Page 1 of 2

DroneWars [19.01.2012]

Posted: Thu Jan 05, 2012 12:24 am
by Misthema
.
..
...
Lataa lähdekoodit tästä!


Jou mään tsikaako! No? Okei...

Terrrrvehdys foorumin väki! Olen tullut kertomaan teille, että minä ja Wingman teemme peliä! Kyllä, kuulitte oikein, peliä!
Kyseessä siis on retrohko, arkadimainen avaruusmätke, eli DroneWars. Mitään tämän kummempia tekstejä en teille vielä anna, koska ette ole sellaisia ansainneet!

Seuraavaksi kuveja kehityksestä!

Tässä on kuva kun sain pelaaja-aluksen ampumaan, kuinka jännittävää!
Image
Tässä kuvassa minä ammun ja debuggaan samaan aikaan.
Image
Tässä kuvassa minä ja vihu idlataan...
Image
Ja tässä kuvassa on hieno ehvekti ja pausemenu!
Image
Pelaajalla on nyt Info:ssa "(Damage) Power", taso ja kokemuspisteelle mittaristoa ja numeroita.
Image
Paljon vihollisia, paljon enemmän ammuksia...OTAMME OSUMAA!
Image

Kertokaahan meille mukavia kommenttejanne pelistä!



Ladatkaapas TÄSTÄ! - Update 19.01.2012

* 19.01.2012
- Testikarttaa suurennettu
- Lisätty pikkutehtäviä karttaan joita tekemällä pääsee eteenpäin
- Alkuvalikot ja asetusvalikko lisätty (näppäinten vaihto, resoluutio)
- Vaikeustaso valittavissa

* 09.01.2012
- Muutettu karttakerrokset kuviksi monen tilen sijaan
- Kaikki karttakerrokset laitettu omiin tyyppilistoihinsa
- Raycasting:llä toteutettu CanSee -funktio (ajaa saman asian kuin ObjectSight, mutta en käytä objekteja joten....)
- Hienosäätöä

* 06.01.2012
- Vaihdettu CurveValue -> CurveAngle
- Lisätty vihollisaluksien tekoälyä + agressiivisuutta (ammut yhtä ryhmän vieressä -> koko ryhmä tulee kimppuusi)
- Paranneltu törmäyksiä, mutta eivät siltikään ole vielä täydelliset
- Muita hienosäätöjä


Lisätty:
- Kokemuspisteet ja levelit
- Aseen teho näkyy infossa
- Vihollisille lisää tekoälyä
- Viholliset ampuu

WASD = Liiku
SPACE = Ammu
I = Infoloota päälle/pois
P = Pausemenu - ESC = Pausemenu

Re: DroneWars

Posted: Thu Jan 05, 2012 12:29 am
by MetalRain
Heräsi muutama kysymys:

Mitä pelissä on tarkoitus tehdä?
Mikä tekee pelistä erilaisen kuin useat muut avaruusräiskinnät?
Voiko lajityypiltään tälläiseen peliin oikeasti tehdä kunnon tarinaa? Tarvitaanko sitä?

Re: DroneWars

Posted: Thu Jan 05, 2012 12:34 am
by Misthema
MetalRain wrote:Mitä pelissä on tarkoitus tehdä?
Edetä kenttien läpi piesten kaikki mikä eteen tulee. Matkanvarrella saat kokemuspisteita ja rahaa joilla on sitten mahdollisuus tehdä jotain mitä en sinulle kerro, koska et ole sitä ansainnut.
MetalRain wrote:Mikä tekee pelistä erilaisen kuin useat muut avaruusräiskinnät?
Enpä osaa vastata. Paha sanoa, kun en tiedä monia. =)
MetalRain wrote:Voiko lajityypiltään tälläiseen peliin oikeasti tehdä kunnon tarinaa? Tarvitaanko sitä?
Putkijuoksu-apinointi on kieltämättä tylsää eikä tarvitse juonta ollakseen mikään.

---

Posted: Thu Jan 05, 2012 12:39 am
by seancarrion
---

Re: DroneWars

Posted: Thu Jan 05, 2012 12:43 am
by Misthema
seancarrion wrote:Miksi me mahtavat, ylpeät ja kunnialliset CB:läiset emme ansaitse tietoa? Sinä pakana, kumarru CB:n edessä ja puhu! :lol:
Sitä on tullut (jouduttu) kumartumaan CB:n edessä niin useasti, että tällä kertaa annan sille takaisin - teidän kautta.
Siinä missä minä olen joutunut ratkaisemaan mysteeri-maveja, te saatte luvan olla epätietoisia meidän pelistämme... ;)

---

Posted: Thu Jan 05, 2012 12:50 am
by seancarrion
---

Re: DroneWars

Posted: Thu Jan 05, 2012 7:54 am
by MaGetzUb
Kaunista katseltavaa ovat nuo grafiikat ainakin. :o Tämä ehvekti valikko hässäkkä oli kyllä Ebin, Me Gusta. :D
Image
seancarrion wrote:MAVi sinut periköön!
Ei pahalla mutta kuulosti aika laimealta kiroukselta. :D

En nyt tiedä että pitäisikö tätä jäädä innolla odottamaan, kerran et vielä mitään peakkia antanut pelin sisällöstä. :P Onnea projulle. :)

Re: DroneWars

Posted: Thu Jan 05, 2012 1:17 pm
by Misthema
Jeps. Siinä teille latauslinkkiä (ekassa viestissä). Muistakaa myös, että peli on tehty pelkillä kuvilla, omalla mappiformaatilla ja sen sellasta.
Graafikkona toiminut Wingman, minä soodauksessa ja me molemmat musiikissa. Enjoy.

