cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion » Thu Jun 14, 2012 1:37 pm

axu wrote:Alkaa näyttää seuraava päivitys melko makealta :D
Aloin miettimään, mikä tarkoitus on jokaisessa kustomfunktiossa olevalla pätkällä "group = CBE_CUSTOM_FUNCTION_GROUP"? Aiotaanko niitä funktioita tulevaisuudessa järjestellä eri ryhmiin (esim. grafiikka, matikka ym.) vai onko taustalla jokin muu idea?
Oli tarkoitus joo saada funktioita ryhmiteltyä jossain vaiheessa. Jos kerran esimerkiksi nettiominaisuudet tulisivat sisäänrakennettuna niin niille pitäisi ehdottomasti varata oma ryhmänsä, jonka voisi sitten jättää kokonaan käännöksestäkin pois jos emme halua isoja exejä tarjoilla. Voisi myös olla että eri ryhmän funktiot voisivat toimia jonkinlaisen DLL:n (tai vastaavan Linuxilla) kanssa, ettei exen koko kasvaisi kovinkaan paljoa.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1164
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Latexi95 » Thu Jun 14, 2012 2:13 pm

"group" ja "funcId" muuttujia käytettään custom funktioiden tunnistamiseen. Ajatuksenani oli, että "groupin" avulla lajiteltaisiin funktioita ryhmiksi, niin että ei olisi niin suuri riski sille että kahdella funktiolla olisi sama "funcId". Varasin cbE:lle tuon ensimmäisen ryhmän. Sitten kun jossain vaiheessa tehdään C++ API cbE:n custom funktioita varten ja tehdään cbNetwork yms. dll toimimaan kätevästi cbE:n kanssa niillä jokaisella on oma ryhmänsä. Näin jokaisella dll:llä voi alkaa "funcId:t" ykkösestä eikä ole riskiä päällekäisyyksistä, kunhan vain ryhmät ovat eri.

User avatar
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:06 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by legend » Thu Jun 14, 2012 6:35 pm

En ole varma mistä johtuu, mutta yhdessä pelissäni hiiri toimii käänteisesti.
Kun hiirtä nostaa se laskee ja toisinpäin, mutta sivullepäin hiiri toimii moitteettomasti.
En ole myöskään varma, onko tämä ollut yleisesti tiedossa :D

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by skinkken » Thu Jun 14, 2012 6:43 pm

Onko screengamma muuten jo tehty? Monet efektit tietenkin voi tehdä läpinäkyvillä kuvilla, mutta screengammalla pystyi myös vähentämään värejä. Esim 0,-255,-255 muuttaa kaiken punasävyiseksi poistaessaan kaikki muut värit.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion » Thu Jun 14, 2012 6:44 pm

skinkken wrote:Onko screengamma muuten jo tehty? Monet efektit tietenkin voi tehdä läpinäkyvillä kuvilla, mutta screengammalla pystyi myös vähentämään värejä. Esim 0,-255,-255 muuttaisi kaiken punasävyiseksi poistaessaan kaikki muut värit.
Ei ole tehty. cbeDrawRotatedScaledImageBoxilla pystyy kuitenkin piirtämään kuvia nykyisellä piirtovärillä värjättynä joten sillä saa samanlaista efektiä kuin screengammalla.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by axu » Thu Jun 14, 2012 9:04 pm

Luullakseni tämä vastaa ainakin todella lähelle ScreenGammaa (blendausmoodit FTW!):

Code: Select all

Map = LoadImage("Media/map.bmp")
Repeat
	DrawImage Map, 0, 0
	ScreenGamma2(255, 192, 128) //Tämä muuttaa kaiken ruudulla näkyvän realistiseksi!
	DrawScreen
Forever

Function ScreenGamma2(r, g, b)
	cbeSetBlendModeAdvanced(2, 2, 2)
	Color 255 - r, 255 - g, 255 - b
	Box 0, 0, ScreenWidth(), ScreenHeight()
	cbeSetBlendMode(0)
EndFunction


//CBE-FUNKTIOT//
Function cbeSetBlendModeAdvanced(op, src, dst)
    group = 1
    funcId = 5
EndFunction

Function cbeSetBlendMode(blendType)
    group = 1
    funcId = 4
EndFunction
EDIT:

Eiku hetkinen, ScreenGammahan tosiaan muutti negatiivisilla arvoilla pimeämmäksi ja positiivisilla valoisammaksi. Yritän uudelleen...
EDIT2:
Tässäpä paremmin:

