DroneWars [19.01.2012]

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

DroneWars [19.01.2012]

Post by Misthema » Thu Jan 05, 2012 12:24 am

.
..
...
Lataa lähdekoodit tästä!


Jou mään tsikaako! No? Okei...

Terrrrvehdys foorumin väki! Olen tullut kertomaan teille, että minä ja Wingman teemme peliä! Kyllä, kuulitte oikein, peliä!
Kyseessä siis on retrohko, arkadimainen avaruusmätke, eli DroneWars. Mitään tämän kummempia tekstejä en teille vielä anna, koska ette ole sellaisia ansainneet!

Seuraavaksi kuveja kehityksestä!

Tässä on kuva kun sain pelaaja-aluksen ampumaan, kuinka jännittävää!
Image
Tässä kuvassa minä ammun ja debuggaan samaan aikaan.
Image
Tässä kuvassa minä ja vihu idlataan...
Image
Ja tässä kuvassa on hieno ehvekti ja pausemenu!
Image
Pelaajalla on nyt Info:ssa "(Damage) Power", taso ja kokemuspisteelle mittaristoa ja numeroita.
Image
Paljon vihollisia, paljon enemmän ammuksia...OTAMME OSUMAA!
Image

Kertokaahan meille mukavia kommenttejanne pelistä!



Ladatkaapas TÄSTÄ! - Update 19.01.2012

* 19.01.2012
- Testikarttaa suurennettu
- Lisätty pikkutehtäviä karttaan joita tekemällä pääsee eteenpäin
- Alkuvalikot ja asetusvalikko lisätty (näppäinten vaihto, resoluutio)
- Vaikeustaso valittavissa

* 09.01.2012
- Muutettu karttakerrokset kuviksi monen tilen sijaan
- Kaikki karttakerrokset laitettu omiin tyyppilistoihinsa
- Raycasting:llä toteutettu CanSee -funktio (ajaa saman asian kuin ObjectSight, mutta en käytä objekteja joten....)
- Hienosäätöä

* 06.01.2012
- Vaihdettu CurveValue -> CurveAngle
- Lisätty vihollisaluksien tekoälyä + agressiivisuutta (ammut yhtä ryhmän vieressä -> koko ryhmä tulee kimppuusi)
- Paranneltu törmäyksiä, mutta eivät siltikään ole vielä täydelliset
- Muita hienosäätöjä


Lisätty:
- Kokemuspisteet ja levelit
- Aseen teho näkyy infossa
- Vihollisille lisää tekoälyä
- Viholliset ampuu

WASD = Liiku
SPACE = Ammu
I = Infoloota päälle/pois
P = Pausemenu - ESC = Pausemenu
Last edited by Misthema on Tue Mar 27, 2012 12:24 pm, edited 16 times in total.

User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 12:17 pm
Location: Espoo

Re: DroneWars

Post by MetalRain » Thu Jan 05, 2012 12:29 am

Heräsi muutama kysymys:

Mitä pelissä on tarkoitus tehdä?
Mikä tekee pelistä erilaisen kuin useat muut avaruusräiskinnät?
Voiko lajityypiltään tälläiseen peliin oikeasti tehdä kunnon tarinaa? Tarvitaanko sitä?

User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: DroneWars

Post by Misthema » Thu Jan 05, 2012 12:34 am

MetalRain wrote:Mitä pelissä on tarkoitus tehdä?
Edetä kenttien läpi piesten kaikki mikä eteen tulee. Matkanvarrella saat kokemuspisteita ja rahaa joilla on sitten mahdollisuus tehdä jotain mitä en sinulle kerro, koska et ole sitä ansainnut.
MetalRain wrote:Mikä tekee pelistä erilaisen kuin useat muut avaruusräiskinnät?
Enpä osaa vastata. Paha sanoa, kun en tiedä monia. =)
MetalRain wrote:Voiko lajityypiltään tälläiseen peliin oikeasti tehdä kunnon tarinaa? Tarvitaanko sitä?
Putkijuoksu-apinointi on kieltämättä tylsää eikä tarvitse juonta ollakseen mikään.

