SideX

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 4:48 pm
Location: Turku

Re: SideX

Post by skorpioni-cb » Sun Jul 01, 2012 1:09 pm

Ok tämän viestin sisältö on niin tärkeää ettei se voi olla edit edelliseen:
Uusi päivitys on täällä
Kuten salaiseksi määrittelemästäni lähdekoodista näitte, tähän updateen tulee hakeutuvat ohjukset, niin sinulla että vihollisilla.
Uusi kontrolli, hiirenrulla, se vaihtaa projektiilien välillä.
Vihollisohjuksen statsit:

Code: Select all

200 hp
Tekee 100 damagea osuessaan
Hakeutuu sinuun
Alkaa spawnia vasta 5. levelissä
Ladatkaa paketti alta:
Sidex.rar
(3.54 MiB) Downloaded 113 times
Minä en tiedä mitä tiedän, mutta sen tiedän ettei se ole mitään kaunista.

User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 10:55 pm

Re: SideX

Post by aloittelijamies » Wed Jul 25, 2012 11:36 pm

Oli kyllä mukavaa luettavaa tämä ketju, joten oli pakko kokeilla tätä peliä.

Peli on kyllä vielä keskeneräinen, mutta musiikki oli mukavaa kuunneltavaa. Peliin ehkä olisin toivonut alkuunsa enemmän toimintaa, kuten vaikka enemmän vihollisraketteja kerralla tai jotain vastaavaa jotta mielenkiinto olisi kantanut vähän pidemmälle pelissä.

User avatar
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 4:48 pm
Location: Turku

Re: SideX

Post by skorpioni-cb » Sat Sep 01, 2012 9:22 pm

*kaivaa SideX:än koodit ja mediat naftalista* Nyt on pari kuukautta kulunut siitä, kun minun suurin ja paras projekti tuli ulos, SideX Kerronpa vähän taustoja miten projekti sai alkunsa ja kenelle kuuluu kiitokset mistäkin ;)

[flashback]Kun cbE:stä tuli ulos ensimmäinen julkinen versio, taisi Pate5 tehdä pientä paralax shooteria sen tarjoamalla uudella laskentateholla. Peli näytti upealta, mutta se oli käytännössä tyhjää täynnä(eikä aleta viisastelemaan faktoilla, kuten "Hur dur se on avaruus, se onkin tyhjää tilaa" jookos) MInä päätin näyttää kynteni ja ensimmäinen SideX:än versio oli syntynyt. Nimi SideX juontaa juurensa sanoihin Sideways ja Parralax, koska peli on sivuttaissuuntainen parralax shooter(enpä ole nähnyt vertikaalis-suuntaista parralax shootteria, jos space invaderssia ei lasketa jota en laske oikein kuuluvan genreen) No, pelin ekassa versiossa ei ollut mitään muuta hyvää kuin soundtrack(Vähän samalla tavalla kuin Sonic '06 :P )
Combatti arvosteli tätä peliä tähtiluokituksella, Siis Keskeneräistä peliä, Tähdillä, vähän kuin elokuva-arvostelut...
sitten jotain tapahtui, projekti ei vaan jatkunut. Kunnes nyt[/flashback]
Palataan todellisuuteen, peliin on tullut muutoksia, kuten se, että pelin voi pausettaa, turretit(jotka ei vielä toimi :D), Power-orbit, joita keräämällä saat joko helaa, pisteitä tai erikoisaseita. Orbeja on tällähetkellä vain hela, ja sekin spawnaa promillen todennäköisyydellä.
Vähän statseja turreteista, huomatkaa että ne spawnaa tasolla 10 jonne on helvetillistä päästä:

Code: Select all

300 hp
Damage: (Todo 1hp damage joka 5. sekuntti)
Uusi näppäinkontrolli: Esc, pausettaa pelin.
Enyways tässä paketti peliin:
Sidex.rar
(3.54 MiB) Downloaded 100 times
Minä en tiedä mitä tiedän, mutta sen tiedän ettei se ole mitään kaunista.

