Oli tarkoitus joo saada funktioita ryhmiteltyä jossain vaiheessa. Jos kerran esimerkiksi nettiominaisuudet tulisivat sisäänrakennettuna niin niille pitäisi ehdottomasti varata oma ryhmänsä, jonka voisi sitten jättää kokonaan käännöksestäkin pois jos emme halua isoja exejä tarjoilla. Voisi myös olla että eri ryhmän funktiot voisivat toimia jonkinlaisen DLL:n (tai vastaavan Linuxilla) kanssa, ettei exen koko kasvaisi kovinkaan paljoa.axu wrote:Alkaa näyttää seuraava päivitys melko makealta
Aloin miettimään, mikä tarkoitus on jokaisessa kustomfunktiossa olevalla pätkällä "group = CBE_CUSTOM_FUNCTION_GROUP"? Aiotaanko niitä funktioita tulevaisuudessa järjestellä eri ryhmiin (esim. grafiikka, matikka ym.) vai onko taustalla jokin muu idea?
cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
"group" ja "funcId" muuttujia käytettään custom funktioiden tunnistamiseen. Ajatuksenani oli, että "groupin" avulla lajiteltaisiin funktioita ryhmiksi, niin että ei olisi niin suuri riski sille että kahdella funktiolla olisi sama "funcId". Varasin cbE:lle tuon ensimmäisen ryhmän. Sitten kun jossain vaiheessa tehdään C++ API cbE:n custom funktioita varten ja tehdään cbNetwork yms. dll toimimaan kätevästi cbE:n kanssa niillä jokaisella on oma ryhmänsä. Näin jokaisella dll:llä voi alkaa "funcId:t" ykkösestä eikä ole riskiä päällekäisyyksistä, kunhan vain ryhmät ovat eri.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
En ole varma mistä johtuu, mutta yhdessä pelissäni hiiri toimii käänteisesti.
Kun hiirtä nostaa se laskee ja toisinpäin, mutta sivullepäin hiiri toimii moitteettomasti.
En ole myöskään varma, onko tämä ollut yleisesti tiedossa
Kun hiirtä nostaa se laskee ja toisinpäin, mutta sivullepäin hiiri toimii moitteettomasti.
En ole myöskään varma, onko tämä ollut yleisesti tiedossa
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Onko screengamma muuten jo tehty? Monet efektit tietenkin voi tehdä läpinäkyvillä kuvilla, mutta screengammalla pystyi myös vähentämään värejä. Esim 0,-255,-255 muuttaa kaiken punasävyiseksi poistaessaan kaikki muut värit.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives ☺
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Ei ole tehty. cbeDrawRotatedScaledImageBoxilla pystyy kuitenkin piirtämään kuvia nykyisellä piirtovärillä värjättynä joten sillä saa samanlaista efektiä kuin screengammalla.skinkken wrote:Onko screengamma muuten jo tehty? Monet efektit tietenkin voi tehdä läpinäkyvillä kuvilla, mutta screengammalla pystyi myös vähentämään värejä. Esim 0,-255,-255 muuttaisi kaiken punasävyiseksi poistaessaan kaikki muut värit.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Luullakseni tämä vastaa ainakin todella lähelle ScreenGammaa (blendausmoodit FTW!):
EDIT3:
VesQ, olet monta kertaa sanonut, että blendaus ei toimi primitiiveillä. Minulla ainakin toimii ihan hyvin, onko se koneesta kiinni? Allegron manuskastakaan en löytänyt mainintaa moisesta rajoituksesta.
Tässä vielä pieni efekti iltapalaksi:[/edit]
Code: Select all
Map = LoadImage("Media/map.bmp")
Repeat
DrawImage Map, 0, 0
ScreenGamma2(255, 192, 128) //Tämä muuttaa kaiken ruudulla näkyvän realistiseksi!
DrawScreen
Forever
Function ScreenGamma2(r, g, b)
cbeSetBlendModeAdvanced(2, 2, 2)
Color 255 - r, 255 - g, 255 - b
Box 0, 0, ScreenWidth(), ScreenHeight()
cbeSetBlendMode(0)
EndFunction
//CBE-FUNKTIOT//
Function cbeSetBlendModeAdvanced(op, src, dst)
group = 1
funcId = 5
EndFunction
Function cbeSetBlendMode(blendType)
group = 1
funcId = 4
EndFunction
EDIT:
Eiku hetkinen, ScreenGammahan tosiaan muutti negatiivisilla arvoilla pimeämmäksi ja positiivisilla valoisammaksi. Yritän uudelleen...
