cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
NICE! :O
Todella hyvin on jo vähän vanhasta portal-ideasta saatu mehut irti, hyvin toteutettu, erinomainen tekniikkademo. En nyt paljoa enempää ehdi ylistää kun on jo muutenkin kiire. Harmi etten enempää ehdi nyt testailla
Todella hyvin on jo vähän vanhasta portal-ideasta saatu mehut irti, hyvin toteutettu, erinomainen tekniikkademo. En nyt paljoa enempää ehdi ylistää kun on jo muutenkin kiire. Harmi etten enempää ehdi nyt testailla
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Upea! Olisi mahtava nähdä enemmänkin näitä cbE:tä oikeasti käyttäviä projekteja, tietäisi ettei ole tehnyt ihan turhaa työtä . cbE:ssä ei edes ole enää kriittisiä bugeja, tai sitten niitä ei ole löydetty, että en oikein näe syytä miksei cbE:llä voisi jo useammatkin tehdä pelejään.axu wrote:Joku saattaa muistaa, kun kesällä laitoin kuvaa tekeillä olevasta tekniikkademosta. Sanoin silloin, että huonoa en julkaise, mutta nyt puolen vuoden jälkeen turhaan minä sitä itselläni enää panttaan; siispä tässä teille Portal-henkinen pelintynkä!
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Useita tärkeitä ominaisuuksia puuttuu, varsinkin törmäysten puolelta ja sitten pieniä muita jutskia uupuilee. Btw toi Axun homma oli mahtava, itse olen kans miettinyt joskus samanlaista systeemiä. Hieno nähdä kuinka tuo toimii käytännössä.VesQ wrote:Upea! Olisi mahtava nähdä enemmänkin näitä cbE:tä oikeasti käyttäviä projekteja, tietäisi ettei ole tehnyt ihan turhaa työtä . cbE:ssä ei edes ole enää kriittisiä bugeja, tai sitten niitä ei ole löydetty, että en oikein näe syytä miksei cbE:llä voisi jo useammatkin tehdä pelejään.axu wrote:Joku saattaa muistaa, kun kesällä laitoin kuvaa tekeillä olevasta tekniikkademosta. Sanoin silloin, että huonoa en julkaise, mutta nyt puolen vuoden jälkeen turhaan minä sitä itselläni enää panttaan; siispä tässä teille Portal-henkinen pelintynkä!
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Pikselintarkat törmäykset kyllä, ja pysähtyvä törmäys. Mutta mitä muuta, CB:ssä jo olevia ominaisuuksia?MaGetzUb wrote:Useita tärkeitä ominaisuuksia puuttuu, varsinkin törmäysten puolelta ja sitten pieniä muita jutskia uupuilee.VesQ wrote:cbE:ssä ei edes ole enää kriittisiä bugeja, tai sitten niitä ei ole löydetty, että en oikein näe syytä miksei cbE:llä voisi jo useammatkin tehdä pelejään.
EDIT: Täällä ei ainakaan kovinkaan paljoa noita toteuttamattomia ominaisuuksia ole listattuna: https://github.com/VesQ/cbEnchanted/iss ... state=open
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Onhan siellä nyt ainakin SideX(jonka voisi varmaankin toteuttaa myös normi-cb, mutta tehot kasvaa cbE:llä)VesQ wrote:...
Upea! Olisi mahtava nähdä enemmänkin näitä cbE:tä oikeasti käyttäviä projekteja, tietäisi ettei ole tehnyt ihan turhaa työtä ...
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Ollaankos tätä vielä kehittämässä? Mietin vähän että tuo wanha cb alkaa olla jo kohta vanhentunutta mallia, kun tällä windows kasilla ilmenee erilaisia ongelmia, aluksi fullscreenin lagitus ja sitten vielä ikkunassakin lagitus, joka ilmenee vain joskus.(ja muutenkin buginen)
Jos alkaisi jotakin isoa projektia tekemään, tulisi vastaan kaikenlaisia bugeja. Ja sitten kun bugit saadaan korjatuksi, jotkut muut jutut lakkaavat toimimasta kun ne alkavat toimia eri tavoilla. Eli minkälaisessa vaiheessa cbE sitten on? Melkein mitkään aiemmista peleistäni eivät toimineet sillä, osittain tuntemattomista syistä. Ja kun bugeja ilmenee, ilmoitanko ne tänne? Nuo githubin jutut ja cbE:n ohjeetkin ovat jossakin linkkien takana ja vähän vaikea löytää niitä 17 sivua pitkästä topikista. Voisiko kaikki oleellinen vaikka laittaa siihen cbE githubin etusivulle, josta ne voisi löytää helposti?