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: SideX

Post by Sami The Great » Sat Sep 01, 2012 10:09 pm

Jokin kuva pelistä olisi kiva. Kuva herättää heti paljon enemmän mielenkiintoa ja peli tulee suuremmalla todennäköisyydella ladattuakkin. Uskaltaisin väittää, että lataukset nousee ainakin kaksinkertaisiksi.

No pelistä kuitenkin:
-Valikon fontit muuttuivat vasta ensimmäisen pelin jälkeen.
-Kontrollit olivat jotenkin tönköt eikä aluksen ohjattavuuteen oikein saanut tuntua.
-Taustatähdet liikkuivat mielestäni vähän liian nopeasti. Jos haluat pelaajalle sellaisen tunteen, että alus kulkee kovaa, niin tee vaikka mielummin tähdistä viivamaisia, jotka blurrautuvat vasemmalle mentäessä.
-Tasolle 10 en todellakaan päässyt, niin ei turretteja päässyt testailemaan :D
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 4:48 pm
Location: Turku

Re: SideX

Post by skorpioni-cb » Sun Sep 02, 2012 9:12 am

Sami The Great wrote:Jokin kuva pelistä olisi kiva. Kuva herättää heti paljon enemmän mielenkiintoa ja peli tulee suuremmalla todennäköisyydella ladattuakkin. Uskaltaisin väittää, että lataukset nousee ainakin kaksinkertaisiksi.

No pelistä kuitenkin:
-Valikon fontit muuttuivat vasta ensimmäisen pelin jälkeen.
-Kontrollit olivat jotenkin tönköt eikä aluksen ohjattavuuteen oikein saanut tuntua.
-Taustatähdet liikkuivat mielestäni vähän liian nopeasti. Jos haluat pelaajalle sellaisen tunteen, että alus kulkee kovaa, niin tee vaikka mielummin tähdistä viivamaisia, jotka blurrautuvat vasemmalle mentäessä.
-Tasolle 10 en todellakaan päässyt, niin ei turretteja päässyt testailemaan :D
-Seuraava versio kyllä korjaa asian, olin vähän laiska ja silleen sen menun kaa
-Ne voi tuntua vähän liukuvilta, mutta tohon fps-riippumattomaan liu'untaan tottuu
-Ja milläs ihmeellä mä sen teen
-Joo mä tosiaan tein tason 10 sellaseksi hard-core tyyliseksi jutuksi. Vois varmaankin alentaa vaikeutta :P

Screenshoteista vielä sen verran, että en saanut ominaisuutta toimimaan ja en haluu käyttää print screeniä >:D
Minä en tiedä mitä tiedän, mutta sen tiedän ettei se ole mitään kaunista.

User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: SideX

Post by Misthema » Mon Sep 03, 2012 1:01 pm

En ymmärrä tuota vikinää ja kitinää keskeneräisestä pelistä ja huonoista grafiikoista... Onko kenellekään tullut mieleen mitä sana "projekti" tarkoittaa, ja mitä placeholder-grafiikat ovat? Kukaan, joka on vähänkään parempi tekemään pelejä, ei ala heti alussa panostamaan vain grafiikkaan ja musiikkiin sun muuhun, vaan itse peliin ja sen toimintaan.

Latailin juuri uusimman pelipaketin. Arvostelen sitä tässä piakkoin.


Hohoo! Heti pelin käynnistyessä iski hieman nostalginen tunnelma, sillä menussa lähti soimaan ties miten wanha tekeleeni, joita aikoinaan Zerpalle väänsin... x)

Peli vaikutti ekalla silmäyksellä toooodella vauhdikkaalta ja yber nopealta, kun näin miten lujaa taustalla näkyvät tähdet liikkui. Ensimmäisen vihollisen ilmaannuttua vauhti sitten jotenkin "tippui". :D Peli on ihan mukavaa ajanvietettä, mutta pidemmälle päästyäni alkoi korvissa soimaan "Large explosion 4.wav" jatkuvalla syötöllä - tämä oli hyvinkin ärsyttävää. Musiikkiakaan ei enää kuulunut taustalta. Pelikään ei tuntunut kehittyvän vaikeammaksi muulla tapaa, kuin vihollisten määrällä, joten petyin, koska aikaisemmissa viesteissä joita nopeasti luin, mainittiin raketteja. :D

