Page 16 of 18

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Sat Sep 08, 2012 10:46 pm
by Latexi95
Mikki0000 wrote:mikä tää runtime on ?
CB:n kääntäjä kääntää tiedostosta tavukoodia. Tavukoodi on binäärimuotoisia suoritusohjeita jotka kirjoitettaan CB:n tapauksessa erikseen toisella ohjelmointikielellä käännetyn runtimen perään. Runtime sitten lukee tavukoodin ja suorittaa sen.

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Sat Sep 08, 2012 10:59 pm
by Mikki0000
Latexi95 wrote:
Mikki0000 wrote:mikä tää runtime on ?
CB:n kääntäjä kääntää tiedostosta tavukoodia. Tavukoodi on binäärimuotoisia suoritusohjeita jotka kirjoitettaan CB:n tapauksessa erikseen toisella ohjelmointikielellä käännetyn runtimen perään. Runtime sitten lukee tavukoodin ja suorittaa sen.
miten tää sitten eroaa normaalista kääntäjästä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Sat Sep 08, 2012 11:08 pm
by Awaclus
Mikki0000 wrote:
Latexi95 wrote:
Mikki0000 wrote:mikä tää runtime on ?
CB:n kääntäjä kääntää tiedostosta tavukoodia. Tavukoodi on binäärimuotoisia suoritusohjeita jotka kirjoitettaan CB:n tapauksessa erikseen toisella ohjelmointikielellä käännetyn runtimen perään. Runtime sitten lukee tavukoodin ja suorittaa sen.
miten tää sitten eroaa normaalista kääntäjästä
Tällä voi tehdä raskaampia asioita ilman, että nopeudesta joutuu tinkimään. Lisäksi tässä on joitain varsin hyviä lisäominaisuuksia verrattuna normi-CB:hen.

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Sat Sep 08, 2012 11:11 pm
by Latexi95
Mikki0000 wrote: miten tää sitten eroaa normaalista kääntäjästä
No tämä ei olekaan kääntäjä vaan runtime. Kääntäjä on sama vanha, mutta runtime on uusi. Eli syntaksi on sama ja komennot ovat samat, mutta niiden toteutus on erilainen runtimen puolella, mikä näkyy esimerkiksi alpha kanavan tukemisena sekä kasana uusia funktioita jotka löytyvät selityksineen customfunctions.cb tiedostosta. Paketissa mukana tulevasta CBCompiler.exestä on korvattu cb:n alkuperäinen runtime cbE:llä, jolloin kun korvaat IDE kansiossa olevan CBCompiler.exen niin kaikki CB:llä käännetyt ohjelmat käyttävät cbE:tä.

Täältä voit lukea luettelon CB:n ja cbE:n eroavaisuuksista.

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Sat Sep 29, 2012 4:08 pm
by Konstaduck
Harmittavaa, kun bugailee niin paljon koneellani tai jotain...

No, joka tapauksessa Input jättää kirjaimia huomioimatta, ei siis siinä tekstinkirjoitusvaiheessa vaan komennossa.
Inputbugi.jpg

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Sat Sep 29, 2012 4:21 pm
by Viltzu
Konstaduck wrote:Harmittavaa, kun bugailee niin paljon koneellani tai jotain...
No, joka tapauksessa Input jättää kirjaimia huomioimatta, ei siis siinä tekstinkirjoitusvaiheessa vaan komennossa.
Inputbugi.jpg
Asia on ollut tiedossa jo. Viime version julkaisuviestissäkin listattuna tunnetuissa bugeissa. Tullaan siis korjaamaan cbE:n seuraavissa versioissa.
EDIT:

Tosiaan. Luulin että ongelma oli inputtiin kirjoittaessa. En katsonut kuvaa tarpeeksi.


Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Sat Sep 29, 2012 4:43 pm
by Latexi95
Viltzu wrote: Asia on ollut tiedossa jo. Viime version julkaisuviestissäkin listattuna tunnetuissa bugeissa. Tullaan siis korjaamaan cbE:n seuraavissa versioissa.
Itse asiassa tuo on vähän eri ongelma kuin mitä tuo julkaisuviestin mainitsema ongelma. Julkaisuviestin koski kirjoittaessa huomaamatta jäänneitä napinpainalluksia, mutta tuo ongelma näyttää olevan tekstin piirtämisessä.