Code: Select all

Map = LoadImage("Media/map.bmp")
Repeat
	DrawImage Map, 0, 0
	ScreenGamma2(-128, 32, 128) //Feeling BLUE?
	DrawScreen
Forever

Function ScreenGamma2(r, g, b)
	cbeSetBlendModeAdvanced(2, 2, 2)
	Color Max(0, Min(255, -r)), Max(0, Min(255, -g)), Max(0, Min(255, -b))
	Box 0, 0, ScreenWidth(), ScreenHeight()
	
	cbeSetBlendModeAdvanced(1, 2, 2)
	Color Max(0, Min(255, r)), Max(0, Min(255, g)), Max(0, Min(255, b))
	Box 0, 0, ScreenWidth(), ScreenHeight()
	cbeSetBlendMode(0)
EndFunction

//CBE-FUNKTIOT//
Function cbeSetBlendModeAdvanced(op, src, dst)
	group = 1
	funcId = 5
EndFunction

Function cbeSetBlendMode(blendType)
	group = 1
	funcId = 4
EndFunction
EDIT3:
VesQ, olet monta kertaa sanonut, että blendaus ei toimi primitiiveillä. Minulla ainakin toimii ihan hyvin, onko se koneesta kiinni? Allegron manuskastakaan en löytänyt mainintaa moisesta rajoituksesta.
Tässä vielä pieni efekti iltapalaksi:

Code: Select all

DrawToWorld ON
FrameLimit 500
Fireball = LoadImage("Media/Fireball.bmp")
Repeat
	cbeSetBlendModeAdvanced(2, 2, 2)
	Color 1, 1, 1
	Box -200, 150, 400, 300
	cbeSetBlendMode(1)
	
	For i = 1 To 15
		Color 15 + Sin(Timer() / 7 + i * 24) * 15, 15 + Sin(Timer() / 6 + i * 24) * 15, 15 + Sin(Timer() / 5 + i * 24) * 15
		cbeDrawTintedScaledRotatedImage(Fireball, Sin(Timer() / (2 + i)) * 150, Sin(Timer() / (16.5 - i)) * 100, 1, 1, Timer() / 5)
	Next i
	
	DrawScreen OFF
Forever

Function cbeDrawTintedScaledRotatedImage(img, toX#, toY#, scaleX# = 1, scaleY# = 0, angle# = 0)
	If scaleY = 0 Then scaleY = scaleX
	cbeDrawTintedScaledRotatedImageBox(img, 0, 0, ImageWidth(img), ImageHeight(img), toX, toY, scaleX, scaleY, angle)
EndFunction

Function cbeDrawTintedScaledRotatedImageBox(img, startX As Float, startY As Float, width As Float, height As Float, toX As Float, toY As Float, scaleX As Float, scaleY As Float, angle As Float)
    group = 1
    funcId = 6
End Function

Function cbeSetBlendModeAdvanced(op, src, dst)
   group = 1
   funcId = 5
EndFunction

Function cbeSetBlendMode(blendType)
   group = 1
   funcId = 4
EndFunction
[/edit]
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion » Thu Jun 14, 2012 10:09 pm

Kaiketi primitiivit sitten toimivatkin blendattuina :D mutta putpixel ei ainakaan toiminut, siitä olen varma :D
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by axu » Thu Jun 14, 2012 10:20 pm

VesQ wrote:Kaiketi primitiivit sitten toimivatkin blendattuina :D mutta putpixel ei ainakaan toiminut, siitä olen varma :D
Joo siitä löytyykin maininta allegron manuaalissa (ainoa funktio johon olen törmännyt, jossa on se maininta :D). Tällä hetkellä minulla on aika mielenkiintoinen projekti meneillään, jossa on ihan hauska yhdistelmä blendausmoodeja (ainakin sitten, kun al_set_separate_blender saapuu seuraavan version mukana ja toimii odotetusti) kolmioiden kera josta toivottavasti tulee jotain suurempaa kuin tekniikkademo. Huomasin samalla, että tarvitsen graafikkoa, nyt kun pikselimössö ei sovi projektiin - mutta enemmän näistä sitten toivottavasti huomenna tai lauantaina :P
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion » Fri Jun 15, 2012 5:13 pm

Versio 0.3.0 julkaistu!