Aika sekava viesti, mutta kun en oikein tiedä millä voisi koodata ja kaikenlaista muutakin.
Joitakin bugeja cbE:ssä:
Tällä pelillä kokeilin.
-Playsoundilla suoraan levyltä äänet tulevat n. puoli sekuntia jäljessä. Kokeilin loadsoundilla ja sitten playsoundilla ja toimi.
-Loadfont ei toimi, ja tulee cbE:n ilmoitus että loadfont failed.
-Pitäisi olla mahdollisuus päättää, kuinka monessa asennossa objekti voi olla, kun tässä pelissä käytetään pointobjectia, mutta en halua, että se kääntyy.
-Cavernsilla kokeilin ja tulee tietenkin sama loadfont failed, mutta sitten on jotakin tosi omituisia bugeja. Kartan törmäys toimii jotenkin ihan oudosti ja on väärissä paikoissa. Objektien animointi toimii osittain, mutta pari kertaa kävi niin että ukkelin animaation tilalla oli jotakin ihan muiden objektien osia.
-Joistakin tietyistä asioista tulee "cbrun lakkasi toimimasta."
-monet pelit eivät toimi koko ruudussa. Joukossa on 640x480 ja 800x600 tilan pelejä. Normi cb:llä toimii mutta lagittaa. cbE:llä Näyttötila muuttuu pelin näyttötilan kokoiseksi mutta peli ei tule ruutuun vaan jää cb editorin ikkuna. Peliä ei saa millään päällimmäiseksi ja tehtävienhallinnankin avulla ne on vaikea sulkea kun tielle tulee jatkuvasti "cbrun lakkasi toimimasta"
Haluaisin todella että tämä saataisiin siihen kuntoon että pelejä voi alkaa kunnolla tehdä, ja olen kiitollinen niille jotka tätä on tehnyt. Voin myös antaa pelien lähdekoodeja jos niistä on apua.
Jos alkaisi jotakin isoa projektia tekemään, tulisi vastaan kaikenlaisia bugeja. Ja sitten kun bugit saadaan korjatuksi, jotkut muut jutut lakkaavat toimimasta kun ne alkavat toimia eri tavoilla. Eli minkälaisessa vaiheessa cbE sitten on? Melkein mitkään aiemmista peleistäni eivät toimineet sillä, osittain tuntemattomista syistä. Ja kun bugeja ilmenee, ilmoitanko ne tänne? Nuo githubin jutut ja cbE:n ohjeetkin ovat jossakin linkkien takana ja vähän vaikea löytää niitä 17 sivua pitkästä topikista. Voisiko kaikki oleellinen vaikka laittaa siihen cbE githubin etusivulle, josta ne voisi löytää helposti?
Aika sekava viesti, mutta kun en oikein tiedä millä voisi koodata ja kaikenlaista muutakin.
Joitakin bugeja cbE:ssä:
Tällä pelillä kokeilin.
-Playsoundilla suoraan levyltä äänet tulevat n. puoli sekuntia jäljessä. Kokeilin loadsoundilla ja sitten playsoundilla ja toimi.
-Loadfont ei toimi, ja tulee cbE:n ilmoitus että loadfont failed.
-Pitäisi olla mahdollisuus päättää, kuinka monessa asennossa objekti voi olla, kun tässä pelissä käytetään pointobjectia, mutta en halua, että se kääntyy.
-Cavernsilla kokeilin ja tulee tietenkin sama loadfont failed, mutta sitten on jotakin tosi omituisia bugeja. Kartan törmäys toimii jotenkin ihan oudosti ja on väärissä paikoissa. Objektien animointi toimii osittain, mutta pari kertaa kävi niin että ukkelin animaation tilalla oli jotakin ihan muiden objektien osia.