User avatar
seancarrion
Active Member
Posts: 128
Joined: Sun Jan 01, 2012 12:37 pm
Location: ---

---

Post by seancarrion » Thu Jan 05, 2012 12:39 am

---
Last edited by seancarrion on Sun Jun 26, 2016 4:08 am, edited 1 time in total.
---

User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: DroneWars

Post by Misthema » Thu Jan 05, 2012 12:43 am

seancarrion wrote:Miksi me mahtavat, ylpeät ja kunnialliset CB:läiset emme ansaitse tietoa? Sinä pakana, kumarru CB:n edessä ja puhu! :lol:
Sitä on tullut (jouduttu) kumartumaan CB:n edessä niin useasti, että tällä kertaa annan sille takaisin - teidän kautta.
Siinä missä minä olen joutunut ratkaisemaan mysteeri-maveja, te saatte luvan olla epätietoisia meidän pelistämme... ;)

User avatar
seancarrion
Active Member
Posts: 128
Joined: Sun Jan 01, 2012 12:37 pm
Location: ---

---

Post by seancarrion » Thu Jan 05, 2012 12:50 am

---
Last edited by seancarrion on Sun Jun 26, 2016 4:08 am, edited 1 time in total.
---

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: DroneWars

Post by MaGetzUb » Thu Jan 05, 2012 7:54 am

Kaunista katseltavaa ovat nuo grafiikat ainakin. :o Tämä ehvekti valikko hässäkkä oli kyllä Ebin, Me Gusta. :D
Image
seancarrion wrote:MAVi sinut periköön!
Ei pahalla mutta kuulosti aika laimealta kiroukselta. :D

En nyt tiedä että pitäisikö tätä jäädä innolla odottamaan, kerran et vielä mitään peakkia antanut pelin sisällöstä. :P Onnea projulle. :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: DroneWars

Post by Misthema » Thu Jan 05, 2012 1:17 pm

Jeps. Siinä teille latauslinkkiä (ekassa viestissä). Muistakaa myös, että peli on tehty pelkillä kuvilla, omalla mappiformaatilla ja sen sellasta.
Graafikkona toiminut Wingman, minä soodauksessa ja me molemmat musiikissa. Enjoy.

EDIT: Tiedämme myös että pelissä on kaikenlaista korjattavaa, joten niistä ei tarvitse kertoa. Paketti onkin maistiainen tämän hetken kehitysvaiheesta, eikä mikään tech-demo tai vastaava.

User avatar
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: DroneWars

Post by Wingman » Thu Jan 05, 2012 3:14 pm

Listailempa bugeja tähänkin;
- jos olet oikean reunan seinän vieressä ja ammut, ammukset tuhoutuvat heti synnyttyään.
- putket (ja muut over-kerroksen tilet) eivät pysy oikeassa kohdassa muuhun karttaan verrattuna (liikkuessa)
- vihollisten hitboxit tuntuivat olevan vasemmalla?

Tuossa ne mitä äkkiä testaamalla huomasin..
- - - -

User avatar
elmo123
Active Member
Posts: 153
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:19 pm

Re: DroneWars

Post by elmo123 » Fri Jan 06, 2012 12:39 pm

Hyvältä näyttää tässä vaiheessa. Vihollisalusten kääntymisessä on pieni bugi, joka selvästi johtuu joko CurveValuen käytöstä tai väärästä kaavasta CurveAnglen matkimisessa.
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.

Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!

User avatar
seancarrion
Active Member
Posts: 128
Joined: Sun Jan 01, 2012 12:37 pm
Location: ---

---

Post by seancarrion » Fri Jan 06, 2012 9:54 pm

---
Last edited by seancarrion on Sun Jun 26, 2016 4:07 am, edited 1 time in total.
---

User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: DroneWars

Post by Misthema » Fri Jan 06, 2012 10:06 pm

elmo123 wrote:Hyvältä näyttää tässä vaiheessa. Vihollisalusten kääntymisessä on pieni bugi, joka selvästi johtuu joko CurveValuen käytöstä tai väärästä kaavasta CurveAnglen matkimisessa.
Kiitos. Vihollisalusten hassu kääntyminen johtuu tosiaan CurveValuesta. Korjaan sen kun sille on aihetta.
seancarrion wrote:Tää peli lagaa. FPS oli joku 11 :x
Sitten en usko, että sinun kannattaa kokeilla uutta kehitysvaiheen maistiaista, koska siinä vihollisia on enemmän - ja ne myös ampuvat.