Konstaduck: Kokeile vaihtaa fonttia. Se saattaisi auttaa.

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Sat Sep 29, 2012 5:14 pm
by Konstaduck
Latexi95 wrote: Konstaduck: Kokeile vaihtaa fonttia. Se saattaisi auttaa.
Ensimmäisellä fontinvaihtokerralla pelitti kuin unelma, mutta jo toisellla kerralla ei näkynyt kaikkia merkkejä. Kokeilin useita fontteja, mutta kaikissa sama ongelma. Ongelma ilmaantuu muuten myös tekstikomennoissa.

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Sun Sep 30, 2012 2:02 am
by valscion
Konstaduck wrote:
Latexi95 wrote: Konstaduck: Kokeile vaihtaa fonttia. Se saattaisi auttaa.
Ensimmäisellä fontinvaihtokerralla pelitti kuin unelma, mutta jo toisellla kerralla ei näkynyt kaikkia merkkejä. Kokeilin useita fontteja, mutta kaikissa sama ongelma. Ongelma ilmaantuu muuten myös tekstikomennoissa.
Näytönohjaimen ajureissa on vikaa. Itselläni esiintyi samaa ongelmaa joka korjaantui, kun päivitin ajurit. Emme voi tehdä asialle mitään.

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Tue Oct 02, 2012 11:29 am
by Konstaduck
VesQ wrote:Näytönohjaimen ajureissa on vikaa. Itselläni esiintyi samaa ongelmaa joka korjaantui, kun päivitin ajurit. Emme voi tehdä asialle mitään.
Päivitin ajurit Intellin DownloadCenteristä, ja nyt on uusimmat ajurit koneella. Ongelma ei korjaantunut. Näytönohjaimeni on Mobile Intel(R) 915gm/gms 910gml Express Chipset Family. Joka on liian surkea pyörittämään minecraftia ):

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Wed Oct 03, 2012 12:09 am
by naputtelija
Konstaduck wrote:Joka on liian surkea pyörittämään minecraftia ):
Sitten se ei varmaankaan voi pyörittää myöskään enchantedia. En ole ihan varma.

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Wed Oct 03, 2012 11:27 am
by Konstaduck
naputtelija wrote: Sitten se ei varmaankaan voi pyörittää myöskään enchantedia. En ole ihan varma.
Pyöritti se cbE:tä, mutta sen jälkeen kun säädin ajureita, lakkasi piirtokomennot toimimasta kunnolla.

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Wed Oct 03, 2012 5:25 pm
by esa94
naputtelija wrote:
Konstaduck wrote:Joka on liian surkea pyörittämään minecraftia ):
Sitten se ei varmaankaan voi pyörittää myöskään enchantedia. En ole ihan varma.
Vedätkö sä ihan hatusta näitä kommentteja

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Thu Oct 04, 2012 9:35 am
by naputtelija
esa94 wrote:
naputtelija wrote:
Konstaduck wrote:Joka on liian surkea pyörittämään minecraftia ):
Sitten se ei varmaankaan voi pyörittää myöskään enchantedia. En ole ihan varma.
Vedätkö sä ihan hatusta näitä kommentteja
Ei, vaan vedin omien kokemuksieni mukaan päätelmän siitä, että koska cbe on tehty todennäköisesti sellaisella kirjastolla joka vaatii kohtuu uuden näyttiksen niin sellainen näyttis joka ei minecraftia jaksa pyörittää ei välttämättä myöskään kelpaa.

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Thu Oct 04, 2012 11:37 am
by Latexi95
cbE ei ole mitenkään kamalan vaativa laitteiston tehon kannalta. Kyse on enemmänkin opengl tuesta. Näytönohjaimen ei siis tarvitsisi olla kovin tehokas, mutta kohtuullisen uusi, että opengl tuki on riittävä. Intelin integroiduissa näytönohjaimissa on ainakin kuulemma ollut ongelmia FBOiden kanssa, joita käytettään kuviin piirtämisen toteuttamisessa. Mutta tuollaisesta ongelmasta en ole kuullut.