-Joistakin tietyistä asioista tulee "cbrun lakkasi toimimasta."
-monet pelit eivät toimi koko ruudussa. Joukossa on 640x480 ja 800x600 tilan pelejä. Normi cb:llä toimii mutta lagittaa. cbE:llä Näyttötila muuttuu pelin näyttötilan kokoiseksi mutta peli ei tule ruutuun vaan jää cb editorin ikkuna. Peliä ei saa millään päällimmäiseksi ja tehtävienhallinnankin avulla ne on vaikea sulkea kun tielle tulee jatkuvasti "cbrun lakkasi toimimasta"
Haluaisin todella että tämä saataisiin siihen kuntoon että pelejä voi alkaa kunnolla tehdä, ja olen kiitollinen niille jotka tätä on tehnyt. Voin myös antaa pelien lähdekoodeja jos niistä on apua.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives ☺
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
No kehitys on hieman jäässä osaltaan tekijöiden opiskelujen ja muiden juttujen aiheuttamien kiireiden takia ja osaksi kiinnostuksen puutteesta.skinkken wrote:Ollaankos tätä vielä kehittämässä? Mietin vähän että tuo wanha cb alkaa olla jo kohta vanhentunutta mallia, kun tällä windows kasilla ilmenee erilaisia ongelmia, aluksi fullscreenin lagitus ja sitten vielä ikkunassakin lagitus, joka ilmenee vain joskus.(ja muutenkin buginen)
No kaikki cbE:hen liittyvä löytyy kyllä githubista varsin nopeasti kun tietää mistä kohdasta pitää painaa. Ylähäältä löytyy nappi "Issues" josta pääsee bugien raportointiin. Kaikista bugeista kannattaa sinne laittaa jonkinlainen ilmoitus niin pysymme kartalla mitä pitäisi tehdä seuraavaksi, kun satumme innostumaan koodamaan. (Uutta julkaisua voisi koota piakkoinkin koska joitan bugikorjauksia on tehty edellisen julkaisun jälkeen). "Issues" napin vierestä löytyy myös "Wiki" jossa on sitten on muuta tietoa cbE:n ja perus CB:n eroista ja toteuttamattomista ominaisuuksista.skinkken wrote:Jos alkaisi jotakin isoa projektia tekemään, tulisi vastaan kaikenlaisia bugeja. Ja sitten kun bugit saadaan korjatuksi, jotkut muut jutut lakkaavat toimimasta kun ne alkavat toimia eri tavoilla. Eli minkälaisessa vaiheessa cbE sitten on? Melkein mitkään aiemmista peleistäni eivät toimineet sillä, osittain tuntemattomista syistä. Ja kun bugeja ilmenee, ilmoitanko ne tänne? Nuo githubin jutut ja cbE:n ohjeetkin ovat jossakin linkkien takana ja vähän vaikea löytää niitä 17 sivua pitkästä topikista. Voisiko kaikki oleellinen vaikka laittaa siihen cbE githubin etusivulle, josta ne voisi löytää helposti?
-Ilmeisesti PlaySoundin puskureita pitää hieman säätää että tuota viivettä voidaan pienentää. Pieni viive siihen tulee joka tapauksessa kun tavaraa pitää ladata levyltä mutta kyllä se pitäisi saada puolta sekunttia pienemmäksi.skinkken wrote: Aika sekava viesti, mutta kun en oikein tiedä millä voisi koodata ja kaikenlaista muutakin.
Joitakin bugeja cbE:ssä:
Tällä pelillä kokeilin.
-Playsoundilla suoraan levyltä äänet tulevat n. puoli sekuntia jäljessä. Kokeilin loadsoundilla ja sitten playsoundilla ja toimi.
-Loadfont ei toimi, ja tulee cbE:n ilmoitus että loadfont failed.
-Pitäisi olla mahdollisuus päättää, kuinka monessa asennossa objekti voi olla, kun tässä pelissä käytetään pointobjectia, mutta en halua, että se kääntyy.
