cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Jonez »

NICE! :O

Todella hyvin on jo vähän vanhasta portal-ideasta saatu mehut irti, hyvin toteutettu, erinomainen tekniikkademo. En nyt paljoa enempää ehdi ylistää kun on jo muutenkin kiire. Harmi etten enempää ehdi nyt testailla :(
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion »

axu wrote:Joku saattaa muistaa, kun kesällä laitoin kuvaa tekeillä olevasta tekniikkademosta. Sanoin silloin, että huonoa en julkaise, mutta nyt puolen vuoden jälkeen turhaan minä sitä itselläni enää panttaan; siispä tässä teille Portal-henkinen pelintynkä!
Upea! Olisi mahtava nähdä enemmänkin näitä cbE:tä oikeasti käyttäviä projekteja, tietäisi ettei ole tehnyt ihan turhaa työtä :). cbE:ssä ei edes ole enää kriittisiä bugeja, tai sitten niitä ei ole löydetty, että en oikein näe syytä miksei cbE:llä voisi jo useammatkin tehdä pelejään.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by MaGetzUb »

VesQ wrote:
axu wrote:Joku saattaa muistaa, kun kesällä laitoin kuvaa tekeillä olevasta tekniikkademosta. Sanoin silloin, että huonoa en julkaise, mutta nyt puolen vuoden jälkeen turhaan minä sitä itselläni enää panttaan; siispä tässä teille Portal-henkinen pelintynkä!
Upea! Olisi mahtava nähdä enemmänkin näitä cbE:tä oikeasti käyttäviä projekteja, tietäisi ettei ole tehnyt ihan turhaa työtä :). cbE:ssä ei edes ole enää kriittisiä bugeja, tai sitten niitä ei ole löydetty, että en oikein näe syytä miksei cbE:llä voisi jo useammatkin tehdä pelejään.
Useita tärkeitä ominaisuuksia puuttuu, varsinkin törmäysten puolelta ja sitten pieniä muita jutskia uupuilee. Btw toi Axun homma oli mahtava, itse olen kans miettinyt joskus samanlaista systeemiä. Hieno nähdä kuinka tuo toimii käytännössä. :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion »

MaGetzUb wrote:
VesQ wrote:cbE:ssä ei edes ole enää kriittisiä bugeja, tai sitten niitä ei ole löydetty, että en oikein näe syytä miksei cbE:llä voisi jo useammatkin tehdä pelejään.
Useita tärkeitä ominaisuuksia puuttuu, varsinkin törmäysten puolelta ja sitten pieniä muita jutskia uupuilee.
Pikselintarkat törmäykset kyllä, ja pysähtyvä törmäys. Mutta mitä muuta, CB:ssä jo olevia ominaisuuksia?

EDIT: Täällä ei ainakaan kovinkaan paljoa noita toteuttamattomia ominaisuuksia ole listattuna: https://github.com/VesQ/cbEnchanted/iss ... state=open
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
Location: Turku

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by skorpioni-cb »

VesQ wrote:...
Upea! Olisi mahtava nähdä enemmänkin näitä cbE:tä oikeasti käyttäviä projekteja, tietäisi ettei ole tehnyt ihan turhaa työtä :)...
Onhan siellä nyt ainakin SideX(jonka voisi varmaankin toteuttaa myös normi-cb, mutta tehot kasvaa cbE:llä)
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.

I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by skinkken »

Ollaankos tätä vielä kehittämässä? Mietin vähän että tuo wanha cb alkaa olla jo kohta vanhentunutta mallia, kun tällä windows kasilla ilmenee erilaisia ongelmia, aluksi fullscreenin lagitus ja sitten vielä ikkunassakin lagitus, joka ilmenee vain joskus.(ja muutenkin buginen)

Jos alkaisi jotakin isoa projektia tekemään, tulisi vastaan kaikenlaisia bugeja. Ja sitten kun bugit saadaan korjatuksi, jotkut muut jutut lakkaavat toimimasta kun ne alkavat toimia eri tavoilla. Eli minkälaisessa vaiheessa cbE sitten on? Melkein mitkään aiemmista peleistäni eivät toimineet sillä, osittain tuntemattomista syistä. Ja kun bugeja ilmenee, ilmoitanko ne tänne? Nuo githubin jutut ja cbE:n ohjeetkin ovat jossakin linkkien takana ja vähän vaikea löytää niitä 17 sivua pitkästä topikista. Voisiko kaikki oleellinen vaikka laittaa siihen cbE githubin etusivulle, josta ne voisi löytää helposti?

