Page 1 of 2

---

Posted: Sun Jan 01, 2012 12:08 pm
by seancarrion
---

Re: WIP Robox

Posted: Sun Jan 01, 2012 9:02 pm
by Awaclus
Oletko aivan varma, että noiden pyramiidin muotoisten robottien kannattaa olla ylhäältä päin kuvattuja, jos kenttä on kerran yläviistosta kuvattu?

Minusta tuon projektin kuvaus ei kyllä vaikuta siltä, että vaatisi mitenkään erityisen taidokasta koodaajaa tai useita tuhansia rivejä koodia (1000-3000 voi tulla helpostikin, mutta se nyt ei ole mitenkään epänormaalia), paitsi jos siihen on tarkoitus tulla ihan älytön määrä ylimääräisiä monimutkaisia ominaisuuksia, joista tässä topicissa ei kerrottu mitään.

Itseni voi muusikoksi tulla, ei tarvitse mitään maksaa jos ei kaupallisesta pelistä ole kysymys. Täältä löytyy taidonnäytteitä, pystyn kyllä muutakin kuin metallia säveltämään. EDIT: Normaaleimmat biisit noista on ehkä #32, #27, #24, #10 ja #12, jos et kaikkia viitsi kuunnella. (Epänormaaleimmat biisit ovat #31 ja #35.)

---

Posted: Sun Jan 01, 2012 9:43 pm
by seancarrion
---

---

Posted: Mon Jan 02, 2012 5:37 pm
by seancarrion
---

Re: Robox™ : Journey to Gliese

Posted: Mon Jan 02, 2012 6:13 pm
by Frozen
Ainakin peli näyttää hyvältä :D peli vaikutti vakuuttavalta, kunnes liikuin lammen alitse. Pelissä ei ymmärtääkseni voi tehdä vielä oikein mitään?
Toivon että tämä peli ei tule jäätymään :D (useinmiten ensimmäiset projektit jäätyy)

PS: et sitten korjannut vielä tuota taustaa?
EDIT:

Btw mitä tuo trademark tekee tuossa nimessä?


---

Posted: Mon Jan 02, 2012 6:21 pm
by seancarrion
---

Re: Robox™ : Journey to Gliese

Posted: Mon Jan 02, 2012 6:30 pm
by axu
No kommentoidaan sitten. Ennen kuin kommentoin itse projektista, kehoitan siistimään ensimmäistä viestiä, tällä hetkellä se kaikkea muuta kuin houkuttelee kokeilemaan peliäsi. Ei tarvitse jokaisen asian kohdalla laittaa sulkuihin "nimeltään vaikkapa nyt tämmöinen". Voi siihen sen nimen laittaa suoraan, ja myöhemmin vaihtaa, jos tarvitsee. Lisäksi kaikkia "sanoja" ei tarvitse "merkitä" lainausmerkkeihin, vaikka olisivat keksimiäsi nimiä tai pelitermejä. Myös hymiöiden käyttöä on syytä vähentää.
Silmään pistivät myös seuraavat lausahdukset:
  • Niillä voi heitellä pahiksia. Tarkoitatko, että timanttien avulla voi heittää pahiksia vai timantteja voi heittää pahiksia kohti?
  • tarvitaan joku pro 8-) , tiedät kyllä mitä tarkoitan. En tiedä.
  • Tämä peli vie yli 1MB. Mitäs se haittaa?
Ja sitten itse peliin: Ohjelmoinnista mainitsitkin, ettet osaa, joten en siihen paljon sano. Tosin ei kannata laittaa ruutua venymään koko näytölle. Jos kuitenkin haluat antaa siihen mahdollisuuden, muuta ensin ruutu sopivan kokoiseksi ja sitten aseta se venytettäväksi:

Code: Select all

SCREEN 800, 600         //Muutetaan ruudun koko, jottei tapahtuisi sumennusta seuraavan muutettaessa venytettäväksi
SCREEN 800, 600, 0, 2   //Tämä määrää varsinaisen resoluution
Yksittäiset grafiikat ovat hyvännäköiset, siinä on selvästi sinun vahva puolesi. Tosin kokonaisuus on epäjohdonmukainen. Tileset (joka on muuten yksi paremmasta päästä, minkä olen nähnyt näillä foorumeilla) tuntuu olevan eri pelistä kuin spritet. Kuten Chaosworm jo mainitsikin, spritet on piirretty eri kulmasta kuin tileset. Helpompaa olisi kenties muuttaa tileset ylhäältäpäin kuvatuksi, mutta suosittelen (etenkin kun näytät pitävän piirtämisestä) piirtämään spritet samasta kulmasta, josta tilesettikin on. Tällöin joudut piirtämään jokaisen kulman erikseen (aluksi vaikka 8 eri kulmaa, tarvittaessa harkitse määrän tuplaamista), mutta lopputulos on sen väärti.
Mappi oli ihan jees, joskin joissakin kohdissa piirtojärjestys oli erikoinen (onko hahmo matalempi kuin kukat?). Toivotan onnea projektille ja tervetuloa CB:n ihmeelliseen maailmaan!