-Cavernsilla kokeilin ja tulee tietenkin sama loadfont failed, mutta sitten on jotakin tosi omituisia bugeja. Kartan törmäys toimii jotenkin ihan oudosti ja on väärissä paikoissa. Objektien animointi toimii osittain, mutta pari kertaa kävi niin että ukkelin animaation tilalla oli jotakin ihan muiden objektien osia.
-Joistakin tietyistä asioista tulee "cbrun lakkasi toimimasta."
Haluaisin todella että tämä saataisiin siihen kuntoon että pelejä voi alkaa kunnolla tehdä, ja olen kiitollinen niille jotka tätä on tehnyt. Voin myös antaa pelien lähdekoodeja jos niistä on apua.
-LoadFontin pitäisi toimia, mutta koska Windowsin tapauksessa fonttien hakeminen on tehty hirvittävän tuskalliseksi, käytämmä suoraan kovakoodattuja nimiä eri fonteille eivätkä erikoisemmat fontit löydy siitä listasta. Suosittelemme toimittamaan fontit ohjelman mukana ja lataamaan ne tiedostopolun avulla nimen sijaan.
-Jonkinlainen ratkaisu varmaan pitää kehitellä tuota varten. Ehkä LoadObjectin 2 parametri pitäisi ottaa huomioon ja sen mukaan kääntää objektia.
-Bugi-ilmoitusta vaan kehiin.
-Oletko kokeillut debug versiolla vai pelkästään releasella? Debug versiossa on hieman enemmän tarkastuksia jotka saattavat kertoa vian. Jos mahdollista niin koita paikallistaa vikaa.
Jos irkkiä käytät niin #cbe @ IRCnet on hyvä paikka tulla antamaan tarkempia selityksiä ongelmista ja pohtimaan ratkaisua.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Laitoin sitten cbE debug-version compilerista sinne oikeaan kansioon releasen tilalle. Mutta nyt kun painan run millä tahansa cb-pelillä cbE:llä, tulee tällainen ilmoitus:
Ikkunana ylälaidassa: cbRun.exe - Järjestelmävirhe
Itse ikkunassa: Ohjelma ei voi käynnistyä, koska MSVCP100D.dll puuttuu tietokoneesta. Yritä korjata ongelma asentamalla ohjelma uudelleen.
Latasin netistä kyseisen dll:än, ja kokeilin laittaa sen eri paikkoihin: Windows/system32 -kansioon, cbE:n kansioon, cbRunin ja compilerin kansioon, mutta sanoo edelleen samaa.
On siis windows 8, ja releasella toimii edelleen.
Ikkunana ylälaidassa: cbRun.exe - Järjestelmävirhe
Itse ikkunassa: Ohjelma ei voi käynnistyä, koska MSVCP100D.dll puuttuu tietokoneesta. Yritä korjata ongelma asentamalla ohjelma uudelleen.
Latasin netistä kyseisen dll:än, ja kokeilin laittaa sen eri paikkoihin: Windows/system32 -kansioon, cbE:n kansioon, cbRunin ja compilerin kansioon, mutta sanoo edelleen samaa.
On siis windows 8, ja releasella toimii edelleen.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives ☺
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Debug versio vaatii että Microsoft Visual C++ Redistributable Package on asennettu.skinkken wrote:Laitoin sitten cbE debug-version compilerista sinne oikeaan kansioon releasen tilalle. Mutta nyt kun painan run millä tahansa cb-pelillä cbE:llä, tulee tällainen ilmoitus:
Ikkunana ylälaidassa: cbRun.exe - Järjestelmävirhe
Itse ikkunassa: Ohjelma ei voi käynnistyä, koska MSVCP100D.dll puuttuu tietokoneesta. Yritä korjata ongelma asentamalla ohjelma uudelleen.
Latasin netistä kyseisen dll:än, ja kokeilin laittaa sen eri paikkoihin: Windows/system32 -kansioon, cbE:n kansioon, cbRunin ja compilerin kansioon, mutta sanoo edelleen samaa.
On siis windows 8, ja releasella toimii edelleen.