Aika sekava viesti, mutta kun en oikein tiedä millä voisi koodata ja kaikenlaista muutakin.

Joitakin bugeja cbE:ssä:
Tällä pelillä kokeilin.
-Playsoundilla suoraan levyltä äänet tulevat n. puoli sekuntia jäljessä. Kokeilin loadsoundilla ja sitten playsoundilla ja toimi.
-Loadfont ei toimi, ja tulee cbE:n ilmoitus että loadfont failed.
-Pitäisi olla mahdollisuus päättää, kuinka monessa asennossa objekti voi olla, kun tässä pelissä käytetään pointobjectia, mutta en halua, että se kääntyy.
-Cavernsilla kokeilin ja tulee tietenkin sama loadfont failed, mutta sitten on jotakin tosi omituisia bugeja. Kartan törmäys toimii jotenkin ihan oudosti ja on väärissä paikoissa. Objektien animointi toimii osittain, mutta pari kertaa kävi niin että ukkelin animaation tilalla oli jotakin ihan muiden objektien osia.
-Joistakin tietyistä asioista tulee "cbrun lakkasi toimimasta."
-monet pelit eivät toimi koko ruudussa. Joukossa on 640x480 ja 800x600 tilan pelejä. Normi cb:llä toimii mutta lagittaa. cbE:llä Näyttötila muuttuu pelin näyttötilan kokoiseksi mutta peli ei tule ruutuun vaan jää cb editorin ikkuna. Peliä ei saa millään päällimmäiseksi ja tehtävienhallinnankin avulla ne on vaikea sulkea kun tielle tulee jatkuvasti "cbrun lakkasi toimimasta"

Haluaisin todella että tämä saataisiin siihen kuntoon että pelejä voi alkaa kunnolla tehdä, ja olen kiitollinen niille jotka tätä on tehnyt. Voin myös antaa pelien lähdekoodeja jos niistä on apua.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Latexi95 »

skinkken wrote:Ollaankos tätä vielä kehittämässä? Mietin vähän että tuo wanha cb alkaa olla jo kohta vanhentunutta mallia, kun tällä windows kasilla ilmenee erilaisia ongelmia, aluksi fullscreenin lagitus ja sitten vielä ikkunassakin lagitus, joka ilmenee vain joskus.(ja muutenkin buginen)
No kehitys on hieman jäässä osaltaan tekijöiden opiskelujen ja muiden juttujen aiheuttamien kiireiden takia ja osaksi kiinnostuksen puutteesta.
skinkken wrote:Jos alkaisi jotakin isoa projektia tekemään, tulisi vastaan kaikenlaisia bugeja. Ja sitten kun bugit saadaan korjatuksi, jotkut muut jutut lakkaavat toimimasta kun ne alkavat toimia eri tavoilla. Eli minkälaisessa vaiheessa cbE sitten on? Melkein mitkään aiemmista peleistäni eivät toimineet sillä, osittain tuntemattomista syistä. Ja kun bugeja ilmenee, ilmoitanko ne tänne? Nuo githubin jutut ja cbE:n ohjeetkin ovat jossakin linkkien takana ja vähän vaikea löytää niitä 17 sivua pitkästä topikista. Voisiko kaikki oleellinen vaikka laittaa siihen cbE githubin etusivulle, josta ne voisi löytää helposti?
No kaikki cbE:hen liittyvä löytyy kyllä githubista varsin nopeasti kun tietää mistä kohdasta pitää painaa. Ylähäältä löytyy nappi "Issues" josta pääsee bugien raportointiin. Kaikista bugeista kannattaa sinne laittaa jonkinlainen ilmoitus niin pysymme kartalla mitä pitäisi tehdä seuraavaksi, kun satumme innostumaan koodamaan. (Uutta julkaisua voisi koota piakkoinkin koska joitan bugikorjauksia on tehty edellisen julkaisun jälkeen). "Issues" napin vierestä löytyy myös "Wiki" jossa on sitten on muuta tietoa cbE:n ja perus CB:n eroista ja toteuttamattomista ominaisuuksista.
skinkken wrote: Aika sekava viesti, mutta kun en oikein tiedä millä voisi koodata ja kaikenlaista muutakin.