Lataa alta itsellesi sopivin paketti: cbEnchantedin Windows-versio vaatii, että Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86) on asennettuna koneella.
Windows-paketti sisältää kaksi eri 32-bittistä julkaisuversiota cbEnchantedista:
  1. testable kansiossa on exet, joiden avulla voit testata jo käännettyjä CB-exe tiedostoja. Käytä komentoriviä ja kutsu kyseistä exeä niin että ensimmäisenä parametrina on testattavan ohjelman exen tiedostopolku TAI tiputa testattava exe cbEnchantedin exe-tiedostoon. Tiedostopolussa ei saa olla välilyöntejä.
  2. compiler kansiossa on muokatut versiot CBCompiler.exe-tiedostosta, joissa on korvattu wanhan CB:n runtimet cbEnchantedilla. Kun vaihdat tämän CoolBasicin asennuskansiosta löytyvän IDE\CBCompiler.exe tiedoston paikalle, saat heti käännettyä cbEnchanted-ohjelmia.
Lukekaa cbEnchantedin GitHub-wikiä, josta löytyy yleistä tietoa projektista. Katsokaa etenkin sivu Erikoisuuksia ja eroavaisuuksia.

Muutokset edelliseen versioon: Tämän julkaisun tunnetut bugit
Last edited by valscion on Tue Jun 26, 2012 11:06 pm, edited 5 times in total.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:06 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by legend » Fri Jun 15, 2012 5:52 pm

Jostakin syystä vanha pelini näyttää aivan erillaiselta uudelleen kirjoitettuna.
FPS:kin on pienempi ja hiiri toimii käänteisesti? Voin lähettää todella sekavat sorsat jollenkin...

Uudelleen käänettynä:
Sieppaa.JPG
Sieppaa.JPG (84.53 KiB) Viewed 6025 times
Perinteisellä coolbasicilla:
Sieppaa2.JPG
Sieppaa2.JPG (100.72 KiB) Viewed 6025 times
Edit: DrawImageBox:in avulla piirrän ns. kohdat joihin pelaaja ei näe. (Alemman kuvan tummemat kohdat) Mahdollisesti bugi voi piileä siinä.
Last edited by legend on Fri Jun 15, 2012 8:41 pm, edited 1 time in total.

User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by axu » Fri Jun 15, 2012 6:55 pm

Mahtavaa! Lienee kohteliasta kertoa, että kameraa käännetään antamalla kameran pyörityskomennoille toinen parametri (mitähän Zero on ajatellut sitä tehdessään ;)?) ja zoomaaminen tapahtuu luonnollisesti liikutuskomentojen kolmannella parametrilla. Jokin kätevä tapa saada koordinaatit muutettua ruudun ja maailman välillä olisi jees (muistelisin, että siitä oli joskus puhettakin?).

Ei kaikkea hyvää ellei jotain huonoakin: maanantainen tekniikkademo ei oikein toimi tällä uudella versiolla, karttaa piirretään vain ihan kuvan reunalle (näkyy ulospäin zoomatessa, X:stä). En nyt jaksa tutkia, mistä tuo johtuu, pitää leikkiä uudella lelulla :D Eikä sen demon toiminnalla nyt ole väliä nyt kun zoomaus ja kääntely on osa cbe:tä (mutta bugi saattaa ilmetä jossain muussakin käytösssä).
EDIT:

Tjaah, ruutuahan käännellään tismalleen samalla tavalla kuin siinä minun demossa, joten koordinaattien konvertointiin minulla onkin funktiot:

Code: Select all

Function WToSX(X#, Y#)
	X = (X - CameraX()) * cbeCameraZoom()
	Y =-(Y - CameraY()) * cbeCameraZoom()
	A# = GetAngle(0, 0, X, Y) - cbeCameraAngle()
	D# = Distance(0, 0, X, Y)
	
	Return Cos(A) * D + SW/2
EndFunction

Function WToSY(X#, Y#)
	X = (X - CameraX()) * cbeCameraZoom()
	Y =-(Y - CameraY()) * cbeCameraZoom()
	A# = GetAngle(0, 0, X, Y) - cbeCameraAngle()
	D# = Distance(0, 0, X, Y)
	
	Return -Sin(A) * D + SH/2
EndFunction
Tuossa on vain maailma=>ruutu, kirjoitan toisinpäin sitten kun itse tarvitsen.