EDIT: Tiedämme myös että pelissä on kaikenlaista korjattavaa, joten niistä ei tarvitse kertoa. Paketti onkin maistiainen tämän hetken kehitysvaiheesta, eikä mikään tech-demo tai vastaava.

Re: DroneWars

Posted: Thu Jan 05, 2012 3:14 pm
by Wingman
Listailempa bugeja tähänkin;
- jos olet oikean reunan seinän vieressä ja ammut, ammukset tuhoutuvat heti synnyttyään.
- putket (ja muut over-kerroksen tilet) eivät pysy oikeassa kohdassa muuhun karttaan verrattuna (liikkuessa)
- vihollisten hitboxit tuntuivat olevan vasemmalla?

Tuossa ne mitä äkkiä testaamalla huomasin..

Re: DroneWars

Posted: Fri Jan 06, 2012 12:39 pm
by elmo123
Hyvältä näyttää tässä vaiheessa. Vihollisalusten kääntymisessä on pieni bugi, joka selvästi johtuu joko CurveValuen käytöstä tai väärästä kaavasta CurveAnglen matkimisessa.

---

Posted: Fri Jan 06, 2012 9:54 pm
by seancarrion
---

Re: DroneWars

Posted: Fri Jan 06, 2012 10:06 pm
by Misthema
elmo123 wrote:Hyvältä näyttää tässä vaiheessa. Vihollisalusten kääntymisessä on pieni bugi, joka selvästi johtuu joko CurveValuen käytöstä tai väärästä kaavasta CurveAnglen matkimisessa.
Kiitos. Vihollisalusten hassu kääntyminen johtuu tosiaan CurveValuesta. Korjaan sen kun sille on aihetta.
seancarrion wrote:Tää peli lagaa. FPS oli joku 11 :x
Sitten en usko, että sinun kannattaa kokeilla uutta kehitysvaiheen maistiaista, koska siinä vihollisia on enemmän - ja ne myös ampuvat.

Re: DroneWars

Posted: Fri Jan 06, 2012 10:17 pm
by Awaclus
seancarrion wrote:Tää peli lagaa. FPS oli joku 11 :x
Ai, käyttääkö tämä ihan Internet-yhteyttäkin hyväksi tämä peli jos kerran lagaa? Siihen tosin pitäisi liittyä pingin enemmän kuin FPS:n.

Re: DroneWars

Posted: Fri Jan 06, 2012 10:26 pm
by Misthema
Chaosworm wrote:
seancarrion wrote:Tää peli lagaa. FPS oli joku 11 :x
Ai, käyttääkö tämä ihan Internet-yhteyttäkin hyväksi tämä peli jos kerran lagaa? Siihen tosin pitäisi liittyä pingin enemmän kuin FPS:n.
Heh.


Uutta pakettia ladattavissa ja lisätty kaksi uutta kuvaa kehityksestä.
Bugeista haluaisin lähinnä kuulla, jos sellaisia löydetään. Ehdotukset sun muut saatte pitää itsellänne.
EDIT:

Tämän hetkinen maistiainen (06.01.2012 lähetetty paketti) on vain ja ainoastaan lähetetty bugien metsästämiseksi ja uusien ominaisuuksien testaamiseksi.


Re: DroneWars [06.01.2012]

Posted: Sat Jan 07, 2012 2:01 am
by Misthema
Postasin nopeaan hotfix:n jossa muutamat parannukset.

Kertokaa mitä mieltä olette tällä hetkellä pelistä;
- Onko monen vihollisen kanssa mättäminen hyvä/huono asia?
- Onko viholliset liian agressiivisia/kestäviä/tehokkaita?
- Mitä vaan mieleenne tuleekaan.

Re: DroneWars [09.01.2012]

Posted: Mon Jan 09, 2012 6:33 pm
by Misthema
Päivitystä. Voisitte kertoa miten hyvin peli pyörii koneillanne. Itselläni alkaa olemaan tiukkaa kun kaikki viholliset ovat hengissä ja menen kaikkien keskelle (koodiläppäri alla, tehoa ei juurikaan ole [Intel Celeron M @ 1,4ghz]).
EDIT:

Itselläni tosiaan menee siinä mäiskeessä alle 20fps, mutta pelin pyöriminen on muutenkin rajotettu 30fps


Re: DroneWars [09.01.2012]

Posted: Mon Jan 09, 2012 6:55 pm
by Viltzu
Misthema wrote:Päivitystä. Voisitte kertoa miten hyvin peli pyörii koneillanne. Itselläni alkaa olemaan tiukkaa kun kaikki viholliset ovat hengissä ja menen kaikkien keskelle (koodiläppäri alla, tehoa ei juurikaan ole [Intel Celeron M @ 1,4ghz]).
EDIT:

Itselläni tosiaan menee siinä mäiskeessä alle 20fps, mutta pelin pyöriminen on muutenkin rajotettu 30fps

FPS 16 tasaisesti. Alla i7-2635QM 2GHz. Ei cb:n kanssa oikein hohda tämä prossu, vanha pentium dualcoreni rökittää cb ohjelmissa tämän mennen tullen. Mutta niin 16fps. Hieno pro-jekti.