EDIT:
Tosin jaa Release versio kai kans vaatii, mutta mene ja tiedä. Koita asentaa tuo uudelleen.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Debug versio on näköjään buildattu debug c-runtimella joten sen ajamiseen vaatisi sitten visual studion tai windows sdk:n asentamista. x(
Debug versiot noista ei taida tulla redistributablen mukana
Debug versiot noista ei taida tulla redistributablen mukana
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Krhm... luulisin että tarkoittamasi dll on MSVCR100D sillä sitä ainakin minulla valitti, olet siis varmaankin erehtynyt dll:n nimen suhteen ja mitään Windows-SDK:ta ei tarvitse asentaa.skinkken wrote:Laitoin sitten cbE debug-version compilerista sinne oikeaan kansioon releasen tilalle. Mutta nyt kun painan run millä tahansa cb-pelillä cbE:llä, tulee tällainen ilmoitus:
Ikkunana ylälaidassa: cbRun.exe - Järjestelmävirhe
Itse ikkunassa: Ohjelma ei voi käynnistyä, koska MSVCP100D.dll puuttuu tietokoneesta. Yritä korjata ongelma asentamalla ohjelma uudelleen.
Latasin netistä kyseisen dll:än, ja kokeilin laittaa sen eri paikkoihin: Windows/system32 -kansioon, cbE:n kansioon, cbRunin ja compilerin kansioon, mutta sanoo edelleen samaa.
On siis windows 8, ja releasella toimii edelleen.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Tarkistin vielä, ja kyllä se on se MSVCP100D, joka puuttuu, eikä MSVCR100D. Pitääkö sitten kaikilla debug-versiota käyttävillä olla tuo windows sdk tai visual studio? Pystyykö tuota debug-versiota muuttaa niin, ettei tarvitsisi sdk:ta, vai pitäisikö koko juttu muuten koodata uudestaan?Timblex wrote:Krhm... luulisin että tarkoittamasi dll on MSVCR100D sillä sitä ainakin minulla valitti, olet siis varmaankin erehtynyt dll:n nimen suhteen ja mitään Windows-SDK:ta ei tarvitse asentaa.skinkken wrote:Laitoin sitten cbE debug-version compilerista sinne oikeaan kansioon releasen tilalle. Mutta nyt kun painan run millä tahansa cb-pelillä cbE:llä, tulee tällainen ilmoitus:
Ikkunana ylälaidassa: cbRun.exe - Järjestelmävirhe
Itse ikkunassa: Ohjelma ei voi käynnistyä, koska MSVCP100D.dll puuttuu tietokoneesta. Yritä korjata ongelma asentamalla ohjelma uudelleen.
Latasin netistä kyseisen dll:än, ja kokeilin laittaa sen eri paikkoihin: Windows/system32 -kansioon, cbE:n kansioon, cbRunin ja compilerin kansioon, mutta sanoo edelleen samaa.
On siis windows 8, ja releasella toimii edelleen.
Tein testattavaksi debug-compilerilla version Dark Castlesta. Paketissa on normi-cb:llä tehty ja enchantedin debug-versiolla tehty exe, ja debug-versiolla tehty exe valittaa edelleen samaa dll:llän puuttumista. Kenellä on sdk, ja toimiiko pelin Enchanted-versio?
- Attachments
-
- DarkCastleEnchanted.zip
- (2.03 MiB) Downloaded 578 times
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives ☺
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Kyllä se voidaan kääntää niin että se käyttää release runtimea mutta sitten tarkistukset ovat päällä. Täytyy muistaa tehdä ens kerralla sellainen versio. Tuollaiset asiat tahtovat unohtua, kun kaikilta kehittäjiltä ne tarvittavat dll:ät löytyy eivätkä ongelmat näin ollen näyskinkken wrote: Tarkistin vielä, ja kyllä se on se MSVCP100D, joka puuttuu, eikä MSVCR100D. Pitääkö sitten kaikilla debug-versiota käyttävillä olla tuo windows sdk tai visual studio? Pystyykö tuota debug-versiota muuttaa niin, ettei tarvitsisi sdk:ta, vai pitäisikö koko juttu muuten koodata uudestaan?
Tein testattavaksi debug-compilerilla version Dark Castlesta. Paketissa on normi-cb:llä tehty ja enchantedin debug-versiolla tehty exe, ja debug-versiolla tehty exe valittaa edelleen samaa dll:llän puuttumista. Kenellä on sdk, ja toimiiko pelin Enchanted-versio?