---

Posted: Mon Jan 02, 2012 6:33 pm
by seancarrion
---

---

Posted: Mon Jan 02, 2012 6:38 pm
by seancarrion
---

Re: Reply to "Axu"

Posted: Mon Jan 02, 2012 6:46 pm
by axu
seancarrion wrote:Kiitos Axu! Haluatko tulla mukaan projektiin? :D
EDIT:

Spritet täytyy tehä ylhäältä koska en osaa koodata sillä lailla että kun liikkuu/on kääntynyt eri suuntiin, vaihtuu pelaajan ns. kuva.

Projektissa ei tällä hetkellä ole grafiikan lisäksi oikein mitään, mikä sytyttäisi minussa innon tulla mukaan. Apua tuohon ongelmaan kyllä saat. Vinkkinä: tee eri kulmat animaatioksi, jossa hahmo osoittaa oikealle ensimmäisessä kuvassa, ja siitä sitten vastapäivään. Näytät sitten aina tiettyä kuvaa jakamalla 360 astetta yhtä moneen osaan kuin sinulla on kuvia, ja ObjectAngle auttaa eteenpäin. Voin joskus tehdä esimerkkikoodin tästä.

Voin miettiä projektia sitten uudelleen kevään kirjoitusten jälkeen (jos projekti on vakavissaan otettava, kestää se muutaman kuukauden) jos ei muita projekteja ole kovassa vauhdissa.
PS. puhut aika paljon sinun "firmasta". Jos kyse ei ole oikeasta yrityksestä, kannattaa puhua tiimistä. Vastoin järkeä, se näyttää huomattavasti ammattimaisemmalta.

---

Posted: Mon Jan 02, 2012 6:57 pm
by seancarrion
---

Re: Reply to "Axu"

Posted: Mon Jan 02, 2012 7:14 pm
by temu92
seancarrion wrote:VIRALLINEN yritys
Virallinen eli rekisteröity? Ei löydy ainakaan Eniron yritysrekisteristä. Nettisivu pelkästään ei tee tiimistä rekisteröityä yritystä :P

Re: Reply to "Axu"

Posted: Mon Jan 02, 2012 7:24 pm
by legend
seancarrion wrote:
Axu wrote:Puhut aika paljon sinun "firmasta". Jos kyse ei ole oikeasta yrityksestä, kannattaa puhua tiimistä. Vastoin järkeä, se näyttää huomattavasti ammattimaisemmalta.
Se ei ole niinkään minun, vaan Koodaajan, Grafiikka-tekijän, Musiikki-tekijän ja Tarina-tekijän VIRALLINEN yritys. Ensimmäinen peli on vielä alkuvaiheessa, käy täällä. Alkeellinen kotisivu : http://www.wix.com/tinycloudgames/tiny-cloud-games
Alkeellinen foorumi : http://tinycloud.freeforums.org/
Kotisivut ovat hienot, mutta suosittelen käyttämän parempaa hosting palvelua.
Itse käytän http://www.000webhost.com/. Siinä ei ole mainoksia ja tilaa riittää. Nimeen tulee vain .comlu pääte.

Ja itse peliin.
To do list:
-fullscreen
-version numeron vaihto (luulin jo pelin olleen kolmannella versiolla)
-pelaajan kulma
-fontin vaihto selkeämpään
-Pelistä tulisi paljon hiotumman oloinen, kun liikkuminen ei olisi niin tönksähtelevää. Pelaaja voisi esim. liukua vähän.
-pelattavuutta

Ps. Voisitko lyhentää asuin paikkakunnan nimeä. Se saa foorumin näyttämään tyhmältä - palkit ovat erikokoisia.

---

Posted: Mon Jan 02, 2012 7:30 pm
by seancarrion
---

Re: Robox™ : Journey to Gliese

Posted: Mon Jan 02, 2012 7:42 pm
by elmo123
Voisin tulla mukaan koodipuolelle, kun ei kiirettäkään juuri nyt ole. :)

Päätin helpottaa pyramidirobottien piirtämistä yläviistosta: generoin koodilla kuvastripin pyörivästä neliöstä, jonka päälle voi piirtää pyramidit helposti.

Image

Ohessa on 24 kuvan sarja, mutta kuvien määrää ja kokoa voi vaihtaa tarpeen mukaan.
EDIT:

Jaahas, lähinnä se parhaalta näyttänyt grafiikkapuoli olikin jonkun muun tekemä kuin itse graafikon...


---

Posted: Mon Jan 02, 2012 8:13 pm
by seancarrion
---

---

Posted: Mon Jan 02, 2012 8:37 pm
by seancarrion
---

---

Posted: Mon Jan 02, 2012 8:41 pm
by seancarrion
---

---

Posted: Tue Jan 03, 2012 12:26 am
by seancarrion
---

Re: Robox™ : Journey to Gliese

Posted: Tue Jan 03, 2012 6:36 am
by Taatero
Jos kerran esittelet itsesi graafikoksi, pitäisin ihan kohtuullisena että lainatun tilesetin tekijään/alkuperään viitattaisiin jotenkin.