EDIT2:
Tässäpä paremmin:
Code: Select all
Map = LoadImage("Media/map.bmp")
Repeat
DrawImage Map, 0, 0
ScreenGamma2(-128, 32, 128) //Feeling BLUE?
DrawScreen
Forever
Function ScreenGamma2(r, g, b)
cbeSetBlendModeAdvanced(2, 2, 2)
Color Max(0, Min(255, -r)), Max(0, Min(255, -g)), Max(0, Min(255, -b))
Box 0, 0, ScreenWidth(), ScreenHeight()
cbeSetBlendModeAdvanced(1, 2, 2)
Color Max(0, Min(255, r)), Max(0, Min(255, g)), Max(0, Min(255, b))
Box 0, 0, ScreenWidth(), ScreenHeight()
cbeSetBlendMode(0)
EndFunction
//CBE-FUNKTIOT//
Function cbeSetBlendModeAdvanced(op, src, dst)
group = 1
funcId = 5
EndFunction
Function cbeSetBlendMode(blendType)
group = 1
funcId = 4
EndFunction
VesQ, olet monta kertaa sanonut, että blendaus ei toimi primitiiveillä. Minulla ainakin toimii ihan hyvin, onko se koneesta kiinni? Allegron manuskastakaan en löytänyt mainintaa moisesta rajoituksesta.
Tässä vielä pieni efekti iltapalaksi:
Code: Select all
DrawToWorld ON
FrameLimit 500
Fireball = LoadImage("Media/Fireball.bmp")
Repeat
cbeSetBlendModeAdvanced(2, 2, 2)
Color 1, 1, 1
Box -200, 150, 400, 300
cbeSetBlendMode(1)
For i = 1 To 15
Color 15 + Sin(Timer() / 7 + i * 24) * 15, 15 + Sin(Timer() / 6 + i * 24) * 15, 15 + Sin(Timer() / 5 + i * 24) * 15
cbeDrawTintedScaledRotatedImage(Fireball, Sin(Timer() / (2 + i)) * 150, Sin(Timer() / (16.5 - i)) * 100, 1, 1, Timer() / 5)
Next i
DrawScreen OFF
Forever
Function cbeDrawTintedScaledRotatedImage(img, toX#, toY#, scaleX# = 1, scaleY# = 0, angle# = 0)
If scaleY = 0 Then scaleY = scaleX
cbeDrawTintedScaledRotatedImageBox(img, 0, 0, ImageWidth(img), ImageHeight(img), toX, toY, scaleX, scaleY, angle)
EndFunction
Function cbeDrawTintedScaledRotatedImageBox(img, startX As Float, startY As Float, width As Float, height As Float, toX As Float, toY As Float, scaleX As Float, scaleY As Float, angle As Float)
group = 1
funcId = 6
End Function
Function cbeSetBlendModeAdvanced(op, src, dst)
group = 1
funcId = 5
EndFunction
Function cbeSetBlendMode(blendType)
group = 1
funcId = 4
EndFunction
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Kaiketi primitiivit sitten toimivatkin blendattuina mutta putpixel ei ainakaan toiminut, siitä olen varma
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Joo siitä löytyykin maininta allegron manuaalissa (ainoa funktio johon olen törmännyt, jossa on se maininta ). Tällä hetkellä minulla on aika mielenkiintoinen projekti meneillään, jossa on ihan hauska yhdistelmä blendausmoodeja (ainakin sitten, kun al_set_separate_blender saapuu seuraavan version mukana ja toimii odotetusti) kolmioiden kera josta toivottavasti tulee jotain suurempaa kuin tekniikkademo. Huomasin samalla, että tarvitsen graafikkoa, nyt kun pikselimössö ei sovi projektiin - mutta enemmän näistä sitten toivottavasti huomenna tai lauantainaVesQ wrote:Kaiketi primitiivit sitten toimivatkin blendattuina mutta putpixel ei ainakaan toiminut, siitä olen varma
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Versio 0.3.0 julkaistu!