Joitakin bugeja cbE:ssä:
Tällä pelillä kokeilin.
-Playsoundilla suoraan levyltä äänet tulevat n. puoli sekuntia jäljessä. Kokeilin loadsoundilla ja sitten playsoundilla ja toimi.
-Loadfont ei toimi, ja tulee cbE:n ilmoitus että loadfont failed.
-Pitäisi olla mahdollisuus päättää, kuinka monessa asennossa objekti voi olla, kun tässä pelissä käytetään pointobjectia, mutta en halua, että se kääntyy.
-Cavernsilla kokeilin ja tulee tietenkin sama loadfont failed, mutta sitten on jotakin tosi omituisia bugeja. Kartan törmäys toimii jotenkin ihan oudosti ja on väärissä paikoissa. Objektien animointi toimii osittain, mutta pari kertaa kävi niin että ukkelin animaation tilalla oli jotakin ihan muiden objektien osia.
-Joistakin tietyistä asioista tulee "cbrun lakkasi toimimasta."

Haluaisin todella että tämä saataisiin siihen kuntoon että pelejä voi alkaa kunnolla tehdä, ja olen kiitollinen niille jotka tätä on tehnyt. Voin myös antaa pelien lähdekoodeja jos niistä on apua.
-Ilmeisesti PlaySoundin puskureita pitää hieman säätää että tuota viivettä voidaan pienentää. Pieni viive siihen tulee joka tapauksessa kun tavaraa pitää ladata levyltä mutta kyllä se pitäisi saada puolta sekunttia pienemmäksi.
-LoadFontin pitäisi toimia, mutta koska Windowsin tapauksessa fonttien hakeminen on tehty hirvittävän tuskalliseksi, käytämmä suoraan kovakoodattuja nimiä eri fonteille eivätkä erikoisemmat fontit löydy siitä listasta. Suosittelemme toimittamaan fontit ohjelman mukana ja lataamaan ne tiedostopolun avulla nimen sijaan.
-Jonkinlainen ratkaisu varmaan pitää kehitellä tuota varten. Ehkä LoadObjectin 2 parametri pitäisi ottaa huomioon ja sen mukaan kääntää objektia.
-Bugi-ilmoitusta vaan kehiin.
-Oletko kokeillut debug versiolla vai pelkästään releasella? Debug versiossa on hieman enemmän tarkastuksia jotka saattavat kertoa vian. Jos mahdollista niin koita paikallistaa vikaa.

Jos irkkiä käytät niin #cbe @ IRCnet on hyvä paikka tulla antamaan tarkempia selityksiä ongelmista ja pohtimaan ratkaisua. :)
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by skinkken »

Laitoin sitten cbE debug-version compilerista sinne oikeaan kansioon releasen tilalle. Mutta nyt kun painan run millä tahansa cb-pelillä cbE:llä, tulee tällainen ilmoitus:

Ikkunana ylälaidassa: cbRun.exe - Järjestelmävirhe
Itse ikkunassa: Ohjelma ei voi käynnistyä, koska MSVCP100D.dll puuttuu tietokoneesta. Yritä korjata ongelma asentamalla ohjelma uudelleen.

Latasin netistä kyseisen dll:än, ja kokeilin laittaa sen eri paikkoihin: Windows/system32 -kansioon, cbE:n kansioon, cbRunin ja compilerin kansioon, mutta sanoo edelleen samaa.

On siis windows 8, ja releasella toimii edelleen.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Viltzu »

skinkken wrote:Laitoin sitten cbE debug-version compilerista sinne oikeaan kansioon releasen tilalle. Mutta nyt kun painan run millä tahansa cb-pelillä cbE:llä, tulee tällainen ilmoitus:

Ikkunana ylälaidassa: cbRun.exe - Järjestelmävirhe
Itse ikkunassa: Ohjelma ei voi käynnistyä, koska MSVCP100D.dll puuttuu tietokoneesta. Yritä korjata ongelma asentamalla ohjelma uudelleen.

