DungeonDash

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1165
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: DungeonDash

Post by Latexi95 » Sun May 13, 2012 9:03 am

Onnittelut vaikuttavasta avausviestistä ja tervetuloa foorumeille. :)

User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: DungeonDash

Post by Misthema » Sun May 13, 2012 2:31 pm

robinkooli wrote:Okei!
Teen pelejä Multimefia Fusion 2 Developer ohjelmalla ja CoolBasicil
joskus teen näillä: Game Maker, RPG maker VX & XP.

Multimedia Fusion 2 Developer: (Lähde: Wikipedia)
Multimedia Fusion 2 Developer sisältää kaikkein eniten ominaisuuksia. Se on suunniteltu ammattilaiskäyttäjille, jotka haluavat tehdä kehittyneitä pelejä ja sovellusohjelmia. Se sisältää ominaisuuksia, joita ei ole muissa versioissa kuten mahdollisuuden luoda MDI-sovellusohjelmia. Vain Developerilla tallennetut EXE-tiedostot ovat ns. logo-vapaita ja niitä saa myydä lisäämättä Clickteamin logoa peliin. Vain Developerille on saatavilla Java -kännykkäpelien teko -mahdollisuus.

Jos kiinostaa osta täältä!
Itseasiassa, meitä ei kiinnosta millä teet pelisi. Nämä foorumit ovat tarkoitettu CB:llä tehdyille esimerkeille, projekteille ja muuten aiheeseen liittyvälle keskustelulle. "Pelisi" ei ole tehty CB:llä, joten sen kuuluisi olla Yleinen -osiolla. Kuten Untitled.bmp jo sanoikin, maineesi on todella heikko ja alhainen. Ehkä, jos onnistut tekemään näyttävän pelin CB:llä, maineesi saattaa palautua - edes vähän. Tätä rallia jatkamalla sitä on turha toivoa. En kyllä edes ymmärrä miksi tulisit tänne näyttämään jonkun muun tekemää peliä omilla nimilläsi... Luulit varmaan, että me, jotka olemme täällä CB-foorumeilla, emme pääse kaivelemaan mitään muita internetin osia, haha. Noh, toisin kävi.

Pisteet Untitled.bmp:lle kotiin hienosta aloitusviestistä ja tervetuloa foorumeille minunkin puolesta.

User avatar
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 4:48 pm
Location: Turku

Re: DungeonDash

Post by skorpioni-cb » Sun May 13, 2012 2:55 pm

Minä melkein tunnen sääliä robinkollinii kohtaan, koska olin itse samanlainen(tosin tein mun avaus-projektit CB:llä, mutta...) jos vaan kehityt, niin kyllä se siitä
Minä en tiedä mitä tiedän, mutta sen tiedän ettei se ole mitään kaunista.

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: DungeonDash

Post by Awaclus » Sun May 13, 2012 4:46 pm

Jos nyt ihan totta puhutaan, niin ei vuoden päästä kukaan enää ajattele tätä juttua ja muutaman vuoden päästä kukaan ei enää edes muista tätä juttua, kunhan itsesi ei jatkuvasti bumppaa tätä ketjua silloin tällöin. Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että käyttäytyy asiallisesti jatkossa.

Jos CoolBasicilla tekeminen tuntuu vaikealta, kysele vaikka Ongelmat-alueella fiksuja kysymyksiä Tyhmät kysymykset -ketjussa (fiksu tässä yhteydessä tarkoittaa kysymystä, johon vastaaminen on tehty mahdollisimman helpoksi sille, joka vastauksen tietää; sillä ei ole mitään tekemistä vastauksen monimutkaisuuden kanssa. "Tyhmät kysymykset" puolestaan on tyhmä nimi ketjulle). Jos et tajua jotain, älä vastaa jokaiseen annettuun vastaukseen "mä en tajuu tota pliis selittäkää yksinkertasemmi :?: :?: :?: :?: :evil: :evil: :evil: :? " vaan tee sopimus sen kanssa, että kyseinen asia on siinä vaiheessa vielä liian monimutkainen sinulle ja palaa ongelmaan sitten, kun olet välissä opetellut jotain muuta. Jos et tajua mitään ja haluat silti pysyä foorumeilla, kommentoi muiden projekteja ja osallistu keskusteluun Yleinen-alueella. Nämä kaikki antavat sinusta loppujen lopuksi paremman kuvan kuin tästä ketjusta muistuttaminen bumppaamalla sitä vähän väliä.

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: DungeonDash

Post by naputtelija » Sun May 13, 2012 5:09 pm

Tuskin robinkooli tuntee edes käsitteitä bumppaus, ketju, tai eroa oikeiden ohjelmointikielien ja Fusion developerin kaltaisten drag 'n drop-kakkojen välillä. Jonkun pitäisi tämä hänelle opettaa.
EDIT:

Robinkooli on rikkonut vielä yhtä tekijänoikeuslakia. Tällä kertaa aika suuresti. Pienellä googlailulla löytyi tämä.