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: DroneWars

Post by Awaclus » Fri Jan 06, 2012 10:17 pm

seancarrion wrote:Tää peli lagaa. FPS oli joku 11 :x
Ai, käyttääkö tämä ihan Internet-yhteyttäkin hyväksi tämä peli jos kerran lagaa? Siihen tosin pitäisi liittyä pingin enemmän kuin FPS:n.

User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: DroneWars

Post by Misthema » Fri Jan 06, 2012 10:26 pm

Chaosworm wrote:
seancarrion wrote:Tää peli lagaa. FPS oli joku 11 :x
Ai, käyttääkö tämä ihan Internet-yhteyttäkin hyväksi tämä peli jos kerran lagaa? Siihen tosin pitäisi liittyä pingin enemmän kuin FPS:n.
Heh.


Uutta pakettia ladattavissa ja lisätty kaksi uutta kuvaa kehityksestä.
Bugeista haluaisin lähinnä kuulla, jos sellaisia löydetään. Ehdotukset sun muut saatte pitää itsellänne.
EDIT:

Tämän hetkinen maistiainen (06.01.2012 lähetetty paketti) on vain ja ainoastaan lähetetty bugien metsästämiseksi ja uusien ominaisuuksien testaamiseksi.


User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: DroneWars [06.01.2012]

Post by Misthema » Sat Jan 07, 2012 2:01 am

Postasin nopeaan hotfix:n jossa muutamat parannukset.

Kertokaa mitä mieltä olette tällä hetkellä pelistä;
- Onko monen vihollisen kanssa mättäminen hyvä/huono asia?
- Onko viholliset liian agressiivisia/kestäviä/tehokkaita?
- Mitä vaan mieleenne tuleekaan.

User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: DroneWars [09.01.2012]

Post by Misthema » Mon Jan 09, 2012 6:33 pm

Päivitystä. Voisitte kertoa miten hyvin peli pyörii koneillanne. Itselläni alkaa olemaan tiukkaa kun kaikki viholliset ovat hengissä ja menen kaikkien keskelle (koodiläppäri alla, tehoa ei juurikaan ole [Intel Celeron M @ 1,4ghz]).
EDIT:

Itselläni tosiaan menee siinä mäiskeessä alle 20fps, mutta pelin pyöriminen on muutenkin rajotettu 30fps


User avatar
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: DroneWars [09.01.2012]

Post by Viltzu » Mon Jan 09, 2012 6:55 pm

Misthema wrote:Päivitystä. Voisitte kertoa miten hyvin peli pyörii koneillanne. Itselläni alkaa olemaan tiukkaa kun kaikki viholliset ovat hengissä ja menen kaikkien keskelle (koodiläppäri alla, tehoa ei juurikaan ole [Intel Celeron M @ 1,4ghz]).
EDIT:

Itselläni tosiaan menee siinä mäiskeessä alle 20fps, mutta pelin pyöriminen on muutenkin rajotettu 30fps

FPS 16 tasaisesti. Alla i7-2635QM 2GHz. Ei cb:n kanssa oikein hohda tämä prossu, vanha pentium dualcoreni rökittää cb ohjelmissa tämän mennen tullen. Mutta niin 16fps. Hieno pro-jekti.

User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: DroneWars [09.01.2012]

Post by axu » Mon Jan 09, 2012 7:09 pm

MAVittaa jonkin aikaa pelattuani. En osaa sanoa, mistä johtuu, sillä MAVin ajankohta on joka kerralla erilainen. Ehdin kuolla jos en tee mitään. Jos teen yhtään mitään (paikallaan ampuminen ja pelkkä liikkuminen mukaanlukien), jossakin vaiheessa tulee MAV.