Latasin netistä kyseisen dll:än, ja kokeilin laittaa sen eri paikkoihin: Windows/system32 -kansioon, cbE:n kansioon, cbRunin ja compilerin kansioon, mutta sanoo edelleen samaa.

On siis windows 8, ja releasella toimii edelleen.
Debug versio vaatii että Microsoft Visual C++ Redistributable Package on asennettu.
EDIT:

Tosin jaa Release versio kai kans vaatii, mutta mene ja tiedä. Koita asentaa tuo uudelleen.

Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Latexi95 »

Debug versio on näköjään buildattu debug c-runtimella joten sen ajamiseen vaatisi sitten visual studion tai windows sdk:n asentamista. x(
Debug versiot noista ei taida tulla redistributablen mukana
User avatar
Timblex
Advanced Member
Posts: 252
Joined: Sun Apr 11, 2010 10:37 am
Location: Kouvola

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Timblex »

skinkken wrote:Laitoin sitten cbE debug-version compilerista sinne oikeaan kansioon releasen tilalle. Mutta nyt kun painan run millä tahansa cb-pelillä cbE:llä, tulee tällainen ilmoitus:

Ikkunana ylälaidassa: cbRun.exe - Järjestelmävirhe
Itse ikkunassa: Ohjelma ei voi käynnistyä, koska MSVCP100D.dll puuttuu tietokoneesta. Yritä korjata ongelma asentamalla ohjelma uudelleen.

Latasin netistä kyseisen dll:än, ja kokeilin laittaa sen eri paikkoihin: Windows/system32 -kansioon, cbE:n kansioon, cbRunin ja compilerin kansioon, mutta sanoo edelleen samaa.

On siis windows 8, ja releasella toimii edelleen.
Krhm... luulisin että tarkoittamasi dll on MSVCR100D sillä sitä ainakin minulla valitti, olet siis varmaankin erehtynyt dll:n nimen suhteen ja mitään Windows-SDK:ta ei tarvitse asentaa.
Entinen timpe99...
Demokisa 2013 demo valmis, Check it out!
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by skinkken »

Timblex wrote:
skinkken wrote:Laitoin sitten cbE debug-version compilerista sinne oikeaan kansioon releasen tilalle. Mutta nyt kun painan run millä tahansa cb-pelillä cbE:llä, tulee tällainen ilmoitus:

Ikkunana ylälaidassa: cbRun.exe - Järjestelmävirhe
Itse ikkunassa: Ohjelma ei voi käynnistyä, koska MSVCP100D.dll puuttuu tietokoneesta. Yritä korjata ongelma asentamalla ohjelma uudelleen.

Latasin netistä kyseisen dll:än, ja kokeilin laittaa sen eri paikkoihin: Windows/system32 -kansioon, cbE:n kansioon, cbRunin ja compilerin kansioon, mutta sanoo edelleen samaa.

On siis windows 8, ja releasella toimii edelleen.
Krhm... luulisin että tarkoittamasi dll on MSVCR100D sillä sitä ainakin minulla valitti, olet siis varmaankin erehtynyt dll:n nimen suhteen ja mitään Windows-SDK:ta ei tarvitse asentaa.
Tarkistin vielä, ja kyllä se on se MSVCP100D, joka puuttuu, eikä MSVCR100D. Pitääkö sitten kaikilla debug-versiota käyttävillä olla tuo windows sdk tai visual studio? Pystyykö tuota debug-versiota muuttaa niin, ettei tarvitsisi sdk:ta, vai pitäisikö koko juttu muuten koodata uudestaan?

