs siältöä peliin, alkutunnelmat olivat jo hyvät. :)
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

Post Reply