DungeonDash
Re: DungeonDash
Onnittelut vaikuttavasta avausviestistä ja tervetuloa foorumeille.
- Misthema
- Advanced Member
- Posts: 312
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
- Location: Turku, Finland
- Contact:
Re: DungeonDash
Itseasiassa, meitä ei kiinnosta millä teet pelisi. Nämä foorumit ovat tarkoitettu CB:llä tehdyille esimerkeille, projekteille ja muuten aiheeseen liittyvälle keskustelulle. "Pelisi" ei ole tehty CB:llä, joten sen kuuluisi olla Yleinen -osiolla. Kuten Untitled.bmp jo sanoikin, maineesi on todella heikko ja alhainen. Ehkä, jos onnistut tekemään näyttävän pelin CB:llä, maineesi saattaa palautua - edes vähän. Tätä rallia jatkamalla sitä on turha toivoa. En kyllä edes ymmärrä miksi tulisit tänne näyttämään jonkun muun tekemää peliä omilla nimilläsi... Luulit varmaan, että me, jotka olemme täällä CB-foorumeilla, emme pääse kaivelemaan mitään muita internetin osia, haha. Noh, toisin kävi.robinkooli wrote:Okei!
Teen pelejä Multimefia Fusion 2 Developer ohjelmalla ja CoolBasicil
joskus teen näillä: Game Maker, RPG maker VX & XP.
Multimedia Fusion 2 Developer: (Lähde: Wikipedia)
Multimedia Fusion 2 Developer sisältää kaikkein eniten ominaisuuksia. Se on suunniteltu ammattilaiskäyttäjille, jotka haluavat tehdä kehittyneitä pelejä ja sovellusohjelmia. Se sisältää ominaisuuksia, joita ei ole muissa versioissa kuten mahdollisuuden luoda MDI-sovellusohjelmia. Vain Developerilla tallennetut EXE-tiedostot ovat ns. logo-vapaita ja niitä saa myydä lisäämättä Clickteamin logoa peliin. Vain Developerille on saatavilla Java -kännykkäpelien teko -mahdollisuus.
Jos kiinostaa osta täältä!
Pisteet Untitled.bmp:lle kotiin hienosta aloitusviestistä ja tervetuloa foorumeille minunkin puolesta.
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: DungeonDash
Minä melkein tunnen sääliä robinkollinii kohtaan, koska olin itse samanlainen(tosin tein mun avaus-projektit CB:llä, mutta...) jos vaan kehityt, niin kyllä se siitä
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Re: DungeonDash
Jos nyt ihan totta puhutaan, niin ei vuoden päästä kukaan enää ajattele tätä juttua ja muutaman vuoden päästä kukaan ei enää edes muista tätä juttua, kunhan itsesi ei jatkuvasti bumppaa tätä ketjua silloin tällöin. Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että käyttäytyy asiallisesti jatkossa.
Jos CoolBasicilla tekeminen tuntuu vaikealta, kysele vaikka Ongelmat-alueella fiksuja kysymyksiä Tyhmät kysymykset -ketjussa (fiksu tässä yhteydessä tarkoittaa kysymystä, johon vastaaminen on tehty mahdollisimman helpoksi sille, joka vastauksen tietää; sillä ei ole mitään tekemistä vastauksen monimutkaisuuden kanssa. "Tyhmät kysymykset" puolestaan on tyhmä nimi ketjulle). Jos et tajua jotain, älä vastaa jokaiseen annettuun vastaukseen "mä en tajuu tota pliis selittäkää yksinkertasemmi " vaan tee sopimus sen kanssa, että kyseinen asia on siinä vaiheessa vielä liian monimutkainen sinulle ja palaa ongelmaan sitten, kun olet välissä opetellut jotain muuta. Jos et tajua mitään ja haluat silti pysyä foorumeilla, kommentoi muiden projekteja ja osallistu keskusteluun Yleinen-alueella. Nämä kaikki antavat sinusta loppujen lopuksi paremman kuvan kuin tästä ketjusta muistuttaminen bumppaamalla sitä vähän väliä.
Jos CoolBasicilla tekeminen tuntuu vaikealta, kysele vaikka Ongelmat-alueella fiksuja kysymyksiä Tyhmät kysymykset -ketjussa (fiksu tässä yhteydessä tarkoittaa kysymystä, johon vastaaminen on tehty mahdollisimman helpoksi sille, joka vastauksen tietää; sillä ei ole mitään tekemistä vastauksen monimutkaisuuden kanssa. "Tyhmät kysymykset" puolestaan on tyhmä nimi ketjulle). Jos et tajua jotain, älä vastaa jokaiseen annettuun vastaukseen "mä en tajuu tota pliis selittäkää yksinkertasemmi " vaan tee sopimus sen kanssa, että kyseinen asia on siinä vaiheessa vielä liian monimutkainen sinulle ja palaa ongelmaan sitten, kun olet välissä opetellut jotain muuta. Jos et tajua mitään ja haluat silti pysyä foorumeilla, kommentoi muiden projekteja ja osallistu keskusteluun Yleinen-alueella. Nämä kaikki antavat sinusta loppujen lopuksi paremman kuvan kuin tästä ketjusta muistuttaminen bumppaamalla sitä vähän väliä.
