Page 1 of 1

The Chopper Killer DEMO

Posted: Thu Jun 07, 2012 4:09 pm
by Untitled.bmp
Esipuhe
Olen katsellut näitä aloittelijoiden ensimmäisimpiä räiskintä pelejä ja olen huomannut, että kaikissa on ollut se sama peli-idea: Liiku, tapa kaikki, jee. Ja aika monista on puuttunut ääniefektit yms. Päätin, että minun ensimmäinen räiskintäpelini ei olisi sellainen. Olen juuri kehittelemässä uutta peliä nimeltä The Chopper Killer. Tässä vaiheessa pelistä on pelattavissa vain demoversio, joka ei täytä läheskään kaikkia niitä ominaisuuksia, joita aijon lisätä peliin, kun projektia saadaan jatkoon. Pelin grafiikka on tällä hetkellä 82.67 prosenttisesti otettu Coolbasicin valmisgrafiikosita. Äänistä 75% on tehty itse. Tavoite olisi, että kaikki ääniefektit ja grafiikka olisi tehty itse, katsotaan nyt, mitä siitäkin tulee.
Itse pelistä
Pelin tarkoituksena on tappaa helikopterista käsin viholliskaupungin ihmisiä. Kuten jo mainitsin, peli on todella alkutekijöistä, ja finaalityöstä tulee ainakin suunnitelmien mukaan paljon hienompi, kuin tämä demo-versio. Parannusehdotuksia saa antaa. Lue minut-artikkelia ei tarvitse lukea, koska sen sisältö on melko itsestäänselvyys. Sieltä löytyy muutama käyttöoikeussopimus(Ei, en ole Microsoftin työntekijä :D ) ja peliohjeet + arvioidut järjestelmävaatimukset. Jos halukkaita löytyy, niin mielelläni otan projektiini auttavia käsiä. Tässä vielä Teh Screenshot:
screenshotti.png
screenshotti.png (50.32 KiB) Viewed 7287 times

Re: The Chopper Killer DEMO

Posted: Thu Jun 07, 2012 4:25 pm
by Nameless_One
Untitled.bmp wrote:Olen katsellut näitä aloittelijoiden ensimmäisimpiä räiskintä pelejä ja olen huomannut, että kaikissa on ollut se sama peli-idea: Liiku, tapa kaikki, jee.
Käytännössä tämän pelin idea on justiinsa samanlainen "liiku, tapa kaikki, jee" ilman sitä liikkumista.

Minulla peli heitti MAV:ia joka kerta kun sain headshotin.

Re: The Chopper Killer DEMO

Posted: Thu Jun 07, 2012 4:29 pm
by Untitled.bmp
Nameless_One wrote:
Untitled.bmp wrote:Olen katsellut näitä aloittelijoiden ensimmäisimpiä räiskintä pelejä ja olen huomannut, että kaikissa on ollut se sama peli-idea: Liiku, tapa kaikki, jee.
Käytännössä tämän pelin idea on justiinsa samanlainen "liiku, tapa kaikki, jee" ilman sitä liikkumista.

Minulla peli heitti MAV:ia joka kerta kun sain headshotin.
No käytännössä kyllä, mutta kunhan tämä peli valmistuu, niin uskoisin, että tätä on paljon mielenkiintoisempaa pelata.

En osaa sanoa mistä MAV johtuu. Kokeilin peliä tuolla samalla paketilla, ei MAVia? Ammuin myös headshotin.

Re: The Chopper Killer DEMO

Posted: Thu Jun 07, 2012 4:49 pm
by Latexi95
Minullakaan ei kyllä mavia ilmennyt.
Mitä nuo maahan jäävät pallot mahtavat olla? Ovatko ne ihmisten päitä vai minkä takia ne on aluksi ihmisten päällä?
Vähän häiritsevää, että nuo ihmiset ilmestyvät tyhjästä keskelle kenttää.

Re: The Chopper Killer DEMO

Posted: Thu Jun 07, 2012 4:57 pm
by Untitled.bmp
Latexi95 wrote:Minullakaan ei kyllä mavia ilmennyt.
Mitä nuo maahan jäävät pallot mahtavat olla? Ovatko ne ihmisten päitä vai minkä takia ne on aluksi ihmisten päällä?
Vähän häiritsevää, että nuo ihmiset ilmestyvät tyhjästä keskelle kenttää.
Ihmisten päitähän ne. Jos huomasit, headshottia ampuessa pää ei "putoa". Yritän keksiä erilaisen systeemin tuolle mainitsemallesi häiriön aiheuttajalle. Vaikkapa siten, että ihmiset spawnautuvat ruudun ulkopuolelle ja tulevat(jos tulevat) esiin.

Re: The Chopper Killer DEMO

Posted: Sat Jun 30, 2012 5:49 pm
by Combatti
Grafiikka
Pelin grafiikka oli kaikki otettu, osin muokattu Coolbasicin valmisgrafiikasta, hieno hätäidea, mutta vähentää grafiikka-arvosanaa. En nyt tässä rupea Coolbasicin valmisgrafiikkaa kommentoimaan, joten tähän jää tämä osio.
Grafiikan arvosana kouluarvosana-asteikolla: 5

Äänimaailma
Äänet olivat hienoja. Kuolemisääniefekti, taustalla kuuluva kopterin aiheuttava ääni, hienoja kaikki. Mutta mp3 ja Wma...*MulqMulq*. Olisit mieluummin käyttänyt Ogg Vorbista molempiin. Tai sitten käytät Coolbasic Enchantedia, joka tulee Flacia, ja voit käyttää sitä taustalla kuuluviin ääniin.
Äänimaailman arvosana kouluarvosana-asteikolla: 7

Kontrollit
Ah, yksinkertainen hiirikontrolli, mitä sen parempaa? Mutta miksi helvetissä reload tehdään keskinäppäimellä? Minusta se olisi parempi tehdä hiiren oikealla painikkeella. Mutta pikkuvikoja sinänsä.
Kontrollien arvosana kouluarvosana-asteikolla: 10

Realistisuus
Helikopterin varjo puuttuu(tai sitten se onkin olevasti piillotettu mustan taustan taakse :-D). Muuten melko realistinen peli, mutta miksi tykissä(mikä onkaan) on 60 lipasta, vaikka se vaikuttaisi puoli-automaattiselta ja hitaalta ampumaan? Ja voisit tosiaan yrittää korjata tuon, että päät ovat väärässä paikassa(eivät siellä, missä päät normaalisti ovat).
Realistisuuden arvosana kouluarvosana-asteikolla: 8

Pelimoottori
Pelimoottori oli mahtava, mutta tosiaan realistisuuttakin vähentää se, että ukkelit spawnautuvat jostain kuusesta keskelle kenttää. Ne voisivat tosiaan olla ruudun ulkopuolella ja tallustella sieltä kohti keskustaa.
Pelimoottorin arvosana kouluarvosana-ateikolla:9

Pelattavuus
Mukava ajantappo peli tämäkin, ja oli ihan mukavaa keräillä headshotteja ja pisteitä, mutta kyllä tähänkin ehtii kyllästyä, mutta kyllä tätä myös pelaakin.
Pelattavuuden arvosana kouluarvosana-asteikolla: 10

Pelin keskiarvo oli 8

Yhteenveto
Ihan kiva peli, ääniefektit hienoja, mutta grafiikat eivät ihan sitä tasoa, mutta hieno peli joka tapauksessa. Toivon, että jatkaisit tätä hyvää peliä. Olet aloittanut jo ainakin käsitykseni mukaan 2 projektia, jotka molemmat ovat jäissä(?). Se on sinänsä harmi.