Page 1 of 1

exe tiedosto swf muotoon

Posted: Sat Mar 24, 2012 8:25 am
by Mikki0000
Mikki0000 wrote:
Chaosworm wrote:
Mikki0000 wrote:
mutta eikö se olisi hyvä jos tekee pelin coolbasiclla ja laittaa se esim pelikoneeseen.
Hyvä siitä voi tulla, mutta äärimmäisen työlästä se on. Tee se peli vain suoraan .swf -muodossa, pääset vähemmällä.
niin mutta ajattele mä teen sellasseen ja sitten mä teen uuden viesti-ketjun ja te lataatte sen teidän tietokoneeseen ja
sitten muutat jonkun pelin swf muotoon. :P
Tämä on sitten se viesti-ketju kirjoittelen lisää myöhemmin (muutoksista ja lisäyksistä)
eli mä teen ohjelman c++:llä joka kääntää exe tiedoston swf muotoon
projektin nimeä en ole keksinnyt mutta päätän sen myöhemmin .
otan ehkä myöhemmin lisää porukkaa mukaan. ;)
Edit: Yllätys yllätys, projekti lopetettu.

Re: exe tiedosto swf muotoon

Posted: Sat Mar 24, 2012 8:42 am
by Latexi95
Mikki0000 wrote: tämä on sitten se viesti-ketju kirjoittelen lisää myöhemmin (muutoksista ja lisäyksistä)
eli mä teen ohjelman c:llä joka kääntää exe tiedoston swf muotoon
projektin nimeä en ole keksinnyt mutta päätän sen myöhemmin .
otan ehkä myöhemmin lisää porukkaa mukaan. ;)
Ehkä vähän turhaa tehdä tätä viestiketjua, kun jos nyt rehellisiä ollaan, niin tuskin saat mitään aikaiseksi. Ja vaikka saisitkin, niin et ainakaan moneen kuukauteen/vuoteen.

Mutta siitä vaan. Coolbasicin exeä vaan tutkimaan. Swf-tiedostot ovat todennäköisesti se hankalempi tapaus.
Onnea vain projektille kuitenkin. ;)

Re: exe tiedosto swf muotoon

Posted: Sun Mar 25, 2012 10:45 am
by atomimalli
Käytännössähän tämä on mahdoton projekti. Täällä on muutama heppu, jotka on vuosia tutkinut ja hakkeroinut coolbasicia toimintaa ja taito riittäisi, mutta tuskin kiinnostaa kun on linuxversio menossa. kyse on siitä, että coolbasicin runtimen ohjelmoisi uudestaan flashilla. C on vähän turha lenkki tässä tapauksessa. homma siis vaatii syvää ymmärrystä siitä, miten coolbasic sisäisesti toimii jne.
Projektin koko on reilusti suurempi kuin pari peliä flässillä ja vaatii suunnattoman määrän taustatyötä, hakkerointia ja manuaalin kaivelua. ei ole siis taikakeinoa, jolla exet vaan saisi toimimaan flässinä, vaan pitää jokaisenlaiselle ohjelmalle suunnitella se kääntö erikseen. Coolbasic on verrattain helppo tapaus koska sillä on yksinkertainen tavukoodi ja manuaali, jossa lukee että mitä coolbasic osaa. Esimerkiksi C:llä tehdyille ei taida olla toivoa ilman lähdekoodia, ja sekin olisi uskomattoman haastavaa automatisooituna.
Suosittelen lukemaan manuaalin pari kertaa läpi ja miettimään, että tietäisikö miten nämä jutut saisi toimimaan ilman coolbasicia. jos olet jo luovuttanut, niin lue silti. se tekee aina hyvää. kaikki täällä ovat tehneet sen.

Ps. koittakaa perustella vastauksenne paremmin ettei jää väärinkäsityksiä tai varaa trollille Toivottavasti tästä on apua monille.

Re: exe tiedosto swf muotoon

Posted: Sun Mar 25, 2012 7:08 pm
by MaGetzUb
Olen itse mukana CBEnchanted projektissa, jopa se tuottaa päänvaivaa koko tekijätiimille, niin tämä sinun swf konvertterisi on kyllä aikamoinen pala purtavaksi. Noh, onnea nyt kuitenkin. :)

Re: exe tiedosto swf muotoon

Posted: Mon Mar 26, 2012 7:04 pm
by KilledWhale
Kuulostaa siltä että olisit perseraiskaamassa itseäsi 2-metrisellä halolla. Poikittain.

C taidoistaisi tai SWF-tuntemuksestasi en tiedä, mutta vaikka tuntisitkin SWF:ien toimintaa ja osaisit C:tä niin projekti olisi silti äärimmäisen työläs. Jo pelkän CB-tavukoodin mysteerien selvittäminen on varsin aikaavievää ja äärimmäisen työlästä nysväämistä heksaeditorin parissa. Projektin kesto lienee mitattavissa vuosissa. Yksin jos koodaat niin vielä pidemässä ajassa.

CBEnchanted taas on edennyt vauhdilla muun muassa siksi, että minulla oli tiedossa jotakuinkin täydellisesti CB-tavukoodin rakenne ja toiminta jo ennen projektin aloittamista. Tosin sekin oli peräisin cbDecompileristani, jonka eteen työskentelin vuosia. En toki koodannut sitä yhteen hengenvetoon vaan rivin silloin, toisen tällöin, mutta uskaltaisin sanoa viettäneeni useita kymmeniä työtunteja pelkästään tavukoodin rakennetta analysoidessa ja komentojen tunnisteita kaivaessa siitä huolimatta, että löysinkin muutamia näppäriä oikoteitä niiden selvittelyyn.

Kannattaa toki yrittää. Tavukoodiin tutustuminen ja projektin etenemisen näkeminen on todella palkitsevaa ja addiktoivaa puuhaa. Varsinkin CB:n merkkijonosalauksen murtaminen tuntui itselle suurelta läpimurrolta vaikka se ei erityisen monimutkainen ollutkaan.

Onnea kuitenkin projektiin. Nostan hattua (foliohattua) jos onnistut tässä!

Re: exe tiedosto swf muotoon

Posted: Mon Mar 26, 2012 7:17 pm
by TheFish
Hmm... Eikö olisi huomattavasti helpompaa kääntää CB-lähdekoodista Javascriptiksi, sen sijaan, että lähtisi säätämään exejen ja flashin kanssa? Javascriptille on käsittääkseni saatavilla jotain pelimoottoreita, joita voisi tässä hyödyntää. Ja viimeistään projektin mahdollisesti joskus valmistuessa JS ja HTML5 -tuki on kaikissa selaimissa peleihin riittävällä tasolla.