Tein testattavaksi debug-compilerilla version Dark Castlesta. Paketissa on normi-cb:llä tehty ja enchantedin debug-versiolla tehty exe, ja debug-versiolla tehty exe valittaa edelleen samaa dll:llän puuttumista. Kenellä on sdk, ja toimiiko pelin Enchanted-versio?
Attachments
DarkCastleEnchanted.zip
(2.03 MiB) Downloaded 572 times
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Latexi95 »

skinkken wrote: Tarkistin vielä, ja kyllä se on se MSVCP100D, joka puuttuu, eikä MSVCR100D. Pitääkö sitten kaikilla debug-versiota käyttävillä olla tuo windows sdk tai visual studio? Pystyykö tuota debug-versiota muuttaa niin, ettei tarvitsisi sdk:ta, vai pitäisikö koko juttu muuten koodata uudestaan?

Tein testattavaksi debug-compilerilla version Dark Castlesta. Paketissa on normi-cb:llä tehty ja enchantedin debug-versiolla tehty exe, ja debug-versiolla tehty exe valittaa edelleen samaa dll:llän puuttumista. Kenellä on sdk, ja toimiiko pelin Enchanted-versio?
Kyllä se voidaan kääntää niin että se käyttää release runtimea mutta sitten tarkistukset ovat päällä. Täytyy muistaa tehdä ens kerralla sellainen versio. Tuollaiset asiat tahtovat unohtua, kun kaikilta kehittäjiltä ne tarvittavat dll:ät löytyy eivätkä ongelmat näin ollen näy :(
EDIT:

Kokeilen neljän aikoihin kun pääsen kotiin ja editoin sitten tähän

User avatar
Konstaduck
Advanced Member
Posts: 267
Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
Location: Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Konstaduck »

Ei tuo Enchanted versio toimi minullakaan, näyttäisi sen windows SDK:n vaativan. Testaan ladata sen, ja editoin tähän josko toimisi sen jälkeen.
EDIT:

On se kumma kun ei vain löydä XP:lle SDK:ta. Enkkuwikipedian mukaan tuki on myös windows xp sp3:moselle, mutta esimerkiksi tältä sivulta voi ladata vain 7-, server 2008- ja vistaversion.

Taitaa se tuki olla myös tuossa uusimmassa versiossa, niin siellä luki. Asennetaan ja testataan...


Toisaalta en jaksa asentaa SDK:ta koska se vie tilaa 1,7Gb ja en sillä mitään muuta edes tekisi...

Konstaduck.net
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Misthema »

Joopa. Älkääs latailko mitään SDK:ta.

Itsellä oli pöytäkoneella sama ongelma, mutta se korjaantui sillä, kun luin DLL:ien nimet kunnolla. CBE debug -versio ei vaatinut kuin kaksi (vai kolme?) DLL:ää, jotka viskoin system32 -kansioon (nimet oli muuten samat, mutta yksi kirjain aina erosi). Tämän jälkeen se toimi ihan hyvin. En sitten tiedä, vaikka koneelta olis jo jotain löytynyt. Mitään SDK:ta en tosin ole windowsin uudelleenasennuksen jälkeen lataillut/asennellut.
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by skinkken »

No mitä dll-tiedostoja sitten tarvitaan, kun cbe kysyy MSVCP100D mutta se ei kelpaa? Eli kun tuon laittaa sinne system32 -kansioon (jossa on paljon muitakin dll-tiedostoja), kysyy cbe edelleen sitä samaa MSVCP100D vaikka se on siellä.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Misthema »

skinkken wrote:No mitä dll-tiedostoja sitten tarvitaan, kun cbe kysyy MSVCP100D mutta se ei kelpaa? Eli kun tuon laittaa sinne system32 -kansioon (jossa on paljon muitakin dll-tiedostoja), kysyy cbe edelleen sitä samaa MSVCP100D vaikka se on siellä.
Ei kysy. Se kysyy muistaakseni MSVCP100D, eli tuota, ja MSVCR100D.dll. Tai jotain vastaavaa yhden kirjaimen eroja noissa DLL:ien nimissä oli.
Lue ne nimet kunnolla niin tiedät mitä pitää ladata. ;)
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by skinkken »

Kyllä sen nimen luin oikein. Mutta sitten laitoin MSVCP100D System-kansioon System32 sijaan ja ohjelma lopetti sen kysymisen. Sitten ohjelma kysyi MSVCR100D, latasin sen ja laitoin myös System-kansioon. Seuraavaksi tuli tämmöinen ilmoitus:
ongelma.png
ongelma.png (31 KiB) Viewed 31279 times
Mitä pitäisi nyt tehdä? (Koneessa on windows 8)
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by KillBurn »

Mistä voisi johtua CBE:n hitaus, kun käytetään paintobjectia?