Vihollisista: Niitä on melkoisen paljon, tunnen kokoajan olevani alakynnessä. Ehkä voisivat olla heikompia tai sitten vähemmän. Tekoäly tuntuu toimivalta, joten tämä peli ei vaadi suurta vihollismassaa peittämään tekoälyn kökköilyä.
Grafiikka on hienoa, joskin ruudun heiluminen ärsyttää tuolla resoluutiolla.
Miksi framelimit 30? Ihmeellistä kyllä tämä peli pyöri sen 30 ruutua sekunnissa (yleensä framelimit aiheuttaa koneellani käsittämätömän takkuilevan pelin). Suosittelen korvaamaan tuon framelimitin joko omalla vastineella tai FPS-riippumattomuudella.
Enpä nyt enempää ehdottele kun kielsit... onnea projektille!
EDIT:

Niin tosiaan unohtui mainita tuosta näppäinten erikoisesta valinnasta - kyllä ne nuolinäppäimet ihan tarkoituksella näppäimistöllä on :)

Last edited by axu on Mon Jan 09, 2012 10:50 pm, edited 1 time in total.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1164
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: DroneWars [09.01.2012]

Post by Latexi95 » Mon Jan 09, 2012 7:32 pm

Siistin näköinen. Viholliset joskin tuntuivat katoilevan välillä ja sitten ilmestyvän uudestaan, mikä kaiketi ei ole tarkoituksellista(?). Käytettävistä näppäimistä en liiemmin pidä. Nuolet + Välilyönti olisi luontevampi, kun pelissä ei ohjata mitään hiirellä. Mavia ei tullut ja pyöri tasaisesti 30FPS.

vieras_misthemaprkl

Re: DroneWars [09.01.2012]

Post by vieras_misthemaprkl » Mon Jan 09, 2012 11:05 pm

axu wrote:MAVittaa jonkin aikaa pelattuani. En osaa sanoa, mistä johtuu, sillä MAVin ajankohta on joka kerralla erilainen. Ehdin kuolla jos en tee mitään. Jos teen yhtään mitään (paikallaan ampuminen ja pelkkä liikkuminen mukaanlukien), jossakin vaiheessa tulee MAV.

Vihollisista: Niitä on melkoisen paljon, tunnen kokoajan olevani alakynnessä. Ehkä voisivat olla heikompia tai sitten vähemmän. Tekoäly tuntuu toimivalta, joten tämä peli ei vaadi suurta vihollismassaa peittämään tekoälyn kökköilyä.
Grafiikka on hienoa, joskin ruudun heiluminen ärsyttää tuolla resoluutiolla.
Miksi framelimit 30? Ihmeellistä kyllä tämä peli pyöri sen 30 ruutua sekunnissa (yleensä framelimit aiheuttaa koneellani käsittämätömän takkuilevan pelin). Suosittelen korvaamaan tuon framelimitin joko omalla vastineella tai FPS-riippumattomuudella.
Enpä nyt enempää ehdottele kun kielsit... onnea projektille!
EDIT:

Niin tosiaan unohtui mainita tuosta näppäinten erikoisesta valinnasta - kyllä ne nuolinäppäimet ihan tarkoituksella näppäimistöllä on :)

Sen takia en tee fps-riippumatonta peliä koska siitä katoisi se retroisuus, eli ruudun nykiminen... :) Toki tuota voisi muuttaa joksikin hieman isommaksi, mutta sitten alkaisikin valtavan, mukavan hauska säätäminen muuttujien kanssa.

Ja tuosta näppäin-kitinästä... <minne_ikinä_purittekaan>\Release\ini\config.ini:

Code: Select all

[content]
ships=1
weapons=1

[display]
width=960
height=720
depth=0
mode=1

[sound]
sfxvol=60 ;sound fx volume (max 100)
msxvol=60 ;music volume (max 100)

[keys]
left=30
right=32
up=17
down=31
fire=57
Tulossa on kyllä valikot ja kaikki joissa voi muutella namiskojaan haluamikseen yms säädellä kaikenlaista, mutta sellaisiin ei vielä ole varaa, aikaa eikä tarvetta. =)

Post Reply