Lataa alta itsellesi sopivin paketti: cbEnchantedin Windows-versio vaatii, että Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86) on asennettuna koneella.
Windows-paketti sisältää kaksi eri 32-bittistä julkaisuversiota cbEnchantedista:
Muutokset edelliseen versioon:
Lataa alta itsellesi sopivin paketti: cbEnchantedin Windows-versio vaatii, että Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86) on asennettuna koneella.
Windows-paketti sisältää kaksi eri 32-bittistä julkaisuversiota cbEnchantedista:
- testable kansiossa on exet, joiden avulla voit testata jo käännettyjä CB-exe tiedostoja. Käytä komentoriviä ja kutsu kyseistä exeä niin että ensimmäisenä parametrina on testattavan ohjelman exen tiedostopolku TAI tiputa testattava exe cbEnchantedin exe-tiedostoon. Tiedostopolussa ei saa olla välilyöntejä.
- compiler kansiossa on muokatut versiot CBCompiler.exe-tiedostosta, joissa on korvattu wanhan CB:n runtimet cbEnchantedilla. Kun vaihdat tämän CoolBasicin asennuskansiosta löytyvän IDE\CBCompiler.exe tiedoston paikalle, saat heti käännettyä cbEnchanted-ohjelmia.
Muutokset edelliseen versioon:
- Bugfix: Moniriviset animaatiot eivät toimi
- Bugfix: Ikkunan sulkemisen varmistusviestissä ei toimi ääkköset
- Bugfix: MouseMoveX, -Y ja -Z bugaa ohjelman alussa
- Bugfix: ObjectSizeX ja Y eivät toimi dynaamisten karttojen kanssa
- Bugfix: GetMap bugailee
- Bugfix: Sulje ohjelma escillä myös WaitKeyn kohdalla
- Bugfix: Kuvaan piirto DrawImagella bugaa
- Bugfix: DrawGame vääränkokoiseen kuvaan sotkee objektien piirtosijainnit
- Bugfix: CurveAngle bugaa
- Bugfix: DrawToWorld + cbeDrawTintedScaledRotatedImageBox bugaa
- Bugfix: cbeTriangle ei piirry maailmakoordinaateissa
- Bugfix: Törmäykset bugaa, jos objekti on >2x tilen koko
- Parannus: Läpinäkyvällä värillä piirtäminen vaikuttaa kuvan alpha-kanavaan - tämä muutettu toimimaan intuitiivisemmin
- Parannus: Kääntyvä ja zoomautuva kamera - kuulitte oikein! Kameraa voi nyt käännellä ja zoomailla vapaasti reaaliajassa!
- Parannus: Poistettu cbeTrianglen "thickness" parametri - katso alta eräs uusi erikoisfunktio
- Parannus: Ympyrä, kartta -törmäyksessä CollisionX ja -Y
- Parannus: GhostObject vaikuttamaan myös lattiaobjekteihin
- Erikoisfunkio: Natiivi tiedostodialogi
- Erikoisfunkio: ShowMouselle standardikursorit
- Erikoisfunkio: al_set_separate_blender - eli siis erillinen blendausmoodi alphakanavalle
- Erikoisfunkio: Kääntyvä ja zoomautuva kamera - cbeCameraAngle() ja cbeCameraZoom()
- Erikoisfunkio: cbeSetLineWidth - viivan paksuus kaikille piirtokomennoille
- Toteutettu: CameraPick
- Lisäksi on huomattavaa että kaikki koordinaattimuunnokset maailmankoordinaatteihin toimivat transformaatiomatriiseilla nyt sisäisesti, rautakiihdytettyinä. Tästä voi seurata bugeja, joita emme ole vielä huomanneet.
- Myös kartta on siirretty piirtymään näyttökoordinaateista maailmankoordinaatteihin, jotta kameran pyörittelyt ja zoomailut onnistuisivat oikein. Tämänkin suhteen voi siis löytyä vielä bugeja.
- Parit erikoisfunktiot omien transformaatiomatriiseiden käyttöön on myös olemassa, mutta niitä ei ole testattu. Käyttö omalla vastuulla.