Code: Select all

SCREEN 1280,720
FrameLimit 60

Type zombies
    Field obj
    Field hp
    Field arm
    Field leg
    Field leg2
    Field stunned
    Field action
    Field swing
    Field grav As Float
    Field yplus
    Field maassa
    Field suunta
    Field thinking
    Field weight
    Field speed
    Field invoke
EndType

Dim oikea_t(9)
Dim vasen_t(9)
Dim oikea_a(9)
Dim vasen_a(9)
Dim oikea_l(9)
Dim vasen_l(9)
Dim torso(9)
For pic=1 To 1
    oikea_t(pic)=LoadObject("data/"+"torso"+pic+".png")   
    vasen_t(pic)=MakeObject()
    PaintObject vasen_t(pic),oikea_t(pic)
    MirrorObject vasen_t(pic),0
    ShowObject oikea_t(pic),OFF
    ShowObject vasen_t(pic),OFF
    torso(pic)=CloneObject(oikea_t(pic))
    ShowObject torso(pic),OFF
Next pic

Dim arm(9)
For pic=1 To 1
    oikea_a(pic)=LoadObject("data/"+"arm"+pic+".png")   
    vAsen_a(pic)=MakeObject()
    PaintObject vAsen_a(pic),oikea_a(pic)
    MirrorObject vAsen_a(pic),0
    ShowObject oikea_a(pic),OFF
    ShowObject vAsen_a(pic),OFF
    arm(pic)=CloneObject(oikea_a(pic))
    ShowObject arm(pic),OFF
Next pic

Dim leg(9)
For pic=1 To 1
    oikea_l(pic)=LoadObject("data/"+"leg"+pic+".png")   
    vAsen_l(pic)=MakeObject()
    PaintObject vAsen_l(pic),oikea_l(pic)
    MirrorObject vAsen_l(pic),0
    ShowObject oikea_l(pic),OFF
    ShowObject vAsen_l(pic),OFF
    leg(pic)=CloneObject(oikea_l(pic))
    ShowObject leg(pic),OFF
Next pic

oikea=LoadObject("data\hero.png")
vasen=MakeObject()
PaintObject vasen,oikea
MirrorObject vasen,0 
ShowObject oikea,OFF
ShowObject vasen,OFF
hero=CloneObject(oikea)
center=MakeObject()

Repeat

'Hero-------------------------------
If ObjectY(hero)>-50 Then TranslateObject hero,0,-6

If KeyDown(CBKEYa) Then speed#-0.3 Then PaintObject hero,oikea
If KeyDown(CBKEYd) Then speed#+0.3 Then PaintObject hero,vasen
If speed#<>0 And KeyDown(CBKEYa)=0 And KeyDown(CBKEYd)=0 Then speed=0
If speed#>5 Then speed#=5
If speed#<-5 Then speed#=-5
TranslateObject hero,speed#,0
PositionObject center,ObjectX(hero),ObjectY(hero)+100

'Vihut------------------------------
    If KeyHit(cbkeyspace)    
        newzombie.zombieS= New(zombieS)       
        newzombie\leg=CloneObject(Leg(1))
        newzombie\obj=CloneObject(torso(1))
        newzombie\leg2=CloneObject(Leg(1))
        newzombie\arm=CloneObject(arm(1))
        PositionObject newzombie\obj,Rand(-500,500),0
        newzombie\hp=100
        newzombie\invoke=20
        newzombie\speed=2
    EndIf
    
    UpdateGame 
    
    For izombie.zombieS= Each zombieS
    
        If ObjectY(izombie\obj)>-50 Then izombie\grav+0.4
        If ObjectY(izombie\obj)>-50 Then TranslateObject izombie\obj,0,-izombie\grav
        If izombie\invoke>0 Then TranslateObject izombie\obj,0,izombie\invoke
        izombie\invoke-1
        If ObjectY(izombie\obj)<-50 Then izombie\grav=0
        