<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: DungeonDash

Post by Awaclus » Sun May 13, 2012 6:12 pm

naputtelija wrote:Tuskin robinkooli tuntee edes käsitteitä bumppaus, ketju, tai eroa oikeiden ohjelmointikielien ja Fusion developerin kaltaisten drag 'n drop-kakkojen välillä. Jonkun pitäisi tämä hänelle opettaa.[/edit]
Eivätkös nuo kaksi jälkimmäistä ole itseistään selviä?

Bump = bring up my post, eli viestin lähettämistä epäaktiiviseen viestiketjuun sillä seurauksella, että se nousee takaisin ylimmäksi viestiketjuksi.

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: DungeonDash

Post by naputtelija » Sun May 13, 2012 9:16 pm

Chaosworm wrote: Eivätkös nuo kaksi jälkimmäistä ole itseistään selviä?
Ei kaikille. kyllähän minäkin kymmenvuotiaana kokeilin noita game makereita ja muita ja vakavasti harkitsin niihin siirtymistä. Kuitenkin kaikkien ei tarvitse sitä virhettä tehdä. Joten robinkooli, jos luet tämän, ole kiltti ja ohjelmoi coolbasicilla. Oikeat ammattilaiset ohjelmoivat eivätkä jätä ohjelmien tekoa tyhmille pelieditoreille.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Re: DungeonDash

Post by Ilmuri » Sun May 13, 2012 9:54 pm

naputtelija wrote: Ei kaikille. kyllähän minäkin kymmenvuotiaana kokeilin noita game makereita ja muita ja vakavasti harkitsin niihin siirtymistä. Kuitenkin kaikkien ei tarvitse sitä virhettä tehdä. Joten robinkooli, jos luet tämän, ole kiltti ja ohjelmoi coolbasicilla. Oikeat ammattilaiset ohjelmoivat eivätkä jätä ohjelmien tekoa tyhmille pelieditoreille.
Ohjelmointi ei ammattilaista tee. Tätänykyä pienemmän skaalan produktiot ovat siirtymässä Unityn kaltaisiin hyvin paljon pelinteko-ohjelmia muistuttaviin ympäristöihin.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: DungeonDash

Post by Awaclus » Sun May 13, 2012 10:00 pm

naputtelija wrote:
Chaosworm wrote: Eivätkös nuo kaksi jälkimmäistä ole itseistään selviä?
Ei kaikille. kyllähän minäkin kymmenvuotiaana kokeilin noita game makereita ja muita ja vakavasti harkitsin niihin siirtymistä. Kuitenkin kaikkien ei tarvitse sitä virhettä tehdä. Joten robinkooli, jos luet tämän, ole kiltti ja ohjelmoi coolbasicilla. Oikeat ammattilaiset ohjelmoivat eivätkä jätä ohjelmien tekoa tyhmille pelieditoreille.
>Nykyinen CoolBasic ammattilaisille

Oikeat ammattilaiset tekevät juuri sellaisen lopputuloksen, mihin haluavat päästä, mahdollisimman lyhyessä ajassa. Useimmiten pelieditoreilla ei saa juuri sellaista tietynlaista peliä tehtyä, mutta mikäli saa, ei ole mitään järkeä keksiä pyörää uudestaan ja jättää käyttämättä helppoa ja nopeaa keinoa kun sellainen on saatavilla. Esimerkiksi Ren'Py ja RPGMaker XP ovat valmiita pelimoottoreita, joilla usein pääsee täysin haluttuun lopputulokseen, jos on tekemässä visual novelia tai japsiropea.

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: DungeonDash

Post by esa94 » Mon May 14, 2012 11:10 am

Chaosworm wrote:Esimerkiksi Ren'Py ja RPGMaker XP ovat valmiita pelimoottoreita, joilla usein pääsee täysin haluttuun lopputulokseen, jos on tekemässä visual novelia tai japsiropea.
Ren'Py taitaa olla tällä hetkellä käytännössä lähes ainoa varteenotettava vaihtoehto amatöörivisuaalinovelisteille koska ei kukaan ala tekemään omaa moottoriaan tuommosille.

Srsly.

User avatar
BBBQ4
Newcomer
Posts: 13
Joined: Tue Jun 02, 2009 6:46 pm

Re: DungeonDash

Post by BBBQ4 » Wed Aug 01, 2012 2:33 am

esa94 wrote: Ren'Py taitaa olla tällä hetkellä käytännössä lähes ainoa varteenotettava vaihtoehto amatöörivisuaalinovelisteille koska ei kukaan ala tekemään omaa moottoriaan tuommosille.

Srsly.
http://www.squarepulsestudios.com/

Ei mulla tässä muuta.
_________________________
-nykyään meen nimellä BBBQ4.
Oon muuten artisti.
====================

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: DungeonDash

Post by esa94 » Thu Aug 02, 2012 7:08 pm

sonamything wrote:
esa94 wrote: Ren'Py taitaa olla tällä hetkellä käytännössä lähes ainoa varteenotettava vaihtoehto amatöörivisuaalinovelisteille koska ei kukaan ala tekemään omaa moottoriaan tuommosille.

Srsly.
http://www.squarepulsestudios.com/

Ei mulla tässä muuta.
Sanoin varteenotettava, en olemassaoleva.

Post Reply