- Katso seuraavan julkaisun korjatut bugit ja sen tunnetut bugit.
Last edited by valscion on Tue Jun 26, 2012 11:06 pm, edited 5 times in total.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Jostakin syystä vanha pelini näyttää aivan erillaiselta uudelleen kirjoitettuna.
FPS:kin on pienempi ja hiiri toimii käänteisesti? Voin lähettää todella sekavat sorsat jollenkin...
Uudelleen käänettynä:
Perinteisellä coolbasicilla:
Edit: DrawImageBox:in avulla piirrän ns. kohdat joihin pelaaja ei näe. (Alemman kuvan tummemat kohdat) Mahdollisesti bugi voi piileä siinä.
FPS:kin on pienempi ja hiiri toimii käänteisesti? Voin lähettää todella sekavat sorsat jollenkin...
Uudelleen käänettynä:
Last edited by legend on Fri Jun 15, 2012 8:41 pm, edited 1 time in total.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Mahtavaa! Lienee kohteliasta kertoa, että kameraa käännetään antamalla kameran pyörityskomennoille toinen parametri (mitähän Zero on ajatellut sitä tehdessään ?) ja zoomaaminen tapahtuu luonnollisesti liikutuskomentojen kolmannella parametrilla. Jokin kätevä tapa saada koordinaatit muutettua ruudun ja maailman välillä olisi jees (muistelisin, että siitä oli joskus puhettakin?).
Ei kaikkea hyvää ellei jotain huonoakin: maanantainen tekniikkademo ei oikein toimi tällä uudella versiolla, karttaa piirretään vain ihan kuvan reunalle (näkyy ulospäin zoomatessa, X:stä). En nyt jaksa tutkia, mistä tuo johtuu, pitää leikkiä uudella lelulla Eikä sen demon toiminnalla nyt ole väliä nyt kun zoomaus ja kääntely on osa cbe:tä (mutta bugi saattaa ilmetä jossain muussakin käytösssä).
Tuossa on vain maailma=>ruutu, kirjoitan toisinpäin sitten kun itse tarvitsen.
Ja huomasin tätä testatessani, että seuraava pelini ei sijoitu aallokossa keinuvalle laivalle. yöks [/edit]
Ei kaikkea hyvää ellei jotain huonoakin: maanantainen tekniikkademo ei oikein toimi tällä uudella versiolla, karttaa piirretään vain ihan kuvan reunalle (näkyy ulospäin zoomatessa, X:stä). En nyt jaksa tutkia, mistä tuo johtuu, pitää leikkiä uudella lelulla Eikä sen demon toiminnalla nyt ole väliä nyt kun zoomaus ja kääntely on osa cbe:tä (mutta bugi saattaa ilmetä jossain muussakin käytösssä).
EDIT:
Tjaah, ruutuahan käännellään tismalleen samalla tavalla kuin siinä minun demossa, joten koordinaattien konvertointiin minulla onkin funktiot:
Code: Select all
Function WToSX(X#, Y#)
X = (X - CameraX()) * cbeCameraZoom()
Y =-(Y - CameraY()) * cbeCameraZoom()
A# = GetAngle(0, 0, X, Y) - cbeCameraAngle()
D# = Distance(0, 0, X, Y)
Return Cos(A) * D + SW/2
EndFunction
Function WToSY(X#, Y#)
X = (X - CameraX()) * cbeCameraZoom()
Y =-(Y - CameraY()) * cbeCameraZoom()
A# = GetAngle(0, 0, X, Y) - cbeCameraAngle()
D# = Distance(0, 0, X, Y)
Return -Sin(A) * D + SH/2
EndFunction
Ja huomasin tätä testatessani, että seuraava pelini ei sijoitu aallokossa keinuvalle laivalle. yöks [/edit]
Last edited by axu on Fri Jun 15, 2012 7:29 pm, edited 2 times in total.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Tuliko vika siis kun koitit vanhaa CB:n peliä cbE:llä? Vai siis vanhemman cbE:n version ja uuden cbE:n version välillä?legend wrote:*ongelma*
Mikäli tarkoitit ensimmäistä vaihtoehtoa, niin syynä saattaa olla se, että CB:llä kun piirretään DrawImageBoxilla maailmakoordinaateissa y-koordinaatti ei käänny kuten yleensä näyttökoordinaatti -> maailmakoordinaatti muunnoksessa. Päätimme tässä poiketa hieman CB:stä ja tehdä hieman loogisemmin sen eli cbE:llä y-koordinaatti kääntyy.