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Thu Oct 04, 2012 4:26 pm
by esa94
naputtelija wrote:[Ei, vaan vedin omien kokemuksieni mukaan päätelmän siitä, että koska cbe on tehty todennäköisesti sellaisella kirjastolla joka vaatii kohtuu uuden näyttiksen niin sellainen näyttis joka ei minecraftia jaksa pyörittää ei välttämättä myöskään kelpaa.
Laitteiston uutuudella ei ole mitään tekemistä tehon kanssa.
Ja miten niin "todennäköisesti sellaisella kirjastolla", tuollahan githubissa ne on kaikki listattu.

Toisin sanoen siis vedit koko kommentin täysin omasta päästäsi.

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Fri Oct 05, 2012 12:44 am
by naputtelija
Latexihan tuossa vasta sanoi, että näyttiksen tulee olla kohtuullisen uusi. Ja sitä paitsi hattu ei ole sama kuin pää.

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Fri Oct 05, 2012 8:37 am
by Latexi95
naputtelija wrote:Latexihan tuossa vasta sanoi, että näyttiksen tulee olla kohtuullisen uusi. Ja sitä paitsi hattu ei ole sama kuin pää.
Teho <> uutuus, niin kuin esa94 sanoikin. Laitteisto saattaa pyörittää minecraftiä, mutta ei cbE:tä tai toisinpäin.

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Thu Dec 13, 2012 6:55 pm
by Misthema
offtopic
naputtelija wrote:... Ja sitä paitsi hattu ei ole sama kuin pää.
Lopeta tollanen ennen kuin sinusta tulee samanlainen näsäviisas-rautakangen-vääntäjä, kuten Esa... Niitä ei tänne enempää haluta!!

/offtopic

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Posted: Thu Jan 17, 2013 6:21 pm
by axu
Joku saattaa muistaa, kun kesällä laitoin kuvaa tekeillä olevasta tekniikkademosta. Sanoin silloin, että huonoa en julkaise, mutta nyt puolen vuoden jälkeen turhaan minä sitä itselläni enää panttaan; siispä tässä teille Portal-henkinen pelintynkä!
Image
Portal.rar
Portal 2D demo
(1.26 MiB) Downloaded 210 times
Kontrollit: A&D liikuttaa ukkoa, W hyppää. Tähtää hiirellä ja klikkaa ykkösnäppäimellä tai kakkosnäppäimellä ampuaksesi portaalin. Portaalit voidaan luoda vain siniselle tiiliseinälle.
Niistä valopalkeista nykyiset portaalit tuhoutuvat (Emancipation Grill, tiedäthän? :) ).
Testikentän lopussa tarvitsee myös rullalla säätää portaalin kokoa (ennen sitä kohtaa tätä ominaisuutta ei ole tarkoitus olla ollenkaan). Jos haluat huijata, paina R kääntääksesi painovoiman suuntaa 90 astetta.

Tämän pelin kehitys jäi jostain syystä (muistaakseni jollakin cbe:n buildilla tämä ei toiminut ollenkaan, mutta nyt taas näyttää toimivan). Bugeja löytyy tottakai; portaalien asettelu ei toimi kovinkaan hyvin, ne joskus menevät määrätyn alueen ulkopuolelle. Joskus, etenkin isommasta portaalista pienempään mentäessä törmäys saa koko pelin sekoamaan - tätä voi välttää menemällä portaaleihin aina hyppäämällä. Peli saattaa myös hidastua zoomauksen takia. Testikenttä on sekava (joskin läpäistävissä oleva) ja koodihan on tietenkin purkalla kasassa ja pitkälti kommentoimatonta.
EDIT:

Woohoo, klassiseen tapaan sivun viimeinen posti :D (se, jonka näkyvyys on ~0).