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: DungeonDash
Tuskin robinkooli tuntee edes käsitteitä bumppaus, ketju, tai eroa oikeiden ohjelmointikielien ja Fusion developerin kaltaisten drag 'n drop-kakkojen välillä. Jonkun pitäisi tämä hänelle opettaa.
EDIT:
Robinkooli on rikkonut vielä yhtä tekijänoikeuslakia. Tällä kertaa aika suuresti. Pienellä googlailulla löytyi tämä.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: DungeonDash
Eivätkös nuo kaksi jälkimmäistä ole itseistään selviä?naputtelija wrote:Tuskin robinkooli tuntee edes käsitteitä bumppaus, ketju, tai eroa oikeiden ohjelmointikielien ja Fusion developerin kaltaisten drag 'n drop-kakkojen välillä. Jonkun pitäisi tämä hänelle opettaa.[/edit]
Bump = bring up my post, eli viestin lähettämistä epäaktiiviseen viestiketjuun sillä seurauksella, että se nousee takaisin ylimmäksi viestiketjuksi.
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: DungeonDash
Ei kaikille. kyllähän minäkin kymmenvuotiaana kokeilin noita game makereita ja muita ja vakavasti harkitsin niihin siirtymistä. Kuitenkin kaikkien ei tarvitse sitä virhettä tehdä. Joten robinkooli, jos luet tämän, ole kiltti ja ohjelmoi coolbasicilla. Oikeat ammattilaiset ohjelmoivat eivätkä jätä ohjelmien tekoa tyhmille pelieditoreille.Chaosworm wrote: Eivätkös nuo kaksi jälkimmäistä ole itseistään selviä?
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: DungeonDash
Ohjelmointi ei ammattilaista tee. Tätänykyä pienemmän skaalan produktiot ovat siirtymässä Unityn kaltaisiin hyvin paljon pelinteko-ohjelmia muistuttaviin ympäristöihin.naputtelija wrote: Ei kaikille. kyllähän minäkin kymmenvuotiaana kokeilin noita game makereita ja muita ja vakavasti harkitsin niihin siirtymistä. Kuitenkin kaikkien ei tarvitse sitä virhettä tehdä. Joten robinkooli, jos luet tämän, ole kiltti ja ohjelmoi coolbasicilla. Oikeat ammattilaiset ohjelmoivat eivätkä jätä ohjelmien tekoa tyhmille pelieditoreille.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Re: DungeonDash
>Nykyinen CoolBasic ammattilaisillenaputtelija wrote:Ei kaikille. kyllähän minäkin kymmenvuotiaana kokeilin noita game makereita ja muita ja vakavasti harkitsin niihin siirtymistä. Kuitenkin kaikkien ei tarvitse sitä virhettä tehdä. Joten robinkooli, jos luet tämän, ole kiltti ja ohjelmoi coolbasicilla. Oikeat ammattilaiset ohjelmoivat eivätkä jätä ohjelmien tekoa tyhmille pelieditoreille.Chaosworm wrote: Eivätkös nuo kaksi jälkimmäistä ole itseistään selviä?
Oikeat ammattilaiset tekevät juuri sellaisen lopputuloksen, mihin haluavat päästä, mahdollisimman lyhyessä ajassa. Useimmiten pelieditoreilla ei saa juuri sellaista tietynlaista peliä tehtyä, mutta mikäli saa, ei ole mitään järkeä keksiä pyörää uudestaan ja jättää käyttämättä helppoa ja nopeaa keinoa kun sellainen on saatavilla. Esimerkiksi Ren'Py ja RPGMaker XP ovat valmiita pelimoottoreita, joilla usein pääsee täysin haluttuun lopputulokseen, jos on tekemässä visual novelia tai japsiropea.
Re: DungeonDash
Ren'Py taitaa olla tällä hetkellä käytännössä lähes ainoa varteenotettava vaihtoehto amatöörivisuaalinovelisteille koska ei kukaan ala tekemään omaa moottoriaan tuommosille.Chaosworm wrote:Esimerkiksi Ren'Py ja RPGMaker XP ovat valmiita pelimoottoreita, joilla usein pääsee täysin haluttuun lopputulokseen, jos on tekemässä visual novelia tai japsiropea.
Srsly.
Re: DungeonDash
http://www.squarepulsestudios.com/esa94 wrote: Ren'Py taitaa olla tällä hetkellä käytännössä lähes ainoa varteenotettava vaihtoehto amatöörivisuaalinovelisteille koska ei kukaan ala tekemään omaa moottoriaan tuommosille.
Srsly.
Ei mulla tässä muuta.
_________________________
-nykyään meen nimellä BBBQ4.
Oon muuten artisti.
====================
-nykyään meen nimellä BBBQ4.
Oon muuten artisti.
====================
Re: DungeonDash
Sanoin varteenotettava, en olemassaoleva.sonamything wrote:http://www.squarepulsestudios.com/esa94 wrote: Ren'Py taitaa olla tällä hetkellä käytännössä lähes ainoa varteenotettava vaihtoehto amatöörivisuaalinovelisteille koska ei kukaan ala tekemään omaa moottoriaan tuommosille.
Srsly.
Ei mulla tässä muuta.