EDIT:
Kokeilen neljän aikoihin kun pääsen kotiin ja editoin sitten tähän
- Konstaduck
- Advanced Member
- Posts: 267
- Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
- Location: Nurmijärvi, Finland
- Contact:
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Ei tuo Enchanted versio toimi minullakaan, näyttäisi sen windows SDK:n vaativan. Testaan ladata sen, ja editoin tähän josko toimisi sen jälkeen.
EDIT:
On se kumma kun ei vain löydä XP:lle SDK:ta. Enkkuwikipedian mukaan tuki on myös windows xp sp3:moselle, mutta esimerkiksi tältä sivulta voi ladata vain 7-, server 2008- ja vistaversion.
Taitaa se tuki olla myös tuossa uusimmassa versiossa, niin siellä luki. Asennetaan ja testataan...
Toisaalta en jaksa asentaa SDK:ta koska se vie tilaa 1,7Gb ja en sillä mitään muuta edes tekisi...
- Misthema
- Advanced Member
- Posts: 312
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
- Location: Turku, Finland
- Contact:
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Joopa. Älkääs latailko mitään SDK:ta.
Itsellä oli pöytäkoneella sama ongelma, mutta se korjaantui sillä, kun luin DLL:ien nimet kunnolla. CBE debug -versio ei vaatinut kuin kaksi (vai kolme?) DLL:ää, jotka viskoin system32 -kansioon (nimet oli muuten samat, mutta yksi kirjain aina erosi). Tämän jälkeen se toimi ihan hyvin. En sitten tiedä, vaikka koneelta olis jo jotain löytynyt. Mitään SDK:ta en tosin ole windowsin uudelleenasennuksen jälkeen lataillut/asennellut.
Itsellä oli pöytäkoneella sama ongelma, mutta se korjaantui sillä, kun luin DLL:ien nimet kunnolla. CBE debug -versio ei vaatinut kuin kaksi (vai kolme?) DLL:ää, jotka viskoin system32 -kansioon (nimet oli muuten samat, mutta yksi kirjain aina erosi). Tämän jälkeen se toimi ihan hyvin. En sitten tiedä, vaikka koneelta olis jo jotain löytynyt. Mitään SDK:ta en tosin ole windowsin uudelleenasennuksen jälkeen lataillut/asennellut.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
No mitä dll-tiedostoja sitten tarvitaan, kun cbe kysyy MSVCP100D mutta se ei kelpaa? Eli kun tuon laittaa sinne system32 -kansioon (jossa on paljon muitakin dll-tiedostoja), kysyy cbe edelleen sitä samaa MSVCP100D vaikka se on siellä.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives ☺
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
- Misthema
- Advanced Member
- Posts: 312
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
- Location: Turku, Finland
- Contact:
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Ei kysy. Se kysyy muistaakseni MSVCP100D, eli tuota, ja MSVCR100D.dll. Tai jotain vastaavaa yhden kirjaimen eroja noissa DLL:ien nimissä oli.skinkken wrote:No mitä dll-tiedostoja sitten tarvitaan, kun cbe kysyy MSVCP100D mutta se ei kelpaa? Eli kun tuon laittaa sinne system32 -kansioon (jossa on paljon muitakin dll-tiedostoja), kysyy cbe edelleen sitä samaa MSVCP100D vaikka se on siellä.
Lue ne nimet kunnolla niin tiedät mitä pitää ladata.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Kyllä sen nimen luin oikein. Mutta sitten laitoin MSVCP100D System-kansioon System32 sijaan ja ohjelma lopetti sen kysymisen. Sitten ohjelma kysyi MSVCR100D, latasin sen ja laitoin myös System-kansioon. Seuraavaksi tuli tämmöinen ilmoitus:
Mitä pitäisi nyt tehdä? (Koneessa on windows 8)Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives ☺
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Mistä voisi johtua CBE:n hitaus, kun käytetään paintobjectia?
Viholliset ovat siis luotu neljästä osasta, jotka peilataan tarpeentullen oikealle tai vasemmalle. Vanha CB suoriutuu tästä ongelmitta, kun CBE ei pysty pyörittämään 5 vihollista enempää hidastumatta.