        
        PositionObject izombie\leg,ObjectX(izombie\obj)+25,ObjectY(izombie\obj)-40
        PositionObject izombie\leg2,ObjectX(izombie\obj)+45,ObjectY(izombie\obj)-40
        PositionObject izombie\arm,ObjectX(izombie\obj)+20,ObjectY(izombie\obj)+20
    
        'Vihollisten suunan vaihto 
        izombie\thinking-1
        If ObjectX(izombie\obj)<ObjectX(Center) And ObjectX(izombie\obj)<ObjectX(hero)-70 And  izombie\hp>0 Then izombie\suunta=1
        If ObjectX(izombie\obj)>ObjectX(Center) And ObjectX(izombie\obj)>ObjectX(hero)+70 And izombie\hp>0 Then izombie\suunta=0
        
        If izombie\suunta=1 And izombie\thinking<0  And Distance2(hero,izombie\obj)<600 Then TranslateObject izombie\obj,izombie\speed,0
        If izombie\suunta=0 And izombie\thinking<0  And Distance2(hero,izombie\obj)<600 Then TranslateObject izombie\obj,-izombie\speed,0
        
        'Ongelmallinen paintobject
            If izombie\suunta=0
                PaintObject izombie\obj,oikea_t(1) 
                PaintObject izombie\arm,oikea_a(1) 
                PaintObject izombie\leg,oikea_l(1) 
                PaintObject izombie\leg2,oikea_l(1) 
            EndIf 
            
            If izombie\suunta=1
                PaintObject izombie\obj,vasen_t(1)
                PaintObject izombie\arm,vasen_a(1)
                PositionObject izombie\arm,ObjectX(izombie\obj)-20,ObjectY(izombie\obj)+20
                PaintObject izombie\leg,vasen_l(1)
                PositionObject izombie\leg,ObjectX(izombie\obj)-25,ObjectY(izombie\obj)-40
                PaintObject izombie\leg2,vasen_l(1)
                PositionObject izombie\leg2,ObjectX(izombie\obj)-45,ObjectY(izombie\obj)-40
            EndIf 
        
        izombie\action+1
        If izombie\action>200 Then izombie\swing=74 Then izombie\action=0
        izombie\swing-1
        If izombie\swing>1 Then TurnObject izombie\arm,5

        If izombie\hp<1 Then 
            DeleteObject izombie\obj
            Delete izombie
        EndIf

    Next izombie

DrawGame 

Text 10,10,""+FPS()

DrawScreen

Forever  
Viholliset ovat siis luotu neljästä osasta, jotka peilataan tarpeentullen oikealle tai vasemmalle. Vanha CB suoriutuu tästä ongelmitta, kun CBE ei pysty pyörittämään 5 vihollista enempää hidastumatta.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Misthema »

Mjoo. Yritin katsella cbE:n lähdekoodia, mutta en tiedä oliko siellä mitään outoa: https://github.com/VesQ/cbEnchanted/blo ... t.cpp#L155

Mutta, ongelmallesi on kuitenkin ratkaisu; tee vihollisille ja muille useasti paintattaville objekteille joku muuttuja, joka kertoo, että mihin suuntaan ne jo on maalattu.
Eli, "jos suunta = 0 ja ei ole maalattu suuntaan 0, niin maalaa suuntaan 0 ja merkitse että on maalattu suuntaan 0" (menipä jännäks :D) ja sama tietenkin suuntaan 1. Näin vältät turhan PaintObject:n käytön. Niitä ei kuitenkaan tarvitse maalata, kuin kerran.

Laitan vielä selkeyden puolesta sen koodina, koska itseäni nyt häiritsee tuo lausehirviö:

Code: Select all

If suunta = 0 And maalattu_suunta <> 0 Then
    PaintObject plapla
    maalattu_suunta = 0
End If

If suunta = 1 And maalattu_suunta <> 1 Then
    PaintObject plapla
    maalattu_suunta = 1
End If
Vanhassa CB:ssä saattaa joku tarkistus jo olla sisäänrakennettuna, ettei sitä objektia maalata monesti samalla kuvalla tai objektilla. Siksi se suoriutuu siitä nopeammin.
Post Reply