Tuosta on kuitenkin hyvä lähteä, mutta ruutua voisi haluta helpostikin ehkä hieman leveämmäksi (viholliset tuntuivat hyppivän syliin rajummin kuin kuuma aamukahvi!).
Ei muuta kuin lisää kehitystä! Onnea projektiin! :)

User avatar
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 4:48 pm
Location: Turku

Re: SideX

Post by skorpioni-cb » Tue Sep 04, 2012 5:14 pm

Misthema wrote:En ymmärrä tuota vikinää ja kitinää keskeneräisestä pelistä ja huonoista grafiikoista... Onko kenellekään tullut mieleen mitä sana "projekti" tarkoittaa, ja mitä placeholder-grafiikat ovat? Kukaan, joka on vähänkään parempi tekemään pelejä, ei ala heti alussa panostamaan vain grafiikkaan ja musiikkiin sun muuhun, vaan itse peliin ja sen toimintaan.

Latailin juuri uusimman pelipaketin. Arvostelen sitä tässä piakkoin.


Hohoo! Heti pelin käynnistyessä iski hieman nostalginen tunnelma, sillä menussa lähti soimaan ties miten wanha tekeleeni, joita aikoinaan Zerpalle väänsin... x)

Peli vaikutti ekalla silmäyksellä toooodella vauhdikkaalta ja yber nopealta, kun näin miten lujaa taustalla näkyvät tähdet liikkui. Ensimmäisen vihollisen ilmaannuttua vauhti sitten jotenkin "tippui". :D Peli on ihan mukavaa ajanvietettä, mutta pidemmälle päästyäni alkoi korvissa soimaan "Large explosion 4.wav" jatkuvalla syötöllä - tämä oli hyvinkin ärsyttävää. Musiikkiakaan ei enää kuulunut taustalta. Pelikään ei tuntunut kehittyvän vaikeammaksi muulla tapaa, kuin vihollisten määrällä, joten petyin, koska aikaisemmissa viesteissä joita nopeasti luin, mainittiin raketteja. :D

Tuosta on kuitenkin hyvä lähteä, mutta ruutua voisi haluta helpostikin ehkä hieman leveämmäksi (viholliset tuntuivat hyppivän syliin rajummin kuin kuuma aamukahvi!).
Ei muuta kuin lisää kehitystä! Onnea projektiin! :)
Kiitos vastauksesta, joo voisi varmaan korjata bugi jonka takia ohjukset(sinun omasi) tuhoutuvat kosketuksesta, sillä alunperin ideana oli kolme vihollista yhdellä ohjuksella, ja se siitä. Räjähdeäänet ovat kyllä varmaan vähän liian kovat, voisi varmaan tehdä asetusmenun pausevalikkoon :P Ja se mitävarten vauhti "tippui" oli varmaankin se, että yritin tehdä fps-riippumattomuutta(ftw, ekaa kertaa mun projektissa, millään kielellä :P) Pienen korjauksen jälkeen,(jonka tein tätä vastausta kirjoittaessa ;D) sain taustankin fps-riippumattomaksi, ehkäpä sitä voisi myös yrittää pyörittää peliä fullscreenille, jotta saataisiin v-sync aidosti toimimaan ;D kiitos sen ominaisuuden, että cbE:ssä grafiikat ei tuhoudu kun vaihtaa resoluutiota, eli lennosta tekee sen. BTW. cbE:n tekiöille, korjatkaa se fullscreen juttu, sillä siinä tulee erroria -.- eli toisinsanoen en voi julkaista uutta versiota ennen kuin ne saa screen-komennon rempattua
Joo, voisi räjähdyksien ääniä laskea vähän hiljaisemmaksi, ja ehkä(painotan sanaa ehkä) laitan vaikeussäädön, jossa on Aloittelija, normaali, vaikea, expert ja hardmode. Ja harmikseni pitää sanoa, että pelin aikana kuultava musiikki on vain placeholder :(
EDIT:

BTW. Sisältää typoja, ehkä

Minä en tiedä mitä tiedän, mutta sen tiedän ettei se ole mitään kaunista.

Post Reply