Code: Select all
SCREEN 1280,720
FrameLimit 60
Type zombies
Field obj
Field hp
Field arm
Field leg
Field leg2
Field stunned
Field action
Field swing
Field grav As Float
Field yplus
Field maassa
Field suunta
Field thinking
Field weight
Field speed
Field invoke
EndType
Dim oikea_t(9)
Dim vasen_t(9)
Dim oikea_a(9)
Dim vasen_a(9)
Dim oikea_l(9)
Dim vasen_l(9)
Dim torso(9)
For pic=1 To 1
oikea_t(pic)=LoadObject("data/"+"torso"+pic+".png")
vasen_t(pic)=MakeObject()
PaintObject vasen_t(pic),oikea_t(pic)
MirrorObject vasen_t(pic),0
ShowObject oikea_t(pic),OFF
ShowObject vasen_t(pic),OFF
torso(pic)=CloneObject(oikea_t(pic))
ShowObject torso(pic),OFF
Next pic
Dim arm(9)
For pic=1 To 1
oikea_a(pic)=LoadObject("data/"+"arm"+pic+".png")
vAsen_a(pic)=MakeObject()
PaintObject vAsen_a(pic),oikea_a(pic)
MirrorObject vAsen_a(pic),0
ShowObject oikea_a(pic),OFF
ShowObject vAsen_a(pic),OFF
arm(pic)=CloneObject(oikea_a(pic))
ShowObject arm(pic),OFF
Next pic
Dim leg(9)
For pic=1 To 1
oikea_l(pic)=LoadObject("data/"+"leg"+pic+".png")
vAsen_l(pic)=MakeObject()
PaintObject vAsen_l(pic),oikea_l(pic)
MirrorObject vAsen_l(pic),0
ShowObject oikea_l(pic),OFF
ShowObject vAsen_l(pic),OFF
leg(pic)=CloneObject(oikea_l(pic))
ShowObject leg(pic),OFF
Next pic
oikea=LoadObject("data\hero.png")
vasen=MakeObject()
PaintObject vasen,oikea
MirrorObject vasen,0
ShowObject oikea,OFF
ShowObject vasen,OFF
hero=CloneObject(oikea)
center=MakeObject()
Repeat
'Hero-------------------------------
If ObjectY(hero)>-50 Then TranslateObject hero,0,-6
If KeyDown(CBKEYa) Then speed#-0.3 Then PaintObject hero,oikea
If KeyDown(CBKEYd) Then speed#+0.3 Then PaintObject hero,vasen
If speed#<>0 And KeyDown(CBKEYa)=0 And KeyDown(CBKEYd)=0 Then speed=0
If speed#>5 Then speed#=5
If speed#<-5 Then speed#=-5
TranslateObject hero,speed#,0
PositionObject center,ObjectX(hero),ObjectY(hero)+100
'Vihut------------------------------
If KeyHit(cbkeyspace)
newzombie.zombieS= New(zombieS)
newzombie\leg=CloneObject(Leg(1))
newzombie\obj=CloneObject(torso(1))
newzombie\leg2=CloneObject(Leg(1))
newzombie\arm=CloneObject(arm(1))
PositionObject newzombie\obj,Rand(-500,500),0
newzombie\hp=100
newzombie\invoke=20
newzombie\speed=2
EndIf
UpdateGame
For izombie.zombieS= Each zombieS
If ObjectY(izombie\obj)>-50 Then izombie\grav+0.4
If ObjectY(izombie\obj)>-50 Then TranslateObject izombie\obj,0,-izombie\grav
If izombie\invoke>0 Then TranslateObject izombie\obj,0,izombie\invoke
izombie\invoke-1
If ObjectY(izombie\obj)<-50 Then izombie\grav=0
PositionObject izombie\leg,ObjectX(izombie\obj)+25,ObjectY(izombie\obj)-40
PositionObject izombie\leg2,ObjectX(izombie\obj)+45,ObjectY(izombie\obj)-40
PositionObject izombie\arm,ObjectX(izombie\obj)+20,ObjectY(izombie\obj)+20
'Vihollisten suunan vaihto
izombie\thinking-1
If ObjectX(izombie\obj)<ObjectX(Center) And ObjectX(izombie\obj)<ObjectX(hero)-70 And izombie\hp>0 Then izombie\suunta=1