Re: DroneWars [09.01.2012]

Posted: Mon Jan 09, 2012 7:09 pm
by axu
MAVittaa jonkin aikaa pelattuani. En osaa sanoa, mistä johtuu, sillä MAVin ajankohta on joka kerralla erilainen. Ehdin kuolla jos en tee mitään. Jos teen yhtään mitään (paikallaan ampuminen ja pelkkä liikkuminen mukaanlukien), jossakin vaiheessa tulee MAV.

Vihollisista: Niitä on melkoisen paljon, tunnen kokoajan olevani alakynnessä. Ehkä voisivat olla heikompia tai sitten vähemmän. Tekoäly tuntuu toimivalta, joten tämä peli ei vaadi suurta vihollismassaa peittämään tekoälyn kökköilyä.
Grafiikka on hienoa, joskin ruudun heiluminen ärsyttää tuolla resoluutiolla.
Miksi framelimit 30? Ihmeellistä kyllä tämä peli pyöri sen 30 ruutua sekunnissa (yleensä framelimit aiheuttaa koneellani käsittämätömän takkuilevan pelin). Suosittelen korvaamaan tuon framelimitin joko omalla vastineella tai FPS-riippumattomuudella.
Enpä nyt enempää ehdottele kun kielsit... onnea projektille!
EDIT:

Niin tosiaan unohtui mainita tuosta näppäinten erikoisesta valinnasta - kyllä ne nuolinäppäimet ihan tarkoituksella näppäimistöllä on :)


Re: DroneWars [09.01.2012]

Posted: Mon Jan 09, 2012 7:32 pm
by Latexi95
Siistin näköinen. Viholliset joskin tuntuivat katoilevan välillä ja sitten ilmestyvän uudestaan, mikä kaiketi ei ole tarkoituksellista(?). Käytettävistä näppäimistä en liiemmin pidä. Nuolet + Välilyönti olisi luontevampi, kun pelissä ei ohjata mitään hiirellä. Mavia ei tullut ja pyöri tasaisesti 30FPS.

Re: DroneWars [09.01.2012]

Posted: Mon Jan 09, 2012 11:05 pm
by vieras_misthemaprkl
axu wrote:MAVittaa jonkin aikaa pelattuani. En osaa sanoa, mistä johtuu, sillä MAVin ajankohta on joka kerralla erilainen. Ehdin kuolla jos en tee mitään. Jos teen yhtään mitään (paikallaan ampuminen ja pelkkä liikkuminen mukaanlukien), jossakin vaiheessa tulee MAV.

Vihollisista: Niitä on melkoisen paljon, tunnen kokoajan olevani alakynnessä. Ehkä voisivat olla heikompia tai sitten vähemmän. Tekoäly tuntuu toimivalta, joten tämä peli ei vaadi suurta vihollismassaa peittämään tekoälyn kökköilyä.
Grafiikka on hienoa, joskin ruudun heiluminen ärsyttää tuolla resoluutiolla.
Miksi framelimit 30? Ihmeellistä kyllä tämä peli pyöri sen 30 ruutua sekunnissa (yleensä framelimit aiheuttaa koneellani käsittämätömän takkuilevan pelin). Suosittelen korvaamaan tuon framelimitin joko omalla vastineella tai FPS-riippumattomuudella.
Enpä nyt enempää ehdottele kun kielsit... onnea projektille!
EDIT:

Niin tosiaan unohtui mainita tuosta näppäinten erikoisesta valinnasta - kyllä ne nuolinäppäimet ihan tarkoituksella näppäimistöllä on :)

Sen takia en tee fps-riippumatonta peliä koska siitä katoisi se retroisuus, eli ruudun nykiminen... :) Toki tuota voisi muuttaa joksikin hieman isommaksi, mutta sitten alkaisikin valtavan, mukavan hauska säätäminen muuttujien kanssa.

Ja tuosta näppäin-kitinästä... <minne_ikinä_purittekaan>\Release\ini\config.ini:

Code: Select all

[content]
ships=1
weapons=1

[display]
width=960
height=720
depth=0
mode=1

[sound]
sfxvol=60 ;sound fx volume (max 100)
msxvol=60 ;music volume (max 100)

[keys]
left=30
right=32
up=17
down=31
fire=57
Tulossa on kyllä valikot ja kaikki joissa voi muutella namiskojaan haluamikseen yms säädellä kaikenlaista, mutta sellaisiin ei vielä ole varaa, aikaa eikä tarvetta. =)