Ja huomasin tätä testatessani, että seuraava pelini ei sijoitu aallokossa keinuvalle laivalle. yöks :D[/edit]
Last edited by axu on Fri Jun 15, 2012 7:29 pm, edited 2 times in total.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1164
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Latexi95 » Fri Jun 15, 2012 6:56 pm

legend wrote:*ongelma*
Tuliko vika siis kun koitit vanhaa CB:n peliä cbE:llä? Vai siis vanhemman cbE:n version ja uuden cbE:n version välillä?
Mikäli tarkoitit ensimmäistä vaihtoehtoa, niin syynä saattaa olla se, että CB:llä kun piirretään DrawImageBoxilla maailmakoordinaateissa y-koordinaatti ei käänny kuten yleensä näyttökoordinaatti -> maailmakoordinaatti muunnoksessa. Päätimme tässä poiketa hieman CB:stä ja tehdä hieman loogisemmin sen eli cbE:llä y-koordinaatti kääntyy.
Ehkä olet paikkaillut tuota CB:n ominaisuutta/bugia jollain miinusmerkillä jossain välissä niin cbE:n tapauksessa sitä ei kuuluisi olla. Eli vikakorjautunee laittamalla miinusmerkki DrawImageBoxin y-koordinaatin eteen. Tietysti on mahdollista että vika on muuallakin. Voit lähettää sorsat minulle jos tuo ei auta tuohon.


Pientä selitystä kameran kääntelystä ja zoomailusta:
Kameran kääntäminen "oikeasti" tapahtuu samoilla kameran kääntökomennoilla millä yleensäkkin kameraa käännetään eli TurnCamera ja RotateCamera. CB hyväksyy TurnCameralle ja RotateCameralle itseasiassa 3 parametriä joista kuitenkaa CB ei hyödynnä kuin ensimmäistä. Nyt cbE:ssä toinenkin parametri on otettu käyttöön. cbE:ssä kameralla siis on oikeastaan kaksi kulmaa: CB:n kameran kulma joka vaikuttaa vain liikkumiseen ja sitten on cbE:n "todellinen" kameran kulma joka vaikuttaa myöskin kuvan asentoon. Siis kameraa voi pyöritellä vain antamalla TurnCameralle tai RotateCameralle toisena parametrinä sopivia lukuja. Kun kameraa liikutettaan MoveCameralla niin todellinen kulma mihin liikutaan on näiden kahden kameran kulman summa. cbE:n käyttämä "todellinen" kameran kulma on saatavissa funktiolla cbeCameraAngle().

Zoomaus hyödyntää myöskin CB:n omia komentoja. Zoomauskertoitointa voi muuttaa TranslateCameran, MoveCameran tai PositionCameran avulla. Zoomauskertoin on liukuluku joka määrittää kuinka monikertaiseksi kaikki suurennetaan. Kerroin 2 tekee kaikista maailmakoordinaatteihin piirretyistä asioista kaksi kertaa suurempia ja kerroin 0.5 taas pienentää kaiken puolet pienemmäksi. Zoomauskertoimen saa funktiolla cbeCameraZoom().

EDIT:

Lisäsin koordinaatistonmuunnos funktiot tarpeellisten funktioiden listoille. Nyt kun kameraa voi kääntää ja zoomata niin ne todellakin tulevat tarpeeseen.


User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by axu » Fri Jun 15, 2012 11:47 pm

Mietin muuten, vaikuttaako kuvion koko sen piirron kestoon siinä vaiheessa kun täytettäviä pikseleitä ei ole enmpää, tai onko erittäin suurten (ruutua huomattavasti suurempien) kuvioiden piirrolla jotain muuta haittavaikutusta? Minulla on tilanne, missä haluan kolmion täyttävän tietystä pisteestä ruudun nurkkaan asti (tiedetään mille suunnalla tästä pisteestä halutaan piirtää), mutta sopivien koordinaattejen laskeminen oikein tuntuu hankalalta ja helppo ratkaisu olisi piirtää niin suuri kolmio, että varmasti menee ruudun laitojen yli.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1164
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Latexi95 » Sat Jun 16, 2012 12:05 am

axu wrote:Mietin muuten, vaikuttaako kuvion koko sen piirron kestoon siinä vaiheessa kun täytettäviä pikseleitä ei ole enmpää, tai onko erittäin suurten (ruutua huomattavasti suurempien) kuvioiden piirrolla jotain muuta haittavaikutusta? Minulla on tilanne, missä haluan kolmion täyttävän tietystä pisteestä ruudun nurkkaan asti (tiedetään mille suunnalla tästä pisteestä halutaan piirtää), mutta sopivien koordinaattejen laskeminen oikein tuntuu hankalalta ja helppo ratkaisu olisi piirtää niin suuri kolmio, että varmasti menee ruudun laitojen yli.
No opengl päättää mitkä pisteet värjätään eikä kolmion koko vaikuta nopeuteen käytännössä lainkaan sillä suurin osa ajasta kuluu kuitenkin niiden 3 pisteen koordinaattien yms. siirtämiseen näytönohjaimelle. :D