If ObjectX(izombie\obj)>ObjectX(Center) And ObjectX(izombie\obj)>ObjectX(hero)+70 And izombie\hp>0 Then izombie\suunta=0
If izombie\suunta=1 And izombie\thinking<0 And Distance2(hero,izombie\obj)<600 Then TranslateObject izombie\obj,izombie\speed,0
If izombie\suunta=0 And izombie\thinking<0 And Distance2(hero,izombie\obj)<600 Then TranslateObject izombie\obj,-izombie\speed,0
'Ongelmallinen paintobject
If izombie\suunta=0
PaintObject izombie\obj,oikea_t(1)
PaintObject izombie\arm,oikea_a(1)
PaintObject izombie\leg,oikea_l(1)
PaintObject izombie\leg2,oikea_l(1)
EndIf
If izombie\suunta=1
PaintObject izombie\obj,vasen_t(1)
PaintObject izombie\arm,vasen_a(1)
PositionObject izombie\arm,ObjectX(izombie\obj)-20,ObjectY(izombie\obj)+20
PaintObject izombie\leg,vasen_l(1)
PositionObject izombie\leg,ObjectX(izombie\obj)-25,ObjectY(izombie\obj)-40
PaintObject izombie\leg2,vasen_l(1)
PositionObject izombie\leg2,ObjectX(izombie\obj)-45,ObjectY(izombie\obj)-40
EndIf
izombie\action+1
If izombie\action>200 Then izombie\swing=74 Then izombie\action=0
izombie\swing-1
If izombie\swing>1 Then TurnObject izombie\arm,5
If izombie\hp<1 Then
DeleteObject izombie\obj
Delete izombie
EndIf
Next izombie
DrawGame
Text 10,10,""+FPS()
DrawScreen
Forever
Sumu Games: Sam, Ur eye!
- Misthema
- Advanced Member
- Posts: 312
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
- Location: Turku, Finland
- Contact:
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Mjoo. Yritin katsella cbE:n lähdekoodia, mutta en tiedä oliko siellä mitään outoa: https://github.com/VesQ/cbEnchanted/blo ... t.cpp#L155
Mutta, ongelmallesi on kuitenkin ratkaisu; tee vihollisille ja muille useasti paintattaville objekteille joku muuttuja, joka kertoo, että mihin suuntaan ne jo on maalattu.
Eli, "jos suunta = 0 ja ei ole maalattu suuntaan 0, niin maalaa suuntaan 0 ja merkitse että on maalattu suuntaan 0" (menipä jännäks ) ja sama tietenkin suuntaan 1. Näin vältät turhan PaintObject:n käytön. Niitä ei kuitenkaan tarvitse maalata, kuin kerran.
Laitan vielä selkeyden puolesta sen koodina, koska itseäni nyt häiritsee tuo lausehirviö:
Vanhassa CB:ssä saattaa joku tarkistus jo olla sisäänrakennettuna, ettei sitä objektia maalata monesti samalla kuvalla tai objektilla. Siksi se suoriutuu siitä nopeammin.
Mutta, ongelmallesi on kuitenkin ratkaisu; tee vihollisille ja muille useasti paintattaville objekteille joku muuttuja, joka kertoo, että mihin suuntaan ne jo on maalattu.
Eli, "jos suunta = 0 ja ei ole maalattu suuntaan 0, niin maalaa suuntaan 0 ja merkitse että on maalattu suuntaan 0" (menipä jännäks ) ja sama tietenkin suuntaan 1. Näin vältät turhan PaintObject:n käytön. Niitä ei kuitenkaan tarvitse maalata, kuin kerran.
Laitan vielä selkeyden puolesta sen koodina, koska itseäni nyt häiritsee tuo lausehirviö:
Code: Select all
If suunta = 0 And maalattu_suunta <> 0 Then
PaintObject plapla
maalattu_suunta = 0
End If
If suunta = 1 And maalattu_suunta <> 1 Then
PaintObject plapla
maalattu_suunta = 1
End If