Ehkä olet paikkaillut tuota CB:n ominaisuutta/bugia jollain miinusmerkillä jossain välissä niin cbE:n tapauksessa sitä ei kuuluisi olla. Eli vikakorjautunee laittamalla miinusmerkki DrawImageBoxin y-koordinaatin eteen. Tietysti on mahdollista että vika on muuallakin. Voit lähettää sorsat minulle jos tuo ei auta tuohon.
Pientä selitystä kameran kääntelystä ja zoomailusta:
Kameran kääntäminen "oikeasti" tapahtuu samoilla kameran kääntökomennoilla millä yleensäkkin kameraa käännetään eli TurnCamera ja RotateCamera. CB hyväksyy TurnCameralle ja RotateCameralle itseasiassa 3 parametriä joista kuitenkaa CB ei hyödynnä kuin ensimmäistä. Nyt cbE:ssä toinenkin parametri on otettu käyttöön. cbE:ssä kameralla siis on oikeastaan kaksi kulmaa: CB:n kameran kulma joka vaikuttaa vain liikkumiseen ja sitten on cbE:n "todellinen" kameran kulma joka vaikuttaa myöskin kuvan asentoon. Siis kameraa voi pyöritellä vain antamalla TurnCameralle tai RotateCameralle toisena parametrinä sopivia lukuja. Kun kameraa liikutettaan MoveCameralla niin todellinen kulma mihin liikutaan on näiden kahden kameran kulman summa. cbE:n käyttämä "todellinen" kameran kulma on saatavissa funktiolla cbeCameraAngle().
Zoomaus hyödyntää myöskin CB:n omia komentoja. Zoomauskertoitointa voi muuttaa TranslateCameran, MoveCameran tai PositionCameran avulla. Zoomauskertoin on liukuluku joka määrittää kuinka monikertaiseksi kaikki suurennetaan. Kerroin 2 tekee kaikista maailmakoordinaatteihin piirretyistä asioista kaksi kertaa suurempia ja kerroin 0.5 taas pienentää kaiken puolet pienemmäksi. Zoomauskertoimen saa funktiolla cbeCameraZoom().
EDIT:
Lisäsin koordinaatistonmuunnos funktiot tarpeellisten funktioiden listoille. Nyt kun kameraa voi kääntää ja zoomata niin ne todellakin tulevat tarpeeseen.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Mietin muuten, vaikuttaako kuvion koko sen piirron kestoon siinä vaiheessa kun täytettäviä pikseleitä ei ole enmpää, tai onko erittäin suurten (ruutua huomattavasti suurempien) kuvioiden piirrolla jotain muuta haittavaikutusta? Minulla on tilanne, missä haluan kolmion täyttävän tietystä pisteestä ruudun nurkkaan asti (tiedetään mille suunnalla tästä pisteestä halutaan piirtää), mutta sopivien koordinaattejen laskeminen oikein tuntuu hankalalta ja helppo ratkaisu olisi piirtää niin suuri kolmio, että varmasti menee ruudun laitojen yli.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
No opengl päättää mitkä pisteet värjätään eikä kolmion koko vaikuta nopeuteen käytännössä lainkaan sillä suurin osa ajasta kuluu kuitenkin niiden 3 pisteen koordinaattien yms. siirtämiseen näytönohjaimelle.axu wrote:Mietin muuten, vaikuttaako kuvion koko sen piirron kestoon siinä vaiheessa kun täytettäviä pikseleitä ei ole enmpää, tai onko erittäin suurten (ruutua huomattavasti suurempien) kuvioiden piirrolla jotain muuta haittavaikutusta? Minulla on tilanne, missä haluan kolmion täyttävän tietystä pisteestä ruudun nurkkaan asti (tiedetään mille suunnalla tästä pisteestä halutaan piirtää), mutta sopivien koordinaattejen laskeminen oikein tuntuu hankalalta ja helppo ratkaisu olisi piirtää niin suuri kolmio, että varmasti menee ruudun laitojen yli.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Niinpä tietenkin Keksin nyt kuitenkin tavan joka tuottaa useimmiten toivotun tuloksen, ja niitä harvoja tapauksia mitkä menee pieleen ei pysty pelissä tuottamaan tiettyjen rajoitusten vuoksiLatexi95 wrote:No opengl päättää mitkä pisteet värjätään eikä kolmion koko vaikuta nopeuteen käytännössä lainkaan sillä suurin osa ajasta kuluu kuitenkin niiden 3 pisteen koordinaattien yms. siirtämiseen näytönohjaimelle.