User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by axu » Sat Jun 16, 2012 12:14 am

Latexi95 wrote:No opengl päättää mitkä pisteet värjätään eikä kolmion koko vaikuta nopeuteen käytännössä lainkaan sillä suurin osa ajasta kuluu kuitenkin niiden 3 pisteen koordinaattien yms. siirtämiseen näytönohjaimelle. :D
Niinpä tietenkin :D Keksin nyt kuitenkin tavan joka tuottaa useimmiten toivotun tuloksen, ja niitä harvoja tapauksia mitkä menee pieleen ei pysty pelissä tuottamaan tiettyjen rajoitusten vuoksi :)
Sellaisessa tapauksessa tietty on vähän hankala yhdellä kolmiolla täyttää, kun kolmion yksi kulma on melkein oikokulma :D
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image

User avatar
Untitled.bmp
Member
Posts: 52
Joined: Sat May 12, 2012 7:11 pm
Location: C:/WINDOWS/system32

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Untitled.bmp » Sat Jun 16, 2012 7:42 am

Hmm..Mistähän johtuu, kun yritin The Chopper Killeriä ajaa cbE:llä niin antaa ilmoituksen, ettei äänitiedostoa voi ladata, mutta ainakin tähtäin toimii, vaikka onkin samasta kansiosta. Johtuuko siitä, ettei cbE tue ääniformaattia? Kyseessä on mp3.
Intel core i7 3960X 3,9ghz 15mb
Sapphire Radeon HD7970
160gb ssd
2tb hdd
8gb Ram
Windows 7 Ultimate 64-bit & Linux Ubuntu 12.04LTS

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1164
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Latexi95 » Sat Jun 16, 2012 8:18 am

Untitled.bmp wrote:Hmm..Mistähän johtuu, kun yritin The Chopper Killeriä ajaa cbE:llä niin antaa ilmoituksen, ettei äänitiedostoa voi ladata, mutta ainakin tähtäin toimii, vaikka onkin samasta kansiosta. Johtuuko siitä, ettei cbE tue ääniformaattia? Kyseessä on mp3.
Kyllä. Se johtuu juuri siitä. Tuetut ääniformaatit/tiedostot ovat .wav, .flac, .ogg, .it, .mod ja .xm.

User avatar
Untitled.bmp
Member
Posts: 52
Joined: Sat May 12, 2012 7:11 pm
Location: C:/WINDOWS/system32

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Untitled.bmp » Sat Jun 16, 2012 8:36 am

Ongelmia ongelmien jälkeenkin, nyt peli kaatuu tappaessa jonkun.
Intel core i7 3960X 3,9ghz 15mb
Sapphire Radeon HD7970
160gb ssd
2tb hdd
8gb Ram
Windows 7 Ultimate 64-bit & Linux Ubuntu 12.04LTS

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1164
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Latexi95 » Sat Jun 16, 2012 8:50 am

Untitled.bmp wrote:Ongelmia ongelmien jälkeenkin, nyt peli kaatuu tappaessa jonkun.
Jaa jaa. No minä en ehdi nyt tutkia asiaa. Pitää lähteä Jukolan viestiin.
Mitään virheilmoitusta ei tule vaan ohjelma vain kaatuu?

User avatar
Untitled.bmp
Member
Posts: 52
Joined: Sat May 12, 2012 7:11 pm
Location: C:/WINDOWS/system32

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Untitled.bmp » Sat Jun 16, 2012 8:51 am

Latexi95 wrote:
Untitled.bmp wrote:Ongelmia ongelmien jälkeenkin, nyt peli kaatuu tappaessa jonkun.
Jaa jaa. No minä en ehdi nyt tutkia asiaa. Pitää lähteä Jukolan viestiin.
Mitään virheilmoitusta ei tule vaan ohjelma vain kaatuu?
Niin käy. Jos tartteet lähdekoodeja, voin nakata ne sulle YV:llä.
Intel core i7 3960X 3,9ghz 15mb
Sapphire Radeon HD7970
160gb ssd
2tb hdd
8gb Ram
Windows 7 Ultimate 64-bit & Linux Ubuntu 12.04LTS

Post Reply