Sellaisessa tapauksessa tietty on vähän hankala yhdellä kolmiolla täyttää, kun kolmion yksi kulma on melkein oikokulma
-
- Member
- Posts: 52
- Joined: Sat May 12, 2012 7:11 pm
- Location: C:/WINDOWS/system32
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Hmm..Mistähän johtuu, kun yritin The Chopper Killeriä ajaa cbE:llä niin antaa ilmoituksen, ettei äänitiedostoa voi ladata, mutta ainakin tähtäin toimii, vaikka onkin samasta kansiosta. Johtuuko siitä, ettei cbE tue ääniformaattia? Kyseessä on mp3.
Intel core i7 3960X 3,9ghz 15mb
Sapphire Radeon HD7970
160gb ssd
2tb hdd
8gb Ram
Windows 7 Ultimate 64-bit & Linux Ubuntu 12.04LTS
Sapphire Radeon HD7970
160gb ssd
2tb hdd
8gb Ram
Windows 7 Ultimate 64-bit & Linux Ubuntu 12.04LTS
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Kyllä. Se johtuu juuri siitä. Tuetut ääniformaatit/tiedostot ovat .wav, .flac, .ogg, .it, .mod ja .xm.Untitled.bmp wrote:Hmm..Mistähän johtuu, kun yritin The Chopper Killeriä ajaa cbE:llä niin antaa ilmoituksen, ettei äänitiedostoa voi ladata, mutta ainakin tähtäin toimii, vaikka onkin samasta kansiosta. Johtuuko siitä, ettei cbE tue ääniformaattia? Kyseessä on mp3.
-
- Member
- Posts: 52
- Joined: Sat May 12, 2012 7:11 pm
- Location: C:/WINDOWS/system32
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Ongelmia ongelmien jälkeenkin, nyt peli kaatuu tappaessa jonkun.
Intel core i7 3960X 3,9ghz 15mb
Sapphire Radeon HD7970
160gb ssd
2tb hdd
8gb Ram
Windows 7 Ultimate 64-bit & Linux Ubuntu 12.04LTS
Sapphire Radeon HD7970
160gb ssd
2tb hdd
8gb Ram
Windows 7 Ultimate 64-bit & Linux Ubuntu 12.04LTS
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Jaa jaa. No minä en ehdi nyt tutkia asiaa. Pitää lähteä Jukolan viestiin.Untitled.bmp wrote:Ongelmia ongelmien jälkeenkin, nyt peli kaatuu tappaessa jonkun.
Mitään virheilmoitusta ei tule vaan ohjelma vain kaatuu?
-
- Member
- Posts: 52
- Joined: Sat May 12, 2012 7:11 pm
- Location: C:/WINDOWS/system32
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Niin käy. Jos tartteet lähdekoodeja, voin nakata ne sulle YV:llä.Latexi95 wrote:Jaa jaa. No minä en ehdi nyt tutkia asiaa. Pitää lähteä Jukolan viestiin.Untitled.bmp wrote:Ongelmia ongelmien jälkeenkin, nyt peli kaatuu tappaessa jonkun.
Mitään virheilmoitusta ei tule vaan ohjelma vain kaatuu?
Intel core i7 3960X 3,9ghz 15mb
Sapphire Radeon HD7970
160gb ssd
2tb hdd
8gb Ram
Windows 7 Ultimate 64-bit & Linux Ubuntu 12.04LTS
Sapphire Radeon HD7970
160gb ssd
2tb hdd
8gb Ram
Windows 7 Ultimate 64-bit & Linux Ubuntu 12.04LTS